Zobacz pełną wersję : Ogromne spalanie + dziwne odgłosy po odpaleniu
Witam wszystkich. Otóż mam kolejne problemy ze swoim Bravolotem.
1. Pierwszym z nich jest ogromne spalanie. Miesiąc temu zatankowałem auto do pełna po czym od razu wyzerowałem licznik przejechanych kilometrów. Przejechałem nim 340km i zostały mi 3 kreski paliwa po czym znów pojechałem na stację i wyszło że na te 340km spalił mi aż 40 litrów co jest dziwne. Czy może to powodować filtr paliwa? Bo przed kupnem auta poprzedni właściciel zapewniał że wszystko było w nim wymieniane a dzisiejszego dnia szczerze w to wątpię.
2. Gdy odpalę silnik słychać takie dziwne metaliczne "dzwonienie" z komory silnika. Miał ktoś podobny przypadek? Jeśli tak to co było przyczyną?
3. Nie mogę znaleźć wejścia pod interfejs diagnostyczny w swoim Fiacie z silnikiem 1.6 16v 103km z 1997r. Na jednym filmiku widziałem że jest koło plastikowej osłony o nazwie "FUSE" ale u mnie żadnych złączy nie ma. Prosiłbym o pomoc w przedstawieniu mi gdzie te złącze się znajduje oraz jaki kabel potrzebny jest mi do tego.
Zobacz Lewa strona koło kielicha, wtyczka ma chyba zieloną gumkę
CichyJerry
13-01-2013, 12:23
az tak duzo ci nie spalił bo to okolo 9.5 na 100 km
danielciagala
13-01-2013, 12:30
To dziwne stukanie to odgłos zaworów zapewne. Jeśli trwa do 30sek. po odpaleniu zimnego silnika to wszystko w porządku.
A co do spalania sprawdź sonde . Ewentualnie czujnik temperatury.
az tak duzo ci nie spalił bo to okolo 9.5 na 100 km
wg moich obliczeń wyszło 11,76L/100 km. jak robisz krótkie odcinki po mieście, to spalanie w tych silnikach do najniższych nie należy. 10L/100 km raczej gwarantowane. złącze diagnostyczne masz tam gdzie pisałeś czyli obok plastikowej puszki na tylnej grodzi silnika. a co do dzwonienia z silnika to tak jak napisał przedmówca, prawdopodobnie popychacze hydrauliczne. nie powinno to trwać dłużej niż 30 sekund. sprawdź stan i poziom oleju.
Co do oleju to dziś go sprawdzałem i wszystko jest w normie. Co to złącza to obszukałem całą komorę silnika i nic nie znalazłem. Odkręciłem osłonę z napisem "FUSE" i czy przypadkiem nie jest to te złącze zaznaczona na czerwono?
(http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc00011svw.jpg/)
A co do tego dźwięku to z rana jak go odpaliłem to był ten dźwięk ale później jak zgasiłem auto i po jakiś 1,5h ponownie go odpaliłem to już tego dźwięku nie było. A jak sprawdzić sonde lambda oraz czujnik temp? Wystarczy pod komputer go podłączyć i tam powinno być coś na ten temat?
czujniki i sonda wyjdą na diagnostyce. pod puszką FUSE masz złącze diagnostyczne ABS'u z tego co kojarzę. złącze sterownika powinno być umiejscowione jak na zdjęciu poniżej - wpięte w tą czarną zaślepkę zamocowaną na plastikowej obudowie czujników (MapSensora i wtyku sondy lambda).
6382
czujniki i sonda wyjdą na diagnostyce. pod puszką FUSE masz złącze diagnostyczne ABS'u z tego co kojarzę. złącze sterownika powinno być umiejscowione jak na zdjęciu poniżej - wpięte w tą czarną zaślepkę zamocowaną na plastikowej obudowie czujników (MapSensora i wtyku sondy lambda).
6382
To powinno być obok puszki FUSE? Bo ja dziwnym trafem tego nie mam...
Poszukaj przy prawym kielichu
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
To powinno być obok puszki FUSE? Bo ja dziwnym trafem tego nie mam...
zrób no zdjęcie spoda maski całej komory silnika w dużej rozdzielczości :)
złącze powinno byc niedaleko serva ;)
danielciagala
13-01-2013, 21:41
Stukaniem sie w takim razie nie przejmuj. Tak ma być.
