PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z silnikiem



Akis
12-01-2013, 14:05
Witam jestem nowy na forum i z góry przepraszam jeśli powielę temat. Przeczytałem wiele podobnych ale w żadnym nie było identycznych objawów i większość sugestii innych użytkowników już sprawdziłem.

Posiadam Fiata Bravo 1998 1,6 16V + LPG na sterowniku Bingo II

Problemy zaczęły się od tego że auto strasznie nierówno chodziło po odpaleniu czyli na PB. Pierwsze spojrzenie pod maskę i zobaczyłem dyskotekę na cewce zapłonowej. Pierwszego dnia wymieniłem przewody. Było mniej wilgotno więc objawy ustały. Po paru dniach to samo. Znalazłem dwie rysy na obudowie cewki. Zanim zdążyłem załatwić inną cewkę minęły dwa dni zaczęła pojawiać się kontrolka wtrysku na budzikach. Ale nie paliła się ciągle tylko podczas dodawania gazu i podczas biegu jałowego. W momencie odejmowania gazu lampka gaśnie. Lampka tak samo świeci się na gazie jak i na benzynie z tą różnicą że na gazie auto chodzi równo tylko tyle że wolniej się wkręca na obroty niż wcześniej a na benzynie chodzi nie równo szarpie i hałasuje jak mały traktorek, nie ma mocy i nie chce jechać.

Po wymianie cewki iskra już nie przeskakuje miedzy przewodami i obudowa cewki więc ten problem jest rozwiązany. Sprawdziłem dwie cewki 3 komplety przewodów i dwa komplety świec. Bo takie sugestie wyczytałem na forum. Wtyczki od przepływomierza silniczka krokowego itp są ok.

Co proponujecie teraz zrobić? Bo przyznam szczerze że taka sytuacja zdarzyła mi się pierwszy raz od 3 lat użytkowania że nie bardzo wiem za co jeszcze się złapać.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

markshall
13-01-2013, 12:23
Fajnie by było pojechać do kogoś na komputer i zobaczyć z jakiego powodu świeciła marchewa na budziku, może to da jakieś wskazówki gdzie szukać.

yacub
13-01-2013, 16:54
to jak wymieniłes cewke i przewody i nadal marchewa sie zapala ? no i włąsnie przydał by sie podjechac na kompa i sprawdzic co powoduje zapalanie sie - byrrt jest z bydgoszczy zagadaj

Akis
13-01-2013, 20:53
Tak nadal się zapala. Co ciekawe nie tak jak większość pisze że zapala się losowo tylko podczas dodawania gazu a jak samochód sam się toczy to gaśnie, po kolejnym dodaniu gazu znów się zapala. W pierwszej wolnej chwili jeszcze zmierzę oporność wtrysku bo może któryś wysiadł. Znalazłem że oporność powinna być w granicach 13,7-15,2 wg was to dobra wartość? Nad podłączeniem do kompa już też zacząłem pracować.

Akis
17-01-2013, 15:17
Samochód naprawiony i problem z głowy. Ale żeby innym się nie przydarzyła taka sytuacja to napiszę co było. Podłączenie komputera do mojego sterownika się nie powiodło bynajmniej tego do którego mam bezproblemowy dostęp. Więc szukałem dalej we wtryskach. Okazało się że dwa wtryski mają oporność zgodną z danymi podanymi w katalogach a dwa nie maja jej wcale. Wymieniłem dwa wtryski i samochód jeździ jak nowy i marchewka od razu zgasła. Przy wymianie wtrysków tylko zwracajcie uwagę na to czy maja 2 czy 4 otworki bo czytałem opinie że niekiedy trzeba przeprogramować komputer do innych wtrysków co niestety mija się z celem jeśli wymieniamy np tylko dwa wtryski i to na używane.

lukq
17-01-2013, 15:32
Gdyby udało się Tobie połączyć z komputerem, na 100% byloby że wtryski dead.
Najważniejsze że problem rozwiązany, a błąd i tak jest w pamięci Ecu

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2