PDA

Zobacz pełną wersję : Na co zwracać uwagę przy zakupie Stilo?



blaszczu
18-02-2013, 00:36
Witam

Znalazłem całkiem ciekawe Stilo które planuję jechać obejrzeć i oczywiście jeśli będzie mi odpowiadało zakupić. Jest to diesel 1,9 JTD z 2002 r. Na co warto zwrócić uwagę z w tych modelach? Ma on jakieś bolączki które powinno się przede wszystkim sprawdzić?

Każda opinia i sugestia mile widziana - chciałbym aby to był trafiony wybór.

Mam nadzieję, że pomożecie.
Pozdrawiam, Błaszczu

qronax
18-02-2013, 08:58
elektryka - sprawdź praktycznie każdy przełącznik, każdą wajch, każdą opcje. najlepiej ściągnij z forum instrukcję obsługi do stilo i poczytaj o opcjach tego auta. następnie sprawdź silnik: czy się zagrzeje by wskazówka stała w pionie, czy zmiana obrotów silnika powoduje drgania, czy wrzucając 3/4 bieg przy ok 1200 obrotów i wciśnięciu pedału w podłogę auto nie telepie się. jeśli przejdziesz pozytywnie przez te testy, a nie masz doświadczenia to proponuje wyciągnąć ~250zł i jechać do ASO na pełny przegląd z podłączeniem pod komputer włącznie

blaszczu
18-02-2013, 17:47
A turbina w tych silnikach JTD od którego momentu powinna "brać"?

qronax
18-02-2013, 19:41
ok 1800:
http://www.godula.pl/chip/fiat/wykresy/stilo_jtd115.gif

blaszczu
18-02-2013, 20:18
qronax dzięki :)

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to walić śmiało!

blaszczu
21-02-2013, 21:10
Panowie jadę w sobotę oglądać Stilo 1,8 + LPG. Na co zwrócić uwagę przy kupnie benzyny? Są jakieś szczególne punkty na które zwrócić uwagę?

boch
21-02-2013, 23:09
jak auto z gazem to musisz być czujny podwójnie. sprawdź do kiedy homologacja na zbiornik i ile przelatane na gazie. im węcej tym gorzej, bo może Cię czekać conajmniej wymiana reduktora i wtryskiwaczy gazowych. najlepiej żeby oglądane auto miało zimny silnik, żeby sprawdzić jak się zachowuje po odpaleniu. czy nie telepie, nie dławi się. ja bym generalnie auta z gazem bez sprawdzenia kompresji na poszczególnych cylindrach i sprawdzenia błędów sterownika nie kupował.

mawy5
21-02-2013, 23:15
Witam, jeśli chodzi o silnik 1.8 to oczywiście należy sprawdzić poziom oleju na bagnecie. Ten silnik potrafi go wypić naprawdę dużo, nawet 1 litr na 1000 kilometrów (np. autostrady -dość duże prędkości obrotowe). Objawem oprócz niskiego stanu oleju jest sadza na zderzaku nad rurą wydechową oraz olej w komorze spalania (po wyjęciu świecy zapłonowej). Zwróć uwagę na poduszki silnika i skrzyni biegów- podczas ruszania może być słychać stukot i może być odczuwalne lekkie szarpnięcie. Poza tym ich zużycie może objawiać się źle wchodzącym biegiem wstecznym. Oczywiście również temperatura silnika- przy rozgrzanym silniku wskazówka temperatury powinna być w pozycji pionowej i nie może falować. We wszystkich Stilo sprawdzić należy działanie silniczków regulacji świateł - lubią się psuć, oraz czy wszystkie tylne klapki dostępu do żarówek (4 szt.) są na miejscu- mi jednej brakowało, tej z najtrudniejszym dostępem (komuś się nie chciało często jej zdejmować). Dość często występuje też niewielki luz maglownicy układu kierowniczego- wg. specjalistów z ASO spokojnie można z tym żyć:). Ogólnie silnik 1.8 moim zdaniem jest elastyczny i dynamiczny, trzeba jednak pogodzić się z dużym zużyciem oleju (dużo tematów na forach o tej przypadłości).

pawelt89
24-02-2013, 10:30
Panowie jadę w sobotę oglądać Stilo 1,8 + LPG. Na co zwrócić uwagę przy kupnie benzyny? Są jakieś szczególne punkty na które zwrócić uwagę?

