PDA

Zobacz pełną wersję : Pali się "marchewa" podczas jazdy na LPG.



spinacz_pc
18-02-2013, 20:02
Od kilku dni boryka się z problemem zapalającej się "marchewy" zaraz po przełaczeniu na LPG. Udało mi się dzisiaj połączyć z moim ECU.Wyświetliły się następujące komunikaty:
benzyna
7060
gaz
7061
Jaka może być przyczyna powyższych błędów?
Instalacja gazowa z 2004 r oparta na STAG-2W + STAG2-L
Pierwszy raz łączyłem się z ECU ,więc przepraszam za zdawkowe informacje.Jeśli będzie coś jeszcze potrzebne jakieś przebiegi to załączę. Z góry dziękuję za pomoc.

byrrt
19-02-2013, 09:13
Jaka może być przyczyna powyższych błędów?
Emulator wtrysków coś Ci kaszani bo ewidentnie widać błąd wtrysku. Być może jest to tylko przekaźnik, być może jakiś rezystor, może jest to w centralce w każdym razie jakiś babol na połączeniach - do poprawy.
Wykasuj błędy i spr czy sonda lambda też nie łapie błędu bo masz zapisany taki błąd..

spinacz_pc
20-02-2013, 22:22
Troszeczkę pogrzebałem przy tej padace i co udało mi się ustalić :
- Emulatora wtrysku żadnego się nie doszukałem.Obwód wtryskiwacza jest przerywany stykiem przekażnika NVF4-2C-230a. Cewka tego przekaźnika jest zapięta równolegle z elektrozaworami gazu.Dlatego pojawia się "marchewa" po przejsciu na gaz.
-Błędu wtryskiwacza żadnego nie widziałem, bo jest przerwa w obwodzie Kontrolki MIL (nie wiem gdzie).Dziwne bo przez ostanie kilka dni świeciła.:confused:
7091
Sonda Lambda też mi się nie podoba, bo napięcie na niej jest 1320mV i nigdy nie przeszła do pracy w pętli zamkniętej, chyba ze to wina emulatora.Nie wiem, prosiłbym żeby się wypowiedzieli Ci co się na tym znają.
7092
I najważniejsze pytanie:Jak emulować wtyskiwacz w ECU, żeby błędu nie sadziło?

byrrt
21-02-2013, 09:52
Sonda Lambda też mi się nie podoba, bo napięcie na niej jest 1320mV i nigdy nie przeszła do pracy w pętli zamkniętej, chyba ze to wina emulatora.Nie wiem, prosiłbym żeby się wypowiedzieli Ci co się na tym znają.
Na gazie na pewno odcina też sondę lambda.. We fiatach z reg. ściąga się ją do masy więc dziwnie że masz tam 1,3V.. Wtedy w prawdzie błąd łapie ale większość ECU nie wyświetla marchewki.. Wtrysk emuluje się poprzez podpięcie jakiegoś małego rezystora zamiast tegoż wtrysku. Czyli przekaźnik musi być przełączny i zamiast załączać prąd do wtrysku załącza go na rezystor. Sygnał komp gazowy bierze przed przekaźnika - wprost z ECU ;).