PDA

Zobacz pełną wersję : Poprawiane fabrycznie aluminiowe kolektory Pierburga?



mugsy
17-02-2013, 20:05
Witam koledzy.

Czy wiadomo wam coś na temat tego żeby aluminiowe kolektory Pierburga były poprawiane fabrycznie?

Myślałem że tylko te plastikowe były poprawiane.

Tymczasem na Allegro mogę znaleźć co najmniej kilka takich NOWYCH kolektorów z informacją jakoby były fabrycznie usprawniane

KOLEKTOR SSĄCY OPEL VECTRA SIGNUM 1.9 CDTI 150KM (3022427610) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/kolektor-ssacy-opel-vectra-signum-1-9-cdti-150km-i3022427610.html)


Kolektor fabrycznie poprawiony ze zmodyfikowanymi
łożyskami klap wirowych oraz cięgnem sterowania

KOLEKTOR SSĄCY OPEL VECTRA C SIGNUM SAAB 9-3 CDTI (3012182697) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/kolektor-ssacy-opel-vectra-c-signum-saab-9-3-cdti-i3012182697.html)


KOLEKTORY POSIADAJĄ FABRYCZNIE ZMODYFIKOWANE I WZMOCNIONE OSIE KLAP WIROWYCH.

Ściema czy nie?

Gość mi napisał:


była poprawka, został zastosowany mocniejszy materiał, około 2007r nawet w Niemczech wymieniali to na gwarancji w ASO OPE

Aras37
28-02-2013, 17:35
Ja jestem po regeneracji u tego gościa Regeneracja kolektorów dolotowych CDTI, JTD, TID (http://www.kolektorycdti.pl/)
Na forum Silniki diesla - CDTI - Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/forum/218-silniki-diesla-cdti/) masz wszystko opisane, niby te poprawione tez z czasem spadają
A tak wyglądał kolektor po rozkręceniu
ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting (http://imageshack.us/photo/my-images/805/21299604.jpg/)

CzarnyGD
05-11-2014, 23:23
Hej Witam,
Odgrzewam trochę temat.
Czy ktoś może polecić mechanika z okolic Trójmiasta, który zająłby się klapami wirowymi w silniku 1.9jtd 16v?

ganzer
06-11-2014, 07:33
Witam . Dowiadywałem się gdzie by tu u nas zrobić porządek z klapami , polecono mi zakład na Rotmance Le Car . Dzwoniłem do nich , ale odstraszyła mnie cena , pan przez telefon powiedział , że to dużo roboty jest i będzie kosztowało 1000 zł .

CzarnyGD
06-11-2014, 08:14
Witam . Dowiadywałem się gdzie by tu u nas zrobić porządek z klapami , polecono mi zakład na Rotmance Le Car . Dzwoniłem do nich , ale odstraszyła mnie cena , pan przez telefon powiedział , że to dużo roboty jest i będzie kosztowało 1000 zł .

Też już tam trafiłem i dostałem tą samą cenę. Tak więc szukam dalej:))

miras
06-11-2014, 13:05
Też już tam trafiłem i dostałem tą samą cenę. Tak więc szukam dalej:))
Le car ceni się, bo specjalizują się w Alfie :-) Klient bogatszy, to i zapłaci więcej za usługi.
Ostatnio w radio leci reklama Electric service z Rumi (usuwanie dpf, chiptuning). Może oni to robią albo wiedzą, kto to robi. Electric Service - naprawa elektroniki Twojego auta (http://www.electric-service.pl/kontakt) Na forach wychwalali też Fiat Club z Pruszcza Kontakt (http://www.fiat-club.pl/Kontakt.html) Może tam pomogą albo wskażą odpowiednią osobę.
Jakbyście znaleźli coś w okolicy, to dajcie znać na forum, będzie na przyszłość.

