Zobacz pełną wersję : Marea 1.8 grzeje się, nie włącza się wentylator
solidboy
28-12-2012, 01:00
Jak w temacie.
Wentylator się nie włącza a jeżeli już to zrobi (rzadko) to dopiero przy ok.110C?
Drugi objaw to taki, że gdy po wzroście temp.do 120C wyłącze silnik i uruchomie go od razu ponownie to temp. jest wtedy prawidłowa (tak być chyba nie powinno bo temp. nie spadnie tak gwałtownie o 30C w ciągu 2 sekund).
W 1.8 nie ma czujnika w chłodnicy tak jak w 1.6. I tu jest problem bo nie wiem skąd wentylator bierze sygnał do włączenia...
Myślałem, że po 4 egzemplarzach BBM-a wiem o nich wszystko a tu taki zonk:roll:
Pierwsze co to czy faktycznie tak się grzeje czy to tylko wariuje wskaźnik temperatury. Zimne luty niestety się zdarzały w licznikach.
Następne to chyba podpięcie go pod komputer i sprawdzenie wskazań temperatury oraz zrobienie testu przekaźników (przekaźnika?) wentylatora. Zależnie od wersji czy z klimą czy bez są dwa lub jeden. Może po prostu czujnik szwankuje temperatury w termostacie, a może coś poważniejszego..
Myślę, że winny jest właśnie czujnik temperatury w termostacie, podaję błędne wskazania na licznik, co za tym idzie też do wentylatora.
Spróbuj go odpiąć i pomierzyć. Jak odepniesz i włączysz zapłon wentylator powinien automatycznie ruszyć.
Trzepnij w deskę od góry jak stary telewizor ;-) Wskazówka powinna wrócić do poziomu na rozgrzanym silniku. Ja u siebie tak miałem i pomogło.
solidboy
28-12-2012, 12:55
Jak odepniesz i włączysz zapłon wentylator powinien automatycznie ruszyć.
No właśnie w każdym aucie tak jest ale nie w BBM. Silnik tylko podbija obroty i nic więcej.
Dziś testowałem rano mojego trupa i wentylator się załączał przy ok.110C, chodził 5 sekund i wyłączał.
No właśnie w każdym aucie tak jest ale nie w BBM. Silnik tylko podbija obroty i nic więcej.
W BBM też tak jest jak jest osobny czujnik do wentylatora. Już totalnie nie pamiętam ale faktycznie w 1.8 jest tylko jeden czujnik ale podwójny.. W wersji z klimą chyba jest też 2gi od 2giego biegu na chłodnicy.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
W bbm'ach możesz też tak zrobić. Jak wypniesz wtyczkę to się włączyć powinien wentylator
załączał przy ok.110C, chodził 5 sekund i wyłączał.
A powiedz mi skąd wiesz,że chłodziwo ma akurat 110C? Masz wpiętego laptopa z np:FESem i na bieżąco kontrolujesz temp? Przywaliłeś w deskę jak ci pisałem?
Jeżeli "chodził" 5 sek. to na którym biegu,1,czy 2?. Sprawdź jeszcze rezystor w chłodnicy(przy wentylu). Odpowiada on za 1gi bieg wentyla na chłodnicy. Sprawdz w ogule,czy masz takie ustrojstwo bo pewny nie jestem.
6155
solidboy
28-12-2012, 22:04
Nie podpinałem FESa. Czyli jest możliwie, że wskaznik pokazuje np.90C a temp.silnika w rzeczywistości jest zupełnie inna tak?
Przyznam się, że nie umiem rozróżnić kiedy jest włączony 1 a kiedy 2 bieg wentylatora :roll:
Jutro wymienię czujnik (ten w termostacie) i zobaczymy. Wyjmę również wtyczkę z wentyla skoro piszecie, iz rzeczywiście powinien się wówczas włączyć.
Tak. Temp. może być zupełnie inna niż podaje zegar na desce.Nawet po wymianie czujnika możesz mieć takie same wskazania na desce bo przecież nie wiadomo czy to jest wina czujnika,czy zimnych lutów w desce? Ja tak mam u siebie ,że raz na jakiś czas muszę w nią przywalić z lekka i zegar od temp. spada do właściwej pozycji:lol:
solidboy
29-12-2012, 15:28
Nie udało mi się dziś kupić czujnika ale po odpięciu starego rzeczywiście włącza się wentylator więc jego mogę wyeliminować.
Czyli zostają zimne luty..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
solidboy
30-12-2012, 11:12
A nie czujnik?
Kolego pisałem już raz że najrozsądniej byłoby podłączyć samochód pod komputer. Czujnik można też sprawdzić miernikiem znając temperaturę i porównać na wykresie w książce Ziembowicza.. Na moje wygląda to tak że wszystko jest ok tylko licznik Ci wariuje..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
ale po odpięciu starego rzeczywiście włącza się wentylator więc jego mogę wyeliminować. Widzisz pisałem.
Skoro się włącza to znaczy, że z wentylatorem jest wszystko ok. Jak się włączył to właśnie był drugi bieg (głośno pracował)
Pozostaje Ci teraz sprawdzić albo właśnie czujnik miernikiem, albo Uderzyć w licznik i zobaczyć czy nie zrobił się zimny lut (Uderzenie w deskę powinno rozwiązać problem i sprawdzić)
Jak się włączył to właśnie był drugi bieg (głośno pracował)
Nie ustaliliśmy w ogóle czy auto ma klimę i dwa biegi ;]
To też fakt, ale tak mi się wydaję.
solidboy
02-01-2013, 17:55
Dziś wymieniłem czujnik. Bez efektów.
Auto podłączone do kompa i o zgrozo niestety silnik się grzeje w przedziale 95-110C. Błędów brak.
Wentylator się włącza prawidłowo ale nie powoduje to nagłego spadku temp.
Pozostaje pytanie jak to jest, że po skoku do 110C i wyłączeniu silnika po 2 sekundach temperatura jest już prawidłowa.
Termostat?
Nie możliwym jest aby temp tak szybko opadała.. Może Ty masz zwyczajnie zapowietrzony układ..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
solidboy
02-01-2013, 18:37
Kurczę może rzeczywiśćie...
A woda wraca normalnie do zbiorniczka wyrównawczego? Widać jak krąży? Jak przygazujesz leci mocniej?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.