PDA

Zobacz pełną wersję : Sprzęgło



OsTrY007
01-02-2013, 11:14
Witam, Posiadam Fiata Stilo 3dr 1.6 16v 2003r.
Problem polega na tym iż zostało wymienione sprzęgło i po przejechaniu 150-200km zaczęło się ślizgać ponownie..
Sprzęgło wymieniane 3 razy przez innych mechaników więc nie jest to wina mechanika, sprzęgło było wymieniane kompletnie łożysko, docisk, tarcza. Układ odpowietrzony, Pompka (wysprzęglik) również wymieniony. Dodam również gdy sprzęgło zaczyna się ślizgać dziwnie drga samochodem, jedyny jaki przychodzi mi do glowy pomysł iz może byc cos z kolem zamachowym.

Proszę o pomoc.

KOBRA
01-02-2013, 11:26
A nie zarzuca olejem ?

lukq
01-02-2013, 11:35
Uszczelniacze na skrzyni wymienione? Podejrzewam tak jak kolega.

Jak mechanik wymieniał Ci drugi raz to tarcza nie była w oleju?

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

OsTrY007
01-02-2013, 16:17
Skrzynia suchutka zero wycieku na sprzeglo..

sebaoo2
01-02-2013, 16:54
jedyny jaki przychodzi mi do glowy pomysł iz może byc cos z kolem zamachowym

Sprawdzić stan koła zamachowego, nierównomierne zużycie,ślady przegrzania

danielciagala
01-02-2013, 17:27
Tłumiki drgań skrętnych?

OsTrY007
02-02-2013, 16:26
Sprawdzę koło zamachowe, ma ktos inne pomysły?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Tłumiki drgań skrętnych?

To raczej w kole dwu masowym ??

danielciagala
03-02-2013, 09:10
Chodziło mi o tłumiki na tarczy sprzęgła. źle sie wyraziłem.

marey
03-02-2013, 10:19
Chodziło mi o tłumiki na tarczy sprzęgła. źle sie wyraziłem.
Jak jest dwumas to nie ma tłumika drgań na tarczy.

danielciagala
03-02-2013, 11:17
Wiem ale autor ma 1.6 a tam nie ma dwumasy . Wypowiadam się w temacie ,a nie ogólnie o technologi sprzęgieł i kół dwumasowych:-)

sebaoo2
03-02-2013, 13:40
na tarczy są tłumiki drgań skrętnych, jeżeli sprzęgło było wymieniane kompletnie (3 razy)to nie jest to wina tarczy

OsTrY007
14-02-2013, 16:51
Witam, bylem na urlopie i nie mialem kiedy zajac sie samochodem, stilo stalo prawie 2tyg nie jezdzone wiec chcialem go przepalic po pierwszych 20 metrach uslyszalem dziwny dzwiek z przodu od strony skrzyni biegow ale dzwiek byl podobny do przebitej opony wiec wyszedlem sprawdzilem opony i okazalo sie ze wszystko w porzadku uznalem ze przejade sie kawalek i poslucham dokladniej gdzie ten odglos sie znajduje po wrzuceniu 2 biegu samochod nagle stanal na srodku skrzyzowania... Zero mocy i samochod nie reaguje na gaz i dochodza dziwne dzwieki z poczatku myslalem ze to przegub szlak trafil ale popatrzylem i wszystko w porzadku dostrzeglem ze biegi wchodza bez wcisnietego pedalu sprzegla i zero zgrzytu przy wrzucaniu biegow bez wcisnietego sprzegla... Pytanie co moze byc z moim stilo? Oplaca go sie wogole aprawiac? Dodam ze wszystkie biegi wchodza normalnie...

KOBRA
14-02-2013, 20:15
Pewnie do wymiany sprzęgło -- tarcza,docisk i wysprzęglik.

OsTrY007
18-02-2013, 23:27
Padla skrzynia biegow, wymieniona i sprzeglo sie nie slizga.

Dębowy
19-02-2013, 00:13
Jaki koszt takiego zabiegu? i ile przebiegu, że padła już skrzynia?

OsTrY007
19-02-2013, 22:17
155tys km 3x nowe sprzeglo + skrzynia = 3x 550 zl + 1000 zl za dkrzynie...

lukq
22-02-2013, 18:31
155 tys i w tym czasie 3 sprzęgło zajechane?

sebaoo2
22-02-2013, 18:47
155 tys i w tym czasie 3 sprzęgło zajechane?

podejrzewam że tu chodzi o to,że mechanicy zmieniali 3 razy sprzęgło gdyż podejrzewali to jako główną usterkę nie szukając rozwiązania problemu gdzie indziej;-)

lukq
22-02-2013, 19:10
No własnie chce się dowiedzieć bo o takim przypadku 3x sprzęgło przy 155kkm nie słyszałem.

tadziuw1946
26-06-2016, 12:02
Witam. Nie wiem czy w dobrym temacie pisze, bo nie do końca wiem czy to problem samego sprzęgła. A więc tak. Kupiłem auto 2 tygodnie temu. Chodzi o fiat stilo 1.6 16v . W trakcie jazdy czasem obroty np na biegu 4, 3 zaczęły skakać na 5 tysięcy i w górę. Wczoraj na biegu 2 i 3 również zaczęło skakać. Zdenerwowany zatrzymałem się na drodze, przygazowalem na luzie i wylaczylem silnik . Z pod maski zaczął unosić się dym. Auto już nie reaguje na żadnym biegu . Pomóżcie ;)

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

cenioormo
27-06-2016, 09:05
Nie ma falowania, nie ma problemu :D Co to znaczy zaczęły falować na danym biegu ?? jedziesz na 3 i sam ci przyspiesza, czy co ??

tadziuw1946
27-06-2016, 13:29
Nie,nie przyspiesZa. Wrzucalem bieg i wciskająC powoli gaz to jakaś jechało Ale wiadomo, bardzo słabo się zbierało . Dodałem tylko mocniej gazu i obroty szalaly A auto nie przyspieszalo.

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

cenioormo
27-06-2016, 18:00
Lejące wtryski, zimne luty na ECU, sonda lambda, padnięty potencjometr pedału gazu, padnięta przepustnica. Podłącz się do Fes-a lub Mes-a i zobacz stan położenia pedału gazu, wciskając powoli ale do oporu obserwuj stan wciśnięcia. Powodzenia

tadziuw1946
01-08-2016, 01:21
Sprzęgło wymienione. Auto jeździ. Ale... pojawił się kolejny problem. Podczas jazdy zgasło mi już parę razy auto. Odpalilem ponownie normalnie. Na wyświetlaczu pojawiały się różne napisy typu ' loose connection ' ' alternator faile ' raz wskazówka pokazywała rezerwę i wskazówka od temp silnika pokazywała Max Ale po chwili wracalo do normy. Co to może oznaczać. ? Co za auto...

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

cenioormo
01-08-2016, 09:38
Hehehe....sprawdź aku, ale na 95% masz ECU do regeneracji. Nie trzeba długo studiować forum by się dowiedzieć że to ustrojstwo w waszych silnikach w lato wali się szybciej niż domy w kosowie....