PDA

Zobacz pełną wersję : prawdiłowa temperatura - 1.9JTD



ujejski1
29-12-2012, 15:58
Dzień dobry,

Przeglądałem liczne tematy dot. ogrzewania, ale nie znalazłem tej informacji.
Jaka powinna być prawidłowa temperatura płynu w Marea 1.9JTD. U mnie, zarówno w zimie jak i w lecie wskaźnik oscyluje w okolicach 1/4 zakresu. Nie bardzo wiem, jak przekłada się to na temperaturę w st. C, bo wskaźnik nie jest wyskalowany.
O tym, że temperatura może być za niska świadczy fakt, że nawet podczas długiej trasy auto nie nagrzewa się w srodku dostatecznie (a ja jadę w kurtce zimowej). Tzn dmucha dość ciepłym powietrzem, ale prawdopodonie nie wysatrczająco ciepłym. W zasadzie już przy -5 st.C na zewnątrz, dmuchawę musze mieć na max i tempoeraturę ustawioną na HI. Jeśli wentylator zostawię na AUTO i ustawię np. na 24 st. to nawet po 100km jest bardzo zimno.
Z góry dziekuję.

Mark

emil.66
29-12-2012, 16:02
Witaj, kropki masz? Powinno się grzać do połowy tej skali.. Jesli nie to najprawdopodobniej masz uszkodzony termostat :)

Zielony
30-12-2012, 11:47
Pierwsza dolna kreska to 50 stopni,a środkowa to 90 stopni i na niej powinna stać wskazówka.

Andrew
30-12-2012, 12:15
Tak jak koledzy piszą...termostat kaput :tongue Widzę że z Krakowa jesteś więc jakbyś chciał sprawdzić sobie jaką masz temperaturę płynu to zapraszam w czwartek wieczorem na spota EP, podepniemy pod komputer..zobaczymy :smile:

Rop99
08-01-2013, 11:13
Witam. Troche sie podepne :tongue czy w bravo 1.9jtd 100km a 1.9jtd 105km sa inne termostaty czy te same? troche patrzylem na allegro i jest duzo do wersji 105km a do 100km jest mniej i sa troche drozsze i czy jest jakas roznica miedzy nimi:?:

KOBRA
08-01-2013, 12:23
1.9 JTD 100 km
TH 6551,88J
natomiast do wersji 105km dwa rodzaje
ten sam TH 6551.88J
i drugi TH 6826.88J
Musisz sprawdzić który masz zamontowany jeżeli masz wersję 105 km swego auta

Rop99
08-01-2013, 13:57
Mam wersje 100km cf3(bez klimy :tongue) czyli mowisz ze bedzie TH 6551,88J, znalazlem na necie:
TERMOSTAT - FIAT BRAVO / BRAVA / MULTIPLA / ALFA ROMEO / LANCIA LYBRA - VERNET (TH6551.88J) - CARMO - Sklep motoryzacyjny - auto części Białystok (http://www.carmo.pl/termostaty/133-termostat-fiat-bravo-brava-multipla-alfa-romeo-lancia-lybra-vernet-th655188j.html)
ale tam jest ze do 105km jak cos to pasowalby do mojej fiaczenzy ten termostat? :confused:

KOBRA
08-01-2013, 16:50
o wersji 100km jest jeden TH 6551,88J,
ten sam pasuje do 105km więc piszą że do 105 i mają rację .
Policz u siebie ile masz przewodów bo na tym twoim chyba brakuje powinno być 6 razem z tym małym
a na zdjęciu widzę 5 i tym właśnie się różnią

lukq
08-01-2013, 17:52
Wpisz w eper swój nr Vin i wszystko będziesz wiedział.

ujejski1
29-01-2013, 01:26
termostat wymieniony, już jest ciepło :)
dziękuję!

Mark

wezyr
29-01-2013, 10:12
Poczytałem ten wątek i postawiliście mnie w kropce. Mam do wymiany termostat, a po przeczytaniu tego wątka nie wiem, który powinienem kupić. Jesteście w stanie mi pomóc w identyfikacji właściwego?

lukq
29-01-2013, 10:34
Jak pisałem wczesnej. EPer prawde Ci powie

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

wezyr
29-01-2013, 10:35
patrzyłem tam i nie bardzo potrafię znaleźć termostat. Gamoń jestem.

lukq
29-01-2013, 10:56
Wpisz nr VIN potem w układ chłodzenia, wyświetl wszystko.
jak nie znajdziesz daj znać popołudniu to sprawdzę.

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

wezyr
29-01-2013, 10:57
Tak właśnie zrobiłem i nic.

wezyr
29-01-2013, 14:25
Ok. Lepiej poszukałem i znalazłem. ma być 6551.88J.
A czy wymiana tego termostatu to skomplikowana sprawa?

byrrt
29-01-2013, 14:57
A czy wymiana tego termostatu to skomplikowana sprawa?
Jak nie masz 2ch lewych rąk to nie ;) Trzeba zlać płyn i potem go zalać i odpowietrzyć, tak to w sumie czynności banalne - odkręcić, poluzować, przykręcić, założyć itp..

wezyr
29-01-2013, 14:59
A czy dostęp do niego jest łatwy czy trudny?

byrrt
29-01-2013, 15:17
A czy dostęp do niego jest łatwy czy trudny?

Otwórz maskę i sprawdź ;)

wezyr
29-01-2013, 15:20
Jest widoczny bez zdejmowania osłony silnika?

egon
29-01-2013, 15:23
Jest widoczny bez zdejmowania osłony silnika?
Tak, ale żeby wymienić, musisz ją zdjąć, no i aku lepiej wyciągną, będziesz miał łatwiej ;)

Zielony
29-01-2013, 20:21
Skoro masz rocznik 2000 to masz CF2 w którym jest to proste.Oczywiście pokrywę i akumulator razem z jego podstawą trzeba wyjąć bo jest duuużo łatwiej.W CF3 już nie jest tak kolorowo.

egon
29-01-2013, 21:29
Zielony no ja podstawy nie zdejmowałem i tez w miare dostęp dobry jest ;)

marcin.b2508
30-01-2013, 00:25
W CF2 to akumulatora nawet nie ruszam tylko wąż od coolera do kolektora wyciągam. ale już w cf3 to wyjmuje akumulator ale podstawę zostawiam na miejscu. Też jakiś inż super wymyślił to mocowanie tej chłodnicy spalin :mad: