Zobacz pełną wersję : Pali się "marchewa" podczas jazdy na LPG.
spinacz_pc
18-02-2013, 20:02
Od kilku dni boryka się z problemem zapalającej się "marchewy" zaraz po przełaczeniu na LPG. Udało mi się dzisiaj połączyć z moim ECU.Wyświetliły się następujące komunikaty:
benzyna
7060
gaz
7061
Jaka może być przyczyna powyższych błędów?
Instalacja gazowa z 2004 r oparta na STAG-2W + STAG2-L
Pierwszy raz łączyłem się z ECU ,więc przepraszam za zdawkowe informacje.Jeśli będzie coś jeszcze potrzebne jakieś przebiegi to załączę. Z góry dziękuję za pomoc.
Jaka może być przyczyna powyższych błędów?
Emulator wtrysków coś Ci kaszani bo ewidentnie widać błąd wtrysku. Być może jest to tylko przekaźnik, być może jakiś rezystor, może jest to w centralce w każdym razie jakiś babol na połączeniach - do poprawy.
Wykasuj błędy i spr czy sonda lambda też nie łapie błędu bo masz zapisany taki błąd..
spinacz_pc
20-02-2013, 22:22
Troszeczkę pogrzebałem przy tej padace i co udało mi się ustalić :
- Emulatora wtrysku żadnego się nie doszukałem.Obwód wtryskiwacza jest przerywany stykiem przekażnika NVF4-2C-230a. Cewka tego przekaźnika jest zapięta równolegle z elektrozaworami gazu.Dlatego pojawia się "marchewa" po przejsciu na gaz.
-Błędu wtryskiwacza żadnego nie widziałem, bo jest przerwa w obwodzie Kontrolki MIL (nie wiem gdzie).Dziwne bo przez ostanie kilka dni świeciła.:confused:
7091
Sonda Lambda też mi się nie podoba, bo napięcie na niej jest 1320mV i nigdy nie przeszła do pracy w pętli zamkniętej, chyba ze to wina emulatora.Nie wiem, prosiłbym żeby się wypowiedzieli Ci co się na tym znają.
7092
I najważniejsze pytanie:Jak emulować wtyskiwacz w ECU, żeby błędu nie sadziło?
Sonda Lambda też mi się nie podoba, bo napięcie na niej jest 1320mV i nigdy nie przeszła do pracy w pętli zamkniętej, chyba ze to wina emulatora.Nie wiem, prosiłbym żeby się wypowiedzieli Ci co się na tym znają.
Na gazie na pewno odcina też sondę lambda.. We fiatach z reg. ściąga się ją do masy więc dziwnie że masz tam 1,3V.. Wtedy w prawdzie błąd łapie ale większość ECU nie wyświetla marchewki.. Wtrysk emuluje się poprzez podpięcie jakiegoś małego rezystora zamiast tegoż wtrysku. Czyli przekaźnik musi być przełączny i zamiast załączać prąd do wtrysku załącza go na rezystor. Sygnał komp gazowy bierze przed przekaźnika - wprost z ECU ;).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.