Zobacz pełną wersję : Dławienie się silnika JTD i przerywanie w czasie jazdy
Jako nowy użytkownik forum i zakupionego niedawno Bravo chciałbym zapytać czy ktoś spotkał się z problemem jaki u mnie występuje. Podczas jazdy ze stałą prędkością w mieście tak około 50 km/h i obrotach między 1600-1900 silnik delikatnie szarpie tak jakby się przydławiał. Jadąc w trasie jak mu wcisnę mocno pedał gazu to też się zadławi i nie przyspiesza tak szybko jak powinien. Wszystkie filtry, płyny, oleje są świeżo wymienione, zauważyłem tylko po zakupie, że gumowy wężyk jest zdjęty z plastikowej rurki przy ścianie grodziowej. Mechanik powiedział, że wężyk ten idzie do zaworu EGR, założyliśmy go na tę rurkę z powrotem ale nic lepiej nie było jakby nawet trochę gorzej. Gdzie szukać problemu - pozdrawiam.
jacjacek
17-02-2013, 21:41
1 zaślep EGR dla pewności
2 Sprawdź szczelność układu dolotowego
3 sprawdź turbo, ciśnienie paliwa i przepływomierz za pomocą interfejsu
Po tych zabiegach można dalej podejmować kroki bo trudno jest się wstrzelić powodów może być dużo.. sam to przerabiałem bo od wczoraj jest chyba ok
Sprawdź czy nie wciąga Ci wygłuszenia maski do wlotu powietrza.
Wygłuszenie OK, wlot powietrza drożny. Zacznę od zaślepienia zaworu EGR - czy to będzie pasowało:
1.5 mm zaślepka EGR FIAT ALFA JTD CF2 1.9 i 2.4 (3077561275) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/1-5-mm-zaslepka-egr-fiat-alfa-jtd-cf2-1-9-i-2-4-i3077561275.html)
8 ZAŚLEPKA EGR JTD CF2 FIAT ALFA LANCIA (3098151745) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/8-zaslepka-egr-jtd-cf2-fiat-alfa-lancia-i3098151745.html)
Tak, każda z tych będzie pasowała.
EGR zaślepiony, układ dolotowy wygląda na szczelny, turbinka ładnie sobie gwiżdże a Bravo jak się dławiło tak się dławi dalej. Nie wiem gdzie i co jeszcze sprawdzić - jakieś wskazówki jeszcze?
Koło pasowe dwumasowe? Ja tak miałem. Jak jechałem to mniej więcej przy 2700rpm miał taką jakby czkawkę i trochę słabiej ciągnął. Znajomy mechanik cały dzień grzebał w aucie i znalazł - u mnie było to koło pasowe alternatora. Teraz ciągnie od samego dołu bez żadnej czkawki ;)
Krzysztof86
30-08-2014, 12:29
Witam
Widzę że wątek już ma swoje;)
Jednak może komuś się przyda moja odpowiedź;)
Miałem w Bravo 1,9JTD 16v praoblem z przyspieszaniem w zakresie obrotów około 1300 i 1800 przy delikatnym dodawaniu gazu silnikiem szarpało. Czytałem sporo forów na ten temat i wszystkie rady były nietrafne. Zaślepienie EGR częściową zaślepką powoduje wariowanie komputera jest znaczna różnica w oczekianej ilości powietrza a zmierzonej ponad 30%. I jeśli ktoś wsadził w ten silnik EGR to powinien tam być nie warto z nim kombinować. Ale do rzeczy, po wielu tygodniach próby ustalenia problemu okazało się ze podpięcie auta pod komputer w 100% pokazało co go boli. Radzę każdemu kto ma dostęp do niedrogiej diagnostyki podpiąć samochód i sprawdzić parametry pracy silnika. W moim przypadku szarpanie było spowodowane błędnym działaniem wtrysku na 3 cylindrze. Podawał on za dużo paliwa przy tych obrotach. Nominalnie pracuje w przedziale od -2,5 do 2,5 w moim przypadku w trakcie szarpania parametr pokazywał ponad 5 na 3 cylindrze i by zniwelować drgania silnika wtrysk na 2 cylindrze dawkował niewiele ropy bo wskaźnik nie przekraczał -4. Jeśli będziecie mieć podobnie to raczej jest to wtryskiem i szkoda czasu na szukanie usterki lub wadliwej pracy w układzie dolotowym silnika. Jednak czyszczenie EGR i czujnika doładowania nie zaszkodzi. Nawiasem dodając lanie wtryskiwacza możne wam dać w późniejszym efekcie sore koszty naprawy silnika. Nadmiar paliwa może spowodować wypalenie dziury w tłoku a wymiana tłoka plus jego koszt jest znacznie wyższy niż regeneracja wtrysku, Koszt regeneracji 1 wtrysku to odpowiednio:
około 180 zł samo rozebranie i przeczyszczenie wtrysku,
jeśli padnie końcówka wtrysku dodać należy do kwoty około 200zł
i w skrajnych przypadkach może paść nam jeszcze zaworek powrotu cena około 250zł.
