Zobacz pełną wersję : Zakup kontrolowany
edi_gein
13-02-2013, 18:17
Witam wszystkich forumowiczów!
Sprawa wyglada w ten sposób. Chcę kupic Cromę z silnikiem benzynowym i proszę o kilka podpowiedzi . Wiem że temat był poruszany i już wyjaśniam o co mi chodzi.
Jestem w trakcie dogadywania transakcji. samochód został wstepnie obejrzany i sprawdzony. Jest to Croma z 2005 z silniekiem 2.2 z gazem.
Pyt.1 - czujnik pomiaru grubosci lakieru pokazuje wartości ok245 jednostek na całym samochodzie. Czy to możliwe że fiaty maja tak grubą powierzchnię lakierniczą?Czy po prostu był cały malowany ( w co nie wierzę bo nieźle wyglada)
pyt.2 Czy to prawda że przebiegi zczytane przez komputer moga różnic sie od wyświetlanych nawet o 10 %?
pyt.3 Zauważyłem że W Cromie nie ma żadnych zamków. Jak wygląda "wejście awaryjne"
pyt4. czy Croma jest samochodem trudnym i drogim w eksploatacji ( np. wymiana zarówek, łączników stabilizatorów. filtrów, klocków itp)
Nie ukrywam, że Croma robi na mnie duże wrażenie i chcę ją mieć. Jesli potraficie pomóc to z góry dziękuję.
yt.1 - czujnik pomiaru grubosci lakieru pokazuje wartości ok245 jednostek na całym samochodzie. Czy to możliwe że fiaty maja tak grubą powierzchnię lakierniczą?Czy po prostu był cały malowany ( w co nie wierzę bo nieźle wyglada)
Nie słyszałem o tak grubym lakierze.
Średnia norma to ok. 150 jednostek.
pyt.2 Czy to prawda że przebiegi zczytane przez komputer moga różnic sie od wyświetlanych nawet o 10 %? Do 7%-8% jest to możliwe.
pyt4. czy Croma jest samochodem trudnym i drogim w eksploatacji ( np. wymiana zarówek, łączników stabilizatorów. filtrów, klocków itp) Części są w przystępnej cenie.
Żarówka jak żarówka to koszt kpl ok. 50 zł. Także bez paniki. Jeśli jest zadbane to tylko brać.
A teraz na spokojnie.
Weź w kieszeń 250 zł i jedz do ASO, tam poproś o przegląd całkowity samochodu, łącznie z podpięciem do komputera i analizą lakieru.
edi_gein
13-02-2013, 18:38
staram sie to zebrac do kupy. Podobno Cromy mają blachy podwójnie ocynkowane i stąd moje przypuszczenie że grubość lakieru może sie zgadzać.Dorzuce jeszcze dwa pytanka:
- czy numer vin mogę sprawdzić tylko w aso?
- samochód jest wg ksiązki po dużym serwisie. Co to znaczy (we fiacie)? wymiana rozrzadu?
Co do lakieru nie wypowiem się, ale te wartości są trochę jednak duże. Kolega z Torunia ma Cromę - trzeba go się dopytać. Nick na forum Karol. On sobie mierzył swoją Cromę to coś dopowie.
pyt.2 Czy to prawda że przebiegi zczytane przez komputer moga różnic sie od wyświetlanych nawet o 10 %?
Te parę % może być różnicy - jak Luk mówi.
pyt.3 Zauważyłem że W Cromie nie ma żadnych zamków. Jak wygląda "wejście awaryjne"
Karol miał taki właśnie przypadek ze swoim autem. Na szczęście jego się otworzyło w końcu. A jedyny to chyba dostanie się awaryjne (zamówienie specjalisty) lub tłuczenie szyby. Wbrew pozorom ta najmniejsza na tyle jest dość droga!
pyt4. czy Croma jest samochodem trudnym i drogim w eksploatacji ( np. wymiana zarówek, łączników stabilizatorów. filtrów, klocków itp)
Alternator i mocowanie przedniego stabilizatora są dość mocno schowane. Co do reszty to ktoś inny dopowie.
- czy numer vin mogę sprawdzić tylko w aso?
