Zobacz pełną wersję : Problem? z temperaturą silnika Bravio 1.6 16v
hamer1992
07-02-2013, 22:39
Witam. Dziś w swoim aucie wymieniłem termostat. Odpowietrzyłem wszystko ładnie pięknie no ale coś mnie trapi. Wszyscy piszą że w Bravo temperatura na liczniku powinna utrzymywać się na połowie a u mnie trzyma się tak 1 max 2 kreski pod tą grubą na połowie. A na tej grubej na połowie już załącza się wentylator. Czy to normalne? Tak ma być?
Kupiłeś taki sam termostat, z taką samą temperatura otwarcia?
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
mazitechnoboy
07-02-2013, 22:56
No własnie też mam taki problem tylko, że z silnikiem 1,9 TD nowy termostat taka sama temperatura otwarcia czyli 75 stopni jak oryginał i temperaturka silnika trzyma sie 2 kreski pod połową. Słyszałem, że włoski auta tak mają te starsze przynajmniej bo były robione na ich włoski klimat i termostat ma się wcześniej otwierać.
hamer1992
07-02-2013, 23:00
no to by wiele wyjaśniało tylko na tym co ja założyłem pisało 88 stopni. To jest zamiennik no chyba że licznik jest też tak ustawiony na włoski.
Prawdopodobnie czujnik temp. już zakłamuje. Kiedyś zachodziłem z tym samym w sienie aż zmierzyłem temp w zbiorniczku, było 90 a wskaźnik nawet 70 nie pokazywał.
hamer1992
07-02-2013, 23:27
ten co na licznik daje info. No narazie bede tak jeździl zobacze co bedzie w przyszlosci
Można porównać z czujnikiem ECU podpiąć pod kompa i zobaczyć, chodź i nie można wykluczyć, że i ten czujnik może mieć już niedomagania.
w zadnym wypadku auto produkowane na (inny klimat) będzie mieć inną temperature silnika co za typek ci tak powiedział? wymień czujnik temperatury przy termostacie odpowietrz porządnie i będzie oki. ja w zeszłym tygodniu kupiłem nówka termostat i te same objawy miałem co hamer1992 wkręciłem ze starego termostatu i pokazuje elegancko bravka którą powoli doprowadzam do porządku była przytargana z Nicei a temperature ma 90st otwarcie termo 88 pisze na obudowie i na starym też tak pisało
hamer1992
08-02-2013, 00:05
no to sie wszystko wyjasnilo. Czujnik. A ktory? ten na 2 piny czy na 1?
hamer1992
08-02-2013, 00:15
ok. dzieki
mazitechnoboy
08-02-2013, 00:49
U mnie na termostacie starym i nowym jest 75 stopni i co z tym zrobić??
a chłodnica się włącza ? ja wymieniłem czujnik ten co jest w termostacie nie w bloku silnika np. taki jak w przykładowym linku TERMOSTAT OBUDOWA TERMOSTATU BRAVO 1.4 12V 98r (2938555464) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/termostat-obudowa-termostatu-bravo-1-4-12v-98r-i2938555464.html) są różne rodzaje termostatów ja mam akurat taki i wymieniłem czujnik pod niebieską wtyczką
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
U mnie na termostacie starym i nowym jest 75 stopni i co z tym zrobić??
nie wiem jak jest w dieslu musi się wypowiedzieć użytkownik diesla, ja mówię cały czas o benzynie
Posiadasz nr cześci zakupionej teraz?
Wpisz w eper nr vin i będziesz wiedział jaki jest prawidłowy.
Jeśli chodzi o czujnik to można go sprawdzić miernikiem. ;-)
75stopni? Mało trochę.. Optymalna temp racy silnika to ok 90'C
mazitechnoboy
08-02-2013, 10:33
Taki termostat posiadam TERMOSTAT VERNET BRAVO BRAVA MAREA 1.9 TD 100KM (2980172749) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/termostat-vernet-bravo-brava-marea-1-9-td-100km-i2980172749.html), a to EPER mojego autka : FIAT ePER (http://eper.fiatforum.com/eper/navi?ENGINE_NO=0484381&MOD_COD=182&MVS=182.237.0.0.0&MONTH=02&COUNTRY=012&COLOUR=415_0&VERSION=5&SIN_ENGINE=182A7.000&CAT_COD=1U&SIN_VERSION=182AF&SBMK=F&CHASSIS_NO=04370444&SELECTED_COLOR_COMB=undefined&ENGINE=8&DRIVE=D&VEHICLE_NO=04344256&MAKE=F&COMM_MODEL=BRO&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=GROUP&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=FORM&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1) I teraz czekam na waszą podpowiedź bo jesli temp. jest za niska to zakładam dziś drugi termostat w rurce wylotowej na chłodnice ...
