PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.9JTD nie pali na zimnym



adrian23.u
24-01-2013, 13:24
Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. przeglądnąłem już dużo tematów o tym i powodów jest naprawde mnóstwo, ale żaden nie pasuje pod moje objawy. a Mianowice zakupiłem w Październiku 2012 Fiata Bravo 1.9 JTD 105 km. z autem było wszystko w porządku dopóki nie zaczęły się mrozy. Auto ma problem z odpaleniem, tak jakby sie krztusił.
Problem dotyczy tylko postoju dłuższego niż 4-5 h na mrozie, jakieś - 6 stopni. jak już odpali raz to już więcej nie ma z tym problemu, obroty są równe, nie gaśnie, pracuje idealnie. Wymieniłem filtr paliwa, akumulator ma miesiąc Centra 600 Ah, zrobiłem alternator bo strzelił w międzyczasie i założyłem zawór zwrotny. Świece sprawdzone, są ok. Pewnego dnia zatkałem zawór EGR i na następny dzień odpalił od razu. myślałem że problem rozwiązany ale to był jedyny raz kiedy tak odpalił. Nie ma z nim żadych problemów tylko to. Pomocy, bo zastanawiam się nad sprzedaniem go bo mam już dość :( dodam jeszcze że gdy wcisnę pedał gazu do oporu to szybciej odpala ale trzeba go kręcić parę razy. z Góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.

entuzjasta789
24-01-2013, 14:49
podłączyłeś pod fes-a?;) sprawdź parametry tym że programem czy są mniej więcej zgodne z oczekiwanymi wartosciami

egon
24-01-2013, 14:53
Sprawdzałes siece :?:

adrian23.u
24-01-2013, 16:23
Podłączony był pod komputer, jednym z błędów był za wysoki prąd na świecach. ale świece sprawdzone i są sprawne wszystkie. może zbyt małe ciśnienie w układzie paliwowym? rozmawiałem ze znajomym to mówił cos o wyciekającej ropie na odcinku filtr pompa, wymienił uszczelkę i problem znikł. Kontrolka świec mruga ok 25 sek chwile po przekręceniu kluczyka. bezpiecznik świec też jest ok. nie znam się zbytnio ale nie mam już kasy by wkładać w te auto :(

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

najgorsze jest to że stoi 3 4 godziny i pali dobrze, za pierwszym razem. jak była temperatura na plusie to też było okej. wystarczył mróz i postój 7 8h no i auto trzeba bardzo długo kręcić. wiem że ciężko jest tak na odległość pomagać ale nie mam już kasy na mechaników bo żaden nie potrafi poprawnie zdiagnozować przyczyny.

marcin.b2508
24-01-2013, 16:57
Kontrolka świec mruga ok 25 sek chwile po przekręceniu kluczyka
czyli masz problem z układem podgrzewania. świece, centralka, okablownie. po przekręceniu kluczyka kontrolka powinna się zapalić i po chwili zgasnąć i wtedy odpalasz silnik, nic nie mruga. a jak kontrolka od świeć miga to sygnalizuje niesprawność. w innych tematach było to już opisywane wielokrotnie.

adrian23.u
24-01-2013, 17:01
mrugała mi od nowości więc myślałem że w tym czasie świece sie nagrzewają, w takim razie jak sprawdzić układ podgrzewania? trzeba ponownie rozbierać żeby wyciągać świece? Dzięki za odpowiedź

marcin.b2508
24-01-2013, 17:18
do spr świeć wystarczy odpiąć kość przy sterowniku świec i miernikiem sprawdź czy jest przejście pomiedzy pinem w kostce a masą. oraz opór czy wszystkie mają ten sam lub zbliżony. należało by również spr czy wychodzi zasilanie na świece ze sterownika.


jednym z błędów był za wysoki prąd na świecach
nie doczytałem, być może masz uwalony sterownik.

adrian23.u
24-01-2013, 17:29
czyli po raz kolejny musze dostawać się do świec? kolejne 50 zł za sam dostęp, bo sam tego nie zrobię. czyli do elektryka.. to pytanie moje się rodzi w takim razie czemu przy - 8 odpalił mi ten jeden raz? miał postój 12 h i odpalił za pierwszym razem, mimo mrugającej kontrolki. może jakies kable?