Wklep VIN na stronie http://eper.fiatklubpolska.pl i sprawdzisz podstawowe dane jak datę produkcji, wyposażenie etc.
Historii jak dobrze pójdzie dowiesz się w ASO.
samochód jest wg ksiązki po dużym serwisie. Co to znaczy (we fiacie)? wymiana rozrzadu?
Nie ufaj temu. Sam sprawdź lub potwierdź u źródła. Skoro w książce wskazany jest podmiot to zadzwoń tam. Zadzwoń też w inne miejsca które wskazują wpisy.
Patryk205
13-02-2013, 22:08
Kiedy kupowałem moją cromę, podjechaliśmy z komisantem do aso, gość podał nr vin i wyskoczyła cała historia (tzn co było wymieniane, daty, km, ale bez wpisów o wymianach oleju). Ku mojemu miłemu zaskoczeniu było to za friko. A mój egzemplarz z belgi sprowadzony, także chyba ogólną sieć informacji mają (przykładowo ford, jak z niemiec sprowadzony to w polskim aso już się niczego nie dowiesz). To tak odnośnie informacji w aso.
Witaj! Miałem ten sam problem z przeanalizowaniem VIN Cromki (PS dokladnym!!! wyposażenie, akcje naprawcze... itp) którą chce kupić... Teraz już wiem. Wejdź na forum i zarejestruj się [159] Prośba o sprawdzenie nr VIN - Strona 135 (http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/68540-prosba_o_sprawdzenie_nr_vin-135.html) i poproś... Ktoś tam musi pracować w grupie fiata :) pozdro dla Cromiaków
Witam . Ja kupując moją cromę pojechałem do aso zapłaciłem 250zł i otrzymałem pełny zakers informacji. Co do różnicy kilometrów zczytanych a wskazania to faktycznie fiat dopuszcza max różnicę do 10%.
Karol miał taki właśnie przypadek ze swoim autem. Na szczęście jego się otworzyło w końcu. A jedyny to chyba dostanie się awaryjne (zamówienie specjalisty) lub tłuczenie szyby. Wbrew pozorom ta najmniejsza na tyle jest dość droga!
I nie ma możliwości otworzenia auta jakimś zamkiem ukrytym? No co Wy? To nawet w lagunach na karte z karty wyciągamy grot klucza (zakitrany - trzeba pazurem wyciągnąć), ściągamy plastik klamki a pod nim jest normalnie wkładka..
Patryk205
14-02-2013, 08:29
A co do wejścia awaryjnego, to w kluczyku koło tego miejsca gdzie można brelok zaczepić jest taki suwaczek mały. Przesuwasz go i wychodzi z całości taki tradycyjny kluczyk. Gdy podniesiesz zewnętrzną klamkę kierowcy spójrz pod spód, tam jest zamek.
Mnie tak osobiście bardziej ciekawi jak fiatowskie silniki radzą sobie z gazem np. wspomniany wyżej 2.2. Z tego co wiem nie każde silniki "lubią" gaz (miałem tu na myśli różne marki).
Z gazem musiałbyś może podpytać na lpg-forum - tam powinni coś pomóc..
Patryk205
14-02-2013, 09:39
Zapytałem z czystej ciekawości, cromę mam diesla. Miałem wcześniej subaru imprezę 2.0 wolnossące i spisywało się z gazem rewelacyjnie a przykładowo MB Vaneo 1.9 już nie jest tak różowo - dobrej klasy instalacja + jakieś niby super hiper szybkie wtryski a jest problem go zestroić (pali 3-4 litrów więcej gazu niż benz i czasem przy przełączaniu z benz na gaz szarpnie).
edi_gein
14-02-2013, 16:25
Dzieki za odzew!!! Nie ukrywam że podchodzę do zakupu Cromki z dużymi wątpliwościami. Opinie o Fiatach, rzadko spotykany model i wielu laików którzy mówia że takich samochodów sie nie kupuje. Posiedziałem na necie , poczytałem opinie uzytkowników i przede wszystkim pogadałem z moim mechanikiem który jak usłyszał Croma to powiedział ( bałem sie tego ) że to rozsadny wybór. Zdecydowany też jestem na siln8uik benzynowy bo diesle jokaś mi nie leżą. Ostatnio odjechała mi spod nosa piekna 1.8 z 2009 roku bajecznie wyposażaona ze sprawdzonym przebiegiem 107tyś. Ta nad która sie teraz zastanawiam Też wydaje sie w porzadku ale słyszałem rózne opinie o silnikach 2.2 z gazem. Stąd moja rejestracja i pytania. Generalnie wszystkie drogi prowadzą do aso.
