Zobacz pełną wersję : 1.9 JTD 86KM - nie odpala na ciepłym i 2x zgasł przy ruszaniu
Witam.
Od niedawna stałem sie szczęśliwym współwłaścicielem kropka drugiego. A dokładnie kupiłem takowego dla dziewczyny. Zaraz po zakupie wymieniłem wszystkie filtry, nawet przeciwpyłkowy, którego nawet nie było. Oczywiście olej i rozrząd również. W kiepskim stanie były hamulce przednie, więc nowy zestaw zagościł na aucie. I to by był koniec pozytywnych rzeczy...
Auto jest rewelacyjnie oszczędne, tankowane wyłącznie VervaON. Niestety nie odpala na ciepłym silniku :(
Dokładnie w przedziale ok 40-70st. Bez problemu odpala do 10-15minut po zgaszeniu na rozgrzanym silniku. Gdy temp zbliża sie do 70st., kręci tylko rozrusznik. i tak przez ok. 30 kolenych minut, kiedy to temperatura spadnie poniżej 1/4 na skali. Wtedy zapala i pracuje równomiernie.
Dodam, że na zimnym silniku również zapala momentalnie.
Jeden z zaprzyjaźnionych mechaników stwierdził, że winny może być wieszający sie EGR i można go wyczyścić lub zablokować blaszką (uszczelniając). Tak zrobiłem, niestety nie pomogło.
Z dodatkowych objawów, mogę dodać, że zgasł 2x przy normalnym ruszaniu, a 1x odciął zapłon przy przeciągnięciu do ok. 3500obr., ale zaraz odzyskał moc.
Podejrzewam pewną rzecz, do której przekonał mnie kolejny mechanik, ale auto jest w tej chwili 250km ode mnie i nie mogę przetestować.
Może ktoś miał podobny lub taki sam problem i pomoże mi w znalezieniu rozwiązania ?
powodów może być wiele, jak w dieslach, najgorsze to słaba kompresja na cylindrach- silnik do remontu.A tak nawiasem to EGR-u nie zatykaj bo wykończysz turbo.Możesz sprawdzić również czujnik ciśnienia turbodoładowania, lubią się psuć.
marcin.b2508
18-02-2013, 21:41
możesz spr czujnik położenia wału, oraz czujniki i regulator ciśnienia paliwa w railu.
A najlepiej to podłączyć kompa i odczytać błędy oraz przeprowadzić test wart rzeczywistych poszczególnych czujników.
powodów może być wiele, jak w dieslach, najgorsze to słaba kompresja na cylindrach- silnik do remontu.A tak nawiasem to EGR-u nie zatykaj bo wykończysz turbo.Możesz sprawdzić również czujnik ciśnienia turbodoładowania, lubią się psuć.
Słaba kompresja kojarzy mi się ze spalaniem oleju i brakiem mocy na zimnym. Żadne z tych zjawisk nie występuje.
Czy pomimo braku zapalonej kontrolki awarii silnika, komputer we fiacie odczyta błąd ?
Czy jeśli uszkodzony jest regulator ciśnienia (urządzenie mechaniczne) będzie wywalało błąd ?
Pozostałe czujniki pewnie wyskoczą ?
Piszecie logicznie, więc opiszę jaki przykład dał mi znajomy mechanik, czego nie chciałem robić na początku;
W momencie gdy silnik już zaczyna się tak schładzać, że nie odpala, można polać pompę zimną wodą i jeśli to pompa, to zapali. Awaria jest mi znana z TDS'a, którego miałem. Nie przypuszczałbym, że znowu się tak natnę :/
Pamiętajcie że na zarówno zimnym jak i w pełni nagrzanym odpala !!!
marcin.b2508
18-02-2013, 22:01
Czy pomimo braku zapalonej kontrolki awarii silnika, komputer we fiacie odczyta błąd ?
gdy sam gaśnie i wtedy gdy nie chce odpalić to raczej widzi jakąś usterkę więc błąd będzie zapisany w pamięci.
regulator ciśnienia (urządzenie mechaniczne) będzie wywalało błąd ?
w silnikach z cr jest to zawór sterowany elektrycznie.7064
również może to być zużyta pompa wysokiego ciśnienia lub wtryskiwacze.
więc komputer. a dalej to można się bawić w test przelewowy i mierzenie ciśnienia paliwa zegarem zamontowanym w układ wysokiego ciśnienia.
