PDA

Zobacz pełną wersję : bravo 1.4 12 v mono wtrysk 96 rok, gdzie ktoś mógł wprowadzić modyfikacje żeby było mocnejsze?



wuemstudio
26-12-2012, 17:10
Witam wszystkich forumowiczów. Od niedługiego czasu jestem posiadaczem fiata bravo, auto jest w kraju od dwóch lat a mimo tego zmieniał zbyt często włascicieli. Domyślam sie ze przyczyną mogło być zbyt duże spalanie. Ja mam ten sam problem, w aucie zostały sprawdzone wszystkie czujniki oraz sonda lambda. Silniczek pracuje ładnie, nie bierze oleju ale pomimo tego dużo pali. W aucie nie ma instalacji LPG.
Moim pytaniem jest gdzie ktoś mógł wprowadzić modyfikacje w takim aucie?? Mam na myśli np. jakiegoś młodego sąsiada z zachodniej granicy który mogl być posiadaczem tego auta. Mechanicy twierdzą że wszystko jest ok a ja czuje ze to auto jest zbyt mocne jak na silnik 1.4 12v i 75 km a w dodatku który jest z 96 roku. Znajomy mi podsunął taki pomysł ze własnie ktoś go gdzies zmodyfikował , zwiększył moc silnika i jednocześnie jego spalanie. Dodatkowo dodam ze obroty po nagrzaniu samochodu utrzymują się na wysokości 950-1000 obr. min , czy taka wartość jest prawidłową wartością?? Jeśli nie to gdzie taką wartość można zaniżyć ??

Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi, bede czytał, sprawdzał i odpowiadał czy coś się zmieniło.

Uchol
26-12-2012, 17:15
to normalne moje 1,4 12v też dobrze przyspiesza i wszystko mam seryjne, a spalanie zalezy jak jezdzisz.

wuemstudio
26-12-2012, 17:29
jeżdzę maksymalnie do 2500 tys obrotów. A powiedz mi uchol, jak zapalisz silnik przy takiej pogodzie to jak jest u Ciebie ?? Mi po odpaleniu podnosi sie na 1500 obrotów, przejade 2 km jest 1350, nastepne dwa i zostaje 1100 a pozniej mam juz stale obroty na poziomie 950-1000 a Ty jak masz? Najbardziej interesuje mnie wartość po rozgrzaniu silnika czy jest to tak jak u mnie czy troszkę mniej?? Znajomy ma bravo 95 2.0 i zauwazyłem ze u niego obroty to jakies 800 na min.

Uchol
27-12-2012, 01:56
u mnie rozgrzany od 800-950 a jak odpalam w -* to rosnie do 1,5 i spada

lukq
27-12-2012, 15:41
Może i głupio to zabrzmi, ale jedź na hamownie to dowiesz się czy było coś dlubane, albo przejedź się jakimś innym 1.4 ;-)
Zobacz czy komputer nie był rozkręcany, czy dolot wygląda standardowo.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

markshall
27-12-2012, 19:34
Mi po odpaleniu podnosi sie na 1500 obrotów, przejade 2 km jest 1350, nastepne dwa i zostaje 1100 a pozniej mam juz stale obroty na poziomie 950-1000 a Nie mam 1.4 więc nie wiem jak on szybko się grzeje, ale wydaje mi się że coś za wolno. Możliwe że ktoś wstawił rezystor oszukujący czujnik temp. silnika i stąd te obroty i spalanie. Ale żeby się dowiedzieć czy tak jest trzeba podłączyć się pod ECU i porównać wskazania temp ze wskaźnikiem na desce (czujnik temp jest podwójny).

wuemstudio
27-12-2012, 20:01
u mnie rozgrzany od 800-950 a jak odpalam w -* to rosnie do 1,5 i spada

a spada w jakim sensie ? Ile minut na postoju ewentualnie ile km przyjmując ze temperatura jest lekko minusowa około -3 i jedziesz max do 2500 obr./min. ???

Uchol
27-12-2012, 22:38
no tak z 45sec do 1min jest git. Weź drugą osobę ze stoperem i zmierz do 100km/h u mnie jest 13,4 a V-max 175 na 175/65 r 14

wuemstudio
28-12-2012, 01:55
u mnie to trwa jakies 5 minut , nie ważne czy jade czy stoję, powiedziałbym ze na postoju nawet szybciej rośnie temperatura silnika. Nie czaje o co chodzi Ci z tym stoperem, nie wiem jak mam Cie rozumiec

Uchol
28-12-2012, 14:37
Zmierz przyśpieszenie do 100km/h

wuemstudio
28-12-2012, 19:50
ok dzisiaj zrobię i po wykonaniu napisze tu o tym

wuemstudio
30-12-2012, 01:53
więc tak, jechałem z kobietą wiec + 50 kg i wyszło 18,25 sekund, myśle ze samemu i gdy podjął bym kilka prób udało by sie wynik zmienic na 15 sekund ale szkoda benzyny na takie testy skoro przy normalnej jezdzie tak pije ta benzyne. I jak Uchol, co sądzisz?

Uchol
30-12-2012, 03:09
no ze twoje bravo jest większym mułem niż mój, wiec to tez może być coś nie tak może rozrząd się przestawił albo zapłon bo tu bardziej wygląda na to ze przepustnica jest za mocno otwarta i leje tym paliwem na lewo i prawo. zobacz przepustnice może za duzo podaje

wuemstudio
02-01-2013, 01:20
uchol

może rozrząd się przestawił albo zapłon

mam czasem dziwny efekt przy przekręcaniu kluczykiem. Sytuacja pojawia się kiedy np. jade np 2 km samochodem i go gaszę. Następnie po minucie dwóch poki nie ostygnie zapalam go raz jeszcze ale przy tym jak krece rozrusznikiem to pierwsze czy drugie zakręcenie tym kołem to silnik zamiera w ciszy na 0,5 sekundy.

Pamietam ten efekt przy ustawiania z kolegą zapłonu w maluchu za pomocą zarówki 10 lat temu . Moje pytanie jest czy to może być objaw zapłonu, a jeśli zapłonu to czy to może być efekt dużego spalania w samochodzie ?

Pozdrawiam

Uchol
02-01-2013, 14:43
pewnie, świece; kable; brudne gniazda w module nie ma dobrej iskry. jeżeli coś nie tak to proszę o poprawienie :)

wuemstudio
02-01-2013, 19:34
sprawdzenie tych rzeczy i ewentualnie poprawienie może rozwikłać problem dużego spalania ?

luki183
03-01-2013, 10:12
Oczywiście, że może rozwikłać. To są podstawowe rzeczy które musisz sprawdzić.