Zobacz pełną wersję : problem powyżej 2 tyś obrotów
bozydar84
17-02-2013, 14:12
Witam.
Wczoraj odebrałem moją crome od miechanika miała wymieniany rozrząd i zawór egr(po wyczyszczeniu dalej pokazywał błąd) powyżej 2 tyś obrotów szarpie samochodem, traci moc i tak co kilka sekund powtarza się. Na biegu jałowym tego nie ma.
Proszę o pomoc.
EGR do wymiany. Podobne objawy miałem rok temu, wymieniłem egr i wszystko wporządku.. Aby sprawdzić egr, to odkręć go i w miejsce egru przykręć zaślepkę z cienkiej baszki gr0,5mm iuruchom silnik i przejedź się dla sprawdzenia, na desce zapali się kontrolka chek silnika ale możesz simiało zrobić próbną jazdę, jak objawy znikną to masz już odpowiedź co jest zepsute.
bozydar1984
17-02-2013, 18:39
Witam.
Wczoraj odebrałem moją crome od miechanika miała wymieniany rozrząd i zawór egr(po wyczyszczeniu dalej pokazywał błąd) powyżej 2 tyś obrotów szarpie samochodem, traci moc i tak co kilka sekund powtarza się. Na biegu jałowym tego nie ma.
Proszę o pomoc.
Problem wtym, że egr był właśnie wymieniany bo nie szło go wyczyścić i wyskakiwał błąd. Teraz nie ma błędu a samochód zachowuje się bardzo dziwnie. :(
Witam.
Jeżeli nie ma błędów w komputerze to może być siłownik/zawór(dokładnej nazwy nie pamiętam koszt ok 200zł) sterujący turbosprężarką lub źle ustawiony początkowy kąt na łopatkach turbosprężarki (w turbinie jest od tego śruba ale trzeba uważać -ruszać po 1/4 obrotu i na kompie sprawdzać ciśnienie) ale wtedy jest jedno szarpnięcie w trakcie przyśpieszania.
Na początek podłącz się do komputera, gdyż to może być wszystko.
Samochód przełącza się w tryb awaryjny.
Problem może leżeć,
W źle ustawionym rozrządzie,
EGR,
overbooscie,
Pompie wtryskowej,
i tak dalej ....
bozydar1984
17-02-2013, 18:54
dziwne jest to, że do wymiany było wszystko dobrze teraz dopiero takie cyrki zaczynają się dziać. Będę dobrej myśli, że to coś z egr i trzeba tylko dokręcić jakąś śrubę ;/
Sprawdzałeś filtr paliwa?
bozydar1984
17-02-2013, 20:19
wymienialem go dwa tygodnie temu ale tankowalem raz na kiepskiej stacji; / mi się wydaje, ze to będzie cos z powietrzem bo słychać dziwne świsty
Czy zamontowałaeś orygnalny EGR PIERBURG a nie chinszczyzne. Sprawdź jak wcześniej opisałem z tą zaślepką, to jest bardzo prosta robota: odłącz wtyczkę i odkręć 4 śruby.
bozydar1984
21-02-2013, 00:11
Dziękuję za pomoc, nowy egr wysłany na reklamacje, niestety nie sprawdził się ;/
W miarę możliwości staraj się na przyszłość kupować i montować części oryginalne i nieużywane, a autko będzie Ci służyć długo i bez problemów jak moje.Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.