Zobacz pełną wersję : kasowanie kontroli check
Witam! jest sposób w cromce na wykasowanie kontroli check.Trzeba po koleji opuszczać i podnosić szyby zaczynając od kierowcy
następnie pasażer tył lewy,pasażer tył prawy i przód pasażer .Pozdrawiam !
chodzi o kontrolkę serwisu..???? sprawdziłeś to .???
Patryk205
16-02-2013, 10:08
Akurat u mnie obecnie świeci się check i wyżej opisana metoda nie działa. Sprawdzane dwa razy. Tak apropos jest jakiś sprawdzony sposób na skasowanie tego powiadomienia o serwisie czy tylko komputerowo? Wczoraj mi się zaświeciło. Na oleju mam dopiero 11tys, przy ostatniej wymianie inspekcja nie była kasowana.
check to problem z silnikiem. podpinasz się pod kompa i wchodzisz w błedy. potem je kasujesz i po sprawie. No chyba że usterka wynika z awarii podzespołu silnika.
Z kontrolką pojawia się komunikat. Zapisz i sprawdź co oznacza. Po każdej wymianie oleju należy skasować inspekcję. W serwisie min 100 zł. Samodzielnie 50 zł za kabel plus trochę czasu na google. Zwraca się już po pierwszej wymianie oleju. Powodzenia.
Patryk205
16-02-2013, 13:38
Tak, wiem że check to inny problem, niż ten związany z wymianą oleju ;-) U mnie wyświetla się błąd P0237, czyli czujnik A wspomagania turbosprężarki, niski sygnał wejściowy (swoją drogą ciekawi mnie co może być problemem- uszkodzony czujnik, czy jest jakaś inna przyczyna że on akurat ma niski sygnał?). A to, że akurat inspekcja mi sie wczoraj zaświeciła to druga historia.
uszkodzony czujnik w twoim przypadku powoduje ten błąd.
gopspeedy
16-02-2013, 15:41
niestety te czujniki turbo lubią tak zrobić. W mojej poprzedniej Cromie- 1.9 150 też to miałem, tyle, że mi wszedł jeszcze w tryb awaryjny podczas wyprzedzania :(
Patryk205
16-02-2013, 17:03
No racja, wskakiwanie w tryb awaryjny podczas przyspieszania potrafi przysporzyć problemów :mad: Czyli wymiana powinna załatwić sprawę? Jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi w związku z tym czujnikiem; w zasadzie powinien być suchy, bo to dolot, a czy któryś z Was też miał go trochę takim oleistym nalotem zabrudzony?
Czyli wymiana powinna załatwić sprawę?
wymiana plus kasowanie błędu załatwi sprawę.
czy któryś z Was też miał go trochę takim oleistym nalotem zabrudzony?
tak ja. pod filtrem powietrza masz zbiorniczek na olej bo od pokrywy zaworów do tego zbiorniczka leci odma ale wpada po drodze do odmy między filtrem powietrza a turbo. ta odma chyba jest od nadmiaru oleju bo innego wytłumaczenia nie znalazłem.
Ja to sprawdziłem i zadziałało.
Witam! jest sposób w cromce na wykasowanie kontroli check.Trzeba po koleji opuszczać i podnosić szyby zaczynając od kierowcy
następnie pasażer tył lewy,pasażer tył prawy i przód pasażer .Pozdrawiam !
Masz racje, że da się wykasować błąd. J miałem tak po odłączeniu całkowitego zasilania w aucie i po ponownym załączeniu zaświecił się zółty ostrzegawczy trójkąt i wyskakiwało że mam problem z szybami i w taki sposób jak opisał kolega powyżej udało mi się skasować ten komunikat ( nauczyłem komputer otwierać szyby ), ale wątpie żeby w ten sposób udało się wykasować ostrzeżenie silnika ;-)
Patryk205
04-03-2013, 10:44
Odnośnie wymiany czujnika A; wymieniłem czujnik na nowy i błąd dalej wyskakuje -P0237. Może to mieć jakiś związek z zaślepieniem egr'a (mam zaślepkę z otworami) czy szukać gdzie indziej przyczyny?
Patryk205
27-03-2013, 10:29
Pytanie trochę z innej beczki: czy do programu FiatecuScan 3.6 można podpiąć interfejs ELM327 1.4 , czy musi być tylko 1.3+ ? Jak to z tym plusem? Niechciałbym źle zinterpretować.
