PDA

Zobacz pełną wersję : sprzęgiełko alternatora jtd 105



misbubumis6
31-01-2013, 23:59
ile kosztuje wymiana sprzęgiełka alternatora w dieslu jtd 1.9 ?

lukq
01-02-2013, 11:57
Zależy, ja zapłaciłem 50 za wymianę koła pasowego ze sprzeglem. Samo koło skf to koszt ok. 150 zł.

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

markshall
02-02-2013, 16:06
A po co w ogóle jest to sprzęgło w alternatorze?

lukq
02-02-2013, 16:18
Żeby koło nie kręciło się w dwie strony ;-)


Sprzęgło jednokierunkowe OWC może obracać się swobodnie w jednym kierunku, natomiast blokuje się w kierunku odwrotnym. Jeśli więc prędkość obrotowa rozpędzonego alternatora jest większa niż prędkość paska, która podyktowana jest prędkością wału korbowego, to napęd na oś urządzenia elektrycznego jest rozłączany. Obraca się ona swobodnie, alternator nie jest niepotrzebnie wyhamowywany, a praca paska jest bardziej stabilna. Jeśli prędkość wału korbowego ponownie zaczyna rosnąć, napęd jest włączany.

markshall
02-02-2013, 16:38
Dziękować;)

lemoniada
03-02-2013, 14:25
Witam.Ja płaciłem za to koło 130zł .sama wymiana to żadna filozofia sam wymieniałem,tylko był problem ze zdobyciem klucza bo na tylu machaników co u nas jest tylko jeden miał.Klucz to gwiazdzista koronka +imbus cena tylko 120zł więc wolałem pożyczyć.Dodam że przed wymianą był chałas z komory silnika jakby koło pasowe na wale było do wymiany.

yacub
03-02-2013, 14:38
hehe prawie jak dwumas :)

cinek2439
06-03-2013, 11:43
kolego lemoniada a nie by ło problemu z wyjęciem altka?? bo chyba tylko od spodu auta da się go wyjąć czy mam rację??

lukq
06-03-2013, 17:31
Dasz radę bez wyciągania, ale musisz mieć klucz.
Ściągasz półośkę i masz dostęp.

lemoniada
06-03-2013, 20:07
Musze się pochwalić że samo wykręcenie to był moment ale 2 godz.walczyłem żeby go wyciągnąć tylko dołem i w dodatku musiałem parę rzeczy poodkręcać włożenie było łatwiejsze.Jak pisze lukq jeżeli masz klucz to dasz rade bez wyjmowania.

lukq
06-03-2013, 20:08
Znam jednego co go górą wyjął:)

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

lemoniada
06-03-2013, 20:33
Nie wiem jak jest w JTD 105 ja mam 140 ps i górą nie dało rady za żadne skarby a ile "panien" przy tym poleciało ale było warto.

lukq
06-03-2013, 20:40
Ja mówię o jtd 105. Użytkownik jest też chyba u Nas. Tomasz_

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

QBOSS
07-03-2013, 13:28
Męczarni jest sporo ale o wiele łatwiej idzie jak odkręci się całe sanki :P wtedy miejsca robi się tyle że wyjęcie to już nie problem ;)

robertn3
14-07-2014, 23:14
Znam jednego co go górą wyjął:)

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

WItam. Ja wyjąłem dziś górą alternator :D

od dołu miałem problemy z podporą półosi.

Od góry odkreciłem połowe ustrojstwa ze ścianki działowej.
Włącznie z filtrem paliwa :D

krystian750
30-07-2014, 22:01
Jaki jest dźwięk tego sprzęgiełka? bo u mnie coś tak postukuje od 1400obr/na min do 1900obr/min potem turbo pompuje i nic nie słychać.

Zielony
30-07-2014, 22:39
Sprzęgiełko tłucze się na wolnych obrotach.

krystian750
30-07-2014, 22:44
ale podczas jazdy na wolnych czy na postoju czy podczas przyspieszania?

Zielony
30-07-2014, 23:06
Na wolnych obrotach,czyli gdzieś do 1000rpm.Na prawdę wystarczy tylko lekko podnieść obroty i wszystko się uspokaja.