Thundercat
14-01-2013, 14:33
podepnę się pod temat bo mam podobne spalanie, a czasem i większe. czy jak podjade na diagnostykę komputerową , to powinni ją robić podczas jazdy czy na postoju? podejrzewam też że bardzo duże spalanie wynika z tego że auto pali dużo na zimnym silniku ( bo w trasie spalanie jest ok) czy jak podjadę do diagnosty z ciepłym silnikiem to na kompie wyjdzie coś?( oczywiście chodzi mi o przypadek kiedy błędów żadnych nie będzie a będę chciał wydruk z danymi silnika i na tej podstawie zdiagnozować co jest nie tak)?
czy jak podjade na diagnostykę komputerową , to powinni ją robić podczas jazdy czy na postoju?
To zależy co chcesz badać. Sondę lambda i czujniki temp da się sprawdzić na postoju przy pracującym silniku. Chodzi oczywiście nie tylko o sprawdzanie błędów ale podglądanie parametrów rejestrowanych przez ww. czujniki. Na zimnym silniku każde auto pali b. dużo..
Zrobię zdjęcie jak znajdę aparat bo 3.2Mpx w telefonie nic nie zdziałam. Tylko powiedzcie mi jakich części silnika mam dokładnie zrobić zdjęcia?
grodzi tylnej silnika, tam gdzie masz te wszystkie plastikowe puszki. zrob ze 3 fotki. prawa strona, srodek, lewa strona.
Oto te zdjęcia:
http://imageshack.us/a/img18/2594/img0017iz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/18/img0017iz.jpg/)
http://imageshack.us/a/img22/7818/img0018kx.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/22/img0018kx.jpg/)
http://imageshack.us/a/img819/1471/img0019fm.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/img0019fm.jpg/)
http://imageshack.us/a/img32/1420/img0020ugn.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/img0020ugn.jpg/)
http://imageshack.us/a/img849/686/img0021h.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/img0021h.jpg/)
złącze masz tam gdzie pisałem. pierwsza fotka, plastikowa puszka, zaraz przy brzegu zdjęcia. wtyk siedzi w zaślepce.
Czyli jest to wtyk 3 pinowy, dobrze mówię? Jeśli tak to czy ten interfejs będzie dobry: interfejs tester bravo punto marea + VAG audi seat (2896290512) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/interfejs-tester-bravo-punto-marea-vag-audi-seat-i2896290512.html)?
Zauważyłem również w swoim Bravo, że po wymianie sprzęgła które nastąpiło w listopadzie jak puszczę pedał sprzęgła i auto jest na luzie to słyszę tak jakby coś się ścierało. Dodam że przejechałem na nowym sprzęgle ponad 1000km także dziwne by to było jakby nie było jeszcze dobrze dotarte. Chciałbym się też dowiedzieć czy jest jakaś możliwość podniesienia mocy w silniku 1.6 16v. Czytając wypowiedzi na forum wiem, że filtr stożkowy muli auto, ale co z innymi modyfikacjami?
Czytając wypowiedzi na forum wiem, że filtr stożkowy muli auto, ale co z innymi modyfikacjami?
Można wszystko ale się to nie opłaca.. Taniej kupić HGT..
Czyli jest to wtyk 3 pinowy, dobrze mówię? Jeśli tak to czy ten interfejs będzie dobry
Nie kombinuj tylko kup ze strony viakena fejs + przejściówkę VAG > Fiat 3pin..
znam kogoś kto chce sprzedać kompletny zestaw do diagnostyki tego auta. jakby coś, pisz na priva.
Zawsze możesz zrobić soft turbo:)
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
lukq co masz na mysli soft turbo - bo nie rozumie pojecia ;)
Małą turbine z pól bara bez intelcoolera. Z jakieś 30 Km można spokojnie uzyskać
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
aaaa a myslałęm że soft znaczy " programowo" a teraz wiem że "miękkie" mogłęs wprost napisac :P ze małe turbo
No nad soft turbo można pomyśleć tylko jaki koszt takiej zabawy? A co do interfejsu to znalazłem kolesia, który ma na sprzedasz interfejs OBDII + przejściówka na 3pin, coś takiego:
http://imageshack.us/a/img7/4939/dsc0152sj.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/7/dsc0152sj.jpg/)
Czy pasowałby on do mojego Bravo?