No cóż, zjawisko jest naprawdę nietypowe i otrzymanie jednoznacznej odpowiedzi, graniczyło raczej z cudem. Osobiście niestety stawiam na pompę, ale pojadę do serwisu fiata z ciekawości. Później zobaczymy... :)
typowy objaw walniętego czujnika położenia wału korbowego (gaśnięcie na gorącym, odpala po odczekaniu aż ostygnie)
jak sprawdzić: jak zgaście ci na gorącym polać czujnik dużą ilością zimnej wody i zobaczyć czy odrazu zapali, tyle że do czujnika jest nieciekawy dostęp, raczej z kanału
typowy objaw walniętego czujnika położenia wału korbowego (gaśnięcie na gorącym, odpala po odczekaniu aż ostygnie)
jak sprawdzić: jak zgaście ci na gorącym polać czujnik dużą ilością zimnej wody i zobaczyć czy odrazu zapali, tyle że do czujnika jest nieciekawy dostęp, raczej z kanału
Dzięki, mam kanał, i sporo dłubię przy innej marce, więc dam radę. Mógłbyś mi przybliżyć lokalizację tego czujnika ?
marcin.b2508
26-02-2013, 22:27
Czujnik znajduje się z tyłu silnika. musisz szukać go w pobliżu rozrusznika.
7246
lukasz0835
28-02-2013, 17:17
Miałem to samo,podjechałem do mojego brata bo jest mechanikiem i od razu stwierdził po objawach że jest to czujnik położenia wału korbowego,koszt ok 200zł,wymienione ok 2 lata temu i już ani razu ten problem nie powrócił:)
No cóż, auto padło za granicą i nic sam z nim nie zrobię. Kręci tylko rozrusznik i już nie odpala. Może kupię ten czujnik w ciemno i zawiozę tam, bo ich ceny są w sumie niemal identyczne, tylko, że w € :)
Musiałbym go ciągnąć prawie 250km, żeby samodzielnie się podjąć naprawy w garażu. Nie ma innego wyjścia...
Jak tylko będe coś wiedział, na pewno opiszę rozwiązanie na forum.
p.s. a czy przy tym czujniku uszkodzonym, ma prawo czasem zgasnąć lub przy wyzszych obrotach "odciąć" ?
a czy przy tym czujniku uszkodzonym, ma prawo czasem zgasnąć lub przy wyzszych obrotach "odciąć" ?
Tak, ma prawo ;)
EGR-u nie zatykaj bo wykończysz turbo
Nie wiem, kto ci takich bzdur naopowiadał ;)
Problem z tym czujnikiem jest tylko taki że żeby go wymienić trzeba zwalić rozrząd.. A jak się go zwala to pewnie wypadało by wymienić - przynajmniej sam pasek..
zwalic to możesz sobie co innego:P (pomyliło ci się z czujnikiem wałka rozrządu), czujnik wału korbowego jest z tył silnika nic poza nim nie trzeba demontować,
zwalic to możesz sobie co innego
Już mogłeś sobie kolego odpuścić ;) Faktycznie ja wspominałem o czujniku wałka rozrządu a Ty dziadolisz o CPW ;) Spoko, za szybko ostatnio czytam..
michu7377
05-09-2013, 21:24
a czy po wymianie czujnika polozenia walu trzeba jeszcze robic jakas regulacje czy moge sobie sam wymienic
Nic nie trzeba robić, wymieniaj śmiało sam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.