PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo HGT VIS



Andrew
15-02-2013, 22:14
Witam,

HGTa moja opisana jest w sumie tylko na naszym lokalnym forum Ekipy południe (przy okazji serdecznie zapraszam wszystkich) więc przedstawię może szerszej publiczności ;-)

Info:

Jestem trzecim właścicielem, samochód przyjechał do Polski z Niemiec, u naszych zachodnich sąsiadów autem jeździła kobieta która to otrzymała auto za zdaną maturę lub dostanie się na studia (nie pamiętam już). Drugim właścicielem był znajomy z BBTP. HGTa w kolorze black ink 820, oryginalny przebieg ~154 tyś km (pod FES-em różni się o 300-400 km) i ori lakier mierzony miernikiem po przyjeździe do Polski i po moim zakupie również (jedynie kawałek prawej części tylnej klapy był dłubany). Do auta mam komplet papierów, kluczyków, i już całą masę zgromadzonych faktur i paragonów :tongue

HGT (2.0 20V R5) po FL czyli VIS o mocy 154km i 186nm, rok produkcji 99/00, z pełną opcją wyposażenia (m.in jasna skóra, pakiet 'zima') jaka szła do Bravo pomijając szyberdach :smile:

w HGT zrobione:

- olej Motul X-cess 5w40 a obecnie jeździ na Valvoline VR1 Racing 10w60
- płyn hamulcowy Ferodo
- klocki ATE
- tarcze nacinane/nawiercane przód tył Mikoda
- filtr oleju Bosch a obecnie Mann Filters
- pasek Conti
- rolki i pompa SKF
- chłodnica wody nówka sztuka - oryginał ASO Ricambi
- płyn do chłodnicy Prestone
- wycieraczki Bosch
- przepływka Bosch
- świece NGK
- soczewki Valeo
- xenon 6000K
- z audio: wzmacniacz u-dimension ProX, głośniki: Powerbass 3xl
- radio Kenwood KDC-4051UG
- klamki z Fiata 500
- plastik koło kierownicy - ori z ASO
- rura od dolotu - ori z ASO
- zawór VIS - ori z ASO
- termostat Vernet
- czujnik temp. EPS
- przewody hamulcowe
- ciemne boczne kierunki z Marei
- nowe alu TSR Racing Druids R16
- opony Continental SportContact 2 205/45
- w ASO zrobione oba cięgna klamek
- silniczek/pompka spryskiwaczy lamp - ori ASO
- osłona pod silnik
- boczne emblematy Abarth z Nuova 500 Abarth- ori ASO Fiat Ricambi
- końcówki drążków kierowniczych Delphi
- łączniki stabilizatorów Delphi
- wahacze Delphi
- poduszka pod skrzynią Impergom
- sprężyny Eibach -30 przód/-35 tył
- filtr powietrza Knecht
- pomalowane trójkąty lusterek - lakier z palety Porsche
- nowy korek miski olejowej
- wydech IMASAF, dedyk do HGTy, całość od katalizator po sam koniec
- antena od immo

i dużo innych mniejszych lub większych dupereli typu nie działał klakson to się naprawiło nie działał 1 bieg wentylator to się naprawiło, renowacja skóry na kierownicy i gałce zmiany biegów itd. itp. ;-) pewnie też o czymś zapomniałem...

Reszta:

+ masa jakiś innych pierdół które ciężko zebrać typu siatka do bagażnika która trzyma graty, wiele kosmetyków, gaśnice, trójkąty i inne gadżety :lol:

W domu leży też parę gratów na zapas typu stare klamki Ori, jakaś lampa na tył, przekładnia kierownicza oraz oczywiście podstawowe narzędzie kierowcy Fiata czyli FES + interfejs diagnostyczny :yahoo:

Fotki z różnych okresów, jak się pogoda poprawi to wrzucę coś aktualnego ;-)

69696976697769786979698069856983
69826981

CichyJerry
15-02-2013, 22:25
no witamy nowego bbm na naszym forum.. widać autko zadbane, długa lista poprawek ..

mi się autko podoba, skórka fajna ale dla mnie czarna lepsza.. ale fajnie to nawet wygląda.. alus mi sie bardzo podoba twój..


no to życzę bezawaryjnosci i szerokości

Andrew
15-02-2013, 22:35
widać autko zadbane,

dzięki :smile:


długa lista poprawek ..

