Zobacz pełną wersję : Silnik kolizyjny czy nie ?
kazik51005
24-01-2013, 07:18
witam
chcialbym dowiedziec sie czy silnik w GP 1,4 v8 jest kolizyjny czy bezkolizyjny .W sieci wypowiedzi sa rozne czyli ze tak lub nie a kazdy udzielajacy odpowiedzi jest przekonany o swojej racji a niektorzy nawet jak sami pisza na 1000 % . Chcialbym aby wypowiedziala sie na ten temat osoba znajaca sie na rzeczy a nie jakis teoretyk ktory zacytuje mi slowa typu "wydaje mi sie lub jestem przekonany " i na dodatek opinia bedzie zaciagnieta z netu .
Ciężko w tym temacie będzie, nie ma jednogłośnej odpowiedzi
ja nei wierze w silniki bezkolizyjne i zawsze będę to powtarzał. Wszystko zależy od szczęścia i obrotów silnika. Nie wiem tylko po co ci ta informacji, czyżbyś chciał na rozrządzie zaoszczędzić i jeździć do zdechu??
mój mechanik powiedział, że te silniki są kolizyjne, poprzednie były bezkolizyjne czyli że co robią gorsze?...
A na rozrządzie nie ma co oszczędzać lepiej zrobić i mieć spokój...
kolizyjny czy nie to jest żadna różnica. Nie ma tu co porównywać czy lepszy czy gorszy. W obu trzeba zmienić rozrząd i nie czekać do zerwania paska.
jak będziesz zwlekał z wymianą to gdzieś w drodze się zerwie i masz pojeżdżone niby nic się nie stanie ale co potem zrobisz, a tak to wymienisz i spokój;-)
święte słowa. Nerwy z holowaniem nie warte sa tego.
GP 1.4 8V 77CV to motor bezkolizyjny, za to 1.4 16V jest już kolizyjny.
brat ma punto II 1.2 też 8-zaworowy i niby tez jest bezkolizyjny
kazik51005
25-01-2013, 07:34
zostalo udzielonych 8 odpowiedzi , ale tylko jedna na temat
.Chyba zaczne sie podpinac pod rozne tematy to chociaz nabije sobie wieksza ilosc postow
GP 1.4 8V 77CV to motor bezkolizyjny, za to 1.4 16V jest już kolizyjny
dzieki za odpowiedz
zostalo udzielonych 8 odpowiedzi , ale tylko jedna na temat
Jest to trudny temat, bo nigdzie tak to nie jest wprost powiedziane, a na różnych forach różnie ludzie piszą i tworzy się przez to zamieszanie.
Odpowiedzi dużo bo tak szczerze pytanie jest trochę pozbawione sensu. Jak juz pisałem na początku o co chodzi ale powtórzę. Skoro pytasz o tą bezkolizyjność bo chcesz jeździć na pasku aż pęknie to pomimo że jest bezkolizyjny możesz się naciąć bo z tym rożnie bywa. Dlatego pisałem że nie ma co na to patrzeć tylko regularnie i na czas wymieniać rozrząd.
Pan pyta o silnik bezkolizyjny,odpowiadamy ze nikt dokładnie nie wie jak to jest i radzimy wymieniać rozrząd zeby uniknąć problemow. Więc jak to jest że Pan uważa te odpowiedzi za nie na temat?
kazik51005
25-01-2013, 09:51
autko odstawiam w poniedzialek taki mam termin z mechanikiem ustalony od tygodnia rozrzad wymieniam bo taka jest koniecznosc po zakupie auta z drugiej reki(chyba ze ksiazka serwisowa informuje ze byl wymieniany np. 10 000 km wstecz) a tak nawiasem mowiac plyny tez wymieniami filtry rowniez a pytam sie z czystej ciekawosci tak samo jak ktos pyta o pogode , o ruch na drodze i takie tam bzdety
Filtr powietrza, olej silnikowy jak najbardziej
Przyjęte jest ze silniki 8v Fiata są bezkolizyjne, 16v to już inna bajka.
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
kazik51005
27-01-2013, 13:29
na innym forum znalazlem cos takiego i tu cytuje
WITAM
Na 100 % jest kolizyjny. Mieliśmy przypadek lekkiego pogięcia dwóch zaworów. Chociaż krąży pogłoska że silnik 1.4 8v jak i 1 .2 8v nie jest kolizyjny.
Nie wiem po co mi to wiedziec ale co sadzicie o jego wypowiedzi?
To jest przykład, że nikt nie wie dokładnie jak to jest z tymi silnikami;-)
aby sie dowiedziec to trzeba by rozebrac silnik i pobawic sie i sie człowiek dowie czy nastąpi kolizja :)
1.4 8V i 1.6 8V w Tempra/Tipo niby też były bezkolizyjne. Były sytuacje, że pękały paski i wystarczyło założyć nowe i były sytuacje, że po pęknięciu tłoki się spotkały z zaworami.
Tak więc sumując - nawet jak mówią, że bezkolizyjny - to nic to nie mówi ;) Jedynie może trochę lżej na umyśle, że jest szansa, że jak nawet pęknie to nic się nie stanie.
