Zobacz pełną wersję : Awaryjność modelu Grande Punto
witam robie poważną przymiarke do zakupu fiata grande punto .-mam pytanko do szanownych forumowiczów co do awaryjności tego modelu?!
jest to mój pierwszy fiat dlatego nie mam więdzy na temat tej marki natomiast znajomi pukają sie w czoło jak słyszą tylko fiat :(
zastanawiam sie nad silnikiem 1,4 95km. generalnie chodzi mi o autko miejskie z wypadem za miasto dwa razy w roku,mam małe dzieci więc szybka jazda i zwijanie asfaltu odpada:) ,jednak nie znosze zamulać atmosfery na drodze :) czy ten motor jest godny uwagi czy może jednak 77km w zupełości wystarczy?!na allegro znalazłem silnik 120km.co to za jednosta?!nie ukrywam ze zalezy mi na niskich kosztach ekspoatacji.-jak wygląda jego ogólna awaryjność czy rzeczywiście elektryka w fiacie potrafi wybrać jaja?na co zwrócić szczególną uwage przy zakupie?proszę o konkretne sugestie za które z góry serdeczne dzięki :) na autko mam przeznaczone 22.ooozł jednak jak będzie coś konkretnego to dorzuce interesuje mnie jeszcze bravo ale jak podkreślałem chodzi mi głównie o niski koszt eksploatacji a więc ewentualne części i spalanie
Zmieniłem treść tematu na odpowiadająca pytaniu. /miszko
Fiat jest w ocynku i ma niezawodny silnik a zawieszenie to już indywidualna sprawa bo mamy różne drogi.
tzn. mam rozumieć ze silniki są mało awaryjne -zakładając zakup rocznika 2008 raczej mało prawdopodobne będą wycieki itp.??!od strony zawiechy rzecz jasna ze na naszych drogach to i traktor skapituluje :)ale jak wygląda cennik powiedzmy wahaczy,łożysk ?czy ceny bardzo drenują kieszeń? co do tyłu to chyba zawieszenie jest trwałe?
co do tyłu to chyba zawieszenie jest trwałe?
Tam jest belka wleczona. Trwałe zawieszenie, jak nie przestawione od kolizji to tylko wymieniać amortyzatory i ewentualnie łożyska w kołach, ale te nie powinny szwankować.
zakup rocznika 2008 raczej mało prawdopodobne będą wycieki
Nie zakładaj tak nad wyrost. Sprawdź czy nie ma wycieków. Równie dobrze auto 3 letnie może mieć ;) Jak nie było wad lub usterek to powinno być w miarę sucho, choć jak napisałem - nie zakładaj tego.
Jak nie było wad lub usterek to powinno być w miarę sucho, choć jak napisałem - nie zakładaj tego.
Czasem ludzie kupują auto i mają w d. serwis - są niestety tacy. Jeżeli ktoś nie przypilnował i auto tylko eksploatował to szukaj takich kwiatków bo jak wszędzie może się zdarzyć..
co do części to nie jest źle wiem to po swoim bravo. Jedyne na co trzeba chyba zwrócic uwagę to wziąć vin auta przed kupnem i sprawdzić czy do tego auta idzie przegub czy cała półoś.
hm... no powiem jest to pewnego rodzaju pocieszenie :) a czy GP ma jakieś słabe punkty pod względem korozji-zakładając ze nie był bity,czy jest jakiś element który leci przed czasem -pomijając tłumik :) aa i jak jest z tą elektryką,alternator itp.??! no i podstawowe pytanie z pierwszego postu-który silniczek byście polecili -napewno interesuje mnie 1.4 tylko który jest najmniej kłopotliwy??!
a czy GP ma jakieś słabe punkty pod względem korozji-zakładając ze nie był bity
Fiat jest w ocynku
odpowiedz sobie sam :D
co do elektryki to są to raczej błahostki ale nie zdarza się to często.
Co do silnika to wejdź na stronę autocentrum.pl/spalanie/fiat i tam poszukaj bo ich spalanie jest pokazane mniej więcej miarodajnie. NIkt silnika ci nie doradzi bo to jest dość indywidualna sprawa. Jeden lubi diesle inny tylko benzyna i LPG.
no własnie ja np uważam że jednostka 1,4 77KM jest sporo za słaba do tego pojazdu - a inni uznają że w sam raz ;)
kazdy ma swoją subiektywną ocene - ja jeźdze 1,6 100KM w lżejszym aucie - wiec jak mam sie przesiąść do 77KM to mnie nerwy biorą i odrazu spalanie rosnie bo brakuje pod pedałem :)
moim zdaniem 1.4 77KM jest trochę za słabe, mojej żonie odpowiada, ale dla mnie po przejechaniu się 1.4 16v jest spora różnica miedzy tymi silnikami na korzyść 16v...
nastepny kolega który potwierdza fakt - 1,4 95KM to taki dobry srodek na GP i jeszcze zapewne da sie zmodowac ten silnik do 110KM to juz wtedy super sprawa :)
jeszcze zapewne da sie zmodowac ten silnik do 110KM to juz wtedy super sprawa
a po co kupować 95 KM i go modyfikować jak można od razu kupić silnik o większej mocy?
belliash
03-02-2013, 13:43
A jak chcesz diesla, to masz 1.3 90KM. Pojemnosc mniejsz (1248) wiec oplaty mniejsze, a mocy pod maska nie brakuje. Zaledwie 5 koni mniej niz 1.4. Tylko ze diesel ;)
seth to kup mi grande 1,4 o wiekszej mocy bez turbo niżeli 95 koni ? bo ja takiego nie widziałęm :)
1.4 T-Jet 120 i 155 KM w czym problem?? jest tego trochę. a co ma do tego posiadanie turbo? turbina to normalna sprawa i nie ma się co jej bać jak ognia. ona nie gryzie.
GP 120 KM pali około 8l/100km czyli mniej niż moje punto I 55KM.
ja mam 1.4 8v 77 KM, silnik jest słaby więc zdecydowanie 95KM. Awaryjność to raczej błahostki. Najpoważniejsze problemy jakie miałem to awaria pompy abs-u i czujnika skrętu.
Same auto jest naprawdę tanie w eksploatacji, wahacz to np koszt ~170 zł, rozrząd podobnie, końcówki drążków 40 zł sztuka.
Osobiście jeżdżę Fiatem i następny też będzie Fiat
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.