marcin.b2508
24-01-2013, 18:33
czyli po raz kolejny musze dostawać się do świec? kolejne 50 zł za sam dostęp, bo sam tego nie zrobię
świece sprawdzisz miernikiem. a że jest trudny dostęp do samych świec to ja zawsze odpinam i tak ci też pisałem kość przy sterowniku świec.w kości tej są przewody zasilające świece.sterownik jest przykręcony do grodzi. taka mała czarna skrzyneczka na prawo od filtra paliwa.ale jak tego nie ogarniasz to lepiej jedź do elektryka. tylko takiego co dobrze ogarnia temat bo ten poprzedni chyba niezbyt był w temacie skoro stwierdził że jest ok skoro wyświetla błąd.chyba że kazałeś mu sprawdzić stan świec a zabroniłeś kontrolować funkcjonowania całego układu.

adrian23.u
24-01-2013, 18:58
powiedziałem mu że mam problemy z odpalaniem, i zeby sprawdził świece to sprawdził tylko że są dobre a połączenia już nie ;/ czyli biorę miernik taki na 12V i podpinam jedno do jakiegoś metalu a miernikiem sprawdzam te przewody w kości? sorry ale średnio się łapię z elektroniką ale wiem gdzie jest ta skrzyneczka. i jak się nie zaświeci miernik to znaczy że walnięty sterownik czy przewody?

marcin.b2508
24-01-2013, 19:04
jedna końcówka do masy druga do pinu w kostce ale po stronie instalacji. będzie przejście to i świeca i przewód ok. brak przejścia świeca spalona ew przerwa w przewodzie.6572

w ta kostkę wkładasz drugą końcówkę miernika. będą 4 piny każda świeca ma swój pin w tej kości.

adrian23.u
24-01-2013, 19:21
okej, dzięki , zabiore sie za to i dam znać jak poszło :)

egon
24-01-2013, 19:40
Jesli swiece są dobre to na 99% centralka swiec do wymiany, tak było u mnie.

adrian23.u
24-01-2013, 19:55
no rzekomo świece sa dobre, także szykuje się raczej na centralkę. ile taka centralka kosztuje?
Marcin, obok filtra są dwie rzeczy, jedna to taka puszka i w sumie chyba nie idzie tam żaden kabel, a wyżej nad nim idzie takie coś do czego jest podczepiony wężyk który idzie przez cały silnik, która to ten sterownik?

marcin.b2508
24-01-2013, 20:00
Alfa Romeo 147 1.9 JTD sterownik swiec zarowych (2904760577) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/alfa-romeo-147-1-9-jtd-sterownik-swiec-zarowych-i2904760577.html)
Sterownik świec żarowych Fiat Brava JTD 105KM (2921486979) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/sterownik-swiec-zarowych-fiat-brava-jtd-105km-i2921486979.html)
obejrzyj na sobie na tych aukcjach jak on wygląda.

egon
24-01-2013, 20:45
Wymiana jest dosc prosta, ale nie zapomnij odłączyc aku przed wymianą sterownika.

adrian23.u
25-01-2013, 06:32
dzięki już wiem które to :) a czy dodanie gazu do dechy i odpalanie ma jakiś wpływ na auto? bo np dziś tak zrobiłem i odpaliłem za pierwszym kręceniem po 3 4 sek, na - 9 stopni, więc to czy to napewno świece? może awaria świec swoją drogą a to swoją?

BoRo_26
25-01-2013, 09:23
zanim centralke zmienisz to sprawdz wlasnie kable do swiec a bardziej same fajki czy dobrze na swiecach sie trzymaja... u mnie jedna koncowka byla uwalona i siedziala luzno wiec i tak palil jak chcial heh

adrian23.u
25-01-2013, 09:51
no własnie tak zamierzam zrobić, najpierw połączenia a potem centralka. Da się sprawdzić kable bez wyciągania świec?

BoRo_26
25-01-2013, 10:08
jasne mimo ze kijowy dostep jest... bez szczypiec sie nie obejdziesz heh ale zobacz czy nie sa luzne... poruszaj nimi samymi fajkami napewno poczujesz jak beda luzne i na koniec dobrze je powciskaj do swiec. przy okazji sam mozesz swiece sprawdzic. wyciagasz fajke z swiecy bierzesz jakis kabelek i jednym koncem dotykasz do swiecy a drugim do "+" w akumulatorze jak zaiskrzy to swieca dobra :) w razie koniecznosci wymiany centralki to zajmie Ci to max 10 minut kluczem nr 10 :)

adrian23.u
25-01-2013, 10:27
tak zrobię dziś tylko nurtuje mnie co z tym ze jak daję gaz do dechy to załapie :mad:

BoRo_26
25-01-2013, 10:50
moze temu ze wieksza dawka paliwa = wieksza kompresja = wieksza temperatura w cylindrach i temu zalapuje szybciej... ale to tylko moje gdybanie...