Aras37
06-11-2014, 17:40
Dla użytkowników aut z problemem kolektora rejon Trójmiasta a dokładnie z okolic Gdyni proponuje warsztat (w Chyloni przy OPEC-u) który doszedł do wprawy z zamianą kolektorów ..:: Pepe Serwis :: mechanika pojazdowa, warsztat samochodowy, naprawa pojazdów (http://www.pepeserwis.pl)
Kolektor regenerowany u Regeneracja kolektorów dolotowych CDTI, JTD, TID (http://www.kolektorycdti.pl)
Koszt 3 lata temu regeneracja 740 + warsztat podmiana 250 (miałem 2 kolektor auto nie blokowało warsztatu a i tak 1 dzień roboty)

CzarnyGD
06-11-2014, 22:05
Ok dzięki, podzwonię trochę i popytam.
Ale widzę, że wracam do starej dobrej dyskusji:
#usuwać całkowicie i wyprogramowywać
#zmodyfikować cięgno i dalej korzystać.

Jakie jest wasze zdanie?

Capsel
06-11-2014, 22:07
#usuwać całkowicie i wyprogramowywać

markson33
24-02-2015, 11:33
Pod względem jakości wykonania to porządnie regenerują kolektory ssące w firmie Bincar -www.kolektoryssace.pl (http://www.kolektoryssace.pl). W ogóle jest z nimi łatwy i szybki kontakt. Nie trzeba długo czekać na odesłanie gotowych kolektorów.

Python28
24-02-2015, 19:44
Reklama dźwignią handlu?

CzarnyGD
09-04-2015, 09:08
Chciałem troszeczkę odkurzyć temat.
Wiosna ostro nadciąga, więc postanowiłem zając się kolektorem dolotowym i klapami wirowymi. Decyzja zapadła, iż klapy usunę, otwory zaślepię a na koniec jeszcze wyprogramuję. Dużo roboty, więc na razie szukam weekendu w który będę mógł to zrobić.

Póki co, chcę się zająć układem EGR. Sam zawór mam zaślepiony i wyprogramowany, ale bebechy układu ciągle ze sobę pod maską wożę.

Plan jest taki, że usunę chłodnicę spalin, łącznie z rurka od kolektora wylotowego i rurką do EGR. Węże wejścia i wyjścia do chłodnicy połącze ze sobą.
19486

Otwory w kolektorze wylotowym i w kolektorze dolotowym (teraz mam tam wstawioną cienką blaszkę) zaślepię czymś takim:
42/2 Zestaw zaślepka EGR FIAT ALFA JTDM 1.9 2.4 (4994874479) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=4994874479)

Przy okazji zajrzę do środka kolektora dolotowego i ocenię ile mnie roboty będzie czekać z czyszczeniem.

Niewiadome:
1. Co będzie jak odłącze EGR od wtyczki? Teoretycznie mam go wyprogramowanego, więc nie powinien płakać.
2. Jakie są średnice węży od chłodzenia? Sprawdzę to przed robotą, żeby kupić zaciski i złączke.

Czy ktoś z Was na coś takiego już się porywał? Jakieś sugestie?

Python28
09-04-2015, 19:35
Czy to na pewno chłodnica spalin? Jak dla mnie podgrzewacz wody spalinami. Ja ostatnio usunąłem wszystko to o czym piszesz w moim przypadku trwało to dwa dni raczej mało komfortowa praca bardzo dużo trzeba rozebrać. Nie wiem jak jest w 1,9 ale w 2,4 z całym kolektorem aluminiowym w którym są klapy wirowe trzeba dużo rozkręcić żeby mieć możliwość go wyjąć. Bardzo możliwe że w przypadku nowszego kolektora gdzie klapy wirowe są w oddzielnej obudowie sytuacja jest prostsza bo lepiej zdjąć jest całość ze szpilek po kawałku. Na czyszczenie kolektora najlepsza jest myjnia ręczna maja tam takie środki że po kilku minutach kolelktor błyszczy.

maka131
09-04-2015, 22:50
1. Co będzie jak odłącze EGR od wtyczki? Teoretycznie mam go wyprogramowanego, więc nie powinien płakać

odepnij przewód i przejedz kilkaset kilometrów, tylko w ten sposób się przekonasz.

u mnie EGR działa. co jakiś czas wyjmuje do czyszczenia. nie planuję zaślepiać ani wyłączać. klapy są na miejscu i jak na razie działają. chętnie rozebrałbym kolektor i go wyczyścił, niestety brak mi na to czasu.

