PDA

Zobacz pełną wersję : Punto1 94r. Nie ma wolnych obrotów i brak mocy



Stiven501
01-02-2013, 20:07
Mam pytanie - czy któryś z użytkowników miał może kiedyś taki przypadek lub poproszę o pomoc jakiegoś fachowca.


- spadek mocy
- nierownomierne obroty na biegu jalowym (jak jest zimny silnik
zdarzy mu sie zgasnac na benzynie i na gazie, obroty bardzo niskie,
w miare rozgrzewania silnika obroty sie stabilizuja, ale idealnie nie
jest..)
- problem z wysokimi obrotami na LPG (nie chce sie wkrecac na wysokie
obroty, po zdjeciu nogi z gazu i delikatnym dodawaniu [czynnosc powtarzac]
powoli sie wkreca, ale moc juz nie ta - V bieg i Vmax ok. 120km/h)
- na benzynie wkreca sie na obroty, ale tez jest slaby - Vmax ok.130 km/h.??
Byłem na diagnozie silnika i nic nie wyszło?
Czasami pojawia się czerwona marchewka na wyświetlaczu a mechanicy rozkładają ręce. Próbowałem poszukać w internecie podobnego przypadku ale nie udało mi się znależć? Dziwny przypadek?

wymienione;
czujnik temperatury
silnik krokowy
przewody wysokiego napiecia

Dodam ze paliwo tankuje na Orlenie

Dzieki z gory.

Pozdrawiam,

lukq
01-02-2013, 21:07
Skoro zapala się marchewa znaczy ze błąd musi być zapisany w pamięci.
Dolot w jakim masz stanie, kiedy filtr powietrza wymieniles. Wyciągnij filtr i sprawdź jak wygląda.

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Angry_Us3r
01-02-2013, 22:46
Zasilanie do cewek sprawdzone?
Do przekaźnika i od przekaźnika (taka biała kostka z czerwonym zaczepem przy podszybiu po prawej stronie, gdzie są np. bezpiecznik od pompy i gniazdko od lambdy).
Tam lubi się masa gubić i odłącza jedną cewkę, powodując zapalanie się losowo marchewy.

Z dolotem to ma mało wspólnego, nawet zajeżdżony filtr tego nie spowoduje, silnik nawet nieźle pracuje z gołą przepustnicą :lol:
Ewidentnie jest to problem strony "elektrycznej", jeśli nie masz na to siły, to dobrze by było elektryka odwiedzić, typowy meches nie lubi kabelków i będzie drążył godzinami :)

Stiven501
05-02-2013, 13:45
Może ktoś wie jakie powinno być zasilanie na silnik krokowy bo u mnie jest na 1 i 4 pinie po 12,48V na włączonym zapłonie, takie samo jak na akumulatorze? Czy to nie jest za dużo na tak mały silnik?

byrrt
05-02-2013, 15:14
Silnik korkowy jest sterowany wirującym polem w stojanie tak więc napięcie się zmienia.. Nawet jeżeli jest to nie krokowy tylko siłownik to sterowane jest to PWMem więc nic zwykłym miernikiem nie zobaczysz..