Optymistyczny wariant regeneracji kompletu wynosi 720zł
a skrajnie pesymistyczny(mało prawdopodobny) to ponad 2500zł
To nie mało ale zawsze mniej niż wymiana tłoka. Zaleca się regeneracja kompletu wtrysków. Ja natomiast regenerowałem tylko ten wadliwy i mam w późniejszych planach regeneracje pozostałych.
Pozdrawiam i mam nadzieję że udało mi się nakierować kogoś na zdiagnozowanie tej wkurzającej usterki;)
jak miałbym wydać za regenerację 4 wtrysków 2500 to wolę kupić nowe po 550 WTRYSKIWACZ 0445110002 FIAT LANCIA 1.9 2.4 JTD (4493227076) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wtryskiwacz-0445110002-fiat-lancia-1-9-2-4-jtd-i4493227076.html)
karwoj25
31-08-2014, 11:03
wolę kupić nowe po 550
te z aukcji są regenerowane "porównywalne z nowym" :P
te z aukcji są regenerowane "porównywalne z nowym" :PWięc te
NOWY WTRYSKIWACZ - FIAT 1.9 JTD, 2.4 JTD STILO (4527534219) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/nowy-wtryskiwacz-fiat-1-9-jtd-2-4-jtd-stilo-i4527534219.html) są nowe z ASO o 30 zł droższe ;)
Witam
Czy koś jeszcze tutaj zagląda. Mam Stilo 1.9 mjtd o mocy 100 KM. Problem wygląda następująco na wolnych obrotach silnik pracuje równo obroty nie falują. Przy jednostajnej jeździe mam odczucie jakby auto samo dodawało i odejmowało sobie gaz, odczuwalne jest szarpanie silnikiem im bardziej nagrzany tym mocniejsze. Zauważyłam też że przy opadach deszczu lub po wyjeździe z myjni wyraźnie chłonie wilgoć i staje się mułowaty. Dodam że samochód jest po wymianie rozrządu sprzęgła oraz koła dwumasowego, płynów eksploatacyjnych, filtrów. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Może miał ktoś podobny problem, każda wskazówka będzie cenna! :)
damian398
08-06-2015, 21:37
mi jak szarpał silnik pomogło wyczyszczenie styków i wnętrza przepływomierza. Usterka przeszła od razu i już z pól roku mam spokój z szarpaniem i skokami mocy.
jacjacek
09-06-2015, 13:44
Witam
Czy koś jeszcze tutaj zagląda. Mam Stilo 1.9 mjtd o mocy 100 KM. Problem wygląda następująco na wolnych obrotach silnik pracuje równo obroty nie falują. Przy jednostajnej jeździe mam odczucie jakby auto samo dodawało i odejmowało sobie gaz, odczuwalne jest szarpanie silnikiem im bardziej nagrzany tym mocniejsze. Zauważyłam też że przy opadach deszczu lub po wyjeździe z myjni wyraźnie chłonie wilgoć i staje się mułowaty. Dodam że samochód jest po wymianie rozrządu sprzęgła oraz koła dwumasowego, płynów eksploatacyjnych, filtrów. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Może miał ktoś podobny problem, każda wskazówka będzie cenna! :)
1 Masz zaślepiony EGR ? pewnie sporo tematów jest na ten temat , możliwe że musisz mieć zaślepkę z otworami
2 Spróbuj przeczyścić przepływomierz wkładkę oraz styki
Powinno pomóc :)
Co do sprawności przepływomierza chyba nie pokazuje on błędu, tylko daje niepoprawne wyniki może wrzuć logi jak wygląda wykres u Ciebie
marko330
20-10-2016, 19:59
Dołączę do problemu z dławiącym się silnikiem w Stili JTD 1,9 115.
U mnie objawy są mocno zróżnicowane, ale generalnie polegają na spadaniu obrotów do granicy zduszenia - dławieniu się silnika na postoju bez dodawania gazu. Potrafi się czasem na tyle zdławić, że gaśnie.
Ale żeby to było takie proste i powtarzalne... Niestety nie jest - z tego co zaobserwowałem na przestrzeni roku to duży wpływ am temperatura powietrza i pogoda...
Jak było ciepło latem - auto potrafiło dławić się od razu, lecz po przejechaniu np. 10 km było już ok.
Jak się ochłodziło - to na początku było ok, po np. 10 km zaczyna się dławić - momentami wręcz tak , że był problem ruszyć z pod świateł, ale jak się silnik "nakręcił" to było ok.
Oczywiście na desce rozdzielczej zero błędów.
Czasem autko ma "lepsze dni" gdzie przez cały dzień silniczek sobie płynnie i ładnie terkocze. Autko też bardzo fajnie pracuje po dłuższej trasie.
Nie wiem jak diagnozować takie coś - co jest nie do końca ok.
Boję się jechać do warsztatu gdzie będą być może chcieli wymieniać "w ciemno" rzeczy które mogą nie mieć związku - a będą kosztowały.
No i gdzie jechać by był dobry i sprawdzony warsztat godny polecenia we Wrocławiu? Nie chcę, aby uczyli się na moim aucie...