Czy pasowałby on do mojego Bravo?
Na 99% tak ale tylko do ABS i poduszek, bo silnika tym nie ruszysz - nie tego..
Poczytaj sobie o soft turbo jeśli chcesz się bawić w podnoszenie mocy.
Silniki te to tylko examiner
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
no niezupełnie. łączy się z nimi CDIF/2 i Magneti Marelli i Multidiag. Przez Euroscana też można sobie popatrzeć na parametry silnika. nie wiem jak z testami wykonawczymi na poszczególnych elementach osprzętu silnika (krokowy, EVAP, cewka). no ale wiadomo, Examiner najlepszy. i najdroższy ;)
Mi chodzi tylko o sprawdzenie błędów silnika no i oczywiście sondy lambda. Nie zależy mi na full bajerze oraz na wydaniu sporej gotówki na coś co użyję kilka razy...
Chyba nie zrozumiałeś. Nie dasz rady tym kablem, ani jednym ani drugim który podałeś zdiagnozować ecu-nie jest obsługiwany. Chyba, że za pomocą programów które wymieniamy z kolega bosch
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
To lipa jednym słowem... Czyli trzeba szukać jakiegoś diagnosty w mieście. Orientuje się może ktoś w jakich przedziałach cenowych biorą teraz diagnostycy?
Co do podniesienia mocy to soft turbo odpada gdyż więcej kasy by to wyniosło niż gdybym chciał zrobić swapa na np. 2.0 20v od HGT. A coś z bardziej przyziemnych modyfikacji które pochłoną mniej kasy? Myślałem nad zrobieniem przelotu ale nie wiem czy coś to da. Próbował ktoś z tego forum zrobić to przy tym silniku?
Średnio 50-80 zł.
HGT to tylko z VIS'em. Teraz znajdź mi nie zajechany silnik w dobrej kondycji, albo z nie uwaloną/przekręconą panewką...
Przelot 2 KM,do tego dobry dolot, czyli AIRbox - wkładka K&N.
Przede wszystkim należy sprawdzić w jakiej kondycji masz silnik. Hamownia na początek - obciążeniowa.
No właśnie będę musiał zabrać się z ludźmi z miastowego klubu racingowego na hamownie i sprawdzić to wszystko. No właśnie słyszałem już o tym że trudno znaleźć silnik od HGT w dobrym stanie. A po drugie aż tak kasą nie szastam aby robić swapa gdyż jeszcze się uczę i jedyny mój dochód to kieszonkowe. W sumie tyle planów jest odnośnie mojego Bravo że nie wiem w co kasę włożyć... Czy najpierw zacząć od audio czy najpierw od silnika w celu uzyskania kilku HP...
Najpierw to zacznij od doprowadzenia silnika do stanu 100% sprawności.
Pamiętaj, że silnik to nie wszystko - dochodzą:
Hamulce - tył i przód
Sanki - ogólnie całe zawieszenie (wahacze, amorki, sprężyny)
Wymiana osprzętu w nowym silniku, płynów.
elementy zawieszenia silnika.
itd....
Więc przemyśl, pomyśl. Skoro nie masz kasy na razie to staraj się doprowadzić do auto stanu 100% sprawnego. Potem dopiero można myśleć o dalszych planach.
czasem lepiej jest sprzedać swoje i kupić, poczekać, dołożyć do nowego/szybszego/mocniejszego.
Co do hamulców to wiem że są nowe bo mam fakturę zakupu i wymiany + w razie pewności pytałem znajomego mechanika który potwierdził to samo co było na fakturze.