Wg. wskazań po nr wszystko się zgadza.
Vernet robi dobre termostaty.
Taki jest nr wg epera 46432896
Teraz tak, poszukałem w zbiorach i znalazłem Twój jest tak samo jak D.
6818
mazitechnoboy
08-02-2013, 17:56
A to super bo już myślałem, że jakaś lipa z tym ale mnie uspokoiłeś . :)
hamer1992
08-02-2013, 19:40
A możliwe jest że wskazówka trzyma sie te 2 kreski pod połową a na połowie włącza sie wentylator bo jest gdzies jeszcze delikatnie zapowietrzony?
mazitechnoboy
08-02-2013, 19:51
No nie wiem mi też temperatura się trzyma podobnie jak u ciebie i też wentylator się włącza przy połowie. Tylko byłem dziś u machera i powiedział, że diesle maja trochę niższą temperaturę pracy. Zresztą tabela przedstawiona przez LUKQ to potwierdziła, wydaję mi się ponadto, że jednak w benzyniaku ta temperaturka powinna być wyższa.
Wskazówka, musi być na połowie, za to odpowiada czujnik.
mazitechnoboy
08-02-2013, 23:44
Hmm czyli termostat mam ok. Temp ok tylko czujnik w termostacie walnięty ??
Sprawdź go miernikiem, jaką ma oporność
A możliwe jest że wskazówka trzyma sie te 2 kreski pod połową a na połowie włącza sie wentylator bo jest gdzies jeszcze delikatnie zapowietrzony?
ja zanim doszłem ze w nowym termostacie jest nie czynny czujnik to w aucie temperatura rosła słabo i wiatrak się nie włączał bo ten czujnik jest też odpowiedzialny za podanie sygnału do wiatraka,rzecz jest niebezpieczna bo można przegrzać śilnik, wiatrak prawidłowo włącza sie na połowie skali no może o grubość wskazówki nad połową oczywiście trzeba dobrze odpowietrzyć układ ja się z tym bawiłem bo nie wiedziałem jak dopiero na forum sie dowiedziałem że są 3 korki odpowietrzające co było dla mnie zaskoczeniem bo w takim śmiesznym wynalazku jak daewoo tico poprostu wsadziłem termo nalałem płyn i było po sprawie sam się odpowietrzył a tu trza latać ze srubokrętem od chłodnicy do lewej strony silnika kończąc na powrocie z nagrzewnicy ale za to jaka frajda była jak włączyłem grzanie hohoho :cool:
mazitechnoboy
09-02-2013, 00:15
A jaką powinien mieć rezystancję przy jakiej temp ?? Tylko, że jeśli się nie mylę to tam, są dwa czujniki :P
Tak są dwa. Badasz ten 2 pionowy. Sprawdź jego oporność
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
mazitechnoboy
09-02-2013, 14:10
Hmm miałem dziś sprawdzić ten czujnik, ale jak zobaczyłem jaki tam jest dostęp to stwierdzam, że dwa razy tego rozbierał nie będę i od razu wymienię oba czujniki ( koszt sumaryczny około 50 zł ). A dlaczego chcę wymienić oba?? Ponieważ jeden to jest wskazanie na zegarach, a drugi prawdopodobnie to informacja do kompa lub informacja do sterowania obrotami na ciepłym silniku. Bo też mam taki problem, że nie występują u mnie podwyższone obroty na zimnym silniku, pooglądałem tą gruszkę, która napina linkę od regulacji obrotów i wężyk od niej nie jest odpięty poleciałem więc za wężykiem dalej i dochodzi on do jakiegoś elektrozaworu, a dalej z niego wychodzą 2 kable do wiązki. Stąd mój wniosek, że obroty na zimnym są sterowane przez któryś z czujników na termostacie i to raczej będzie ten czerwony, bo według schematu ten 2-pinowy to tylko wskazanie na zegary. Z góry przepraszam za haotyczność tego opisu :P
ja zanim doszłem ze w nowym termostacie jest nie czynny czujnik to w aucie temperatura rosła słabo i wiatrak się nie włączał bo ten czujnik jest też odpowiedzialny za podanie sygnału do wiatraka,rzecz jest niebezpieczna bo można przegrzać śilnik,
Nie wiem jak jest 1.4, ale w 1.6 są dwa czujniki temperatury. Ten co podaje sygnał na tablice nie ma nic wspólnego włączaniem wiatraka.
mazitechnoboy
12-02-2013, 15:14
Ja mam również 2 wymienię je w czwartek i dam znać czy to pomogło czy coś się zmieniło.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.