Pochwal sie nowym nabytkiem :)

blaszczu
24-02-2013, 12:22
Pochwal sie nowym nabytkiem :)

Na dniach założę temat z nowym nabytkiem - teraz nawet nie ma jak zdjęć zrobić chyba, że przestanie padać i dzisiaj podjadę na myjkę chociaż trochę go opłukać ;)

Generalnie czarne Stilo 3D 1.8 + LPG Prins, 2002 r., xenon, klima ręczna, sky window, tempomat, 6 x AirBag itp.

Ja już jestem w tym aucie zakochany :)

bogdan_z2
27-02-2013, 11:46
Witam. Należy sprawdzić zawieszenie, wahacze bo jazda po naszych kochanych drogach woła o pomstę:!:

jj90
31-03-2013, 23:40
Witam. Jeżeli ktoś planuje kupić stilo radze zwrócić uwagę na sprężyny w zawieszeniu, gdyż czesto zdarza się ,że pękają (wiem z własnego doświadczenia) oraz na stan tłumika końcowego ponieważ jest bardzo podatny na korozję

boch
01-04-2013, 10:07
przede wszystkim zorientować się jaką wersję Stilo kupujemy (ACTUAL, ACTIVE, DYNAMIC, ABARTH). ACTUAL to to taki trochę golec... jeśli zamierzamy w przyszłości założyć instalację LPG omijać silniki oplowskie (Z16XEP) montowane od 2006 roku. brak hydraulicznych popychaczy skutkuje częstą regulacją zaworów. warto też podjechać na diagnostykę i sprawdzić błędy zarówno silnika (częste awarie cewek) jak i wszystkich modułów zainastalowanych w aucie (ABS, ASR, ESP itd.) - awaryjność elektryki we Fiatach obrosła już w legendy ;). jak już będziemy na diagnostyce warto wjechać na kanał i sprawdzić ewentualne wycieki. kilka osób na forach żaliło się na pękające obudowy skrzyni biegów. warto też zastanowić się nad wersją silnikową. najpopularniejsze jednostki 1.6 16V 103KM znane są paliwożerności jak i sporego apetytu na olej. ja sam zastanawiam się nad wersją 1.2 16V 80KM, ponoć najbardziej ekonomiczny benzyniak montowany w tych autach :) jego posiadaczy proszę o ewentualne opinie co do komfortu jazdy, przyspieszenia itd.

qqryk
01-04-2013, 13:21
Jeśli benzyniak to tylko 1,4 ponoć bardzo dobry motor.Kolega ma takowy i chwali go.

jj90
02-04-2013, 14:37
Jestem posiadaczem Stilo 1.2 16V silnik bardzo ekonomiczny (poza miastem spokojnie można osiągnąć spalanie na poziomie 5,1-5,3 l bez większego wysiłku ) dużym plusem jest też pojemność miski olejowej (razem z filtrem oleju wchodzi 2,8l). Jeżeli chodzi o przyśpieszenie to szału raczej nie ma ale do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy.W mieście by jeździć w miarę dynamicznie trzeba dość często sięgać do lewarka skrzyni biegów ,gdyż silnik robi się bardziej żwawy w okolicach 2,5 tyś obr/min. Silnik nie jest przesadnie głośny poza miastem głośniej robi się po przekroczeniu miej więcej 130 km/h .

boch
02-04-2013, 14:49
a jak ze spalaniem w mieście?

jj90
02-04-2013, 15:43
Spalanie w mieście zależy od stylu jazdy ale latem jeżdżąc krótkie odcinki 7-7,5l w godzinach dużego ruchu w zimie spalanie rośnie w granicach jednego litra.

boch
14-04-2013, 23:12
no to nieźle. czytam sobie o tych wszystkich problemach w wersjach z silnikiem 1.6 16V i jedynym sensownym rozwiązaniem w tym momencie jest zakup Stilo z silnikami 1.2 lub 1.8 ;) ale jeszcze przy okazji 1.6 16V. czy to oryginalny dźwięk wydechu?