adrian23.u
25-01-2013, 11:22
no możliwe, żłopie paliwo mi teraz jak porąbany, zrobiłem 100 km a paliwa ubyło za 200 km.. no cóż jak uporam się z tym to napiszę, dziękuję wszystkim za pomoc :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

poruszę jeszcze przy okazji temat Egr, warto zaślepiać? zwiększa się zużycie paliwa? Mam - 7 stopni, po 5,5 h stania na mrozie auta, odpalił bez problemu bez dodawania gazu

BoRo_26
25-01-2013, 12:41
ja mam zaslepiony od 1,5 roku i nie pali wiecej wcale. a co do spalania silnik Ci sie rozgrzewa i jezdzisz przewaznie po miescie czy w trasie? jak po miescie to norma ze zima bedzie wiecej palil a jak na trasie smigasz a silnik masz niedogrzany to tez wiecej spali

adrian23.u
25-01-2013, 13:14
no wiadomo ale żeby aż tak.. dobrałem się do tej centralki, podłączona jest 2 kablami, na jednej kostce z 5 wejsciami jest prąd na środkowym złączu, a na drugim kablu wgl nie ma połączenia na instalacji, więc z tego co sie domyślam do centralki idzie prąd lecz z cenralki na świece już nie idzie..

BoRo_26
25-01-2013, 13:23
tam w centralce (przynajmiej w mareei) masz wyjscia do swiec zarowych i do podgrzewacza filtra paliwa. centralki sa tanie jak poszukasz

adrian23.u
25-01-2013, 13:50
no to do filtra jedno gniazdo z 5 się świeci w takim razie, więc nie daje prądu na świece, tak to rozumuje, więc centralka do wymiany :)

egon
25-01-2013, 13:57
Te 5 pinow są od swiec zarowych, jesli swieci ci jedna, to znaczy, ze podgrzewa tylko jedną swiece ;)

BoRo_26
25-01-2013, 14:04
dasz rade;p w miare mozliwosci szukaj centralki na ktora daja gwarancje rozruchowa i koniecznie potem skasuj bledy :)

adrian23.u
25-01-2013, 14:27
skoro 5 pinów to od świec to od czego są 4 piny w drugim kablu dochodzącym do centralki? bo już zgłupiałem i nie wiem czy szukać centralki czy przerwy na kablach/świecach

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jak zaglądałem to tam gdzie 4 piny to szło do świec w silniku..

egon
25-01-2013, 14:49
Jak dasz rade to podaj model centralki (numer).

adrian23.u
25-01-2013, 14:54
PRZEKAZNIK SWIEC FIAT ALFA 1.9 JTD 0281003018 @@ (2908082137) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/przekaznik-swiec-fiat-alfa-1-9-jtd-0281003018-i2908082137.html)

powinno być coś takiego, teraz już wszytko skecone, od lewej wg zdjecia najpierw jest na 5 pinów na kolejnym 4 piny, no i kabel zasilajacy

marcin.b2508
25-01-2013, 14:56
tylko jak sprawdzasz prąd na wyjściu na świece to najlepiej w dwie osoby. jedna wł zapłon a druga sprawdza przy centralce, ponieważ napięcie jest tam przez jakieś 20 sekund od włączenia zapłonu.

adrian23.u
25-01-2013, 15:04
i tak bylo sprawdzane, nie zaświeciła mi sie próbówka mi się po zetknięciu ze stykami, dla pewności sprawdziłem parę razy

marcin.b2508
25-01-2013, 15:14
no to ok. wymieniaj na inny i powinno być ok.

adrian23.u
25-01-2013, 15:24
wymianiając z odłączonym akumulatorem będę musiał jechać na kasowanie błedu? to rocznik 1999 a 1 rej 2000

egon
25-01-2013, 18:10
Tak bedziesz musiał. I jak bedziesz kupował, to nr musi byc ten sam.

adrian23.u
29-01-2013, 17:38
odświeżam temat, gdyż wyciągnąłem przekaźnik, da się go jakoś rozebrać? próbuje ale nie bardzo daje radę.66606661

wrzucam fotki, zaznaczę że gdy włącze zapłon, próbówka świeci na kablu, pionie 86, tzn środkowy pion z wtyczki skrajnej(mniejszej)

egon
29-01-2013, 19:40
niestety, jest nierozbieralne, tzn, pewnie sie da, ale juz tego bez kleju nie złożysz ;)
Na swiece powinien prąd wychodzic z pinow od 01 do 04 z tej dłuzszej wtyczki ;)