Elm 1.4 będzie nawet lepszy ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Akurat u mnie obecnie świeci się check i wyżej opisana metoda nie działa. Sprawdzane dwa razy. Tak apropos jest jakiś sprawdzony sposób na skasowanie tego powiadomienia o serwisie czy tylko komputerowo? Wczoraj mi się zaświeciło. Na oleju mam dopiero 11tys, przy ostatniej wymianie inspekcja nie była kasowana.
Mi też pojawił się komunikat o wymianie oleju, ale wcześniej odłączałem akumulator więc zapaliła mi się lampka z wykrzyknikiem. Zastosowałem manewr z otwieraniem i zamykaniem okien i wszystko znikło. To działa.
Mi też pojawił się komunikat o wymianie oleju,
Ten komunikat będzie się pokazywał co jakiś czas, trzeba go wykasować.
piniasty
27-04-2017, 14:54
Wymieniłem olej w aucie i mam pytanie czy muszę coś odnotowac w systemie?
W MES w regulacje jest takie coś jak "Wymiana oleju (tylko dla wersji z dpf) czyli mojej i pisze tam: Procedura ta uaktualnia w jednostce sterującej parametry związane z jakością oleju.
Procedura ta jest niezbędna po każdorazowej wymianie oleju w silnikach z DPF oraz w przypadku gdy miga kontrolka 'niskie ciśnienie oleju' na tablicy wskaźników.
to mam to pyknąc jak wymieniłem olej?
nie zaszkodzi pyknąć
jak teraz nic nie pykniesz, to Croma sama się upomni o pykniecie jak wyjeździsz dystans ustawiony do wymiany oleju.
bydle samo nie chce się uczyć że olej ma już świeży.
Abramsik
27-04-2017, 16:51
Nie nie zaszkodzi tylko trzeba. Było wałkowane na forum ale dla przypomnienia dla mniej dociekliwych. Po wymianie oleju resetujemy w dwóch miejscach: 1. Silnik/Regulacje/Wymiana oleju (tylko dla wersji DPF) i 2. Przegląd/Regulacje/Reset następnego przegląd km. Wszystko.
piniasty
28-04-2017, 09:16
Dziękuję bardzo. Domyślałem się,ze było wałkowane ale nie mogłem sie doszukać. Wyszukiwarka forumowa słaba jest.
Abramsik
28-04-2017, 09:45
Bardzo proszę. Jednak i bez forum można spokojnie dać sobie rade. MES pięknie opisuje wszystko (w sensie tłumaczy), można go "rozkminiać" w trybie "Symuluj" nawet bez podłączenia w samochodzie. Serdecznie polecam bezstresowe zapoznawanie się z posiadanymi narzędziami. A tu jest wszystko jasne, proste i przejrzyste.
piniasty
05-05-2017, 14:05
i 2. Przegląd/Regulacje/Reset następnego przegląd km.
I z tym nie chce mi się połączyć. Mam przejściówkę jakaś podłączyć?
desmo999
05-05-2017, 14:09
Jak to kasowanie olejesz to sam komunilat znika po jakims czasie. Przynajmniej u mnoe zniknal.
Abramsik
05-05-2017, 14:26
I z tym nie chce mi się połączyć. Mam przejściówkę jakaś podłączyć?
A jaki masz MES? Rejestrowany czy darmowy? Do tej czynności nie trzeba podłączać się za pomocą przejściówek.
Ale musisz mieć ELM327 a nie VAGKKL
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
piniasty
08-05-2017, 08:14
MES zarejestrowany, ELM327 v2 od viakena
Abramsik
08-05-2017, 08:49
Nie powinieneś mieć problemów. Może fizycznie zmień port USB gdzie wpinasz kabel lub "pogrzeb" w ustawieniach. Bardzo dziwna sytuacja bo jeśli łączy się z innymi zakładkami to dlaczego nie chce właśnie z Przeglądem.
piniasty
08-05-2017, 11:04
NO właśnie nie wiem. Port zmieniałem z com2 na com1 i tez nic.
Nie nie zaszkodzi tylko trzeba. Było wałkowane na forum ale dla przypomnienia dla mniej dociekliwych. Po wymianie oleju resetujemy w dwóch miejscach: 1. Silnik/Regulacje/Wymiana oleju (tylko dla wersji DPF) i 2. Przegląd/Regulacje/Reset następnego przegląd km. Wszystko.
Witam pierwszy raz robiłem inspekcję oleju, zgodnie z powyższym opisem i :
1. Mes odrzuca , nie zmienia pozostały dystans do następnego przeglądu ,nie mogę zmienić wartości 117
28705
Poniżej dwie ostanie pozycje nie mogę ich zmienić ,i kiedyś przypadkowo wymieniłem sobie DPF :smile: czy ma to wpływ na pracę silnika ,komputera czy tą wymianę można anulować ?
