PDA

Zobacz pełną wersję : Prawidłowe ustawienie rozrządu 1.8 16V 133 KM !! POMOCY !!



bubu86
31-12-2012, 00:18
Witam wszystkich forumowiczów !!
Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość jeżeli coś przekręcę

Otóż jestem posiadaczem Fiata Stilo 1.8 16V 133 KM 2003 Kombi. Auto sprowadziłem z Niemiec i było ogólnie OK wymieniłem w nim tłumiki (były przedtem oryginalne fiatowskie), tuleje na belce, termostat + założyłem gaz bo strasznie dużo palił ok. 13-14 l. Postanowiłem również wymienić rozrząd + pompę wody gdyż było słychać spod osłony rozrządu wycie. W paru autach już wymieniałem rozrządy i było ok lecz w 16V jeszcze nie więc mam mały problem :) Wszystko robiłem zgodnie z instrukcją wymiany z autodaty (dostałem do kupionych blokad na zawory). Zdziwiło mnie to że blokady na zawory nie pasowały idealnie więc je przestawiłem według blokad i wszystko było dobrze tłok na samej górze i zawory w blokadach. Jak odpaliłem to wystąpił problem mianowicie przy odpaleniu silnika skakały przez pewien czas obroty a po chwili się ustabilizował i wynosiły 1100 obrotów (przed wymianą było 1000) i po przegazowaniu jak spadały obroty zaczynał się dusić :(

Zastanowiło mnie jedno blokady na zaworach były dopasowane do tego modelu i miały pasować idealnie (kupione w HP bytom) ale jednak nie pasowały

62506251

Gościu z HP gdzie mi sprzedawał blokady na Bytomiu powiedział że blokady powinny idealnie pasować jak nie pasują idealnie znaczy że silnik był podrasowany prawda to ?

Drugi rzecz to niepasująca ilość zębów z paska między cechami które zrobiłem przed wymianą paska było 21 po 20
6252

Ogólnie widać że przy silniku było coś grzebane gdyż jest wszystko zrobione na silikonie czarnym i czerwonym a głowica było porysowana.

Proszę o jakąś wskazówkę co może być nie tak

lukq
31-12-2012, 09:53
Jeśli było coś modzone, że blokady nie pasują, to jedno co przychodzi mi do głowy to wałki.
Robiłeś jakieś swoje znaki?
Jeśli był silikon czarny i czerwony to na bank było coś robione!

bubu86
31-12-2012, 11:09
Robiłem ale mi nie pasowały po założeniu blokad więc je przestawiłem. Mógłbym ustawić tak jak było ale jest to możliwa przyczyna że mi tak dużo pali ? Ogólnie słyszałem też że zmienia się chip z kątem wtrysku.

KOBRA
31-12-2012, 12:41
Załóż blokady ,popuść koła zębate wałków . Na tych kołach masz (powinieneś mieć ) znaki które są wstępnie ustawiane na znaki na osłonie (między kołami jest śruba) tam są znaki . Po założeniu paska ,dokręć koła na wałkach i powinno grać znaki są na osłonie coś takiego / \ tylko pod większym kątem.

bubu86
08-01-2013, 17:21
Wszystko ustawiłem tak jak ma być i co się dzieje : odpalam silnik i po przegazowaniu jak spadają obroty zaczyna sie dusić i niekiedy gaśnie przy jeździe sie to nie dzieje tylko przy przegazowaniu, no i zdarza się że ma problemy z odpalenie przed wymiana rozrządu nie było tego problemu.