Zobacz pełną wersję : Problem z automatem zawiesza między 3-4 lub 4-5
Mam taki o to problem gdy silnik jest zimny jest dobrze ale gdy sie rozgrzeje to zaczyna zawieszać pomiędzy 3-4 albo 4-5 miedzy 4-5 rzadko, zdarzyło się i tak że musiałem poczekać aż silnik ostygnie gdyż nie było żadnego biegu, poszperałem w necie i znalazłem. Winne są najprawdopodobniej elektrozawory. Wie ktoś może coś więcej w tym temacie? A i może wiecie gdzie można dostać takie części?
Kolego, jęśli faktycznie masz uszkodzone elektrozawory to radzę abyś podjechał do specjalistycznego warsztatu naprawy automatycznych skrzyń biegu, bo to nie jest naprawa dla zwykłego mechanika do tego jest potrzebny specjalistyczny sprzęt, a naprawa przez domowego mechanika może spowodaować jeszcze większe straty a nawet doprowadzić do kupna drugiej skrzyni. Pozdrawiam i powodzenia w Nowym Roku.
Nie posiadam automatu ale jak słyszę elektrozawór w skrzyni......... to przypomina się historia kolegi z pracy, Honda CRV, też problem z biegami diagnoza elektrozawór dolny, poszedł zamówił w hondzie koszt ok 1000 zł, przyszedł wymieniono dalej nie działa, elektrozawór górny kolejne 1000 zł. Ale nadal skrzynia nie działa jak powinna więc męska decyzja kupuję nową skrzynię, że to była wersja jakaś amerykańska więc skrzyni w kraju nie uświadczył, przyjechała gdzieś z Rosji, wrzucili i okazało się że to troszkę inny typ i trzeba komputer sterujący tym modelem skrzyni.......... Sprzedał samochód jako uszkodzony........
oczywiście nie życzę Ci takich przygód !!
Crowa już w profesjonalnym warsztacie (naprawy automatów) diagnoza: sterownik+elektrozawory, tarcze, kosz sprzęgła i samo sprzęgło do regeneracji koszt 6600 zł to tak dla wiadomości jak ma ktoś podobny problem.
też nie mało........ oby mnie takie koszty omijały mimo że mój to manual....... tylko współczuć takich wydatków z początkiem roku ..
Mam taki o to problem gdy silnik jest zimny jest dobrze ale gdy sie rozgrzeje to zaczyna zawieszać pomiędzy 3-4 albo 4-5 miedzy 4-5 rzadko, zdarzyło się i tak że musiałem poczekać aż silnik ostygnie gdyż nie było żadnego biegu, poszperałem w necie i znalazłem. Winne są najprawdopodobniej elektrozawory. Wie ktoś może coś więcej w tym temacie? A i może wiecie gdzie można dostać takie części?
czesc kolego
miałem ten sam problem w swojej cromce.
Z tą tylko różnicą że u mnie jak olej w skrzyni sie rozgrzał to przy dynamicznej jezdzie i zmianie biegów (chyba nawet w tej samej konfiguracji 3-4 4-5 ) potrafiło tak pierd.. jakby skrzynia miała się rozpaść. Na dobrą sprawę możnaby z tym jezdzic w moim przypadku, bo już wiedziałem kiedy to szarpnięcie może nastąpić i wtedy puszczałem pedał gazu i swobodnie on zmieniał. Ale nie o to chodzi przecież :) wymieniłem taka magistralę z zaworkami - wygląda to bajecznie i kosmicznie zarazem :) koszt materiału jakieś 1,5 roku temu - ok 2700 brutto. Wymiana cały dzień. trzeba cały przód zdemontować ze wszystkimi chłodnicami, lampami itd. Masakra. Pracowałem wtedy w serwisie ASO więc miałem kontrole nad wykonywanymi pracami :) ale tak na poważnie trzeba to zrobić. Przy okazji wymiany centrali z zaworkami wymieniłem też olej w skrzyni - weszło ok 4 litrów bo wszystkiego nie spuszczaliśmy. No nie jest to tania naprawa ale konieczna i pomaga.
Ja teraz musze szykowac kase na wtryskiwacz :( Pozdrowionka Łukasz
Mam automat w 2,4 jtd po chipie i prawda jest taka: Fiat twierdzi, że oleju się w tych skrzyniach nie wymienia. Ja wymieniam co 30.000 km na olej dedykowany do tej skrzyni (jest to skrzynia japońska) i nie mam żadnego problemu a obecnie ma przejechane 170000
LUKAS_81
03-05-2013, 16:39
No tak serwis woli zarobić raz a porządnie, najlepiej wymieniając całą skrzynie,silnik itp... Po co się bawić w jakieś oleje, płyny i inne cuda. Ja będę się przymierzał właśnie do wymiany oleju w automacie, więc jeśli ktoś w okolicach Ostrołęki poleca jakiś serwis AS to chętnie skorzystam :)
Mam automat w 2,4 jtd po chipie i prawda jest taka: Fiat twierdzi, że oleju się w tych skrzyniach nie wymienia. Ja wymieniam co 30.000 km na olej dedykowany do tej skrzyni (jest to skrzynia japońska) i nie mam żadnego problemu a obecnie ma przejechane 170000
Nie tylko FIAT tak twierdzi. Inni producenci też nie chcą wymieniać. Moje auto ma 182 000 i serwis w ASO zgodnie z zaleceniami producenta (kontrola stanu i uzupełnianie oleju). Skrzynia działa bezproblemowo. I bądź tu mądry!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.