28708.
Tak zapytam ile zostalo ci kuponów? Standardowo jest 9.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Abramsik
13-07-2017, 07:29
Ilość kuponów możesz także ustawić "od nowa".
5 kuponów.Nr procedury wymiany oleju 5 ,zupełnie nie rozumiem ostatnich dwóch wpisów,może to błędy w MESIe
28723
Jest też dla mnie zagadką licznik przebiegu
28724.
Tutaj licznik jest zgodny z licznikiem z wyświetlacza .
28725
Wygląda jakby centralka silnika albo była całkowicie wyczyszczona ,albo wymieniona. Dlatego wymiana oleju zgodna jest mniej więcej z przebiegiem z ECU silnika . 50 000 km to wartość stała ,która pokazuje się po wykonaniu procedury wymiany oleju w ECU silnika .Możesz sobie podnieść przebieg silnika w ECU silnika do wartości na wyświetlaczu i wtedy wszystko będzie pasować.
Możesz proszę podać dokładnie w którym miejscu to zrobić ,z góry dziękuję .
Soory wprowadziłem cię w błąd .W twoim sterowniku silnika nie da się zmienić przebiegu.
Witam.
Podłączę się trochę pod temat.
Jestem świerzakiem na forum.
Od tygodnia szczęśliwy posiadacz Cromy.
Dziś odebrałem auto od mechanika po wymianie rozrządu, termostatu, płynów i filtrów.
Po przejechaniu paru kilometrów niemiła niespodzianka: sygnał dźwiękowy, check engine i bursztynowa kontrolka silnika na wyświetlaczu.
Jakieś sugestie?
Wróciłem.
Podpięty pod kompa wykazał dwa błędy zaworu EGR.
Ręce opadają.
A sprawdzałeś czy do zaworu egr jest wpięta wtyczka?
Wróciłem.
Podpięty pod kompa wykazał dwa błędy zaworu EGR.
Ręce opadają.
Niepotrzebnie...
Procedura czyszczenia EGR-a łącznie z cewką co należy w mojej ocenie robić systematycznie co 25 tys km... do tego należy sprawdzić czy jest tam podkładka/zwężka z otworami między EGR-em a kolektorem.... i jeśli jej niema to za kilka zł dokupić i zamontować
Niepotrzebnie...
Procedura czyszczenia EGR-a łącznie z cewką co należy w mojej ocenie robić systematycznie co 25 tys km... do tego należy sprawdzić czy jest tam podkładka/zwężka z otworami między EGR-em a kolektorem.... i jeśli jej niema to za kilka zł dokupić i zamontować
Nie sprawdzałem ale raczej nie ma, auto sprowadzone z Włoch. Chyba, że tam też mają taki patent :?:
Gdzie można kupić taką podkładkę? Jest specjalnie dedykowana do Cromy?
Zastosowanie podkładki zależy od mocy silnika . 150KM ma inną i pozostałe też mają inną ze względu na inne mocowanie EGR.
Do 150KM oryginał fiat nr 55225287
A wygląda tak https://archiwum.allegro.pl/oferta/zaslepka-uszczelka-zaworu-egr-alfa-fiat-lancia-i5921025983.html
Znalazłem coś takiego do 150km
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Uszczelka-boczna-zaworu-EGR-1%2C9-JTD/16498
Czy to rozwiąże problem, czy muszę kupić nowy zawór i do niego włożyć podkładkę.
A tak na marginesie dziś w trakcie jazdy moja Croma straciła moc. Dokulałem się do parkingu. Na szczęście po wyłączeniu i włączeniu ruszyła. Obecnie jazda z duszą na ramieniu.
desmo999
17-01-2018, 00:09
Ja osobiście kupilem uzywke za 40zl wyczyscilem z sadzy i dalem blaszki i 60tkm tak sie kula croma. Te zawory ogolnie sie nie psuja tylko zabijaja sadza którą można usunąć tloczek w cewce przepolerowac i jest jak nowka.
Musialem kupic "nowy"uzywanany bo ten co byl w aucie uszkodzilem cewke.
Podrob jak co nie kupuj . Kupilem jakas tandete gaetz to wyrwane miał gwinty (cewka -zawor) oczywiście gwarancja nie uznana bo niby ja grzebalem w nim...Naprawilem go sobie ale ogólnie tandeta...