Zielony
29-01-2013, 20:16
No kolego Egon oczywiście że się da rozebrać i nie trzeba kleju żeby złożyć ;-) http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/moja-maryska-12147/#post56616

Na fotce widać po dwa zaczepy po każdej stronie.Żeby to otworzyć musisz użyć sporej siły i się z tym nie czaj-siła razy gwałt i pójdzie :mrgreen: Włóż dookoła parę śrubokrętów żeby zaczepy nie trzymały i moooocno ciąg :palacz:

adrian23.u
29-01-2013, 20:27
to się zabieram za to, chyba też mi sie spaliła bo nie mam prądu na kostce na tych 4 pionach od podgrzewania świec :) dzięki bardzo, pomęczę się z tym :tongue

Zielony
29-01-2013, 21:12
Jak widziałeś u mnie w temacie,w mojej się coś usmażyło więc kupiłem używkę na allegro i śmiga do dziś.Pochwal się jak wygląda Twoja ;-)

egon
29-01-2013, 21:27
No popatrz, a ja byłem przekonany, ze tego nie da się rozebrać, bez urwania czegoś ;) człowiek całv czas się uczy ;) Ja tez kupiłem używkę od kolesia z LKP i śmiga ;) ale pewnie w wolnej chwili rozbiorę tą starą i oblukam ;)

adrian23.u
30-01-2013, 14:08
kurde, rozebrałem to, podłączyłem kostkę i mienikiem sprawdzałem na rozebranym przekaźniku i nagle wentylator od chłodnicy sie włącza i chodzi cały czas jak zapłon, wskazówka od obrotów skacze lecz auto chodzi normalnie, ale pzy przekręceniu kluczyka nie zaświeca się juz kontrolka świec tylko pozniej mruga, a na tym jednym pionie co był prąd nie ma juz.. pomocy!! :mad:

egon
30-01-2013, 16:38
Ja proponuje kupić używkę sprawną i po kłopocie ;)

adrian23.u
31-01-2013, 08:00
Ja proponuje kupić używkę sprawną i po kłopocie ;)

i tak zrobię, zamawiam na allegro i juz, a powodem takich wariacji auta był przepalony bezpiecznik pod schowkiem, dzięki za wszystkie podpowiedzi ;-)

adrian23.u
04-02-2013, 18:49
ponawiam temat, gdyż mam obawy że mogę mieć uszkodzony termostat bądz czujnik temperatury. Wskaźnik od temperatury nie osiąga połowy czyli 90 stopni, staje mniej wiecej miedzy 90 stopni a kropką przed nią. gdy jade szybciej to wskazówka opada, gdy na zewnątrz temperatura + 4 stopnie.
Komputer wykazał błedy:
0220 Czujnik położenia pedału 2 - nieprawdopodobny
0380 Sterowanie czasem grzania - za wysoki prąd
D600 Elektron. blokada odjazdu - Nieprawidłowy kod
0404 Recyrkulacja spalin - odchyłka Regulacji spalin
0191 Kontrola ciśnienia magistrali
1320 Synchronizacja wałka roz, do wału kor - przerywacz sygnałów
0235 - czujnik ciśnienia doładowania.

Zielony
04-02-2013, 20:38
Adrian ale to co Ty widzisz na desce to co innego niż "widzi" komputer.Czujnik który jest w termostacie robi dwa oddzielne pomiary.Jeden na deskę a drugi dla kompa.
Nie patrz na błędy tylko sprawdź temperaturę na kompie jaką ma silnik i porównaj z tą ze wskaźnika.Możesz też dla próby uderzyć parę razy w deskę rozdzielczą i zobaczysz czy coś się zmienia,bo często w liczniku nie ma dobrego połączenia.
A co do błędów to myślałem że ja miałem dużo ;-) gdy podłączyłem kompa pierwszy raz po zakupie auta.

adrian23.u
05-02-2013, 14:37
Centralka zamówiona, powinna być jutro :) ktoś może się wypowiedzieć na temat tych błędów? warto coś z nimi robić jeśli auto jeździ dobrze, nie muli, równo i ładnie chodzi

egon
05-02-2013, 18:22
warto coś z nimi robić
No na pewno warto skasowac ;)

