Zobacz pełną wersję : fiat bravo 1.4 12V 75 KM regulacja obrotów biegu jałowego.
wuemstudio
26-12-2012, 17:02
Witam,
jest możliwość ręcznie za pomocą np. śruby wyregulować obroty biegu jałowego?? Zdaje mi sie ze silnik powinien pracować na 800 obr/min a nie 1000 obr.min.
Jeśli nie można za pomocą ręki to czy można na komputerze?
Proszę o podpowiedzi.
danielciagala
26-12-2012, 18:41
To jest prosty silnik i na komputerze raczej nie trzeba kombinować. Z tego co pamiętam to powinna być śruba regulacyjna na przepustnicy ,gdzie dochodzi linka gazu.
Oczywiście prędkość obrotów biegu jałowego sprawdzamy na nagrzanym silniku.
A może poprostu masz jakąś nieszczelność i ciągnie lewe powietrze
markshall
27-12-2012, 18:24
A może poprostu masz jakąś nieszczelność i ciągnie lewe powietrze
Może to być przyczyną. Ale generalnie obrotów się nie reguluje, jeśli na rozgrzanym silniku są inne niż powinny to trzeba szukać usterki. A śruba przy przepustnicy ustawia jej minimalną pozycję, aby mogła się całkowicie zamknąć ale nie zaklinować.
wuemstudio
27-12-2012, 19:14
Witam.
Znalazłem zdjęcie w necie przepustnicy z 1.4 12v 97 roku, ja mam 96 rok i jak zaglądalem do wtrysku czy pracuje normalnie to właśnie mam dokładnie taką samą przepustnicę.
O ile to możliwe to prosze kogoś z was o wskazanie śruby którą mogę obniżyć te obroty biegu jałowego.
61456146
Wydaje mi się że na lince gazu na tym białym plastiku, i tam jest ta zawleczka a przed zawleczką blacha ale nie jestem pewny i prosze o ewentualne sprostowanie. dziękuje :) http://beata.its24.pl/bravo%20marbella%20112.JPG
Nie no chwila panowie - to nie gaźnik aby obroty regulować linką gazu.. ECU sam reguluje obroty biegu jałowego. Inna sprawa, że może być tak podciągnięta linka że ECU nawet nie wchodzi w obroty jałowe..
no o tym myślałem, tylko nie wiedziałem jak to określić
wuemstudio
28-12-2012, 00:51
ok sprawdzę czy nie jest zbyt napięta, a o efektach poinformuję
markshall
28-12-2012, 11:04
Najlepiej by było zdjąć "krokowca" i zobaczyć czy bez niego przepustnica się zamyka. Jeśli nie - regulacja śrubą. W 1.4 regulacja linki jest nie przy samym "gaźniku" tylko przy którymś z tych "popychaczy przepustnicy" (tam jest taka dziwna konstrukcja).
Ale znając życie mocno podciągnięta linka byłaby zbyt prostą do naprawienia przyczyna wysokich obrotów, ale warto sprawdzić.
wuemstudio
28-12-2012, 18:52
Dziś sprawdzałem linke przy gazniku i faktycznie, nie ma sie do czego tam przyczepić ponieważ jest mały luz. Wykonam zdjęcie, może cos więcej mi pokażesz na fotkach???
Kolego zacznij od wyczyszczenia silniczka krokowego ,oraz kanałów w których on pracuje.
To silniczek krokowy odpowiedzialny jest za wolne obroty.
Przeczyść również przepustnicę .
Są takie preparaty do mycia gaźników.
Nie kombinuj nic mechanicznie bo możesz coś uszkodzić .
Po wymyciu wszystkiego jak nic nie pomoże to podjedź na kompa .
To może być wiele elementów (np.czujnik temp.zasysanego powietrza .czujnik temp silnika,fałszywe powietrze ,MAP,)
Rozpocvznij od wymycia zespołu przepustnicy z silniczkiem krokowym i już coś będziesz wiedział.Zalegający bród na przepustnicy i gardzieli też może być przyczyną nieszczelności .
Co do kręcenia śrubą położenia krańcowego przepustnicy to jeżeli jest fabrycznie ustawiona to odradzam.
Ale obroty są równe, ale za niskie wiec raczej to nie krokowy, ale sprawdź czy chodzi dobrze wyczyść tylko ten bolec co chodzi i ten kanał.
W 1,4 chyba nie ma czujnik temp. zasysanego powietrza. czujnik temp silnika by pokazywał ze coś jest nie tak. lewe powietrze jest możliwe (na dolocie może być mała dziurka) co do MAP to wuemstudio nie ma gazu więc nie mogły się rozejść a wątpię ze mapa silnika tak się rozregulowała. komp tez ci nie wszystko powie. tak jak KOBRA napisał zobacz czy na przepustnicy jest dużo syfu. a tak z ciekawości jaki stopień otwarcia powinna mieć przepustnica ile % (u mnie jest 3% w FES-ie sprawdzałem)
Chodiło o MAP sensor czujnik ciśnienia w dolocie a nie o mapy sterownika .
Obroty są wysokie a nie niskie .
Czujnik temp. zasysanego powietrza jest w korpusie przepustnicy
A to nie nazywa sie MAF ? no wysokie pomyliło mi się. w 1,4 nie ma CTZP (Czujnik temp. zasysanego powietrza)
Tu znajdziesz :
gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza Bravo 1.4 12v (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2251834.html)
markshall
29-12-2012, 18:09
W 1.4 zdaje się nie ma MAP sensora...
Faktycznie MAP sensora nie ma
za fazę pracy zimnego silnika odpowiada czujnik temp i silnik krokowy
wuemstudio
30-12-2012, 00:48
ok. myśle ze mogę samodzielnie wymienic czujnik temperatury zasysanego powietrza a jak nie to wstawiam do warsztatu fiata i niech sie głowią bo wymiekam już.
Silnik 1.4 nie ma również MAP Sensor-a. Wyczyść przepustnicę.
A ty słyszysz że są za wysokie czy zegary ci pokazują? Bo ojciec w marei 1.6 na zegarach tez ma 950-1000 obrtów a jak gaz mu regulowali to komp pokazywał 800-850 a na zegarach bez zmian. Też szukałem przyczyny wysokich obrotów. A ppóźniej dałem spokój
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.