Jak szarpniesz sie na nowke to tylko Pierburg
Abramsik
17-01-2018, 07:19
... sprowadzone z Włoch. Chyba, że tam też mają taki patent
Blaszka z otworami jest akcesoryjna Fiata. Właśnie ona miała zmniejszać zasyfianie EGRu. A o tym czy jest czy jej nie ma zobaczysz dopiero po odkręceniu zaworu bo jest cienka. Ogólnie tak jak piszą Koledzy, zdemontować, wyczyścić, założyć blaszkę i cieszyć się z z rydwanu. Samo montaż jest dziecinie prosty a szczegóły można zobaczyć np. na YT. Nie trzeba jeździć do mechaników. I jeszcze jako nowy posiadać Cromy zainwestuj w interfejs (najlepiej od Viakena) abyś sam mógł sprawdzać i kasować błędy itp. Wydatek zwróci się po pierwszej wymianie oleju.
Dzięki za podpowiedź.
Jako laik a w sprawach napraw mam jeszcze parę pytań.
Czy blaszka wystarczy jedna czy jeszcze dodatkowa na rurę kolektora?
Czy można użyć starych uszczelek czy lepiej zaopatrzyć się w nowe (takie jak w linku)?
Jakiś symbol tego interfejsu?
Czy taki zestaw załatwi sprawę?
Zaślepka EGR FIAT ALFA LANCIA 1.9 2.4 JTDM (6214066007) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-alfa-lancia-1-9-2-4-jtdm-i6214066007.html)
Abramsik
17-01-2018, 16:59
Kolega Kobra podał numer akcesoriów Fiata i możesz szukać np. w ASO. To co znalazłeś jest nawet bardziej rozbudowane bo oprócz zaślepki z 4 otworami jest jeszcze jedna na rurę z chłodniczki spalin a ją widzę pierwszy raz. Może ktoś z Kolegów już się z tym spotkał i podpowie czy ma to sens.
Mam założony taki zestaw jak ten z allegro, z dwiema kryzami i jest oki. Ta blaszka z trzema małymi dziurkami na pewno jeszcze bardziej ograniczy przepływ spalin. W ECU nic nie trzeba programować.
Też mam od kilku dni założony ten zestaw blaszek z otworami przed i za EGR-em, ale u mnie wyskakuje błąd.
W zeszłym tygodniu mechanik przy okazji wymiany rozrządu usuwał klapy wirowe i założył te blaszki. Po zakończeniu prac przetestował auto i odprowadził mi je do domu. Pod samą bramą wyskoczył błąd EGR, który od ręki został wykasowany. Później ja jechałem na zakupy i wszystko było poprawnie. Niestety po zatrzymaniu, kiedy silnik pracował na niskich obrotach kontrolka się ponownie włączyła. Od tego czasu nie wykasowałem jej i nie sprawdzałem w czym może być problem z powodu braku czasu (nie jeżdżę codziennie). Poza świeceniem kontrolki nie ma żadnych innych objawów. Silnik pracuje równo, cicho (jak na klekota), bardzo ładnie się zbiera już od najniższych obrotów. Odpala na dotyk. Generalnie jest lepiej niż przed przeglądem i usunięciem klap. Przedtem przy niskich obrotach czuć było, że brakuje mu mocy.
A sam EGR był w ogóle czyszczony?
I tego właśnie nie wiem. Czyszczenie EGR nie wchodziło wprost w zakres prac, więc jest bardzo prawdopodobne, że nie był czyszczony. Wcześniej nie było z nim żadnych problemów, więc prawdopodobnie został wykręcony podczas prac nad kolektorem, a następnie zamontowany ponownie tylko, że tym razem z podkładkami ograniczającymi przepływ. W tym tygodniu nie mam czasu się tym zająć. Może w przyszłym temat rozwiążę.
Jak wyjmiesz ta blaszkę z 3 otworami to błąd nie będzie się pojawiał.
Poza świeceniem kontrolki nie ma żadnych innych objawów
U mnie niestety w trakcie jazdy silnik traci moc.
Muszę się zatrzymać i wyłączyć silnik. Choć i to czasem nie pomaga.
Miał ktoś podobne objawy?
Wymieniony olej to Castrol 5w30 dpf.
Abramsik
18-01-2018, 07:51
Sprawdź Kolego pzmax jeszcze przewody podciśnienia https://www.youtube.com/results?search_query=przewody+podci%C5%9Bnienia+1% 2C9 i czystość MAP sensora https://www.youtube.com/watch?v=ck3duiRDRdc
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jak wyjmiesz ta blaszkę z 3 otworami to błąd nie będzie się pojawiał.