BoRo_26
06-02-2013, 20:49
wlasnie wykasuj przejedz sie kawalek i jak masz jak to jeszcze raz na komputer :) jak wywali jakies bledy to masz jeszcze cos do zrobienia przy nim ;p

lukq
07-02-2013, 10:39
Jak podlaczyles do kompa to sprawdź temp. Jaka podaje czujnik do niego. Tak jak ktoś napisał, osobno idzie do komputera a osobno na deskę sygnał. Mógł zrobić się zimy lut w liczniku, wiec uderzenie lekkie w prawa stronę deski powinno to wykluczyć

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

adrian23.u
07-02-2013, 14:05
centralka grzania świec wymiona, kontrolka przestała mrugać, a na wyjściu na świece jest prąd ;-) skoro przestała mrugać to narazie na kompa nie jade, mam nadzieję że problem ten się rozwiązał. stukałem w licznik palcem to wskazówka sie poruszała to w górę to w dół więc termostat raczej sprawny ;-) dziękuję za wszystie podpowiedzi, pozdrawiam Adrian ;-)

adrian23.u
07-02-2013, 16:32
No na pewno warto skasowac
skasowane zostały przy pierwszym podpięciu ;-)

adrian23.u
08-04-2013, 07:38
Witam ponownie, odświeżam temat, gdyż mam pytanie do użytkowników silników diesel, miałem już z problem z podgrzewaniem świec i po wymianie centralki podgrzewania problem znikł, lecz ponownie mruga mi kontrolka podgrzewania świec. Tyle że centralka jest sprawna, prąd na wyjściu na świece jest. Zaczęło mrugać po przekręceniu stacyjki na postoju, i usłyszałem takie dziwne buczenie z prawej strony którego nie było, teraz za każdym razem się pojawia. następuje tak jakby pyknięcie i zaczyna mrugać. Nie mam teraz kasy aby sprawdzić świece, i wymieniać, chciałbym najpierw zaglądnąć do elektryki, jak tam będzie okej to wymienię świece. Czy znajduje się gdzieś jeszcze jakiś przekaźnik czy coś podobnego? Może gdzieś pod schowkiem?

lukq
08-04-2013, 13:34
Jest jeszcze bezpiecznik.
Sprawdź miernikiem jak zachowują się świece.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

adrian23.u
08-04-2013, 13:52
bezpiecznik sprawdzony, cały. no to muszę i tak bawić się w wyciąganie świec, cóż mus to mus :)

Zielony
08-04-2013, 22:25
Możesz sprawdzić mniej więcej świece odpinając wtyczkę z centralki grzania i mierząc po kolei cztery widoczne przewody.Jak padłą całkiem to będziesz mieć przerwę.

adrian23.u
09-04-2013, 07:10
tam wszystko gra, centralka grzania działa tak jak powinna, ciekawi mnie tylko czy jest jeszcze gdzieś jakiś przekaźnik?

Zielony
09-04-2013, 21:07
Ale jaki przekaźnik :?:
Sprawdzałeś świece jak pisałem wyżej :?: Wszystkie mają przejście :?:
Do centralki dochodzi gruby plusowy przewód zasilający,wtyczka z przewodami zasilającymi świece i wtyczka z przewodami do sterowania od ECU silnika i to wszystko.

adrian23.u
11-04-2013, 15:27
przekaźnik sprawny, świece też a kontrolka dalej mruga, coś tu jest nie halo. jak wcześniej wymieniałem centralkę to błąd sam się skasował więc teraz też by tak było..

BoRo_26
11-04-2013, 20:04
jak juz mozesz sie podlanczac pod silnik fes'em to tam masz opcje "testy" mozesz sprawdzic czy centralka dobrze działa i ogolnie mozesz pare rzeczy tam posprawdzac

adrian23.u
12-04-2013, 14:44
z układem świec jest wszystko w porządku. Mam w aucie podgrzewanie płynu chłodniczego, tam też są świece. czy awaria tego urządzenia może wywołać mrugającą kontrolkę?

egon
12-04-2013, 14:45
czy awaria tego urządzenia może wywołać mrugającą kontrolkę?
Tak, jak najbardziej ;)

adrian23.u
12-04-2013, 14:49
a oprócz przepalenia się samej świecy, co tam jeszcze może być nie tak? Jakieś bezpieczniki, przekaźniki? W zimie nie zauważyłem żeby lepiej się nagrzewało

egon
12-04-2013, 14:58
Przekazniki są, ale niestety nie wiem gdzie sie one w Bravo znajdują ;)

adrian23.u
12-04-2013, 15:09
sprawdziłem i najprawdopodobniej nie dochodzi prąd do podgrzewacza, gdzieś wyczytałem że są między centralką świec a płynem wspomagania lecz tam nic takiego się nie znajduje. Jeden kabel idzie pod szybę, drugi zaś gdzieś w pomiędzy termostat a akumulator ale nie jestem w stanie zobaczyć gdzie dokładnie, bardzo mało miejsca jest. Jakby ktoś wiedział gdzie znajdują się jakieś przekaźniki/bezpieczniki proszę o pomoc