ogólnie trochę $$ poszło natomiast to wszystko rozłożone w czasie..gdzieś 2 lat ;-)


mi się autko podoba, skórka fajna ale dla mnie czarna lepsza.. ale fajnie to nawet wygląda.. alus mi sie bardzo podoba twój..

czarna w BBM też mi się podoba, natomiast moja chyba jednak jeszcze bardziej...oryginalny kolor bardzo rzadko występujący w BBM. Co do alu to dzięki...miały być czarne OZ R17 ale jedna felga pękła gościowi tuż przed moim zakupem, długa historia, mam gdzieś zdjęcia nawet..natomiast nie żałuje że skończyło się tak jak się skończyło ;-)

CichyJerry
15-02-2013, 22:37
nie masz czego żałować ;D

yacub
15-02-2013, 23:40
no zacne autoko - bardzo mi sie podobają te klameczki z "500" :)

Uchol
15-02-2013, 23:48
Ja zbieram pieniądze już na takiego :) hehe zadbana furka

CichyJerry
16-02-2013, 00:08
no mi to te alusy tak wpadły w oczy.. wrr.. świetne są..

bam
16-02-2013, 00:26
Pogratulować autka, wszystko spasowane ze smakiem, wszystko trzyma się kupy. Widać, że dużo serca i kasy w niego włożyłeś. :)

byrrt
16-02-2013, 01:37
Zacne autko zacne - na zlot może będziesz? :-D

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Andrew
16-02-2013, 09:21
no zacne autoko - bardzo mi sie podobają te klameczki z "500"

dzięki :) klamki z "500-ki" pasują, lepsze niż ori bo przede wszystkim nie niszczą się tak szybko :)


no mi to te alusy tak wpadły w oczy.. wrr.. świetne są..

jakbym miał sprzedawać alu to się odezwę bo kto wie co mi do głowy wpadnie :)


Pogratulować autka, wszystko spasowane ze smakiem, wszystko trzyma się kupy. Widać, że dużo serca i kasy w niego włożyłeś.

Dzięki :) w tym "sezonie" dopieszczamy HGTe dalej, wrzucę plany później :)


Zacne autko zacne - na zlot może będziesz? :-D

Dzięki chociaż HGTa jak HGTa :D zlot FKP z tego co gdzieś widziałem zazwyczaj w Maju ? pomyślimy jak będzie bliżej terminu no i zależy jeszcze gdzie w tym roku :)

Póki co zbieram się i jadę wymienić do znajomego:

6996

kolektor ssący bo stary się rozszczelnił i powiedział papa :tongue jak się uda dzisiaj to przy okazji poduszkę amortyzatora wymienimy i może jakieś 'mody' wpadną, porobię fotki :smile:

kamilo62
16-02-2013, 09:52
No piekny..Przepiekny. Starsze auta maja w sobie to cos :P...Dlugiej bezproblemowej jazdy :)

Andrew
17-02-2013, 00:09
No piekny..Przepiekny. Starsze auta maja w sobie to cos ...Dlugiej bezproblemowej jazdy

Dzięki ;-) każda włoszczyzna jest piękna na swój sposób, ja tylko staram się poprawiać fabrykę :tongue

dzisiaj wymienione:

- kolektor ssący...wleciał od 2.4 z Stilo
- poduszka amora
- dołożony dodatkowy wskaźnik temperatury oleju by Depo Racing
- obszyte czarne słupki wew., czekam jeszcze na obszycie wyjść na tweetery i przekładam z podszybia :smile:

na czasie wleci komplet nowych emblematów z karoserii ten już mam:

7015

czekam jeszcze na boczne 155_20v..z tylnej klapy "Fiat" wylatuje ;-)

CichyJerry
17-02-2013, 00:13
ja u siebie nie mam żadnego znaczka

yacub
17-02-2013, 11:45
ciekawe czy ten kolektor dał coś do momentu obrotowego :) czy zwiekszył czy zmniejszył?

Andrew
17-02-2013, 12:17
ciekawe czy ten kolektor dał coś do momentu obrotowego czy zwiekszył czy zmniejszył?

ani jedno ani drugie ponieważ w Stilo 2.4 Abarth jest ten sam kolektor co i u mnie, różni się chyba jednym czy dwoma szczegółami :smile:

yacub
17-02-2013, 15:22
aha no to wszystko jasne ;)

sebaoo2
17-02-2013, 20:49
pikne to Twoje autko;-)

dejv667
19-02-2013, 00:48
ani jedno ani drugie ponieważ w Stilo 2.4 Abarth jest ten sam kolektor co i u mnie, różni się chyba jednym czy dwoma szczegółami :smile:

Więc po co go było montować?