Tak mi się wydawało, że o ten jeden patent jest za dużo.
Jak wyjmiesz ta blaszkę z 3 otworami to błąd nie będzie się pojawiał.
Tak mi się wydawało, że o ten jeden patent jest za dużo.
Nadgorliwość...
Znalazłem na Alle... o zestaw, zamówiłem, mechanik założył. Nie zastanawiałem się nawet nad tym czy to jest poprawne rozwiązanie.
Montuje się tylko jedną blaszkę z trzema otworami chociaż na znanym portalu często sprzedają 2 szt. w zestawie.
Abramsik
18-01-2018, 14:56
... z trzema otworami...:confused:
Nie pomylił sie Kolega co do ilości otworów? Akcesoryjna zaślepka (która nie implikuje błędów) ma cztery otwory i montowana jest przy EGRze. Ta trój otworowa z chodniczki spalin to coś nowego, ja przynajmniej pierwszy raz o tym sie dowiedziałem stąd moje pytanie i podejrzenie o nadgorliwość.
:confused:
Nie pomylił sie Kolega co do ilości otworów? Akcesoryjna zaślepka (która nie implikuje błędów) ma cztery otwory i montowana jest przy EGRze. Ta trój otworowa z chodniczki spalin to coś nowego, ja przynajmniej pierwszy raz o tym sie dowiedziałem stąd moje pytanie i podejrzenie o nadgorliwość.
W silnikach 1,9 8-zaworowych 120 KM jest z trzema otworami a w silnikach 1,9 16-zaworowych jest prostokątna z 4 otworami ...
Abramsik
18-01-2018, 19:30
Taka sytuacja ;-)
Moja zaślepka wyjęta z silnika 8V po całkowitym zaślepieniu egr.
30747
Widzę, że rozgorzała dyskusja...
U mnie to wyglądało tak: znalazłem na All...o zestaw blaszek do ograniczenia przepływu przez EGR. Niestety tak się złożyło, że nie znalazłem oryginalnej części fiata/alfy romeo, a jedynie polski zamiennik. Przekazałem ten zestaw razem z innymi częściami do mechanika, który założył go zgodnie z załączoną instrukcją. Tak wygląda ten zestaw, a tak instrukcja montażu (foto).
30748
30749
Wychodzi jednak na to, że albo producent zaślepek przedobrzył wymyślając dodatkowe ograniczenie przepływu, albo połączył w jednym zestawie dwie wersje dla różnych typów silników. Szkoda tylko, że instrukcja wprowadza w błąd.
No tak jeśli ktoś założył obie zaślepki w silniku 150 KM 16 zaworowym to "przedobrzył" i komputer wykrywa że za mała jest recyrkulacja gazów na podstawie przepływu powietrza ( przepływka ) oraz swojej zaprogramowanej mapy ...
Radze zdjąć ta dolną i zostawić tylko prostokątną
ja zakładałem ta zaślepkę z 3 otworami żeby syf zatrzymywał się przed EGRem a nie w nim. na początku wydało mi się takie rozwiązanie zdrowsze dla EGR. i nawet tak jeździłem bez żadnych błędów na zegarach. błąd się pojawił dopiero jak wyczyściłem czujnik doładowania, ten w kolektorze dolotowym. z tego co czytałem jak ten czujnik jest mocno brudny to komputer przyjmuje jakieś wartości stałe.
po wyczyszczeniu zaczął sczytywać wartości rzeczywiste.
dawno już nie zaglądałem do EGRa. warto by go wyczyścić. może znowu bym przetestował tą dodatkową podkładkę. oczywiście czujnika nie będę czyścił. pojeżdżę tak ze dwa tygodnie i później wyczyszczę czujnik. ciekawe czy znowu błąd się pokarze.
Witam. Nie bede otwieral nowego tematu wiec napisze tutaj. Jestem przed wymiana termostatu, zrobie to samodzielnie. Wczoraj raZ odpalalem auto bez czujnika temp poniewaz bylo podejrzenie jego wadliwego dzialania. Teraz mam chceck engine podczas jazdy. Czy sam zgasnie po jakims czasie czy konieczna bedzie ingerencja komputera?
Chceck engine powinien zgasnąć po kilkakrotnym uruchomieniu silnika, oczywiście jeżeli wcześniej usterka została usunięta.
Przed wyjeciem nie bylo zadnych bledow. No to mam nadzieje ze zgasnie samo bo nie chce wydawac paru dyszek na kasowanie jezeli za tydzien po wymianie termostatu znow bedzie to konieczne...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.