PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 1,9 JTD Problem



BlueSoleil
08-02-2013, 19:12
Witam

Posiadam fiata stilo 1,9JTD 2004 kombi 142tys., od zakupu opłynęło dwa tygodnie i zaczęło się:

Podczas jazdy na 1,2,3 przy wciskaniu sprzęgła by zwiększyć bieg auto szarpnie
Podczas wciskaniu sprzęgła słychać dźwięk metaliczny
Karoseria samochodu drży na wolnych obrotach przy 900Obr ale już przez 1100Obr jest ok.
Podczas puszczenia pedału gazu na każdym biegu i hamowania silnikiem czuć delikatne drgania
Czasami 2 ciężej wchodzi

Mechanik powiedział że jest do wymiany koło dwumasowe, kompletne sprzęgło.

A co wy na to powiecie
Przeczytałem z setkę postów na ten temat i dalej nie wiem.


Czekam na wasze opinie.


pozdrawiam

lukq
08-02-2013, 20:13
Wrzuć 4 przy 1500 obr/min i pedał przyspieszenia w podłogę ;-)
Jeśli drgania będą duże to wina dwumasy.
Możesz starać się wynegocjować zwrot kosztów od sprzedającego, to przecież 2 tygodnie i taka rzecz nie dzieje się tak szybko.

Możesz przejrzeć jeszcze poduszki.

BlueSoleil
08-02-2013, 22:11
Powiem szczerze że nie ma żadnych drgań

sebaoo2
08-02-2013, 22:41
Według Elearn

Sprawdzić
- pedał sprzęgła (skok)
- zawieszenie silnika (ustawienie przedniej belki poprzecznej, wsporników i sworznia mocowania silnika)
- tarcze sprzęgła ( zeszklenia tarczy,uszkodzenia powierzchni sprężyny tarczy dociskowej)
- piasty (stan piasty tarczy sprzęgła,wałka głównego skrzyni biegów oraz stan zespołu)
- koła zamachowego ( oznaki przegrzania,nieregularnego zużycia,wgniecenia , ubytki materiału) oraz działanie urządzenia sprzęgła podatnego

BlueSoleil
08-02-2013, 22:56
Czyli bez demontażu się nie obejdzie, a jaki jest prawidłowy skok pedału sprzęgła, chciałem też dodać że jak wjeżdżam w uliczkę bardzo wolno na 2 i dodaje gazu to też czuć coś takiego jak delikatne szarpanie

lukq
08-02-2013, 23:12
To masz pewnie uszkodzoną poduszkę skrzyni i centralną tylną. Takie głuche puknięcie?
Jak wjedziesz na kanał weź kolegę, wrzuć bieg i strzelaj ze sprzęgła - kolega w samochodzie, a Ty w kanale jak zachowują się poduszki

BlueSoleil
08-02-2013, 23:14
I te poduszki mogą powodować te wszystkie objawy

sebaoo2
08-02-2013, 23:36
Podczas jazdy na 1,2,3 przy wciskaniu sprzęgła by zwiększyć bieg auto szarpnie to może być problem nie prawidłowego rozłączania sprzęgła (do wymiany)



wjeżdżam w uliczkę bardzo wolno na 2 i dodaje gazu to też czuć coś takiego jak delikatne szarpanie

to może być problem koła zamachowego

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://www.fiatstilo.com.pl/sam-naprawiam/item/8-wymiana-poduszki-skrzyni-bieg%C3%B3w

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

podałem Ci linka do manuala wymiany tych poduszek;-)

lukq
08-02-2013, 23:46
Mogę być poduszki, może być koło zamachowe.
Poduszki i dwumasę idzie sprawdzić powiedzmy bez rozbierania. Do reszty już trzeba się dobrać.

sebaoo2
09-02-2013, 00:01
jeżeli jest zużyty dwumas to przy gaszeniu czuć szarpnięcie całym nadwoziem?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

poduszki można wykręcić i wzrokowo je ocenić jak wyglądają

qronax
09-02-2013, 09:24
kolego by vsprawdzic dwumas zgas auto na luzie raz z wcisnietym sprzeglem a raz bez wcisnietego sprzegla. jesli poczujesz lub uslyszysz dodatkowe stuki bez wcisnietego sprzegla to dwumas siada. zaleca sie wymiane razem ze sprzeglem

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

z poduszkami uwazaj bo czesto wyjete rozsypuja sie w rekach i bez nowych nie zlozysz auta... a jak masz auto sprzed FL to tam poduszki maja wade fabryczna i na tyle lat beda kwalifikowaly sie do wymiany

Quler
09-02-2013, 10:38
z poduszkami uwazaj bo czesto wyjete rozsypuja sie w rekach i bez nowych nie zlozysz auta... a jak masz auto sprzed FL to tam poduszki maja wade fabryczna i na tyle lat beda kwalifikowaly sie do wymiany

2004 poduszę powinien mieć już pozmianową ... u mnie jak wymieniałem to stara wyglądała bardzo dobrze ... a różnica po wymianie była ogromna ... :)



To masz pewnie uszkodzoną poduszkę skrzyni i centralną tylną.

