Zobacz pełną wersję : Przestawiony rozrząd w Bravo 1.6 16v
Wisnia1995
03-02-2013, 23:12
Witam
Niedawno zakupiłem Fiata bravo w wersji gt z silnikiem 1.6 16v bez histori serwisowej... Tydzień po zakupie chciałem wymienić olej wiec auto rozgrzałem w garażu (nie odpalane 3dni) i zauwazyłem cos dziwnego przy dodawaniu gazu silnik nie mial mocy dławił sie i coś brzęczało pod pokrywą zaworów (ssącego na 3-cim cylindrze) ok 2,5tyś obr. No ale nic spusciłem olej zleciał taki 'galaretowaty' zalałem swieżego lotosa 10w40 no i oczywiście wszystkie filtry ale nic sie nie poprawiło podjechałem do mechanika a on do mnie żę jest przestawiony rozrząd:mad: Jutro zaprowadzam na werfikacje itp.
Pytanie teraz jak możliwe żę rozrząd sie przestawił sam po 3dniowym postoju przed postojem wszystko było oki wstawiony do garażu 100% sprawny kompresja mierzona na wszystkich cylindrach ponad 15,5bar. Odkreciłem pokrywe rozrządu pasek wygląda ok jest dobrze napięty
sam się nie przestawił. nie przeskoczył by bez pracy silnika. Może był przestawiony już przy zakupie tylko nie zauważyłeś bo byl rozgrzany?
Wisnia1995
03-02-2013, 23:25
Przy zakupie autko chodzilo jak burza nie do porównania jak teraz....
Po pierwsze 1.6 ma dość specyficzny system napięcia paska. Mocowanie napinacza można dość szybko uszkodzić. Niefachowy montaż jego może powodować to, że się nie będzie on spełniał swoje roli. Możliwe, że tak się stało, pasek stał się luźny i przeskoczył.
Problem mocowania napinacza to śruba z łbem w kształcie romba. Ona jak się okręci w okół osi to źle trzyma i powoduje uszkodzenie gniazda. Wtedy też dochodzi do przesunięcia się napinacza i w ogólnej części poluźnienia paska. W gorszym scenariuszu może nawet pęknąć. Zdejmij osłonę i koniecznie sprawdź napinacz, nawet lepiej jakbyś nie odpalał auta.
A stan gniazda można sprawdzić zdejmując tą blachę z której wychodzi śruba od napinacza. Można ją bez problemów zdemontować.
Inny powód to możliwe, że pasek ma wyrwane zęby - to też sprawdź.
to może to nie rozrząd. pojedź do innego mechanika.
Wisnia1995
03-02-2013, 23:36
Jutro jestem umowiony na diagnoze no i naprawe, powiedział też również ze mogą to szklanki czy wałek. W sobote byłem u innego mechanika to powiedział ze uszczelka pod glowicą... ale płynu nie ubywa nie gotuje olej koloru normalnego kompresja 15,5b wiec tą opcje wykluczyłem
Jak kompresja jest dobra to raczej też nie jest przestawiony rozrząd.. Kiedy ją mierzyłeś (kompresje)?
Wisnia1995
04-02-2013, 15:08
Kompresje mierzyłem wczoraj rano autko odpala na dotyk
Wisnia1995
04-02-2013, 19:35
Problem z rozrządem załatwiony:lol:kawałek obudowy rozrządu wleciał miedzy pasek a napinacz, pasek przeskoczył o 3 zęby ale z silnikiem nic sie nie stało kompresja po 15,5b:smile: A teraz może podpowiecie z inną sprawą nie bd już smiecił forum, Mam problem z wycieraczkami przód/tył poprostu nie ma potrzymania prądu żeby wróciły do swojej pozycji tylko tam gdzie sie je wyłączy tam zostają i odrazu pomyślałem o przerywaczu ale nie wiem gdzie sie znajduje może podpowiecie?
markshall
04-02-2013, 21:42
Problem masz w obydwu wycieraczkach?
Za powrót odpowiada elektronika przy silniczku - w podszybiu.. Śmietnik to w sumie kolego robisz pisząc o wycieraczkach w temacie o przestawionym rozrządzie no ale ;)
Wisnia1995
04-02-2013, 22:07
no ale po co miałem niby zakładać osobny temat na 1 odp. którą udzieliłeś... a co do elektroniki to musze rozebrać 2 silniczki? bo i tylna tak samo dziala
no ale po co miałem niby zakładać osobny temat na 1 odp. którą udzieliłeś...
A no chociażby po to aby ktoś szukając potem rozwiązania podobnego tematu szybko znalazł Twoje pytanie i moją odpowiedź. Pytasz o A w temacie B.
a co do elektroniki to musze rozebrać 2 silniczki?
Zobacz na schematy ale wydaje mi się że tył i przód nie mają wspólnego obwodu.. Wydaje mi się że od tego trzeba by zacząć..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.