byrrt
12-04-2013, 17:36
Ktoś tu ostatnio pisał o tym automacie - spytajcie lukq bo to chyba jego kolego gdzieś do HGTy to montował..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

lukq
12-04-2013, 17:57
FIAT ePER (http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?SGRP_COD=1&MOD_COD=182&COMM_MODEL=BRO&SBMK=F&COUNTRY=10&DRIVE=S&MAKE=F&CAT_COD=1L&GRP_COD=501&SGS_COD=50101/05&LANGUAGE=6&ALL_FIG=0&RMODE=DEFAULT&KEY=PARTDRAWDATA&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&ALL_LIST_PART=0&PRINT_MODE=0&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP_7&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1&ALL_LIST_PART=0)

Jak nie pomoże poszukam gdzieś schematów.

Zielony
12-04-2013, 21:12
W maryśce przekaźniki od grzania dodatkowego,znajdują się nad centralką od świec żarowych silnika,ale staruje tym komp silnika.
Pamiętaj że te świece nie grzeją cały czas i nie od razu po zapaleniu.Na początek sprawdź czy nie masz upalonych fajek na świecach i sprawdź oporność świec.
Tutaj jest schemat ale z maryśki 8163

81648165

lukq
12-04-2013, 21:56
Napisz jeszcze co wywala po podłączeniu do kompa. Bo troche to dziwbe dla mnie.
Z tego co wiem byl to tzw. Dodatkowy pakiet zimowy montowany na zamowienie w każdym rodzaju silnka.

Jak podlaczysz do komputera samochód zrób zrzut ekranu ok.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

adrian23.u
13-04-2013, 09:13
Jak podlaczysz do komputera samochód zrób zrzut ekranu ok.

właśnie chciałem zamówić kabel ale pisałeś żeby się wstrzymać bo może załatwisz zniżkę :wink:

schemat do bravo niestety jest zupełnie inny.. Mam jakieś 4 przekaźniki przy skrzynce akumulatora i bezpiecznik ale 15A.. obok leci wiązka i jest chyba 5 bezpieczników po 10 15 A ale nigdzie nie ma 70A :confused:

lukq
13-04-2013, 09:33
Temat. Zniżki jest ogarniety.


Taplniete w notatniku drugiej generacji

Zielony
13-04-2013, 11:46
Przecież na rysunku nie ma nic o skrzynce obok akumulatora.Takie duże bezpieczniki są koło kolumny mcphersona i na grodzi silnika.Zrób zdjęcie podgrzewacza jaki jest u Ciebie i zapodaj go tu.

adrian23.u
16-04-2013, 11:56
82958296

oznaczenia: kolor czerwony - świeca żarowa
kolor zielony: wtyczka na napięcie? dochodzi do niej kabel taki jak idzie do centralki podgrzewania świec, lecz na nim nie mam napięcia po przekręceniu kluczyka
kolor niebieski: umiejscowienie przekaźnika
kolor brązowy: bezpiecznik 70A, sprawny

Zielony
16-04-2013, 19:15
Znalazłem schemat niby do Bravo-Brava.Może będzie pasował :?:
83088309

Popraw sobie odmę,bo masz cały wąż mokry.Sprawdzałeś czy świece są dobre :?:

adrian23.u
16-04-2013, 19:37
dzięki za schemat, wydrukuję, podjadę z nim do elektryka niech sprawdzi dokładnie to wszystko wraz ze świecami bo nie mam za bardzo czasu teraz

Popraw sobie odmę,bo masz cały wąż mokry.

tzn którą rurę? kolanko idące od kolektora było pęknięte jakieś 2 lata temu, mechanik tak zrobił i powiedział że będzie w porządku, poci się tylko przy łączeniu ale oleju nie ubywa. Chyba że chodzi Ci o tę rurkę z pierwszego zdjęcia