We wczesniejszym poscie pytałem czy Cromka jest samochodem trudnym w użyciu. Wiem że zakup żarówki to nie majątek ale czy wymiana to filozofia i wyciaganie klosza czy 5 min jak w moim oplu. Czy samemu idzie wymienić łączniki stabilizatora, filtry -kabinowy, powietrza, klocki itp.
Jeszvcze raz dzięki za odzew. Myśle że kwestia dwóch tygodni i będe mógł sie pochwalić. Jak nie tą to na pewno inną.
Patryk205
14-02-2013, 17:08
myślę, że jeżeli ma się chociaż trochę pojęcia o mechanice, wiesz jak się zabrać do tego co chcesz zrobić to nie jest zbyt skomplikowana. Wiadomo, niektóre rzeczy lepiej poświęcić fachowcom (nieraz ze względu na profesjonalne narzędzia, komp, itp).
Ja moją Cromą jeżdżę od grudnia 2010r. Poważnych awarii nie miałem. Zakupu nie żałuję, wręcz przeciwnie, dzisiaj tez bym wybrał to auto. Łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, filtry, żarówki, olej itp. wymieniam sam. Kupiłem kabel do komputera za 50 zł i serwis też kasowałem już dwa razy sam. Drobne usterki się zdarzają ale jak na razie radze sobie bez odwiedzin w ASO. Moim zdaniem auto godne polecenia. Prowadzę dokładny dziennik w Auto Centrum, można sobie poczytać.
edi_gein
17-02-2013, 09:57
A czy możecie mi powiedzieć ,który z silników jest w Cromie?
Z22SE czy Z22YH?
Witam. Posiadam Crome od listopada 2012 1.9 150 km automat. Powiem że autko spisuje się ok. Sam wymieniłem filtry+olej. Wymiana tarcz i klocków też nie stanowiła problemu. Z wymiana żarówek również nie ma problemu jeśli masz sprawne paluszki hehe. Jedynie co mnie męczy do dziwny metaliczny dźwięk jak by naprężająca się linka przy skrętach kierownica i przy przechyłach. Na stacji nic nie wykryli jedynie do wymiany lewa końcówka drążka-ale to tez sam sobie wymienię. Wygodne dobrze wyposażone autko. Polecam
A czy możecie mi powiedzieć ,który z silników jest w Cromie?
Z22SE czy Z22YH?
Ten o pojemności 2.2 to Z22SE.
Pozdrawiam,
ps
BART_osz
18-02-2013, 22:16
Pyt.1 - czujnik pomiaru grubosci lakieru pokazuje wartości ok245 jednostek na całym samochodzie. Czy to możliwe że fiaty maja tak grubą powierzchnię lakierniczą?Czy po prostu był cały malowany ( w co nie wierzę bo nieźle wyglada)
Nic nadzwyczajnego - mogl miec sporo wycinanych (polerka) paprochow z lakieru po pierwszym malowaniu - jak nie wszystko sie odpowiednio spoleruje - wtedy masz na lakierni nawroty i ponowne malowanie - i robi sie grubiej niz standardowo . Normalka ... .
Co do info o silniku 2,2 - looknij za info na forach opla - w oplach to duzo popularniejsza jednostka niz w cromkach
Pozdrawiam
W moim aucie grubość lakieru na poszczególnych elementach wacha się od 70 do 140 jednostek. Pobono tak ma być:) Przemierz sobie szczeliny pomiędzy elementami karoserii to też dużo daje.