Zawieszenie to coś z przodu po stronie kierowcy mi stuka przy większej dziurze i podejrzewam właśnie wahacz. Płyny to zmieniałem od razu jak kupiłem auto, dziś właśnie kupiłem filrt paliwa gdyż nie wiem kiedy poprzedni był wymieniany i czeka na wymianę, a filtra powietrza nie wymieniam jeszcze gdyż poprzedni jest w dobrym stanie. Nie wiem kiedy nastąpi kolejna wymiana rozrządu gdyż na naklejce na silniku mam zapisane że był wymieniany przy przebiegu bodajże 124 tys. i z tego co wyczytałem nastąpiło to w 2005r. Martwi mnie właśnie to spalanie bo do najmniejszych nie należy. W sumie to na razie wszelkie naprawy są robione z kieszeni rodziców także to mnie nie interesuje. Także chyba źle zrozumiałeś gdyż nie chodziło mi o naprawę silnika a o zwiększenie mu mocy ;)
To co napisałem to chodziło mi o większy silnik. Hamulce większe, inne zawieszenie. ..
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Zwiększenie to koszta. Tak na marginesie to rozrząd możesz wymienić bo juz jest leciwy. Wymienia się co 6 lat albo co 70 tys
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
No to z tym to się zgodzę. Ale nie planuję na razie żadnego swapa ani wymiany auta gdyż ten fiacik ma w sobie to coś ;)
a powie mi ktoś dlaczego nazywa sie ono GT to jakis inny silnik niz standard 1,6 ~100KM ? co do rozrządu to własnie max 5 lat i 60k :) lepie dmuchac na zimne :) niz wymieniac silnik :) jest opcja wgrania zmodyfikowanych map wtrysków podnosi to moc o pare koni ale zupełnie innaczej rozkłada moment obrotowy :) no poprostu ulepszona seryjna mapa wtysków a wszystko to w ko-car tychy :)
Gt to wersja wyposażenia
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
danielciagala
19-01-2013, 15:56
Kolego skoro nie pracujesz , nie masz większej kasy to po co pytasz o wzmocnienie swojego samochodu. Takie operacje pochłaniają spore fundusze . Żeby podnieść moc tak małego silnika jak 1.6 trzeba zainwestować na prawdę dużo.
BTW. Tylko żeby mi ktoś za chwile nie pojechał z "tjuningowymi" stożkami czy kołpakami z lidla podnoszącymi o połowę moc auta :D
no własnie podnoszenie mocy w samochodzie to trzeba miec "fundusz" a nie kieszonkowe ;) a jak 100hp ci mało trzeba było kupic 1,8 a jak to było by mało to trzeba było kuppic hgt tam juz jest wiece mocy wiec moze by tobie wystarczyło :)
Ale nie powiedziałem że to małe kieszonkowe. W sumie skuszę się na lepszy dolot bo do dolotu nie jestem pewien jak to by wyglądało z przeglądem czy by się nie dowalili o to że mam przelot.
danielciagala
19-01-2013, 20:22
Jesteś w stanie wyłożyć z kieszonkowego 6-10tyś? A co do przelotu to jak dłubiesz coś w aucie to przydało by się mieć jakieś załatwiane przeglądy bo różnie bywa.
W sumie skuszę się na lepszy dolot bo do dolotu nie jestem pewien jak to by wyglądało z przeglądem czy by się nie dowalili o to że mam przelot.dolot na przelocie, nie radzę!
Chodziło Ci chyba o wydech przelotowy? Też nie warto bo z dołu będzie jeszcze większy muł.
Chodziło Ci chyba o wydech przelotowy? Też nie warto bo z dołu będzie jeszcze większy muł.
chodzi Ci o wycięcie katalizatora?
tak o zrobienie przelotu od kolektora do końca np. na 2,5"
Chce się dowiedzieć co autor kombinuje bo napisał to niezrozumiale dla mnie. ;-)
No źle to napisałem :-P chodziło mi o wydech przelotowy.
Wysłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk 2
Tylko żeby mi ktoś za chwile nie pojechał z "tjuningowymi" stożkami czy kołpakami z lidla podnoszącymi o połowę moc auta
haha, kołpaki to podstawa - z 10 kuni od razu.. ;)
Ale nie powiedziałem że to małe kieszonkowe.
hehe, za moich czasów kieszonkowe było na lody i ew. po roku zbierania jakiś droższy gadżet ;)
ale czemu od rauz chcesz podnosić moc silnika - predzej bym poszedł w zrobienie hamulców - dobre oponki i fulunek :) i reszta płyny ekspoatacyjne oleje itp itd oświetlenie ;)
danielciagala
27-01-2013, 14:01
@up popieram:D
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.