Bravo2000
25-11-2014, 13:07
Witam serdecznie

Proszę o pomoc, ponieważ mam podobny problem z Bravo 2000 1.9 jtd 105KM.
Mianowicie nie odpala na zimnym silniku, a nawet po postoju 2-3h.
Po podłączeniu pod komputer wyskakuje tylko błąd Egr który jest od czasu gdy go kuiłem w 2008r więc nie może być przyczyną
W tej chwili odpala mi tylko po długim kręceniu i tylko i wyłącznie na"PLAKA".
Jak już odpali to silnik pracuje równy, żadnych zakłóceń i mogę jeździć bez problemu, chyba że np zostawię go pod sklepem na np 2h, to znowu muszę zapodać PLAKA żeby odpalił.
Kiedyś miałem już taki problem, podłączyłem kompa - błąd przepływomierz, wymieniłem i grało.
Objawy ma jak przy przepalonych świecach ale jak z 4 lata temu wymieniałem świece to najpierw komputer sygnalizował to migającą kontrolką świec po odpaleniu.
A w tej chwili nic nie mruga tzn. przekręcam kluczyk, kontrolka świec zapala się na 2-3 sek i gaśnie.
Ostatnio przeczyściłem kable od świeć, sprawdziłem przekaźnik, styki, akumulator, masę , kable i wszystko gra.
Problem zaczął się z 2-3 miesiące temu - coraz dłużej i dłużej i dłużej trzeba było kręcić aż wkońcu skończyło się na odpalaniu po przez podanie PLAKA do tej rury co przez przepływomierz przechodzi.
Co może być przyczyną ?

Bravo2000
26-11-2014, 21:17
Witam serdecznie

Proszę o pomoc, ponieważ mam podobny problem z Bravo 2000 1.9 jtd 105KM.
Mianowicie nie odpala na zimnym silniku, a nawet po postoju 2-3h.
Po podłączeniu pod komputer wyskakuje tylko błąd Egr który jest od czasu gdy go kuiłem w 2008r więc nie może być przyczyną
W tej chwili odpala mi tylko po długim kręceniu i tylko i wyłącznie na"PLAKA".
Jak już odpali to silnik pracuje równy, żadnych zakłóceń i mogę jeździć bez problemu, chyba że np zostawię go pod sklepem na np 2h, to znowu muszę zapodać PLAKA żeby odpalił.
Kiedyś miałem już taki problem, podłączyłem kompa - błąd przepływomierz, wymieniłem i grało.
Objawy ma jak przy przepalonych świecach ale jak z 4 lata temu wymieniałem świece to najpierw komputer sygnalizował to migającą kontrolką świec po odpaleniu.
A w tej chwili nic nie mruga tzn. przekręcam kluczyk, kontrolka świec zapala się na 2-3 sek i gaśnie.
Ostatnio przeczyściłem kable od świeć, sprawdziłem przekaźnik, styki, akumulator, masę , kable i wszystko gra.
Problem zaczął się z 2-3 miesiące temu - coraz dłużej i dłużej i dłużej trzeba było kręcić aż wkońcu skończyło się na odpalaniu po przez podanie PLAKA do tej rury co przez przepływomierz przechodzi.
Co może być przyczyną ?


Mógłby mi ktoś pomóc ?

Zielony
26-11-2014, 21:36
Wygląda na to że pompa CR nie daje wystarczającego ciśnienia paliwa i dlatego ECU nie pozwala odpalić silnika. Sprawdź jakie ciśnienie masz w układzie wysokiego ciśnienia pod czas kręcenia rozrusznikiem.

marcin.b2508
26-11-2014, 21:47
dobrze Zielony radzi. sprawdź również jakie masz obroty podczas kręcenia rozrusznikiem. już teraz dobrze nie pamiętam jakie mają być ale na pewno ponad 200 obr/min.

Bravo2000
27-11-2014, 17:51
Dziękuje za podpowiedzi.
Obroty rozrusznika sprawdzę pewno podłączając pod komputer i zaznaczając opcję obroty sinika w eduskan podczas odpalania.
A czy tak samo sprawdzę ciśnienie w układzie wysokiego ciśnienia pod czas kręcenia rozrusznikiem ?
Będzie to oznaczone jako ciśnienie paliwa w eduskan?
Pompa CR to pompa paliwa? Czy to ta listwa Comon Rally od wtrysków ?

Zielony
27-11-2014, 23:41
Pompa CR wytwarza ciśnienie na szynie CR czyli na wtryskach.
Zaznacz obroty,zmierzone ciśnienie paliwa i otwarcie regulatora ciśnienia paliwa/oczywiście oczekiwane i zmierzone.

johnny351
30-11-2014, 12:46
Dzięki za schemat

Bravo2000
30-11-2014, 16:57
Panowie poszedłem za waszą radą :
sprawdziłem ciśnienie paliwa i obroty rozrusznika podczas rozruchu.
Obroty rozrusznika skakały od 80 obr/min do ok. 250 obr/min, i była również różnica w ciśnieniu paliwa,a ciśnieniem paliwa oczekiwanym tylko akurat nie chwyciłem tego na foto.
(wstawiłem kilka foto z Eudscan podczas rozruchu)
17711
17712
17713


>>>> a to foto po odpaleniu na plaka bo inaczej nie chciał (foto prarametry ciśnienia):
17714
17715


>>>> Błędy
17716
Błędy po skasowaniu:
17717

Prosił bym o komentarz.
Z góry dziękuje.

marcin.b2508
30-11-2014, 20:18
foto nie działa. wstaw ponownie.

