PDA

Zobacz pełną wersję : prośba o Informację na temat wymiany rozrządu fiat brava 1.9



sxxx
15-02-2013, 19:08
Witam was Bardzo Serdecznie !
Otóż mam taki problem chciał bym wymienic rozrząd W Fiat Brava 1.9 Jtd 2000r. i o to moje pytania do was i jeśli mogli byście mi pomuc będę wam bardzo wdzięczny.
Kopiłem rozrząd firmy Skf Rolka , Pasek , rolka prowadząca , Pompa firmy Valeo (francuska )
Znalazłem 2 instrukcję wymiany rozrządu do tego silnika ale nigdzie nie ma opisane tego co chciał bym wiedzie do tej operacji.
Pytania do was Kochani użytkownicy z prośbą o pomoc:
1.Jak już dostanę się do rozrządu (ściągnięte obudowy rozrządu) wiadomo obracam wałem korbowym do pozycji ustawienia
znaków na wale i wałku rozrządu blokuje wał korbowy luzuje napinacz ściągam pasek i tu teraz mam problem muszę wymienic pompę wody (cieczy chłodzocej) i własnie aby ściągnąc ta pompe wody trzeba ściągnąc koło wałka rozrządu i tu się boje czy jak będę je zakręcał lub odkręcał to czy mi się nie przestawi wałek rozrządu.
2.Pytanie Jeśli mam ustawiony wał korbowy na znakach i zablokowany to czy mogę obracac np walkiem rozrządu zgodnie ze wskazuówkami zegara czy też nię .
3.jeśli nie miał bym paska i jak bym ustawił wał korbowy na znakach i puzniej wałek rozrządu to czy miał bym prawidłowo
ustawiony rozrząd czy nie koniecznie dziękuję wam za wypowiedzi i pomoc z góry dziękuję za pomoc



Jeśli macie jakieś wskazówki dla mnie co do wymiany rozrządu na co zwrucic uwagę to proszę o pisanie :)

Zielony
15-02-2013, 20:13
Problem jest taki że znaków jako takich to nie ma,ponieważ producent przewidział do tego specjalny przyrząd,więc to Ty musisz zaznaczyć miejsce w którym chcesz to zrobić.
Jest tak jak napisałeś,czyli musisz zdemontować koło pasowe na wałku rozrządu.Oczywiście przed popuszczeniem napinacza musisz zaznaczyć pozycję wału i wałka co pozwoli Ci na kręcenie wałkiem.A co do obracania wałkiem rozrządu to oczywiście można to robić ale tylko wtedy gdy tłoki są choć trochę opuszczone na dół.Polecam dobrze przyglądnąć się uszczelniaczowi na wałku bo może mieć już dość a gdy przyjdzie go wymienić to jest to sporo pracy gdy przyjdzie wszystko specjalnie demontować.
Dodam jeszcze że koło zębate paska było u mnie przykręcone dość mocno a gdy składałem to do kupy to śrubę wkręciłem na klej tak jak to było zrobione fabrycznie.
W downloadzie jest pik z wymianą ale nie dodałem tam instrukcji z wymianą pompy.

byrrt
16-02-2013, 01:20
Kolego sxxx - siedzę z telefonu więc nie chce mi się robić tego za Ciebie - ZMIŁUJ SIĘ CHŁOPIE I POPRAW TE ORTY BO PATRZEĆ NIE MOGĘ...

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2