"... I guess it's just the way I'm wired."

Andrew
19-02-2013, 07:59
pikne to Twoje autko

dzięki ;-)


Więc po co go było montować?

Ponieważ stary kolektor się rozszczelnił, pocił się na prawie każdym łączeniu a od spodu przez niego trochę się polało po bloku silnika, więc wyczyściłem i wymieniłem na sprawny :smile:

dejv667
19-02-2013, 08:39
dzięki ;-)



Ponieważ stary kolektor się rozszczelnił, pocił się na prawie każdym łączeniu a od spodu przez niego trochę się polało po bloku silnika, więc wyczyściłem i wymieniłem na sprawny :smile:

Rozumiem. W każdym razie brzmiało to jakby ten ze stilona czymś się różnił ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."

Andrew
19-02-2013, 09:47
Spoko :) poki co to dziwna sprawa bo w niedziele troche pomeczylem auto na A4 Krakow Bochnia Krakow i wydech teraz dziwnie brzmi i koncowki cale sie trzesa..pytanie czy gdzies 'wywialo' dziure czy..cos sie przetkalo :rolleyes:

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

byrrt
19-02-2013, 10:31
Na kanał i sprawdzisz ;)

CichyJerry
19-02-2013, 12:55
u mnie to samo było i była dziurka zaraz za kolanem kolektora

byrrt
20-02-2013, 09:00
Wszędzie się wypala.. Tłumik nie ma łatwo ogólnie ;)

Andrew
20-02-2013, 12:26
I tak czeka od jesieni do przelozenia nowy kat robiony na zamowienie wiec pewnie przy okazji sie zrobi :) natomiast za katem do konca jest dedyk sportowy do HGT i mam nadzieje ze on sie nie rozlecial :)

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

CichyJerry
20-02-2013, 13:24
ja tez musze cały wymienić aż od kolektora do ostatniej bańki

byrrt
20-02-2013, 13:42
ja tez musze cały wymienić aż od kolektora do ostatniej bańki
W naszych to jeden kawałek więc tylko całość ;)

CichyJerry
20-02-2013, 16:54
u mnie nie jest całośc..

Uchol
20-02-2013, 19:22
U mnie jest całość i jest nie orginalny i pierdzi, chociaż ostatnio daje lekkim basem :)

CichyJerry
20-02-2013, 20:40
u mnie w środku nie słychać ale na zewnątrz tak jak sie gazu doda ;D

byrrt
21-02-2013, 10:05
u mnie nie jest całośc..
To masz nie oryginał z tego wynika bo oryginalnie układ wydechowy jest w jednym kawałku..

Andrew
21-02-2013, 10:35
Co do wydechu mojego to zaraz chyba wyjdę na 1h-2h z pracy i jadę to zrobić bo mnie trafi coś :!: Z nowości gotowe wyjścia na tweetery do słupków które już siedzą w aucie (słupki w czarnej chropowatej skórze) ;-)

7096

sebaoo2
21-02-2013, 10:45
Też bym chciał wychodzić z pracy na godzinkę lub 2 i podłubać coś przy aucie:smile::P
sam robiłeś te mocowania na tweetery?;-)

Andrew
22-02-2013, 10:00
Nie, mocowania robil znajomy :) z wydechem rozwiazana zagadka..jest szczelny i stan perfekto :) problem byl na 2 garze..poczatkowo niby cewka ale to jednak swiece..prawie wszystkie usmazone po przebiegu ponad 20k..NGK :rolleyes:

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2

yacub
22-02-2013, 15:37
usmażone ? hmm a jaki miałes model swiec ? jedno elektrodowe ? moze warto zainwestowac w irydowe ?

Andrew
22-02-2013, 20:45
usmażone ? hmm a jaki miałes model swiec ? jedno elektrodowe ? moze warto zainwestowac w irydowe ?

