PDA

Zobacz pełną wersję : Mrugająca kontrolka oleju 1,9D 8V 120ps



Rojberto
02-01-2013, 12:43
Witam
wystapił u mnie problem z mrugająca kontrolką oleju 1,9D 8v 120ps, podczas jazdy kontrolka mruga przez jakies 20-30 sekund po czym gaśnie, dodatkowo gdy odpaliłem na postoju silnik chodził kilka minut i nic sie nie działo ( kontrolka OK )
- poziom oleju OK
- smarowanie raczej tez jest bo po odpaleniu kontrolka gasnie i dopiero podczas jazdy po chwili zaczyna mrugać

czyżby czujnik ?
czy po podpięciu do komputera pokaze co go "boli" ?
miał ktoś taki przypadek?

seth
02-01-2013, 13:01
czyżby czujnik ?
To inspekcja mówiąca o konieczności wymiany oleju.
jak odpalisz i zacznie migać to zauważ że na wyświetlaczu licznika pojawia się na chwile komunikat "zmienić olej silnika"
Po wymianie oleju (chyba że to robiłeś niedawno) wejdź w inspekcje i wykasuje ją po czym wejdź w zakładkę DPF i tam masz też kasowanie oleju. musisz robić to w dwóch sterownikach.

Rojberto
02-01-2013, 13:46
To inspekcja mówiąca o konieczności wymiany oleju.


Wymianę oleju robiłem przy 117600 a teraz jest 122956 wiec jakieś 5000km temu po za tym sedici ma bardzo ograniczony komp. pokładowy i nie wyswietla takich rzeczy jak - komunikat "zmienić olej silnika" niestety stwierdzam ze to bardziej susuki niz fiat niestety :(
co dziwne gdy nie jadę to kontrolki są ok nic nie mruga

czy jak podłącze komputer to błąd ten zostawi jakiś slad ? skoro na postoju nie kontrolka mruga czy bede musiał sprawdziś to w czasie jazdy ?

seth
02-01-2013, 14:02
W tak zaawansowanych silnikach i komputerach oprócz wymiany oleju trzeba kasować inspekcję (jak już wyżej pisałem). Po podpięciu kompa kasujesz inspekcję w zakładce o serwisie i jeśli masz DPF'a a na zapewne masz to musisz go w zakładce z DPF tez wykasować.

Rojberto
03-01-2013, 09:47
jakiego program najlepszy będzie do kasowania tych błedów ? z kabelkiem mam tylko jakąś darmową wersje OBD która nie ma opcji kasowania, a z kolei FiatEcuScan nie ma modelu sedici który zatem powinienem wybrać ? wystarczy ze wybiore np alfę z tym samym silnikem ?
moze jest jakis link jak to dokładnie krok po kroku zrobić?

seth
03-01-2013, 09:59
ściągnij fesa z forum bo w wersji 3.5 jest sedici więc nie będzie problemu z kasowaniem błędów.

Rojberto
06-01-2013, 15:09
3 błędy wyskoczyły


1: U1601 - Usterka linii C-CAN
No help available
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

2: P0401 - Zawór EGR
Exhaust gas recirculation insufficient flow detected
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

3: P0402 - Zawór EGR
Exhaust gas recirculation excessive flow detected
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.


co oznacza wpis "Złe warunki do wykonania testu!" ? bo taki wpis sie pojawia przy probie uruchomienia testów

EGR zapala sie ponownie mimo czyszczenia, to znaczy ze jest zepsuty ? czy moze coś jeszcze moze by przyczyną co mozna jeszcze zrobi?

Rojberto
07-01-2013, 18:24
Dziś wymieniony został czujnik ciśnienia oleju i niestety nie przyniosło to zadnej poprawy kontrolka jak mrugała tak mruga :( moze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł o co tu chodzi ?

seth
07-01-2013, 20:20
jeszcze raz mowię że kontrolka mruga bo to inspekcja od oleju. tego nie będzie w błędach przy skanowaniu silnika. wykasuj inspekcje i będzie git

Rojberto
09-01-2013, 13:21
jeszcze raz mowię że kontrolka mruga bo to inspekcja od oleju. tego nie będzie w błędach przy skanowaniu silnika. wykasuj inspekcje i będzie git

Okazało sie ze faktycznie to inspekcja, ale skasować ją mogłem tylko na przekręconym zapłonie bo jak na chodzącym silniku wyskakiwał komunikat ze sie nie da,

dziekuje za pomoc
Pozdrawam

seth
09-01-2013, 18:10
Bo kasowanie błędów i ogólna komunikacja z kompie jest możliwa tylko na włączonym zapłonie.
Czasem warto zaufać komuś kto podpowiada bo ma lub miał to samo albo po prostu się zna. :D

Rojberto
10-01-2013, 12:39
dobrze powiedziane, napisane :) co prawda pierwszy raz bawiłem sie komunikacją z komputerem, i nie wszystkie sformułowania były dla mnie jasno przekazane, ale dobrze ze sie udało...

seth
10-01-2013, 13:13
nie jesteśmy fachowcami więc każdy z nas nowych rzeczy uczy się metodą prób i błędów.