PDA

Zobacz pełną wersję : Auto po przełączeniu na LPG gaśnie



ShadowNet
28-12-2012, 18:28
Problem następujący pale auto z gazu po przełączeniu na gaz auto gaśnie i słychac takie ciche nierówne stukanie

lukq
28-12-2012, 19:43
Jedz do gazownika na regulacje

yacub
29-12-2012, 18:20
pale auto z gazu po przełączeniu na gaz auto gaśnie

czegoś tu nie rozumie :) to palisz na gazie i przełączasz na gaz ?

pudzian
30-12-2012, 15:10
jesli sie nie palą kontrolki od sterowania gazem sprawdz kabelek zasilania do akumlatora do reduktora gazu tez dochodzi prąd morze tez byc zapchany filterek gazu

byrrt
31-12-2012, 00:52
Tak czy inaczej lepiej aby sprawdził to gazownik.

prosto90idzie
05-01-2013, 22:48
mi gasł jak sie kabel od elektrozaworu odpioł po sprawdzaj przed reduktorem, na butli

ShadowNet
12-01-2013, 14:05
I dodam jeszcze że problem pojawia się kiedy autko się zagrzeje na benzynie normalnie ale na gazie wgl nie ma wolnych obrotów..

pietrek1993
12-01-2013, 18:37
Instalację której generacji masz? Nie ma wolnych obrotów, jak dodajesz gazu rozumiem, ze silnik normalnie pracuje?

Dawidem
30-06-2013, 12:49
Witam.
Nie będę zakładał nowego tematu gdyż mam identyczny problem jak kolega. U mnie sytuacja wygląda tak: rano odpalam i jadę ok 15km do pracy i jest wszystko ok temperatura ok 20st. Zaś powrót jest w temperaturze juz np 30 st i auto praktycznie w jednym miejscu zaczyna gasnąć po ok 10 km. Wcześniej były problemy w zaistniałej sytuacji z długotrwałym odpaleniem ale juz na benzynie (instalacja 2 gen) trzeba było długo kręcić, aż załapał. Jak odpalił i obroty wskoczyły do momentu przełączeniu na gaz to auto gasło odrazu, aż w końcu po kilku próbach udało się i gaz się załączał. Wymieniłem świece i czujnik temperatury w termostacie. Czytam od kilku dni na necie o takich przypadkach ale w moim jest najdziwniejsze to, że dzieje się to gdy jest dość ciepło na dworze +25 stopni. Dodam też, że wskazówka w czasie jazdy 90km/h jest na ćwiartce wskażnika, do połowy dochodzi dopiero gdzieś w mieście w korku. Na benzynie podejrzewam ze silnik zalewa bo ciemny dym idzie z wydechu;/ Na gazie tego nie zauważylem. Podpowiedzcie coś panowie.

Coatl1987
30-06-2013, 15:45
Sprawdź filtry gazu, podłączenie elektrozaworów a jeżeli masz interfejs to zmniejsz odstęp pomiędzy odcięciem benzyny a włączeniem gazu... Miałem podobnie i jak przygasał przy przełączaniu na gaz to trzeba było go ekstremalnie przegazowywać a potem na benzynie nie chciał palić bo przewody były "puste" zanim nie podała pompa odpowiedniej ilaści benzynki... Co do temeratury... nie wiązałby tego zbytnio ze sobą...przede wszystkim filtry... Przy gazie jak wymieniasz świece to wymień też przewody gdyż przy gazie mają dużo niższą żywotność z tym że na pewno problem nie w nich leży gdyż wtedy szarpałby, przygasał i ogólnie nie chodziłby równo silnik...

Dawidem
30-06-2013, 20:50
tylko to wygląda tak, że jadę np z prędkością 100km/h i nagle jakby odcięło gaz;/ zatrzymam się odpalam na benz, obroty lapią tak, że włącza się gaz słychać takie cyknięcie (przelączenie na lpg) po czym obroty spadają i gasnie. I tak potrafi kilka razy;/ na przewodzie od gazu mam silniczke krokowy... bylem u kumpla gazownika i na próbę założył śrubę ale było jeszcze gorzej i stwierdził, że parownik powiedział do widzenia. Gaz jest 8lat a niewiadomo co, kiedy i czy wogóle było wymieniane;/

Coatl1987
01-07-2013, 09:49
może i tak być że to parownik ale filtry są duuużo tańsze więc zacznij od tego. A co się tyczy parownika to nie daj się wkopać w regenerację bo to kosztuje około 180 zł a nowy parownik kosztuje ze 250-300...podłączysz sam a wyreguluje ci kumpel.