Stilo ma 2 poduchy u góry jedną na skrzyni a drugą od strony rozrządu ... i 2 łapy trzymające silnik .. łap się nie wymienia chyba ,że auto miało dzwona i są pokrzywione ... :( za drgania w największym stopniu odpowiada poducha na skrzyni....

lukq
09-02-2013, 11:01
Stilo ma 2 poduchy u góry jedną na skrzyni a drugą od strony rozrządu ... i 2 łapy trzymające silnik .. łap się nie wymienia chyba ,że auto miało dzwona i są pokrzywione ... :( za drgania w największym stopniu odpowiada poducha na skrzyni....[/QUOTE]


Przy sankach nie ma też czasem jedenej? Sprawdzę w eper w domu
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

BlueSoleil
09-02-2013, 16:38
Powiem tak jak zapale auto i mam wciśnięte sprzęgło wszystko jest dobrze, skoro je puszcze silnik lekko zmniejsza obroty i gaśnie raczej tak samo ale jeśli wciskam i puszczam sprzęgło to coś tak jak by bulgotało taki dziwny wdzięk jak wciskam bardziej a jak puszcza to mniej.

BlueSoleil
09-02-2013, 19:48
Dodam jeszcze że podczas gaszenia silnika bez sprzęgła, słychać po zatrzymaniu silnika po około 1 sekundzie takie uderzenia bardzo ciche.

BlueSoleil
11-02-2013, 12:30
Na allegro części czyli zestaw jest po 1700 a w warsztacie chcą 2300zł za zestaw i około 350 - 400 zł za robociznę i oczywiście rano o 8 auto oddaję i o 16 gotowe do odbioru.

sebaoo2
11-02-2013, 12:36
Czyli poduchy do wymiany?

BlueSoleil
11-02-2013, 23:42
Czemu tak myślisz, wszystko wskazuje na sprzęgło i dmumas

sebaoo2
11-02-2013, 23:50
pytam tylko,bo ostanie odpowiedzi wskazywały na poduchy,a ja byłem zdania że właśnie sprzęgło i dwumas

BlueSoleil
11-02-2013, 23:56
Właśnie się zastanawiam czy tylko nie wymienić sprzęgła i poduszkę i zobaczyć jaki będzie tego efekt a wysprzęglik hydrauliczny jest to część którą się wymienia z sprzęgłem bo w prawie żadnym zestawia jej nie ma a znowu jak jest to nie ma łożyska

sebaoo2
12-02-2013, 00:20
No można tak spróbować;-)

BlueSoleil
12-02-2013, 00:29
A jest to obowiązkowe czy można się go odpuścić

sebaoo2
12-02-2013, 00:52
zalecają przy każdej wymianie sprzęgła wymianę wysprzęglika hydraulicznego

BlueSoleil
12-02-2013, 01:01
Kto zaleca serwis i producent, pod sumując sprzęgło na pewno bo jak wciskam to słychać dziwny dźwięk taki metaliczny, ale co z kołem bo jak jadę na 3 przy 50 - 60 i wchodzę w zakręt to strasznie buja autem i w czasie jazdy ale to zależy przy jakich obrotach bo na 5 przy około 130 km/h i przy 2200 Obr. to auto śmiga jak by mu nic nie dolegało


Teraz nie wiem bo do rocznika 2004 jest coś takiego

Tarcza Docisk i Łożysko

albo

Tarcza Docisk i Wysprzęglik Hydrauliczny


I co teraz

marcin.b2508
12-02-2013, 08:37
Tarcza Docisk i Wysprzęglik Hydrauliczny
stawiam na to ale łatwo to możesz spr. obejrzyj skrzynie jeśli z obudowy skrzyni (sprzęgła) wychodzi tylko przewód hydrauliczny i odpowietrznik to masz wysprzęglik centralny hydrauliczny. a jesli ze skrzyni wychodzi łapa sprzęgła i siłownik jest przykręcony na zewnątrz skrzyni to wówczas masz:


Tarcza Docisk i Łożysko


wysprzęglik hydrauliczny jest to część którą się wymienia z sprzęgłem bo w prawie żadnym zestawia jej nie ma a znowu jak jest to nie ma łożyska wyspzeglik hydrauliczny centralny spełnia zarówno role wysprzęglika i łożyska.

BlueSoleil
12-02-2013, 08:42
To bardzo dziękuje za wyjaśnienie, zaraz idę zobaczyć co mam i zamawiam


No i wychodzi na to, jak patrze od strony akumulatora z góry na skrzynie to z niej wychodzi przewód i na nim jest odpowietrznik zabezpieczony gumowym kapturkiem

BlueSoleil
18-02-2013, 21:44
Wyszło na to że wysprzęglik był uszkodzony i po wymianie wszystko hula