PDA

Zobacz pełną wersję : Problem? z temperaturą silnika Bravio 1.6 16v



hamer1992
07-02-2013, 22:39
Witam. Dziś w swoim aucie wymieniłem termostat. Odpowietrzyłem wszystko ładnie pięknie no ale coś mnie trapi. Wszyscy piszą że w Bravo temperatura na liczniku powinna utrzymywać się na połowie a u mnie trzyma się tak 1 max 2 kreski pod tą grubą na połowie. A na tej grubej na połowie już załącza się wentylator. Czy to normalne? Tak ma być?

lukq
07-02-2013, 22:42
Kupiłeś taki sam termostat, z taką samą temperatura otwarcia?

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

mazitechnoboy
07-02-2013, 22:56
No własnie też mam taki problem tylko, że z silnikiem 1,9 TD nowy termostat taka sama temperatura otwarcia czyli 75 stopni jak oryginał i temperaturka silnika trzyma sie 2 kreski pod połową. Słyszałem, że włoski auta tak mają te starsze przynajmniej bo były robione na ich włoski klimat i termostat ma się wcześniej otwierać.

hamer1992
07-02-2013, 23:00
no to by wiele wyjaśniało tylko na tym co ja założyłem pisało 88 stopni. To jest zamiennik no chyba że licznik jest też tak ustawiony na włoski.

COMP252
07-02-2013, 23:24
Prawdopodobnie czujnik temp. już zakłamuje. Kiedyś zachodziłem z tym samym w sienie aż zmierzyłem temp w zbiorniczku, było 90 a wskaźnik nawet 70 nie pokazywał.

hamer1992
07-02-2013, 23:27
ten co na licznik daje info. No narazie bede tak jeździl zobacze co bedzie w przyszlosci

COMP252
07-02-2013, 23:30
Można porównać z czujnikiem ECU podpiąć pod kompa i zobaczyć, chodź i nie można wykluczyć, że i ten czujnik może mieć już niedomagania.

JAREKH
07-02-2013, 23:38
w zadnym wypadku auto produkowane na (inny klimat) będzie mieć inną temperature silnika co za typek ci tak powiedział? wymień czujnik temperatury przy termostacie odpowietrz porządnie i będzie oki. ja w zeszłym tygodniu kupiłem nówka termostat i te same objawy miałem co hamer1992 wkręciłem ze starego termostatu i pokazuje elegancko bravka którą powoli doprowadzam do porządku była przytargana z Nicei a temperature ma 90st otwarcie termo 88 pisze na obudowie i na starym też tak pisało

hamer1992
08-02-2013, 00:05
no to sie wszystko wyjasnilo. Czujnik. A ktory? ten na 2 piny czy na 1?

COMP252
08-02-2013, 00:09
Do zegarów ten na jeden.

hamer1992
08-02-2013, 00:15
ok. dzieki

mazitechnoboy
08-02-2013, 00:49
U mnie na termostacie starym i nowym jest 75 stopni i co z tym zrobić??

JAREKH
08-02-2013, 00:54
a chłodnica się włącza ? ja wymieniłem czujnik ten co jest w termostacie nie w bloku silnika np. taki jak w przykładowym linku TERMOSTAT OBUDOWA TERMOSTATU BRAVO 1.4 12V 98r (2938555464) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/termostat-obudowa-termostatu-bravo-1-4-12v-98r-i2938555464.html) są różne rodzaje termostatów ja mam akurat taki i wymieniłem czujnik pod niebieską wtyczką

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


U mnie na termostacie starym i nowym jest 75 stopni i co z tym zrobić??
nie wiem jak jest w dieslu musi się wypowiedzieć użytkownik diesla, ja mówię cały czas o benzynie

lukq
08-02-2013, 09:13
Posiadasz nr cześci zakupionej teraz?
Wpisz w eper nr vin i będziesz wiedział jaki jest prawidłowy.

Jeśli chodzi o czujnik to można go sprawdzić miernikiem. ;-)

byrrt
08-02-2013, 09:16
75stopni? Mało trochę.. Optymalna temp racy silnika to ok 90'C

mazitechnoboy
08-02-2013, 10:33
Taki termostat posiadam TERMOSTAT VERNET BRAVO BRAVA MAREA 1.9 TD 100KM (2980172749) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/termostat-vernet-bravo-brava-marea-1-9-td-100km-i2980172749.html), a to EPER mojego autka : FIAT ePER (http://eper.fiatforum.com/eper/navi?ENGINE_NO=0484381&MOD_COD=182&MVS=182.237.0.0.0&MONTH=02&COUNTRY=012&COLOUR=415_0&VERSION=5&SIN_ENGINE=182A7.000&CAT_COD=1U&SIN_VERSION=182AF&SBMK=F&CHASSIS_NO=04370444&SELECTED_COLOR_COMB=undefined&ENGINE=8&DRIVE=D&VEHICLE_NO=04344256&MAKE=F&COMM_MODEL=BRO&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=GROUP&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=FORM&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1) I teraz czekam na waszą podpowiedź bo jesli temp. jest za niska to zakładam dziś drugi termostat w rurce wylotowej na chłodnice ...

