Zobacz pełną wersję : wyciekający płyn chłodniczy
Witam
Mam pytanie... czy ktoś z Was miał sytuację wycieku płynu chłodniczego, a raczej rozszczelnienia kolektora dolotowego? Płyn zbiera się u góry między kolektorem dolotowym a blokiem silnika. Sprawdziłem rurkę która leci od zbiorniczka wyrównawczego nad silnikiem ale nie ma nigdzie wycieku. Wygląda na to, że płyn jest wypychany z kolektora.
Może ktoś miał podobny przypadek?
Dodam że samochód ma 57000 km przebiegu
Damian-jg
04-02-2013, 21:17
6738
6737
Należy wymienić uszczelki z FKM utlenianego (materiał, który zapewnia lepszą odporność na węglowodory) koloru zielonego, w miejsce uszczelek z EPDM, koloru czarnego.
Pewnie masz rację. A wiesz może jak ze zrzuceniem kolektora? Z tego co zaglądałem to jest trochę rozbierania i nie wiem czy rozrządu nie trzeba zrzucić?
Damian-jg
05-02-2013, 10:59
OSŁONA POD SILNIKIEM
PŁYN CHŁODZĄCY SILNIKA
POKRYWA WYGŁUSZAJĄCA
CZUJNIK NADCIŚNIENIA
POKRYWA/Y NAPĘDU ROZRZĄDU
KOLEKTOR POWROTNY PALIWA
CENTRALKA INSTALACJI WTRYSKU ELEKTRONICZNEGO DIESEL
CENTRALKA ŚWIEC ŻAROWYCH
POMPA CIŚNIENIOWA DLA WTRYSKU DIESEL - do zdjęcia trzeba rozpiąć rozrząd
PRZEWÓD Z ELEKTROZAWORU E.G.R. DO KOLEKTORA SSĄCEGO
WZMOCNIENIE BELKI POPRZECZNEJ ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO
RURA WYDECHOWA POŚREDNIA Z ODCINKIEM ELASTYCZNYM
PRZEWÓD SZTYWNY WLOTU POWIETRZA DO KORPUSU PRZEPUSTNICY
ODDZIELACZ PAR OLEJOWYCH SILNIKA
To tak w skrócie co trzeba zdemontować
Ogólnie najlepiej to wyjąć silnik:)
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Z tym wyjmowanie silnika to Cię trochę poniosło :)
Znalazłem przyczynę... uszczelka na kolektorze na pierwszym cylindrze (od strony rozrządu).
Ma ktoś może nr oryginału takiego kompletu uszczelek? W E PERze nie ma tego.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sorry... znalazłem nr .... nie było tematu
Kolego uwierz mi, że czasem jest lepiej wyjąc silnik i grzebać niż rozebrać pół auta. To jest każdego sprawa.
Damian-jg
07-02-2013, 20:20
Tragedii nie ma :) Trochę roboty jest ale widziałem gorsze rzeczy :)
Nie mówię, że nie. Weź taki np 2.0 20v r5 z Bravo.... No, ale zbaczamy z tematu.
Właśnie... wracając do tematu to powiem Wam, że wcale nie łatwo te uszczelki dostać. Póki co jedynie ASO
Damian JG wiesz może gdzie dostanę "zielone" uszczelki? Znalazłem nr oryginału 71 754 211 ale nie ma pewności że są "zielone" tak jak napisałeś
Damian-jg
08-02-2013, 19:34
W ASO w sprzedaży są te poprawione 71754211
Abramsik
25-08-2013, 21:09
No i mnie dopadł ten problem. Mam jednak dwa pytania do bardziej doświadczonych:
1. Jak długo można z tym jeździć (jestem teraz poza domem i mam przed sobą ok 300 km) i czym ewentualnie może to skutkować?
2. Co watro zrobić przy tzw. "okazji" - rozrząd, inne podobne uszczelnienia ?
Pozdrawiam
Abramsik
30-08-2013, 19:53
No i mnie dopadł ten problem. Sprawa dziś znalazła swój finał: wymienione nieszczęsne uszczelki, przy okazji rozrząd (kpl z pompą wody), wymieniony płyn chłodzący itp.. Koszt uszczelek (kupione w ASO) 220 PLN pozostałych części 700 robocizna za jeden pełny dzień roboczy 700 PLN razem jestem lżejszy o 1600 PLN.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.