http://www.youtube.com/watch?v=yQiAPmov6hw

bo mnie się coś wydaje, że nie za bardzo ;)

lukq
14-04-2013, 23:50
Na pewno nie oryginalny.

boch
14-04-2013, 23:56
napiasałem do kolesia zapytanie przez yt, ale szwab nie chce odpisać ;)

byrrt
15-04-2013, 06:59
napiasałem do kolesia zapytanie przez yt, ale szwab nie chce odpisać ;)

bo to szwab ;) 1.8 lubi olej ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

boch
15-04-2013, 08:22
1.6 też. i paliwo. i DISCO na desce rozdzielczej ;)

tomski
28-03-2017, 12:06
czy to oryginalny dźwięk wydechu?

To nie wydech, tylko założony filtr stożkowy :)

Panowie a co powiecie o Abarthach? Na co zwrócić uwagę? :)

Lichy192
01-04-2017, 18:40
Ja mam 1.6 i oprocz apetytu na olej nie moge złego slowa powiedziec:) Abarth to przewaznie 2.4 +selespeed :( chyba ze chodzi tylko o pakiet wyglądowy Abartha

piki
07-04-2017, 17:53
panowie rozwiąże sprawę abarth w wersji stilo raz na całe życie nie ma nie produkowali i nigdy nie było czegoś takiego jak stilo abarth wiem bo przepracowałem w fiacie na produkcji ponad 5 lat w wersji stilo były tylko Schumacher a to ludzie wymyślili sobie stilo abarth bo lepiej brzmi i nawet znaczki abart sobie można też dokupić wyjaśnienie co do silnika 2,4 taki sam montowany był w fiatach coupe i jakoś nikt nie nazwał go fiat coupe abarth a co do mojego przedmówcy to selespeed to wersja skrzyni biegów i nie sądze by kiedykolwiek taka trafiła do fiata stilo. Każdy ale to każdy wyprodukowany ABARTH ma oznaczenia znaczki i cała pozostała resztę fotele ,deskę w odpowiednim desingu wiem bo sam je robiłem

Grześko
11-04-2017, 12:45
panowie rozwiąże sprawę... ...nigdy nie było czegoś takiego jak stilo abarth...
Powiem tak, synku krótko żyjesz i mało widziałeś, a jeżeli o czymś nie masz pojęcia to lepiej nie odzywaj się.

Model Fiata Stilo Abarth był produkowany przez Fiata tak samo jak modele Stilo Actual, Stilo Active, Stilo Dynamic, Stilo Schumacher, Stilo GT czy Stilo MultiWagon w wersji Uproad. Nie wspominam o tak unikatowych modelach/odmianach jak choćby Stilo Schumacher GP (wyprodukowane tylko w 200 egz. i tylko na Wielką Brytanię przez firmę Prodrive).
Ponieważ pewnie o tym również nie wiesz to wszystkie te nazwy to nazwy wersji wyposażeniowych.


...selespeed to wersja skrzyni biegów i nie sądze by kiedykolwiek taka trafiła do fiata stilo.
To jedno zdanie świadczy o twojej indolencji i nieznajomości tematu pod tytułem Fiat Stilo. WSZYSTKIE Fiaty Stilo w modelu Abarth (niezależnie od modelu silnika) były wyposażone w taką właśnie automatyczną skrzynię biegów Selespeed!!!
I tu jeszcze jedna uwaga do ciebie i wielu handlarzy aut - Stilo z benzynowym silnikiem 2,4 20V z manualną skrzynią biegów to model Stilo GT, a nie Stilo Abarth (jak bardzo często podają w ogłoszeniach wspomniani handlarze).

Biorąc pod uwagę to wszystko bardzo powątpiewam czy kiedykolwiek pracowałeś w Fiacie, a już na pewno nie we Włoszech czy Brazyli przy produkcji Fiata Stilo.
Szkoda tylko, że jeżdżąc Fiatem Stilo wypisujesz takie głupoty, ale podobno człowiek uczy się całe życie więc... ucz się ;)