Iceman31
27-02-2013, 12:26
Jak to mówią jak się ma pecha to i w drewnianym kościele cegła na łeb spadnie, tak więc kolizyjny czy nie uważać trzeba. Więc szczerze mówiąc wiedza na temat "kolizyjny czy nie" i tak jest bezużyteczna. No chyba żeby tylko błyszczeć tą wiedzą przed znajomymi.
Jak jeszcze jako pacholę jeździłem audi 80 od ojca to przy ruszaniu poszedł mi rozrząd i nic. Silnikowi nic się nie stało a sąsiad mający takie samo autko miał już pecha. No i tyle w temacie.
Hubertus
28-02-2013, 21:28
Jedyny silnik spalinowy który jest na 100% bezkolizyjny to dwusuw, bo ma rozrząd tłokowy :D
W czterotakcie lepiej założyć, że jest kolizyjny...
Abarth 500
16-05-2013, 23:40
Jakiś miesiąc temu wymieniałem uszczelniacz wałka rozrządu w GP 1,4 8V i z ciekawości próbowałem przekręcić wałkiem
gdy tłok był GMP, to niestety nie było takiej możliwości czułem wyraźny opór.
Pop lekkim cofnięciu wału można było swobodnie obracać wałek.
Wynika że po zerwaniu paska tłoki mogą "dogonić" zawory.
yacub Nie trzeba rozbierac silnika, wystarczy wymienic rozrzad. Silnik 1,4 8v JEST W 100% KOLIZYJNY.
miszko jestes moderatorem forum a nie masz pojecia czy silnik ten jest kolizyjny czy nie? Co to za forum... masakra. Pozniej ludzie chca skorzystac z takiego forum a tu nikt nic nie wie, tylko piszecie ze kolizyjnosc silnika 1,48v to ciezki temat. Buhaha ludzie czy jest tu ktos kto SAM COKOLWIEK robi przy aucie? Nie wymieniacie rozrzadów? W tej 8mce wymiana rozrzadu to banał i kazdy moze sam sprawdzic czy jest on kolizyjny czy nie. JEST KOLIZYJNY.
miszko jestes moderatorem forum a nie masz pojecia czy silnik ten jest kolizyjny czy nie? Co to za forum... masakra.
Czytam takie durne komenty i noe wiem czy się śmiać czy płakać.. Po pierwsze primo miszko to admin a nie mod - rozumiesz różnice? Po drugie secundo nawet mod nie wie wszystkiego a po trzecie ultimo mądrość forum nie polega na wypowiedziach jego opiekunów tylko na wiedzy zgromadzonej tu przez nas wszystkich. Strasznie nie lubię przemądrzalstwa w tak durnej postaci..
cieszymy sie ze mamy nowego kolege który nam pomoże w mechanice silników- tylko niech pisze bardziej grzecznosciowo bo nie każdy sie znak tak dobrze :)
Mario Forestman
14-09-2014, 17:37
Podobno bezkolizyjny, nie wiadomo. Tak jak napisał przedmówca, zależy od szczęścia lub nieszczęścia.
autko odstawiam w poniedzialek taki mam termin z mechanikiem ustalony od tygodnia rozrzad wymieniam bo taka jest koniecznosc po zakupie auta z drugiej reki(chyba ze ksiazka serwisowa informuje ze byl wymieniany np. 10 000 km wstecz) a tak nawiasem mowiac plyny tez wymieniami filtry rowniez a pytam sie z czystej ciekawosci tak samo jak ktos pyta o pogode , o ruch na drodze i takie tam bzdety
Sorry że odkopuje temat ale większej bzdury nie czytałem. Zawsze, ale to zawsze i bezwzględnie po zakupie auta z drugiej ręki od razu wymieniamy rozrząd choćby to była fura od sąsiada i zarzekał by się że wczoraj wymienił rozrząd. Trzeba pamiętać że rozrząd jest częścią eksploatacyjną i nie podlega rękojmi w aucie używanym (gdy kupujemy auto a nie zlecamy wymianę) i nikt nam za to kasy może nie oddać.
malutki1989
01-07-2021, 09:46
Rozrzad w Fiacie, szczegolnie starsze roczniki jest bardzo trwaly. Ja wymienialem w Seiko przy 120 tys. przy okazji wymiany nieszczelnej pompy wody. Jego stan byl kontrolowany przy kazdej okazji i w sumie gdyby było trzeba mozna by zalozyc raz jeszcze. Podobnie teraz mam w Punto. Zmienilem, bo stuknelo mu 250 tys. ile faktycznie ma, a ile przejechal na tym pasku, nie wiem, ksiazka serwisowa juz nie ogarnia takich przebiegow :) probowalem go zniszczyc, ale to twardy zawodnik, mimo wyginan, laman ciagle utrzymuje swoje wlasciwosci, nawet jednego pekniecia nie ma.
GrandePunto8V
30-09-2021, 19:06
No z poziomem forum słabo i mod/admin nie powinno być różnicy, jeden i drugi ma ogarniać. Plus wiedza historyczna.
Historycznie pierwsze FIRE 8V były bezkolizyjne, później się sprawy skomplikowały (zmiany konstrukcyjne, bo normy misji spalin, stąd zmienne fazy itp., itd.).
Więc teraz 1,4 8V jest kolizyjny. Przykład z YouTube, po niemiecku.
Część 1: https://www.youtube.com/watch?v=EurjlpX6er8
Część 2: https://www.youtube.com/watch?v=nCiubDQQ4rg
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.