PDA

Zobacz pełną wersję : Pompa wspomagania w 1.8 silnik przed FL



byrrt
13-02-2013, 12:14
Szybkie pytanie:

W ePer pompe wspomgania do mojego bravo znajduje dwie:
* 46524141 POMPA WSPOMAGANIA KIER. SAGINAW
* 46475018 POMPA WSPOMAGANIA KIER. ZF

Wsio ryba która była założona? Są jeden do jeden? Szukam pompy powoli i nie chciałbym zrobić jakiejś lipy kupując..

Edita:
No i ciągle aktualne pytanie - zakładać oryginał używkę czy zamiennik nową.. ehh :roll:

byrrt
14-02-2013, 11:12
Panowie no nikt nie pomoże? :) Co jest? :P

sebaoo2
14-02-2013, 12:20
Znalazłem coś takiego tylko

POMPA OLEJOWA KPL WSPOMAGANIA KIEROWNICY ZF (DELCO REMY DSP6958)
Gwint łączący:16mm Hose Connection
Rodzaj połączenia:M16 X 1.5mm (Female)
Koła pasowe:bez koła pasowego
Ograniczenia producenta:ZF


POMPA OLEJOWA KPL WSPOMAGANIA KIEROWNICY(DELCO REMY DSP3841)
Gwint łączący:16mm Hose Connection
Rodzaj połączenia:M16 X 1.5mm (Female)
Koła pasowe:bez koła pasowego
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z klimatyzacją
od roku prod.:1996/01
dla numeru OE:46436958

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

To są dane ze sklepu z częsciami

byrrt
14-02-2013, 12:26
aaa czyli że DELCO jest do wersji z klimą? Czym to się niby różni? :P

sebaoo2
14-02-2013, 12:45
6897

do wersji z klimą

byrrt
14-02-2013, 12:47
No ale trochę nie rozumiem czym niby owe pompy miałyby się różnić.. Jeszcze jakby koło pasowe było inne ok mogę zrozumieć ale pompa? Niby czemu?

sebaoo2
14-02-2013, 13:09
w sumie to one się niczym nie różnią tak z opisu

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

zaraz Ci podeśle linka tego sklepu to sobie zobaczysz

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=DSP6958&b=0119&e=000312500&k=00035,01459,05156&g=00012&p=0100012,0100199&n=0100199&t=1&towkod=&tab=1

http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=DSP3841&b=0119&e=000308598&k=00035,01459,05156&g=00012&p=0100012,0100199&n=0100199&t=1&towkod=&tab=1

byrrt
14-02-2013, 13:20
No tak tylko obrazki i opis nic mi nie dają niestety.. Poza tym tych pomp jest znacznie więcej na rynku..

sebaoo2
14-02-2013, 13:23
wiem wiem,no starałem się coś pomóc

byrrt
14-02-2013, 13:25
wiem wiem,no starałem się coś pomóc

Nie no i bardzo Ci dziękuję ;) Coś tam pomogłeś bo mam ślad po prostu że jedna była z AC druga do aut bez ;)

sebaoo2
14-02-2013, 13:32
a Ty masz z klimą auto?

byrrt
14-02-2013, 14:01
Bez klimy..

sebaoo2
14-02-2013, 17:09
Rozmawiałem z jednym mechanikiem i powiedział że pompy od wspomagania,sprężarki od klimy wszystkie są takie same,danego modelu auta,tzn mają te same mocowania,w każdym silniki nie ważne jaka pojemność są na tej samej wysokości montowane,te same koła,mogą się różnic tylko krućcami,inne kształty ale to można zawsze przełożyć ze starej pompy. Także powiedział ze podejdzie od auta z klimą i bez.

To tyle jeszcze co się dowiedziałem

Karizmo
14-02-2013, 19:59
To samo tylko w HGT i 1.2 były inne,

byrrt
14-02-2013, 22:23
Ok bardzo podziękował.. A co myślicie - nowa czy używana da rade?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

sebaoo2
15-02-2013, 11:32
a regenerowana?

byrrt
15-02-2013, 11:35
a regenerowana?
Cena pewnie jak nowa - nie opyla się. Nowa TRW to 350zł, jakaś chińska z gwarancją 12m-cy 230zł, używana niby sprawna 100-150zł

sebaoo2
15-02-2013, 11:44
tak przeglądałem na necie i znalazłem TRW niby regenerują pompy i przekładnie między innymi

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

właśnie cen nie było w katalogu

byrrt
15-02-2013, 13:24
Podejrzewał że taka regenerowana będzie kosztować ok 400-500. Zabawne ale tak podejrzewam. Ja to nawet kiedyś sprawdzałem w bydgoszczy jest zakład mający dobrą renomę z regeneracją. [szukanie w necie] Znalazłem firmę ponownie i opis na forum opla że gość za regeneracje pompy do zafiry dał 300zł z gwarancją 6 miesięcy..