Kasjan170
23-04-2017, 17:41
Na początku chciałbym się przywitać, gdyż jestem nowy. Wiem że post jest trochę stary i może niepotrzebnie odświeżam ale mam podobny problem ze swoim fiatem Marea 1.9 JTD (105km).
Fiacika kupiłem od chandlarza za 2000zl. Pomijając fakt że tulejki tylnie były do wymiany to było oki. Problem polega na tym że rozrusznik długo kręci za nim odpali, następnie kiedy zaczynam przyspieszać zaczyna się świecić marchewka i traci moc, gdy wrzucę bieg jałowy silnik gaśnie. Proszę pomóżcie mi. Nie jestem jakimś super mechanikiem..
karwoj25
24-04-2017, 08:26
Po pierwsze to koniecznie trzeba go zdiagnozować i odczytać błędy. Skasować je, powtórzyć sytuację i odczytać ponownie. Jak już odczytasz błędy to możemy się dalej zastanawiać - no chyba, że wolisz losowo wymieniać dość drogie podzespoły.
Kasjan170
24-04-2017, 11:31
Dziękuję za zainteresowanie. Dzisiaj jadę do auto service Bosch. Po 15.00 będę mieć błędy jakie wyskoczyły
Kasjan170
24-04-2017, 18:40
Byłem w serwisie i mi powiedzieli że jest brak wartości przepływomierza. Wymieniłem na inny używany i zero reakcji
karwoj25
27-04-2017, 14:10
Po pierwsze nie masz pewności czy używany jest sprawny. Po drugie "brak wartości przepływomierza" może sugerować, że uszkodzona jest wtyczka/wiązka tegoż. O ile oczywiście "diagnosta" prawidłowo odczytał informacje.
Kasjan170
01-05-2017, 17:37
Sprawdziłem wtyczkę i idzie tam napięcie więc sądzę że wtyczka jest sprawna. Teraz dzwoniłem do mechanika który wymieniał mi pasek wieloklinowy od alternatora i ściągał bak gdyż były wymieniane tuleje łożyskowe. Może źle podłączył przewody? Ale wtem czas jest możliwe aby wogole odpalił?
Kasjan170
01-05-2017, 19:13
Jeżeli odpali mi z plaka bez problemu to jaką usterkę mogę wykluczyć i co to może sugerować?
Zupełnie nic to nie sugeruje. Odczytaj błędy, skasuj i zobacz czy wrócą.
Od początku, auto odpala normalnie, czy nie, jeśli nie to nie jest winny przepływomierz. Zresztą przepływomierz możesz odłączyć całkiem.
Bez sprawdzenia błędów to wróżenie z fusów jest.
Kasjan170
02-05-2017, 09:16
To się stało nagle. Odpalał normalnie i w ciągu dnia zaczął kręcić coraz dłużej. Po odłączeniu przepływomierza nic się nie dzieje. Żadnej reakcji
To się stało nagle. Odpalał normalnie i w ciągu dnia zaczął kręcić coraz dłużej. Po odłączeniu przepływomierza nic się nie dzieje. Żadnej reakcjiPodłącz pod kompa i sprawdź jakie masz ciśnienie na pompie wstępnej , może po zdjęciu baku ruszył się syf i zasklepił sitko-koszyk zbiornika
Może, ale całkiem możliwa jest też awaria czujnika polożenia wału i wtedy również nie odpala. Bez kompa nie da rady z fusów wywróżyć.
Kasjan170
09-05-2017, 10:10
Za cztery dni jade na komputer
Kasjan170
15-05-2017, 12:41
Na komputerze powiedzieli mi ze jest male cisnienie paliwa, blad egr, uszkodzony czujnik wałka
Masz numery błedów?
Wymień uszkodzony czujnik, auto powinno odpalić.
Egr masz zaślepiony czy nie wiesz?
Kasjan170
16-05-2017, 09:55
Egr zaslepiłem, filtr paliwa wymieniłem, nadal ciezko pdpala i gasnie podczas rozpędzania. Jade wymienic czujnik i moze wtryski
przy wtryskach dobrze jest zrobić test przelewowy i zobaczyć który leje , a czy wypłukałeś sito w zbiorniku?
Paweł Zabiegała
16-05-2017, 22:23
Witam czy Croma z 1.9 JTD też ma EGR-A? auto z 2010 roku
Witam czy Croma z 1.9 JTD też ma EGR-A? auto z 2010 roku
Tak ma
Kasjan170
14-06-2017, 09:16
Sito bylo plukane. Wtryski wymienilem na inne uzywane ale sprawdzone, gdyz moje nie przeszly proby przelewowej. Nadal jest zbyt niske cisnienie paliwa. Teraz zamowilem pompe cr wraz z czujnikiem i zobaczymy jak wymienie.
Takie moje pytanie. Czy jeżeli wymieniłem wtryski i oczywiscie gniazda zostaly wyfrezowane to samochód bedzie lepiej sie zbierać?
Oczywiscie jak zacznie jeździć
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.