lukq
08-02-2013, 14:49
Wg. wskazań po nr wszystko się zgadza.
Vernet robi dobre termostaty.
Taki jest nr wg epera 46432896
Teraz tak, poszukałem w zbiorach i znalazłem Twój jest tak samo jak D.
6818

mazitechnoboy
08-02-2013, 17:56
A to super bo już myślałem, że jakaś lipa z tym ale mnie uspokoiłeś . :)

hamer1992
08-02-2013, 19:40
A możliwe jest że wskazówka trzyma sie te 2 kreski pod połową a na połowie włącza sie wentylator bo jest gdzies jeszcze delikatnie zapowietrzony?

mazitechnoboy
08-02-2013, 19:51
No nie wiem mi też temperatura się trzyma podobnie jak u ciebie i też wentylator się włącza przy połowie. Tylko byłem dziś u machera i powiedział, że diesle maja trochę niższą temperaturę pracy. Zresztą tabela przedstawiona przez LUKQ to potwierdziła, wydaję mi się ponadto, że jednak w benzyniaku ta temperaturka powinna być wyższa.

lukq
08-02-2013, 20:05
Wskazówka, musi być na połowie, za to odpowiada czujnik.

mazitechnoboy
08-02-2013, 23:44
Hmm czyli termostat mam ok. Temp ok tylko czujnik w termostacie walnięty ??

lukq
08-02-2013, 23:52
Sprawdź go miernikiem, jaką ma oporność

JAREKH
08-02-2013, 23:54
A możliwe jest że wskazówka trzyma sie te 2 kreski pod połową a na połowie włącza sie wentylator bo jest gdzies jeszcze delikatnie zapowietrzony?
ja zanim doszłem ze w nowym termostacie jest nie czynny czujnik to w aucie temperatura rosła słabo i wiatrak się nie włączał bo ten czujnik jest też odpowiedzialny za podanie sygnału do wiatraka,rzecz jest niebezpieczna bo można przegrzać śilnik, wiatrak prawidłowo włącza sie na połowie skali no może o grubość wskazówki nad połową oczywiście trzeba dobrze odpowietrzyć układ ja się z tym bawiłem bo nie wiedziałem jak dopiero na forum sie dowiedziałem że są 3 korki odpowietrzające co było dla mnie zaskoczeniem bo w takim śmiesznym wynalazku jak daewoo tico poprostu wsadziłem termo nalałem płyn i było po sprawie sam się odpowietrzył a tu trza latać ze srubokrętem od chłodnicy do lewej strony silnika kończąc na powrocie z nagrzewnicy ale za to jaka frajda była jak włączyłem grzanie hohoho :cool:

mazitechnoboy
09-02-2013, 00:15
A jaką powinien mieć rezystancję przy jakiej temp ?? Tylko, że jeśli się nie mylę to tam, są dwa czujniki :P

lukq
09-02-2013, 09:40
Tak są dwa. Badasz ten 2 pionowy. Sprawdź jego oporność

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

mazitechnoboy
09-02-2013, 14:10
Hmm miałem dziś sprawdzić ten czujnik, ale jak zobaczyłem jaki tam jest dostęp to stwierdzam, że dwa razy tego rozbierał nie będę i od razu wymienię oba czujniki ( koszt sumaryczny około 50 zł ). A dlaczego chcę wymienić oba?? Ponieważ jeden to jest wskazanie na zegarach, a drugi prawdopodobnie to informacja do kompa lub informacja do sterowania obrotami na ciepłym silniku. Bo też mam taki problem, że nie występują u mnie podwyższone obroty na zimnym silniku, pooglądałem tą gruszkę, która napina linkę od regulacji obrotów i wężyk od niej nie jest odpięty poleciałem więc za wężykiem dalej i dochodzi on do jakiegoś elektrozaworu, a dalej z niego wychodzą 2 kable do wiązki. Stąd mój wniosek, że obroty na zimnym są sterowane przez któryś z czujników na termostacie i to raczej będzie ten czerwony, bo według schematu ten 2-pinowy to tylko wskazanie na zegary. Z góry przepraszam za haotyczność tego opisu :P

zwora2
12-02-2013, 14:51
ja zanim doszłem ze w nowym termostacie jest nie czynny czujnik to w aucie temperatura rosła słabo i wiatrak się nie włączał bo ten czujnik jest też odpowiedzialny za podanie sygnału do wiatraka,rzecz jest niebezpieczna bo można przegrzać śilnik,

Nie wiem jak jest 1.4, ale w 1.6 są dwa czujniki temperatury. Ten co podaje sygnał na tablice nie ma nic wspólnego włączaniem wiatraka.

mazitechnoboy
12-02-2013, 15:14
Ja mam również 2 wymienię je w czwartek i dam znać czy to pomogło czy coś się zmieniło.