PDA

Zobacz pełną wersję : Problem do którego już sił brak (info w temacie)



zagajgsi
29-12-2012, 11:48
Na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać bo jest to mój pierwszy temat i za razem post.


Wracając do tematu i problemu jaki mnie dopadł

Kupiłem Fiata Stilo 1.6 16V z 2004r i sprowadziłem go z Niemiec. Miał on wydmuchaną uszczelkę pod głowicą ale jak się okazuje nie tylko uszczelka była problemem...
Z uszczelką poradziliśmy sobie rozrząd ustawiony wszystko ładnie pięknie.
Usterka lub wada polega na jednym nie typowym problemie na którego ani w sieci ani tu na forum nie znalazłem :(


Wskazówka temp. podczas jazdy nie stoi w pionie tylko faluje trochę w lewo trochę w prawo i czasem w ogóle wywali ja na max i komunikat "high temp cooland" podłączyłem kompa i wywala tylko błąd od czujnika klimy natomiast podczas jazdy temp. na kompie wskazuje czasem 93, 95,105, 130, i tak sobie po prostu skacze.
Teraz opisze co już próbowaliśmy robić, pierwsze wymieniliśmy czujnik temp. oczywiście bez rezultatów, potem wymieniliśmy termostat bo myśleliśmy ze może się nie otwiera i dlatego przegrzewa, na końcu nawet wyjęliśmy chłodnice żeby sprawdzić czy nie jest zakamieniona - nie jest, akumulator tez założony nowy i bez rezultatów,do głowy przychodzi mi pompa wody ale generalnie ciśnienie robi dobre w układzie i na pewno jest dobrze odpowietrzony

Do głowy mi przychodzi tez ciekawostka taka ze po zalaniu nowym płynem czujnik juz pokazuje 45 stopni a przy dzisiejszych temp to raczej nie możliwe.

Chciałbym nadmienić iż to że czujnik pokazuje głupoty nie jest to jednoznaczne z temp w silniku bo podczas jazdy temp. wody wcale nie ma wartości jaka pokazuje czujnik bo 130 st. to już by dawno płyn wywaliło a do węży by się dotknąć nie można było. Czyli normalnie układ chłodzi się prawidłowo a pokazuje głupoty

Z bratem już niestety nie mamy pomysłu co może być jeszcze dlatego też pytam na forum bo tydzień czasu siedzieć w garażu i bez rezultatów to już się normalnie odechciewa :)

Będę bardzo wdzięczny za szybką pomoc...
Zabieram telefon i idę dalej do garażu wiec będę na bieżąco :)

qronax
29-12-2012, 11:57
zostaw auto elektrykowi niech sprawdź kable i komputer

KOBRA
29-12-2012, 12:13
Problem jest elektryczny nie mechaniczny więc zostaw pompę i chłodnicę w spokoju .
Przyczyny należy szukać pomiędzy czujnikiem a kompem (ewentualnie sam komp).
Jeżeli nie chcesz jechać do elektryka (a masz jakiekolwiek pojęcie ) to poszukaj schematu elektrycznego swojego stilona i sprawdź wiązkę która leci od czujnika do kompa . Wszystkie kostki ,złączki zobacz czy któryś z cienkich pinów nie jest podgięty, czy przewód nie jest przetarty . A najlepiej gdybyś ,ze schematu odnalazł który pin z kostki przy kompie odpowiada za połączenie z czujnikiem i sprawdził miernikiem czy na przewodach nie ma gdziś dodatkowego obciążenia .
Jeżeli jednak byłoby to dla ciebie za trudne to nie mechanik ale dobry elektryk się kłania.
Czasami taniej wyjdzie jak komuś dasz zarobić niż jak sam grzebiesz i wymieniasz niepotrzebne części a czasami i przez przypadek więcej zepsujesz.

qqryk
29-12-2012, 12:30
Witam.Czasami jest tak że jeśli było coś "kopane" w liczniku to się wtedy różne cuda i cudeńka wyrabiają.Proponuje sprawdzić przeszłość auta w serwisie Fiata.

zagajgsi
29-12-2012, 12:54
kable idące od czujnika do komputera wyglądają ok. W samo auto jako takiej przygody w przyszłości nie miało niby stany licznika się zgadzają teraz wybadaliśmy ze czujnik w ogóle nie pokazuje nawet przyblizonej wartości jaka jest. Nie orientuje się ktoś czy może w liczniku są może jakieś luty które mogły się zasniedzic czy cos w tym stylu?

