PDA

Zobacz pełną wersję : wyciekający płyn chłodniczy



MICRUD
04-02-2013, 19:17
Witam

Mam pytanie... czy ktoś z Was miał sytuację wycieku płynu chłodniczego, a raczej rozszczelnienia kolektora dolotowego? Płyn zbiera się u góry między kolektorem dolotowym a blokiem silnika. Sprawdziłem rurkę która leci od zbiorniczka wyrównawczego nad silnikiem ale nie ma nigdzie wycieku. Wygląda na to, że płyn jest wypychany z kolektora.

Może ktoś miał podobny przypadek?
Dodam że samochód ma 57000 km przebiegu

Damian-jg
04-02-2013, 21:17
6738
6737
Należy wymienić uszczelki z FKM utlenianego (materiał, który zapewnia lepszą odporność na węglowodory) koloru zielonego, w miejsce uszczelek z EPDM, koloru czarnego.

MICRUD
05-02-2013, 10:31
Pewnie masz rację. A wiesz może jak ze zrzuceniem kolektora? Z tego co zaglądałem to jest trochę rozbierania i nie wiem czy rozrządu nie trzeba zrzucić?

Damian-jg
05-02-2013, 10:59
OSŁONA POD SILNIKIEM
PŁYN CHŁODZĄCY SILNIKA
POKRYWA WYGŁUSZAJĄCA
CZUJNIK NADCIŚNIENIA
POKRYWA/Y NAPĘDU ROZRZĄDU
KOLEKTOR POWROTNY PALIWA
CENTRALKA INSTALACJI WTRYSKU ELEKTRONICZNEGO DIESEL
CENTRALKA ŚWIEC ŻAROWYCH
POMPA CIŚNIENIOWA DLA WTRYSKU DIESEL - do zdjęcia trzeba rozpiąć rozrząd
PRZEWÓD Z ELEKTROZAWORU E.G.R. DO KOLEKTORA SSĄCEGO
WZMOCNIENIE BELKI POPRZECZNEJ ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO
RURA WYDECHOWA POŚREDNIA Z ODCINKIEM ELASTYCZNYM
PRZEWÓD SZTYWNY WLOTU POWIETRZA DO KORPUSU PRZEPUSTNICY
ODDZIELACZ PAR OLEJOWYCH SILNIKA

To tak w skrócie co trzeba zdemontować

lukq
07-02-2013, 11:19
Ogólnie najlepiej to wyjąć silnik:)

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

MICRUD
07-02-2013, 20:04
Z tym wyjmowanie silnika to Cię trochę poniosło :)

Znalazłem przyczynę... uszczelka na kolektorze na pierwszym cylindrze (od strony rozrządu).

Ma ktoś może nr oryginału takiego kompletu uszczelek? W E PERze nie ma tego.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Sorry... znalazłem nr .... nie było tematu

lukq
07-02-2013, 20:12
Kolego uwierz mi, że czasem jest lepiej wyjąc silnik i grzebać niż rozebrać pół auta. To jest każdego sprawa.

Damian-jg
07-02-2013, 20:20
Tragedii nie ma :) Trochę roboty jest ale widziałem gorsze rzeczy :)

lukq
07-02-2013, 20:22
Nie mówię, że nie. Weź taki np 2.0 20v r5 z Bravo.... No, ale zbaczamy z tematu.

MICRUD
07-02-2013, 21:17
Właśnie... wracając do tematu to powiem Wam, że wcale nie łatwo te uszczelki dostać. Póki co jedynie ASO

MICRUD
08-02-2013, 16:19
Damian JG wiesz może gdzie dostanę "zielone" uszczelki? Znalazłem nr oryginału 71 754 211 ale nie ma pewności że są "zielone" tak jak napisałeś

Damian-jg
08-02-2013, 19:34
W ASO w sprzedaży są te poprawione 71754211

MICRUD
08-02-2013, 20:50
Dziękuję Ci za info

Abramsik
25-08-2013, 21:09
No i mnie dopadł ten problem. Mam jednak dwa pytania do bardziej doświadczonych:
1. Jak długo można z tym jeździć (jestem teraz poza domem i mam przed sobą ok 300 km) i czym ewentualnie może to skutkować?
2. Co watro zrobić przy tzw. "okazji" - rozrząd, inne podobne uszczelnienia ?
Pozdrawiam

Abramsik
30-08-2013, 19:53
No i mnie dopadł ten problem. Sprawa dziś znalazła swój finał: wymienione nieszczęsne uszczelki, przy okazji rozrząd (kpl z pompą wody), wymieniony płyn chłodzący itp.. Koszt uszczelek (kupione w ASO) 220 PLN pozostałych części 700 robocizna za jeden pełny dzień roboczy 700 PLN razem jestem lżejszy o 1600 PLN.