Zobacz pełną wersję : przygód ciąg dalszy tym razem termostat bravo 1,4
zdemontowałem termostat dzis ponieważ auto po 1 nie grzało a po drugie temp. silnika max dwie kreski, co sie okazało oczywiście padacha i co gorsza obudowa popękana cała poprostu rozdielił się mi na dwie częsci w rekach, o co chce zapytać czy nie dziwne się wam wydaje że po wykręceniu termostatu z silnika wyleciała może niecała szklanka płynu? dodam że płynu max w zbiorniczku zdaje sie mi że chyba cosik jest zatkane!
Powinno wypłynąć znacznie więcej. Może coś faktycznie się zatkało...?
może jakieś reszki z termostatu?
przedmuchałem siłą własnych płuc wszystko wydaje się być szczelne w trakcie przedmuch cos tam popłyneło z bloku ale wydaje sie że było wogóle mało płynu w samym bloku w takim razie myśle że termostat nie otwierał i płyn nie wpływam tam , tylko teraz czemu czujniki pokazywały zimny silnik skoro nie było płynu heh
Z bloku jest śruba upustowa. Zlewasz przez wąż(dolny)/chłodnice jeśli mam korek spustowy i dodatkowo z bloku śrubą.
no tak tylko sie zastanawiam bo juz w nie pierwszym aucie wymieniam termostat i zawsze przy odkręceniu go wylewało sie multum wody z bloku silnika a tutaj niewiele tak na oko to może 250ml i to mnie zaskoczyło
Spuść cały płyn, wymień termostat i płyn najlepiej też, dobrze odpowietrz i będzie śmigać.
a powiedzcie mi ile wchodzi płynu do całego obiegu 5l wystarczy czy kupić więcej ?
Witam.Jestem na forum nowym.
Mam podobny problem
Bravo Silnik1,4 12V po zakupie auto pokazywało temp jedna kreska - wymieniłem czujnik(niebieski) i termostat, później licznik - aktualnie wskaźnik pokazuje 2 kreski lub 1,5 kreski. Przy uruchomieniu silnika (zimny) podchodzi do połowy, gdy jadę to spada do wskazań w/w. Auto grzeje i wydaje się że normalnie.
Mam pytanie czy takie wskazania to norma w fiacie? Zaznaczę że nie jeździłem tymi autami. Wszystkie auta jakimi się poruszam to wskaźnik jest na połowie.
Pozdrawiam
raczej w żadnym aucie nie jest to standardem u mnie w lecie było ok dopiero teraz jak zaczełem grzać termo padł
U siebie jak wymieniałem termostat to wyleciało tego trochę, na pewno też opróżniło mi cały zbiorniczek wyrównawczy..
więc tak auto przyjeło 5l płynu grzeje sie niesamowicie, termostat sprawny chłodnica letnia, wiatrak się nia załącza rurka od nagrzewnicy jedna gorąca druga zimna w środku zimno nie grzeje wygląda że zapchana tylko czemu taka wysoka temperatura silnika czy to wina nagrzewnicy?
Moim zdaniem źle odpowietrzony układ
Dam Ci jedną radę choć pewnie zostanę za nią skarcony. Ustaw samochód tak, żeby ta strona po której jest zbiorniczek wyrównawczy była wyżej (np. na jakiejś górce lub wyjedź na deskę). Wtedy odkręć odpowietrznik na chłodnicy i na przewodzie. Uruchom silnik i zalej płyn aż nie zacznie się wylewać z obydwu odpowietrzników, włącz też dmuchawę żeby płyn przeszedł przez nagrzewnicę. Jak płyn bez powietrza (bąbelków) zacznie się przelewać przez odpowietrzniki to zakręć je. Poczekaj do uruchomienia wentylatora i gotowe. Ja zawsze tak odpowietrzam i zawsze mam pewność że odpowietrzyłem dobrze.
pisałem że się nia włącza wiatrak nawet na 2/3 skali a wy mówice żebym czekał aż się włączy no mniejsza z tym wymieniłem zakichany czujnik temperatury na stary i gitara załączył sie wentylator i zrobiłem właśnie tak
Ustaw samochód tak, żeby ta strona po której jest zbiorniczek wyrównawczy była wyżej (np. na jakiejś górce lub wyjedź na deskę). działa i nawet grzeje jak szalony
Bardzo się cieszę, że mogłem pomóc;) Pozdrawiam;)
dziś zrobiłem autkiem parędziesiąt kilometów i szczerze to po 7km musiełem się rozebrać bo upał w środku nawet jak dam pokętło na pół to super grzeje teraz wiem że moja kobitka nie zmarznie heh a tak na marginesie zapytam jeszcze ile spalin wylatuje z rury wydechowej waszych aut bo dziś zaczełem się zastanawiać czy aby za bardzo nie kopci dym nie jest ani czarny ani biały poprostu zdaje się mi że jest jego nadmiar a wygląda to tak jak zazwyczaj auta na duzym mrozie kopcą !
Ile spalin...? Trudno określić:P Dużo zależy od paliwa na jakim jeździsz. Ciężko jest powiedzieć...
teraz wiem że moja kobitka nie zmarznie
A od czego Ty jesteś? :P
Jeżeli chodzi o kopcenie to nie powinno być praktycznie spalin widać na rozgrzanym silniku..
no właśnie nie powinno być za bardzo widać rozumiem że jak jest mróz to widać ale tak jak dziś u mnie jest 7 stopni na plusie a z tłumika sadzi dość ostro
to chyba chodzi ci bardziej o pare wodną :) która zgromadziłą sie w tłumikach :) nastepnym razem jak sie przejedziesz to powochaj co wydobywa sie z rury wydechowej :)
para wodna to to niejest bo smierdza spaliny poza tym po prawie 100km powinno jej już nie być
no to widac idzie wiecej benki i silnik nie przepala tego ;)
konsultowałem to z bratem ma a4 i stwierdził że u niego podobnie i wali jak w (perfumerii) heh ok czy wyreguluje to czy potrzebny jest komp do tego a może na kablu coś zdziałam (czy auto nie powinno więcej palić przez to?)
czy auto nie powinno więcej palić przez to?
Powinno, a tego nie wyregulujesz jako tako bo sobie to komp reguluje. Można by spr. sonde lambda oraz świece/kable..
hmm sonde kupowałem całkiem niedawno bo z kolei palił jak smok teraz pali na poziomie 9l pb to chyba normalne w tych autach
ale zapewne kupiłęs uniwersalną sonde za około 100 zł - one czasami mają to do siebie ze nie podają idelanie parametrów albo mają wiekszy czas reakcji niz oryginał ;)
w bravo 1,4 12v jest mono wtrysk ?
w bravo 1,4 12v jest mono wtrysk ?
tak, monowtrysk ;)
po nieobecności na forum wracam ponownie z zapytaniem o spaliny troszku kilometrów już zrobiłem i musze przyznać ze auto nie przepala całej benzyny z tłumika poprostu nie smierdzi spalinami lecz czuć pb i to bardzo,co zrobić z tym fantem auto do mechesa i na mapowanie czy coś innego?
Sondę, świece, wtryski tak na początek sprawdź
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.