Wymiana żarówki: zwykła H7 lewa strona wymiana praktycznie bez problemowa, trzeba tylko wyciągnąć wlew płynu do spryskiwaczy (jest tylko wciskany). Przy prawej jest trochę więcej zabawy, bo trzeba całą obudowę filtru powietrza wyciągnąć.
Filtr kabinowy bez problemu wystarczy plastikowe kołki wyciągnąć w prawej stronie podszybia koszt filtru ok. 20-30 zł.
Co do zamków są schowane pod klamkami, jak uniesiesz to zobaczysz.
Łączniki stabilizatorów bezproblemowe dojście i wymiana, tak samo wahacze.
Jedyny mankament to dojście do podstawy filtra oleju (bardzo schowany ciężko dojść jaki kol wiek kluczem)
Śmigam już 3 lata żadnej awarii, bardzo sympatyczny i wygodny samochód na trasy
edi_gein
20-02-2013, 19:17
Sprawa z Samochodem się powoli wyjaśnia. Gazownik który oglądał odradza zakup. Instalacja zakładana za granicą bardzo droga i może być zbyt delikatna na nasz gaz. w mojej okolicy stoi jeszcze jedna i też 2.2. Taki silnik pożarł by mnie z kopytami więc jedyne wyjście to niestety zagazować. i tu się zaczyna!! Opel wypuścił dwa silniki 2.2 w benzynie. Wspomniane Z22SE i Z22HY. Ten pierwsz spokojnie można podpiąc na gaz natomiast drugi Direkt ma bezpośredni wtrysk i gazu nie przyjmie. W Cromach jest silnik 147 kucyków czyli ten który można zagazować. To tak na 95%. Wyczytałem też że dla tego silnika w pierwszych latach produkcji przeprowadzona była akcja gwarancyjna bo pękały łańcuchy rozrządu przy 60 tyś przebiegu. Ale mam nadzieję że nie dotyczy to Cromek.
Dotyczy i to bardzo. Ten motor (2.2) to porażka. Oprócz problemów z łańcuchem są też problemy z wałkiem rozrządu. Poczytaj na forum Opla. W zestawie z automatem, który mocno tnie moment obrotowy raczej nie daje "frajdy" z jazdy. W mieście konsumuje niesamowite ilości paliwa (moja brała średnio 15 l/100 km). Odradzam. Jeżeli musi być to motor benzynowy to tylko jednostka 1.8 w manualu. Osiągami specjalnie się nie różnią, a spalaniem drastycznie.
edi_gein
02-03-2013, 14:04
No niestety na razie lipa! Nie udało mi si kupić godnej uwagi Cromki. Jedno jest pewne. Im dłużej nimi jeżdżę oglądając je tym bardziej sie do tego samochodu przekonuję.
" Jeżeli musi być to motor benzynowy to tylko jednostka 1.8 w manualu. "
Znależć taki samochód to jak trafic na loterii. Takiego szukam.
Abramsik
27-03-2013, 18:48
Nawiązując do benzyny 1.8 w Cromie. Jest to silnik Opla, słyszałem (i czytałem) wiele opinii, że jest za słaby do Cromki itp. A co na to klubowicze, którzy takim autem pomykają? Jest on naprawdę taki słaby? Porównując suche dane ( moc podobna do ON, moment jest mniejszy i osiągany przy większych obr. ale to wynika z różnych charakterystyk ON i Pb) to nie powinno być dramatu. Pytam bo wciąż szukam i motam się od B (jak Bravo) do C (jak Croma).
Dzieki za odzew!!! Nie ukrywam że podchodzę do zakupu Cromki z dużymi wątpliwościami. Opinie o Fiatach, rzadko spotykany model i wielu laików którzy mówia że takich samochodów sie nie kupuje. Posiedziałem na necie , poczytałem opinie uzytkowników i przede wszystkim pogadałem z moim mechanikiem który jak usłyszał Croma to powiedział ( bałem sie tego ) że to rozsadny wybór. .
Jak ja kupowałem swoją, to sie mocno zastanawiałem...przecież to fiat...:lol: Po 3 latach jazdy miałbym problem z wymianą na coś innego...bo gdzie ja znajdę coś lepszego za te pieniążki? A znajomi nadal swoje...to to fiatem jeździsz:)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.