W grę wchodzi zatem tylko używana ew. nowa - co myślicie?

sebaoo2
15-02-2013, 13:34
350 to trochę dużo kasy zaś kupisz używaną i też możesz mieć problemu z nią później i potem znowu ładować kasę w następną,powiem Ci że ciężki wybór, ja bym pewnie nową kupił żeby już była na kolejne parę lat jak bym miał auto zostawić dalej dla siebie

byrrt
15-02-2013, 13:50
Nie oszukujmy się moje bravo młode już nie jest, pewnie do 300tyś nim dokulam ale potem to nie wiadomo co będzie. W prawdzie nie przewiduje puki co wolnych środków na nowe auto ale sam fakt że jest już to staruszek trochę daje do myślenia.

sebaoo2
15-02-2013, 14:07
to w Twoim przypadku jedynie używana, choćby nawet ta za 100 długo nie dala rady to kolejną kupisz za 100 a potem to już pewnie będzie nowszy fiacik:P zawsze to 150zł czy 200zł do przodu a nie ładować nową część a potem przyjdzie myśl na zmianę auta:P

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

sam wiesz ile jeszcze nim pojeździsz więc wiesz czy się opłaca inwestować w nowe części za takie kwoty;-)

byrrt
15-02-2013, 15:05
Czytałem też trochę na forum alfacholików i tam są opinie (wielokrotnie potwierdzone własnymi doświadczeniami userów) że nie ma co kupować zamienników bo one od początku sprawują się źle - szumią, pienią olej itp itd.. Wszyscy pisali że kończyło się na jakiejś dobrej używce za 100zł i po problemie. Bujnę się może do mamblicza - tam jest taki większy szrot. Gość mi powiedział przez telefon że pompy za 50zeta i ma 4 na stanie teraz chociaż przyznał że żadna od 1.8 nie jest.

byrrt
15-02-2013, 20:29
Dziś przyjrzałem się trochę pompie i dojrzałem na niej numer - siedzi tam ta pierwsza pompa czyli 46524141 POMPA WSPOMAGANIA KIER. SAGINAW. Tak więc chyba teoria klimy czy jej braku została obalona.. Szukam sprawnej pompy i zamawiam. Swoją drogą nie mam pojęcia jak ja ją z stamtąd wyciągnę ;/

Ze wszystkich jakie znalazłem na allegro dwie mają zadowalający stan zewnętrzny i chyba cenę:
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-lancia-lybra-1-8b-46524141-i3026208452.html - tu bym obstawiał chociaż sobie ktoś liczy odpowiednio
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-fiat-brava-1-8-16v-96-01r-i2985995844.html - tu trochę taniej ale też i fotki gorsze no i 96 rok więc pewnie auto starsze..

Jutro będę dzwonić ;)

tomasz_
11-06-2013, 23:58
i jaka pompa podeszła? u mnie w 1.8 wyje również, mimo tego, że da się kręcić jednym paluszkiem - pewnie za duże ciśnienie. Ile dałeś za pompę? Jak się sprawuje? silnik mam przed FL, z klimą.

byrrt
12-06-2013, 00:38
Ja kupiłem używkę o tych samych numerach. Sprawuje się tak jak poprzednia czyli poci się i szumi mimo zapewnień sprzedającego.. Ehh.. A zabawy z wymianą jest tyle że nawet nie pytaj..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

tomasz_
12-06-2013, 01:12
No to jakie rozwiązanie będzie dobre? Zamiennik? Może regeneracja.. bo jak używka to trafisz albo na dobrą, albo na taką samą albo i nawet gorszą. Ja mam taki problem, że moja już wyje, przy max skręcie aż trzeszczy a wspomaganie chodzi jak City :D Pewnie za duże ciśnienie.

byrrt
12-06-2013, 07:15
Niby odradzaja zamienniki ale na ktoś ostatnio pisał, że u niego spisuje się świetnie.. SKF można zdaje się za 350 kupić - ja bym chyba ryzykował..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

tomasz_
12-06-2013, 09:52
Lepiej chyba raz wybulić 350, niż trzy razy 150 za regenerowaną, bo jeszcze robocizna. Dzięki za info, oby się udało. Muszę zrobić to jak najszybciej bo jak nie to mi jeszcze magłownice rozsadzi to ciśnienie:D

byrrt
12-06-2013, 10:36
Trochę nie sądzę, aby było większe ciśnienie ;) To nie chodzi o to, że ja nie chciałem wydać tych 350.. Chodziło raczej o to, że wiele opinii wskazywało na to że nie warto..

tomasz_
12-06-2013, 12:59
Spoko, ja mówię o sobie - cały czas nie do końca wiem, co zrobić. Jak wrzucę używkę to nie wiem ile mi wytrzyma, jak będzie padaka to się wkur.. i kupię nówkę tylko, że dwa razy będę musiał płyn zmieniać i dwa razy robocizna w warsztacie.

Ori jest bosh czy co?

byrrt
12-06-2013, 13:08
Ori były dwa rodzaje: SAGINAW oraz ZF. Być może jeszcze coś innego montowali.. Nie pytaj o cenę ;)

cyrro512
12-06-2013, 22:28
Jakieś 6 lat temu regenerowałem pompę wspomagania, co prawda w innym samochodzie ale do tej pory nic się z nią nie dzieje. Po regeneracji i wstawieniu niestety musieli ją wyciągać znowu bo źle dobrali jakąś tulejkę ale po poprawce wszystko było ok. Dostałem na nią pół roku gwarancji lub 50 tyś przebiegu. Za regeneracje wraz z demontażem i montażem zapłaciłem wtedy ok 300zł. Regenerowałem ją w firmie Nagengast - Gdańsk.

byrrt
12-06-2013, 23:50
Ja w Bdg patrzyłem ile kosztuje regeneracja i się zwyczajnie nie opłaca.. Regeneracja kosztuje chyba ok 450zeta - gdzie nowa SKF kosztuje 350 ;)

tomasz_
12-06-2013, 23:59
Dzięki za info, sam jestem z Gdańska więc może coś zrobimy w tym kierunku. Byrrt - jestem na 99% pewien, że to pompa. Dziś na postoju nawet delikatne skręcenie kierownicą powoduje mocniejsze wycie, a przy skręcie na max pojawia się aż takie charczenie.

tomasz_
13-06-2013, 16:55
Nie ma to jak nasz pomorski magik.. pompa wspomagania za 40zł :)