Zobacz pełną wersję : Silnik 1,2 V8 54KW. Punto czy silnik jest kolizyjny?
tadeusz26
05-01-2013, 12:36
Witam
Kolejne pytanie odnośnie silnik 1,2V8 54KW lub 70 konny 176.A8
Czeka mnie wymiana paska rozrządu (pasek w aucie jest wyszczerbiony i spękany w 1 miejscu).
Chciałbym się dowiedzieć czy te silniki są kolizyjne? Tzn. czy po zerwaniu paska tłoki mogą uszkodzić zawory?
Pozdrawiam
z tego co kojarzę to silniki 1.2 8v z punto I (73km) i II (60km), palio oraz sieny (73km) są bezkolizyjne.
Wg. wiedzy jaką posiadłem dzięki komuś, kto pisał na forum to też potwierdzam bezkolizyjność.
Siena 1.2 v8 75km jest na pewno bezkolizyjna. I wydaje mi się ze w Punto tez jest bezkolizyjny :)
Darksaience
05-01-2013, 18:54
A ja stwierdzam że jest kolizyjny. Nigdy się nie spotkałem z taką opinią co do 1,2 do sieny . 1,4 w uno był bezkolizyjny 1,2 siena to to samo co 1,2 w pandzie i jest kolizyjny bo sam mi mechanik mówił
Z tego co mi wiadomo każdy silnik z rodziny FIRE był silnikiem bezkolizyjnym z wyjątkiem wersji 16V. z tego co mi wiadomo, kazdy silnik 1,2 Fiata z wyjątkiem wersji 16V jest silnikiem bezkolizyjnym ;)
dokładnie tak jak egon pisze. Każdy silnik fiata zaczynając od 1.0 z Uno poprzez 1.1 z CC, SC, Pandy poprzez 1.2 z Punto I i II sieny/Palio i pandy to jest silnikiem bezkolizyjnym. Jest to można powiedzie ten sam silnik delikatnie rozwiercony z innym komputerem, głowicą itp.
tadeusz26
05-01-2013, 20:04
Witam
Czytając posty troszkę się uspokoiłem. Po 10 będzie wypłata to będzie można zainwestować w rozrząd, oczywiście pasek pompa i napinacz cały komplet. A jak będę wymieniał rozrząd to pokręcę wałem bez paska i będę pewien co do kolizyjności silnika.
Stąd kolejne moje pytanie:
1. Czy dam radę wymienić simering (uszczelniacz) na wałku w głowicy od strony koła zębatego? Czy trzeba zdejmować kapę i klawiaturę?
2. Jaki jest dostęp do simeringu na wale korbowym po zdjęciu paska i koła zębatego?
Silnik jest mokry od oleju od strony rozrządu a po zdjęciu osłon i paska będzie widać skąd leci. Można się pokusić o wymianę uszczelniaczy o ile da się to zrobić w domowych warunkach.
Pozdrawiam
Wątpię żeby ciekł Tobie uszczelniacz wałka rozrządu. Prawdopodobnie cieknie Tobie spod pokrywy zaworów, musisz wymienić uszczelkę ale po niespełna 10tyś km znowu zacznie cieknąć i nie ma tu znaczenia czy kupisz uszczelkę zamiennik za 14zł czy oryginalną uszczelkę w ASO za 28zł. Kiedy miałem sienę z tym samym motorem co Ty to również miałem z okolicy rozrządu wyciek i wyglądało jakby spod uszczelniacza wałka rozrządu ciekło a ciekło właśnie z uszczelki klawiatury. Polecam splanowanie pokrywy zaworów o 1mm i założenie wtedy oryginalnej uszczelki. problem powinien zniknąć przynajmniej u mnie po takiej operacji już nie występował. A jeżeli chcesz wymienić ten nieszczęsny uszczelniacz wałka rozrządu to musisz zdemontować pokrywę zaworów, zdemontować koło rozrządu itp. Co do wymiany rozrządu to polecam Tobie zadzwonienie do ASO lub sprawdzenie w eper jaki masz dokładnie rozrząd. W sienie z tym silnikiem były 2 rodzaje różniące się liczbą zębów na kole wałka rozrządu a co za tym idzie były 2 rodzaje pasków więc w punto I pewnie jest identycznie.
tadeusz26
06-01-2013, 00:39
Witam
Jak zdejmę pasek odkręcę pompę wody i napinacz to dopiero udam się do sklepu z częściami. Zawsze warto policzyć ząbki na starym i nowym pasku. Nie wiem kędy cieknie olej ale pomysł splanowania kapy zapamiętam.
Piszesz że pomimo wymiany uszczelki pod kapą na nową po 10-tyś ćknie. Ale wyciek jest na półksiężycach kapy (prawa,lewa część kapy zaworów) czy na prostym odcinku?
Dziwne oryginał uszczelka napisz mi czy uszczelka się ubija pod kapą (nie do wulkanizowana) i olej znajduje szczelinę? Wątpię żeby puchła i będąc kapciowata przepuszczała olej. Jak będę w sklepie zobaczę co to za uszczelka z jakiej gumy ACM czy NBR może warto ją do wulkanizować żeby była twardsza i nie siadała.
Po prostu pytam ile grzebania jest gdyby to był zimering wałka głowicy albo wału korbowego. Czy da się to zrobić w warunkach domowych i czy jest dużo dodatkowego rozbierania silnika. I jakie jest dojście szczególnie przy simeringu wału.
Podejrzewam że da się wydłubać simering i nabić nowy po zdjęci samego koła zębatego.
Pozdrawiam
niestety simeringów nie wymieniałem ale uważam że jeżeli masz dobre narzędzia i trochę zdolności manualnych to powinieneś dać sobie radę z ich wymianą. Co do uszczelki klawiatury to wyczytałem kiedyś gdzieś na jakimś forum fiata że olej stamtąd cieknie ponieważ uszczelki oryginalne i zamienniki są po prostu za cienkie i dlatego po pewnym czasie zaczyna olej wyciekać. Pomaga splanowane delikatnie dekla zaworowego. Aha i pamiętaj że trzeba go dokręcić z odpowiednim momentem bo jak przykręcisz go za lekko lub za mocno to znowu zacznie wyciekać. A zazwyczaj cieknie właśnie na tych pół księżycach.
tadeusz26
06-01-2013, 21:31
Witam
Dzięki za podpowiedz co do uszczelki klawiatury, jak będę musiał tam zajrzeć to po zdjęciu kapy dowiem się jak ta uszczelka leży. Wtedy będę miał okazję wykorzystać wiadomości.
Za rozrząd zabiorę się dopiero po wypłacie czyli po 10 i jak będzie pogoda bo naprawiam pod chmurką. A na razie pasek musi wytrzymać.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.