KOBRA
29-12-2012, 13:45
W pierwszym poście napisałeś o temperaturze ,którą pokazuje komputer . Ja rozumiem ,że nie ten w samochodzie tylko np.w programie Multiecuscan ,czy FES . Jeżeli tak jest to nie wina licznika bo programy diagnostyczne nie pokazują temp z licznika tylko z ecu.
Jeżeli jednak miałeś na myśli licznik to może faktycznie być wina licznika.

zagajgsi
29-12-2012, 14:07
Tak podpinam memo scan i on pokazuje mi temp. Czyli rozumiem ze licznik dostaje jako ostatni sygnał na wskazowke

marcin.b2508
29-12-2012, 14:17
sprawdź wszystkie połączenia, kostki pomiędzy czujnikiem a kompem czy nie są pośniedziałe. może być też któryś przewód złamany wewnątrz izolacji tak że po zewnątrz wygląda ok. możesz spróbować połączyć czujnik z kompem osobna prowizoryczną instalacja i zobaczyć czy pomoże jeśli tak to instalacja pomiędzy czujnikiem a kompem do naprawy wymiany. ewentualnie w samym kompie może być problem zimne luty itp.

zagajgsi
29-12-2012, 14:25
Połączenie między czujnikiem a komputerem jest ok sprawdziłem przejście mierniki i są ok tak samo jak piny. Może rozbiore kompa i zobaczę za zimnym latami ewentualnie poprawi luty jak myślicie dobry pomysl? On widziałem jest sklejony jakimś silikonem szarym który domyślam się za zapobiedz wilgoci?

qqryk
29-12-2012, 16:27
Znajomy miał podobne zdarzenie w Audi A3 tylko że pokazywał mu temp. zewnętrzną w lato -20 i podobne.Wymieniał czujnik,kable i nic, aż mechanik stwierdził że miał cofany licznik i przez to miał błędny odczyt.Po wymianie licznika wszystko było ok.

qronax
30-12-2012, 13:30
jeśli soft pokazuje to samo co deska to problem leży na drodze od czujnika do kompa włącznie.
sam miałem małe problemy z wskaźnikiem przepalonych świec żarowych i w ASO po potwierdzeniu sprawności części mechanicznej (centralka, świece) przeprogramowali mi komputer (do najnowszej wersji). być może Twój coś ześwirował i wystarczy taka prosta operacja.
najlepiej był by wsiąść oscyloskop i pomału powoli szukać źródła przekłamania

lukq
30-12-2012, 15:08
Czujnik temperatrury, WTS05/09, dane techniczne - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/142) miernik w dłoń i na początek sprawdź.

byrrt
31-12-2012, 00:55
miernik w dłoń i na początek sprawdź.
Czujnik był wymieniany zdaje się.
Sprawdź napięcie jakie jest na pinach tego czujnika względem masy.. Jest stabilne czy jakoś skacze dziwacznie?

lukq
31-12-2012, 09:38
To, że wymieniony, nie oznacza od razu ze na dobry. Czasem zdarza się wadliwy towar.

west_23
29-01-2013, 18:54
Wymieniałeś czujnik to rozumiem że masz stary. Podepnij stary czujnik ale nie wkręcaj go w silnik i sprawdź jakie są wskazania. Jak będzie temperatura wariować to wyeliminujesz awarie mechaniczną.

Maciek R4
29-01-2013, 19:11
a jest tylko jeden czujnik? - pytam, bo nie znam Stilo, a Palio jest pierwsza moją włoszczyzną...


co prawda nie we Fiacie, ale w VW u ojca swego czasu właśnie podobne kwiatki były, a do tego auto nie dało się uruchomić, jak jeden z czujników temperatury - uwaga - był za płytko włożony w otwór w bloku silnika, przez co dawał błędne odczyty i komp wariował...

robson73dg
27-02-2013, 22:11
a czy robiłeś test wskaźników deski w FES?