mirek8423
08-01-2016, 12:35
Cześć. Koledzy chcę zapytać Was czy słychać te klapy jak coś się z nimi zaczyna dziać złego? Jakieś ciche dzwonienie, chrobotanie, czy jakieś metalowe stukanie jakby stukać w cienką blaszkę. U mnie po odpaleniu takie coś właśnie słychać w górnej - tylnej części silnika. Oglądałem słuchałem odpalony silnik z góry i z kanału od dołu, ściągnąłem osłonę pod silnikiem ale tam jest ok tylko coś gdzieś właśnie od góry słychać jakieś takie coś jakby metaliczne ciche stukanie.

Ali4
08-01-2016, 14:39
U mnie przed usunięciem klap silnik pracował tak samo jak po usunięciu, także w moim przypadku ciężko to ocenić. Jedna klapka była u mnie urwana i gdzieś ją wcięło. Mechanik jej szukał, ale śladu nie ma, nie wiem co się z nią stało. Ewentualnych uszkodzeń spowodowanych przez urwana klapkę nie mam.

technol
17-04-2016, 21:20
Ja dzisiaj wyczytałem, że usterka klapek w kolektorze dotyczy pojazdów wyprodukowanych do 2007 roku, później ten element został poprawiony.

scrabit
17-04-2016, 21:25
Heh.. to osobiscie nie nazwalbym tego poprawa. Opcja urwanej klapki to raczej znikoma poprawka..

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Ali4
17-04-2016, 21:34
Nic nie zostało poprawione, ja posiadam auto z 2008 r. i dodatkowo w moim kolektorze nic nie widac bo cały mechanizm jest zabudowany. Po rozbebeszeniu okazało się że nie działa to jak trzeba, dodatkowo jedna klapka była urwana, ale o tym pisałem już wczesniej.

maka131
01-06-2016, 08:35
Czy to na pewno chłodnica spalin? Jak dla mnie podgrzewacz wody spalinami. Ja ostatnio usunąłem wszystko to o czym piszesz w moim przypadku trwało to dwa dni raczej mało komfortowa praca bardzo dużo trzeba rozebrać. Nie wiem jak jest w 1,9 ale w 2,4 z całym kolektorem aluminiowym w którym są klapy wirowe trzeba dużo rozkręcić żeby mieć możliwość go wyjąć. Bardzo możliwe że w przypadku nowszego kolektora gdzie klapy wirowe są w oddzielnej obudowie sytuacja jest prostsza bo lepiej zdjąć jest całość ze szpilek po kawałku. Na czyszczenie kolektora najlepsza jest myjnia ręczna maja tam takie środki że po kilku minutach kolelktor błyszczy.

czy ja dobrze rozumiem, że sam ściągałeś kolektor i go czyściłeś?
rozpoławiałeś go?
oglądałem kilka filmów jak ludzie to rozbierają i widać na nich, że jest w nim uszczelka. niestety nigdzie nie mogę jej kupić. przejrzałem ePera, może źle szukam, znalazłem tylko cały kolektor, nie znalazłem samej uszczelki.
w tym miesiącu będę go wyciągał i czyścił. chciałbym go rozpołowić. przy składaniu wolę dać uszczelkę niż ładować tam silikon.
jeśli ktoś taka uszczelkę kupował to proszę o info gdzie mogę ją dostać.

Python28
01-06-2016, 09:05
Wydaje mi się że nie ma tam uszczelki. A jeżeli była to dałem silikon. Uważaj na te małe śrubeczki bo lubią się urwać.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

CzarnyGD
01-06-2016, 09:08
Też to już przerabiałem.
Uszczelki nie znalazłem, użyłem porządnego silikonu i wszystko jest ok.
Chłodniczkę spalin przed EGR też usunałem, bo po zaślepieniu pełnym i wyprogramowaniu zaworu, nie była mi do niczego potrzebna:)

Aras37
02-06-2016, 07:18
Uszczelki nie ma ,zostaje tylko silikon wysokotemperaturowy .Chyba wszyscy co regenerują stosują silikon:smile:
Mój kolektor też był sklejony silikonem i było OK.