Przedtem były NGK jakieś, teraz też znów są NGK V-Line dwu elektrodowe ;-) Przy następnej zmianie pomyślę na irydowymi :tongue

CichyJerry
22-02-2013, 20:46
nigdy się nie spotkałem z usmażonymi świecami... tez mam NGK dwu elektrodowe.. i ani troche osadu..

pajel
22-03-2013, 13:36
ale sztrucel :D :P

Andrew
01-04-2013, 23:03
ale sztrucel

jakbym Cię nie znał to może bym uwierzył pokaż swoje Turbo na FKP ;-)

w ostatnim czasie:

- zamontowany Depo gauge z temperaturą oleju, ale nie podłączony jeszcze bo czujnik chce mieć w misce olejowej
- tweetery przerzucone w słupki - poprawa audio na +++ zdecydowanie względem ori miejsc przy podszybiu
- wymiana żarnika od xenonu bo oczywiście jeden znów się musiał spalić :mad:
- uruchomiony ori centralny tak żeby działał z przycisku w pilocie (przełożony sprawny odbiornik w podsufitce i pastylki w kluczykach z rozbitego JTD)
- usunięte emblematy z karoserii, zostały tylko Abarthy...mam kupiony nowy Bravo_HGT na tylną klapę ale znów 155_20v nie da się kupić więc narazie będzie bez

;-)

oprócz tego wrzucony letni setup i jakoś walczymy z zimą :lol:

pajel
03-04-2013, 10:01
a mówiłem że parch :D :P

Andrew
30-06-2013, 22:03
Dawno się tu nic nie działo a działo się oj działo ;-)

Jakoś w kwietniu poszedł wp**u wąż chłodnicy..oczywiście musiał paść ten idący za blokiem silnika...a jak wiadomo dostęp jest masakryczny...

9816

Na szczęście padło niedaleko domu, chmura dymu i zorientowałem się od razu więc nic groźnego się nie stało, nowy wąż, Dynagel 5L i HGTa żyła na nowo :smile:

W maju zrobiła się pogoda więc przyszła pora na doprowadzenie lakieru do normalnego stanu po zimie...

98179818

Przy okazji odświeżyłem zaciski bo już były w kiepskim stanie...

9819

;-);-)

Później była drobna przygoda gdy Lanos chciał przemodelować drzwi ale zdążyłem uciec i skończyło się na delikatnych rysach które udało się spolerować w 90%, nadeszła też pora na zmianę oleju więc wpadł Motul X-clean 5w40 i filtr oleju Mann :tongue

Jakoś dwa tygodnie temu nastąpiła najgorsza "przygoda" odkąd mam HGTe...

98209821

To co widać na pierwszym foto to jest jakiś plastik który wpadł pod pasek przy dolnym kole od rozrządu..jak to się stało jest dla mnie zagadką do dnia dzisiejszego bo pod silnikiem jest osłona, osłona od rozrządu ma minimalny prześwit :roll: Pierwsza diagnoza wiadomo..tłokiem po zaworach bo urwało dużo zębów od paska (Conti) więc zacząłem rozglądać się za 2.4 z Stilo albo 2.0 Turbo..ale po kilku dniach przyszły radosne nowiny...obróciło wał o niecałe 90 stopni a w HGT 90 stopni to wartość graniczna do "zderzenia"..ustawiony rozrząd, pomiary kompresji i wyszło ponad 14 bar na każdy cylindrze więc uffffffffffffffffffffff :smile: Skończyło się dużym szczęściu w nieszczęściu czyli nowy rozrząd, uszczelka pod deklem zaworów, simmering i HGTa żyje ;-) Jeden minus potwierdzający to co wiadomo nie od dziś..mechanicy nie potrafią ustawić dobrze rozrządu w R5 i będę musiał zrobić korektę bo jest coś nie tak, ale nie dniach będzie poprawione :smile:

Wpadły też "włoskie" ramki tablic rejestracyjnych i obecnie wyglądamy tak...

9826

sebaoo2
30-06-2013, 22:34
W maju zrobiła się pogoda więc przyszła pora na doprowadzenie lakieru do normalnego stanu po zimie...


Napisz czym odświeżałeś lakier;-)

byrrt
30-06-2013, 22:53
Masakra z tym rozrządem i jednocześnie fuks jak nie wiem co :D Byłyby duże koszta.. Coś ostatnio często ludzie piszą o padniętych rozrządach..

ps. śliczna fura :)

Andrew
30-06-2013, 23:13
Napisz czym odświeżałeś lakier

Maszyną step1 czyli cleaner a potem ręcznie step 2 i step 3 czyli politura i wosk, wszystko oparte o pada Meguiars i produkty Meguiars, musiały sprawdzić w garażu dokładne nazwy..ale szału nie ma bo miałem kupować nowe natomiast tych była resztka i chciałem wykończyć..następnym razem będzie czymś lepszym :smile:


Masakra z tym rozrządem i jednocześnie fuks jak nie wiem co Byłyby duże koszta.. Coś ostatnio często ludzie piszą o padniętych rozrządach..

ps. śliczna fura

Fakt fuks straszny i przyznaj że cieplutko mi się zrobiło z perspektywą 3-4 tyś na remont ale no skończyło się pomyślnie ;-) Tak czy inaczej za większy niefart uznaje że w ogóle do tego doszło bo jakim cudem ?! obstawiałem że nawalił po prostu pasek, rolki..a tu taka historia..tymbardziej ze rozrząd złożony na pasku Conti a cała reszta SKF..miały nie całe 30 tyś km nabite..

