PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Punto HGT -Instalacja LPG- Montaz!



lukaszlol1990
26-01-2013, 11:54
Witam wszystkich, jestem nowym forumowiczem wiec prosze o wyrozumialosc. Mam kilka pytan dotyczacych instalacji LPG w punto HGT, a wiec....zakladalem sam instalacje senkencyjana firmy AG ZENIT 2009, zostalo mi podpiac sie tylko do sondy lambda, sygnalu rpm oraz + po kluczyku. Reszta zostala podlaczona wedlug schematu wiec podejrzewam ze bedzie gralo ale to uda sie zweryfikowac po odpaleniiu auta na LPG.

potrzebuje schemat pinow w kompie hitachi by znalesc RPM i + po kluczyku i bym chcial wiedziec w ktory przewodzik wpiac sie w sonde. Nie moge zlalesc ksiazki sam naprawiam do wersji HGT, do barchetty i fiata coupe tez nie moge znalesc wiec nie mam schematu instalacji elektrycznej.

Z gory dziekuje za podpowiedz:P

byrrt
26-01-2013, 22:11
Wszystkie te sygnały znajdziesz pod maską. RPM bierze się zdaje z cewki (z jej sterowania). Nie wiem jak Zenit ale Compact bierze sobie RPM też z wtrysków więc RPM nie trzeba podłączać wcale. Sonda lambda też nie jest potrzebna bo to tylko bajer podczas strojenia ;)

lukaszlol1990
28-01-2013, 16:01
Wszystkie te sygnały znajdziesz pod maską. RPM bierze się zdaje z cewki (z jej sterowania). Nie wiem jak Zenit ale Compact bierze sobie RPM też z wtrysków więc RPM nie trzeba podłączać wcale. Sonda lambda też nie jest potrzebna bo to tylko bajer podczas strojenia ;)

znalazlem schematy BRC, lovato i innych firm do fiata coupe 1.8 16v, punto hgt na centralce hitachi. Wszystko ladnie narysowane tylko problem tkwi w tym ze to calkiem inne instalacje wiec owe schematy mi sie nie przydaja. jeszcze mam problem z czujnikiem p1/map. Mam schemat jak to podpiac lecz dziwnie jest to wszytsko opisane i to po wlosku ha:)

Wiec jak ktos sie konkretnie zna w temacie to zostalo mi do podpiecia, RPM(konkretny pin w kompie lub przewodzik), sonda(konkretnie w ktory przewod sie wpiac lub czy przecinac?) oraz opis podpiecia czujnika p1/map. Z gory dziekuje:))

byrrt
28-01-2013, 16:11
opis podpiecia czujnika p1/map
Kolego ja widzę, że Ty chyba nie znasz zasady działania lpg IV gen ;) Z silnika potrzebujesz RPM, czasy wtrysków, zapłon i 12V i masę. RPM bierzesz z cewki lub np. u mnie jest taki moduł który steruje cewkami - może w Twoim motorze jest podobnie. Raczej nikt Ci koloru kabla przecież nie poda.. Jedyny czujnik MAP to ten od instalacji LPG tak więc nie rozumiem pytania. Często do tych czujników to są wręcz gotowe wtyczki i nic nie trzeba lutować..

lukaszlol1990
30-01-2013, 22:06
RPM musi byc podlaczone, sonda tak samo m.in potrzebne to jest do kalibraecji i ustawienia mapy. Bez RPM nie przelaczy mi sie tez na GAZ wiec jesli schemat pokazuje ze musi byc to podlaczone wiec musi, tak pokazuje producent. Chodzi mi konkretnie skad wziasc sygnal rpm bez uzycia oscyloskopa lub czujnika impulsow bo nie posiadam takich urzadzen, lub ktory pin w kompie hitachi. Wystarczy mi nawet schemat kompa hitachi i to wszystko.
Jesli chodzi o czujnik p1/map to chodzi mi o podpiacie podcisnien, mniej wiecej wiem gdzie sie z tym wpiac ale chcialbym zeby ktos kto ma odpowiednia wiedze powiedzial na sto procent jak to powinno wygladac. Pozdrawiam:)

byrrt
31-01-2013, 01:00
Ta lambda Ci nic nie da.. Mam silnik z kompem hitachi i tu bardzo szybko działają korekty krótkoterminowe.. Zmienisz mnożnik w gazie, 10s później lambda chodzi tak samo bo już silnik się dostroił. Jedyne co to podpinać się równolegle pod ecu i po obd sprawdzać integrator sondy lambda..

Być może Zenit potrzebuje RPM zawsze - Compact (młodszy brat) nie potrzebuje chyba że chce się kożystać ze strategi zasilania.. Nie wiem jak 2.0 ale wiedz że dużo komputerów Hitachi jest dość upierdliwe w strojeniu lpg bo podczas pracy na benzynie nie da się na wielu sterownikach lpg czytać czasów wtrysku - łapie jakieś śmiecie. Ja sobie z tym poradziłem ale nawet serwis agc rozkładał ręce.

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

lukaszlol1990
31-01-2013, 10:59
Znalazłem już schemat z wyszczegolnionym konkretnym pinem RPM w kompie Hitachi, Jest to wtyka B(ta po lewej) Pin 17,
+ po kluczyku pin 22 wtyka B
sonda wiem ze do czarnego trzeba sie wpiac, zobacze czy w Zenicie wychodza dwa przewody do sondy bo moze by tak ze trzeba przeciac i
wpiac sie w instalacje LPG po prostu lub tylko sie wpiac.

wiec zostaje tylko p1/map- taka kostka i sa dwa wyjscia podcisnieniowe, wiem jak to podlaczyc ale moze ktos na sto procent podpowie??
Dzieki:)

lukaszlol1990
03-02-2013, 16:56
Posidam juz kompletny schemat AG ZENIT do punto HGT, jesli ktos bedzie potrzebowal to prosze pisac. Postaram sie w najblizszym czasie dokonczyc opracowanie i wrzucic na forum. POzdrawiam:)