Bravo2000
30-11-2014, 22:05
Podłączyłem jeszcze raz eduscan, przyjrzałem się dokładnie i spisałem parametry:

PODCZAS KRĘCENIA PRZY ROZRUCHU :
Obroty rozrusznika : 250-270 obr/min
Ciśnienie paliwa oczekiwane : 416 bra
Ciśnienie paliwa wytwarzane podczas rozruchu: 400 bar
Regulator ciśnienia paliwa : 40%

No i bez plaka nie odpala.

egon
01-12-2014, 17:43
A moze immo cos nie teges :?:

Bravo2000
01-12-2014, 18:41
Immobilaizer myśle, że jest ok bo przy przekręceniu kluczyka na desce zapala się kontrolka KLUCZYK i po chwili gaśnie,a na eduskcan nie ma też błędu.

egon
01-12-2014, 18:53
Ciężka sprawa, bo równie dobrze może być to coś poważnego, albo równie banalnego.
Równie dobrze może być to słaby aku lub rozrusznik, czemu rozrusznik :?: a dlatego, ze będzie kręcił równo, ale za wolno. Sterownik (ECU) ma zaprogramowaną pewną wartość, prędkość obrotową silnika wytwarzaną przez rozrusznik przy ktorej dopiero następuje wtrysk paliwa do cylindrów, wystarczy "głupie" 10obr/min wolniej i auto nie odpali.

Zielony
02-12-2014, 00:51
Zapytałem osobę która sporo przy tym dłubie, i powiedział żeby przyjrzeć się wtryskom, bo mogą puszczać na powrocie.

Bravo2000
02-12-2014, 16:37
Dziękuje Panowie za sugestie i pomoc.

Jak będę miał chwile czasu pod koniec tygodnia to posprawdzam:

- ROZRUSZNIK
(nigdy nie wymieniałem choć kręci jak szalony, choć momentami zwalnia). Może spróbuje odpalić na kable od innego auta i zobaczę wtedy czy to kwestia akumlatora/ rorusznika bo jeśli odpali na kable to teoretycznie coś z prądem albo masą może być.

- AKUMULATOR
(ma 2-3 lata i ostatnio musiałem dolać 1 L wody destylowane - ale mogę nim spokojnie kręcić kilkakrotnie po kilka, kilkanaście sekund więc nie jest zły)

- WTRYSKI
(tylko jak je sprawdzić ??? :confused:

- ŚWIECE
jeszcze raz ( tą metodą kablem do PLUSA i do ŚWIECY żarowej - powinna zaiskrzyć jeśli działa, prawda ??? :confused: )

Dodam, że auto stoi w hali garażowe pod blokiem gdzie temperatura nie spada poniżej 10-12 st.C i jak go raz odpalę na plaka to potem odpala bez jakichkolwiek problemów, pracuje równo, przyspiesza normalnie.
Chyba że postoi z 2 godz. to znowu muszę plaka zapodać.
Od września/października ciągle to samo.

egon
02-12-2014, 19:24
Moze głupie pytanie, ale kiedy wymieniałeś filtr paliwa :?:

lukq
02-12-2014, 20:07
Wtrysk, bardzo prosto. Zrób próbę przelewowa. Na YT znajdziesz pełno filmów jak to się robi

Bravo2000
02-12-2014, 21:55
Filtr paliwa, filtr oleju, i sam olej wymieniałem 8,000 km temu.

Bravo2000
23-01-2015, 14:55
Witam Panowie

Chciałem tylko napisać że problem nie został rozwiązany, jeżdze z zapasem Plaka i tylko tak odpalam na zimnym silniku:)
Sprawdziłem wszystko co możliwe i co radziliście niestety nie znalazłem przyczyny.
Auto ma 15 lat, warte pewnie 2-3 tys zł wiec nie opłaca mi się jechać do mechanika bo znając życie będzie mnie naciągał, a ja już mam na oku nową furę :)

Zamykam temat.

Pozdrawiam