Dawidem
16-07-2013, 11:11
a co myślisz na temat przyczyny tego w układzie zapłonowym;> bo znajomy powiedział mi wczoraj, że sporo czytał na ten temat i twierdzi, że to może być wina zapłonu hyh

Coatl1987
16-07-2013, 20:52
jeżeli auto odpala na benzynie i po przełączeniu na gaz gaśnie to znaczy że gdzieś nie dochodzi paliwo->gaz. Tak jak pisałem, u mnie była poluzowana wtyczka na jednym z elektrozaworów. Sprawdź każdy po kolei... może się zużyły i któryś nie puszcza, potem filtry i okres przejścia na gaz na sterowniku... Co do zapłonu to raczej nie bardzo ale nie chcę zgrywać mądrali bo po prostu nie wiem. Wydaje mi się że gdyby była to wina układu zapłonowego to odczuwałbyś dyskomfort, w szerokim tego słowa znaczeniu, również jeżdżąc na benzynie. Z doświadczenia wiem że jak pada cewka to szarpi potężnie przy każdej próbie ruszenia i jazdy, jak padają przewody lub świece to strzela i po podłączeniu pod kompa dokładnie widać że obroty falują... Kiedyś na krótko upłynniło mi jazdę wymontowanie wtrysku i przeczyszczenie go ropą... Ale to była Astra Classic na 1-no punktowym wtrysku... A i jeszcze kwestią parownika to nie koniecznie cały parownik a same membrany trzeba wymienić ale to nadal jest znaczny koszt razem z regulacją...

pit14
16-07-2013, 23:22
Dawidem . Na pewno przyczyna leży w parowniku . Piszesz że masz kumpla gazownika , jeśli tak to podjedź do niego i powiedz żeby wykręcił elektrozawór na parowniku - ten z cewką ale całość od parownika nie tylko górną śrubę , w środku jest sprężynka , trzpień stalowy i uszczelka na tym trzpieniu - trzeba to wszystko umyć dokładnie ale pomoże Ci to na 2-3 miesiące bo instalacja jest już po 8 latach totalnie zasyfiona , miałem takie problemy w Tipaczu mycie tego ustrojstwa co 2-3 mce , a jak wymieniłem parownik to po 1,5 roku robiło się to samo winą tego jest ten olej który się spuszcza z parownika - robi totalny szlam na zaworze . Pozdrawiam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

a i jeszcze jedno - zacznij od wymiany termostatu bo normalnie wskazówka powinna być w połowie skali

Dawidem
18-07-2013, 12:23
dzięki panowie za podpowiedzi. Dziś zacząłem od tego ze wziałem kabelek i do plusa elektrozaworu dotykalem z plusa od aku bezposrednio kilka razy. Cycać cykał, więc chyba ok. Dodatkowo wziąłem na stałe minusa od aku prosto do elektrozaworu. Zrobione 30 km i narazie nic się nie działo. Ciekawe na jak długo heh

Dawidem
23-07-2013, 22:28
cały czas bez zmian... jak mu się zachce to jedzie, jak nie to gaśnie ehh. Chyba jestem zmuszony zrobić ten parownik. Tylko 220 zł regeneracja heh więc nie wiem czy nie lepiej nowy włożyć.

byrrt
24-07-2013, 11:09
Tylko 220 zł regeneracja heh więc nie wiem czy nie lepiej nowy włożyć.
Zestaw naprawczy z 50-60zeta i jeden wieczór..

pit14
24-07-2013, 12:22
220 za regenerowany dużo bo 200 nowy na allegro pisałem żebyś przemył trzpień i uszczelkę elektrozaworu tak się dzieje na niedogrzanym silniku olej z gazu zapieka się na trzpieniu i uszczelce a elektrozawór nie ma siły otworzyć pewnie gaz połączą się idealnie jak wskazówka temperatury jest w połowie skali termostat też pewnie masz do wymiany czytałem Twoje posty w innych tematach

kluska
29-10-2013, 18:53
Ja tak miałem i okazało się, że wąż doprowadzający gaz jest nieszczelny i dostaje się do niego powietrze. Po wymianie przewodu wszystko ok.