PDA

Zobacz pełną wersję : Awaryjność modelu Grande Punto



spenser
31-01-2013, 19:20
witam robie poważną przymiarke do zakupu fiata grande punto .-mam pytanko do szanownych forumowiczów co do awaryjności tego modelu?!
jest to mój pierwszy fiat dlatego nie mam więdzy na temat tej marki natomiast znajomi pukają sie w czoło jak słyszą tylko fiat :(
zastanawiam sie nad silnikiem 1,4 95km. generalnie chodzi mi o autko miejskie z wypadem za miasto dwa razy w roku,mam małe dzieci więc szybka jazda i zwijanie asfaltu odpada:) ,jednak nie znosze zamulać atmosfery na drodze :) czy ten motor jest godny uwagi czy może jednak 77km w zupełości wystarczy?!na allegro znalazłem silnik 120km.co to za jednosta?!nie ukrywam ze zalezy mi na niskich kosztach ekspoatacji.-jak wygląda jego ogólna awaryjność czy rzeczywiście elektryka w fiacie potrafi wybrać jaja?na co zwrócić szczególną uwage przy zakupie?proszę o konkretne sugestie za które z góry serdeczne dzięki :) na autko mam przeznaczone 22.ooozł jednak jak będzie coś konkretnego to dorzuce interesuje mnie jeszcze bravo ale jak podkreślałem chodzi mi głównie o niski koszt eksploatacji a więc ewentualne części i spalanie

Zmieniłem treść tematu na odpowiadająca pytaniu. /miszko

seth
31-01-2013, 20:40
Fiat jest w ocynku i ma niezawodny silnik a zawieszenie to już indywidualna sprawa bo mamy różne drogi.

spenser
31-01-2013, 20:59
tzn. mam rozumieć ze silniki są mało awaryjne -zakładając zakup rocznika 2008 raczej mało prawdopodobne będą wycieki itp.??!od strony zawiechy rzecz jasna ze na naszych drogach to i traktor skapituluje :)ale jak wygląda cennik powiedzmy wahaczy,łożysk ?czy ceny bardzo drenują kieszeń? co do tyłu to chyba zawieszenie jest trwałe?

miszko
31-01-2013, 22:14
co do tyłu to chyba zawieszenie jest trwałe?
Tam jest belka wleczona. Trwałe zawieszenie, jak nie przestawione od kolizji to tylko wymieniać amortyzatory i ewentualnie łożyska w kołach, ale te nie powinny szwankować.



zakup rocznika 2008 raczej mało prawdopodobne będą wycieki
Nie zakładaj tak nad wyrost. Sprawdź czy nie ma wycieków. Równie dobrze auto 3 letnie może mieć ;) Jak nie było wad lub usterek to powinno być w miarę sucho, choć jak napisałem - nie zakładaj tego.

byrrt
01-02-2013, 08:47
Jak nie było wad lub usterek to powinno być w miarę sucho, choć jak napisałem - nie zakładaj tego.
Czasem ludzie kupują auto i mają w d. serwis - są niestety tacy. Jeżeli ktoś nie przypilnował i auto tylko eksploatował to szukaj takich kwiatków bo jak wszędzie może się zdarzyć..

seth
01-02-2013, 11:12
co do części to nie jest źle wiem to po swoim bravo. Jedyne na co trzeba chyba zwrócic uwagę to wziąć vin auta przed kupnem i sprawdzić czy do tego auta idzie przegub czy cała półoś.

spenser
02-02-2013, 15:58
hm... no powiem jest to pewnego rodzaju pocieszenie :) a czy GP ma jakieś słabe punkty pod względem korozji-zakładając ze nie był bity,czy jest jakiś element który leci przed czasem -pomijając tłumik :) aa i jak jest z tą elektryką,alternator itp.??! no i podstawowe pytanie z pierwszego postu-który silniczek byście polecili -napewno interesuje mnie 1.4 tylko który jest najmniej kłopotliwy??!

seth
02-02-2013, 16:05
a czy GP ma jakieś słabe punkty pod względem korozji-zakładając ze nie był bity

Fiat jest w ocynku
odpowiedz sobie sam :D

co do elektryki to są to raczej błahostki ale nie zdarza się to często.
Co do silnika to wejdź na stronę autocentrum.pl/spalanie/fiat i tam poszukaj bo ich spalanie jest pokazane mniej więcej miarodajnie. NIkt silnika ci nie doradzi bo to jest dość indywidualna sprawa. Jeden lubi diesle inny tylko benzyna i LPG.

yacub
02-02-2013, 16:39
no własnie ja np uważam że jednostka 1,4 77KM jest sporo za słaba do tego pojazdu - a inni uznają że w sam raz ;)
kazdy ma swoją subiektywną ocene - ja jeźdze 1,6 100KM w lżejszym aucie - wiec jak mam sie przesiąść do 77KM to mnie nerwy biorą i odrazu spalanie rosnie bo brakuje pod pedałem :)

fafner
02-02-2013, 21:41
moim zdaniem 1.4 77KM jest trochę za słabe, mojej żonie odpowiada, ale dla mnie po przejechaniu się 1.4 16v jest spora różnica miedzy tymi silnikami na korzyść 16v...

yacub
03-02-2013, 10:59
nastepny kolega który potwierdza fakt - 1,4 95KM to taki dobry srodek na GP i jeszcze zapewne da sie zmodowac ten silnik do 110KM to juz wtedy super sprawa :)

seth
03-02-2013, 11:55
jeszcze zapewne da sie zmodowac ten silnik do 110KM to juz wtedy super sprawa
a po co kupować 95 KM i go modyfikować jak można od razu kupić silnik o większej mocy?

belliash
03-02-2013, 13:43
A jak chcesz diesla, to masz 1.3 90KM. Pojemnosc mniejsz (1248) wiec oplaty mniejsze, a mocy pod maska nie brakuje. Zaledwie 5 koni mniej niz 1.4. Tylko ze diesel ;)

yacub
03-02-2013, 14:58
seth to kup mi grande 1,4 o wiekszej mocy bez turbo niżeli 95 koni ? bo ja takiego nie widziałęm :)

seth
03-02-2013, 16:35
1.4 T-Jet 120 i 155 KM w czym problem?? jest tego trochę. a co ma do tego posiadanie turbo? turbina to normalna sprawa i nie ma się co jej bać jak ognia. ona nie gryzie.
GP 120 KM pali około 8l/100km czyli mniej niż moje punto I 55KM.

kusik
24-02-2013, 19:12
ja mam 1.4 8v 77 KM, silnik jest słaby więc zdecydowanie 95KM. Awaryjność to raczej błahostki. Najpoważniejsze problemy jakie miałem to awaria pompy abs-u i czujnika skrętu.
Same auto jest naprawdę tanie w eksploatacji, wahacz to np koszt ~170 zł, rozrząd podobnie, końcówki drążków 40 zł sztuka.
Osobiście jeżdżę Fiatem i następny też będzie Fiat