Dzięki :smile:

sebaoo2
30-06-2013, 23:18
I tak efekt jest b.dobry;-)

pajel
01-07-2013, 00:01
a ja już myślałem że będzie kolejne turbo burbo bądź 2.4 w Krakowskim :P

Andrew
01-07-2013, 13:31
a ja już myślałem że będzie kolejne turbo burbo bądź 2.4 w Krakowskim

Na szczescie nie ;-) lepszy unikatowy i zdrowy VIS bo juz ich malo oj malo :tongue

pajel
02-07-2013, 00:27
lepszy unikatowy i zdrowy VIS bo juz ich malo oj malo
toż to 2,4 to też by był vis :P

dejv667
02-07-2013, 03:47
Niech mi ktoś wytłumaczy co jest trudnego w ustawieniu rozrządu do którego są blokady?

Andrew
02-07-2013, 09:43
toż to 2,4 to też by był vis

ale to juz nie to samo co krolewska seria 2.0 ;-)


Niech mi ktoś wytłumaczy co jest trudnego w ustawieniu rozrządu do którego są blokady?

To jest dobre pytanie, poniewaz pozyczylem mechanikom blokady do rozrzadu a i tak...z tym ze jest jedno ale..nigdzie nie jest napisane zeby luzowac kola od walkow rozrzadu a bez tego ponoc zawsze wyjdzie lipa...bedziemy mam nadzieje ustawiac w tym tygodniu u pajela to zobaczymy :tongue

dejv667
02-07-2013, 18:30
Królewska to jest 16vT a nie jakieś 5 cylindrów niczym w rodzinnym volvo ;)

pajel
03-07-2013, 22:34
http://img801.imageshack.us/img801/448/wz6u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/wz6u.jpg/)

a nie mówiłem że to nie rozrząd ;) :P

Andrew
03-07-2013, 23:00
a nie mówiłem że to nie rozrząd

jednak nie ;-) ale najlepsze jest to że teraz już nie ma tego muła w dolnych obrotach i zastanawiania się tylko idzie, jeszcze jutro to sprawdze :smile: nie ustało tylko to cykanie ale może ja jestem przewrażliwiony :tongue silnik raczej zdrowy biorąc pod uwagę jaką kompreche dmuchnela dzisiaj HGTa....

i w końcu działa Depo gauge od temperatury oleju ;-)

pajel
03-07-2013, 23:54
tylko z czego robi się nalot na 3 świecach?

dejv667
04-07-2013, 10:32
tylko z czego robi się nalot na 3 świecach?

Jaki dokładnie nalot? Poka foto.

pajel
04-07-2013, 12:39
mniej więcej coś takiego: http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/147/28922d1309007291-nalot_na_swiecach-swieca.jpg
w lutym podziało się dokładnie to samo, tylko wtedy "zaspawało" elektrody ze sobą.
Mam podejrzenie że coś nie tak jest z mieszanką, bo w 2,4 przepływ powietrza jest 10,5kg/h a ty jest prawie 12, gdzie czasy wtrysków są zbliżone.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

chociaż bardzie pasuje do tego: http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-elektryczny/45-wszystko-o-swiecach-zaplonowych "białyh osad na elektrodach"

Andrew
04-07-2013, 13:48
Pajel, przepływka już szwankuje ? :p

Majda1990
18-03-2014, 11:25
Te bravo jest moją inspiracją od teraz :)

Andrew
18-03-2014, 11:54
Auto już sprzedane :) pojechało do nowego właściciela a ja szukam godnego i szybkiego następcy :D

Majda1990
18-03-2014, 13:56
to może godnym następcą bedzię jakaś zaturbiona benzynka ?

pajel
18-03-2014, 17:46
a raczej zaturbiony diesel :)

pajel
04-04-2014, 11:15
14013
TTiD

Andrew
04-04-2014, 11:30
Znajomy jakiś :) ale to już nie to forum..