Zobacz pełną wersję : Centralny zamek - uniwersalny zdalny sterownik
Moja kochana żona pomyślała o mojej wygodzie i pod choinką znalazłem uniwersalny sterownik z pilotami. Czy mogę poprosić Was o pomoc w zlokalizowaniu przewodów od centralnego zamka oraz świateł kierunkowskazów? Pożyczyłem od kogoś zdjęcie skrzynki i zaznaczyłem na nim wiązki, które wchodzą z dołu - w której szukać odpowiednich przewodów? Centralkę mam już przygotowaną tzn. przewody niepotrzebne wypięte, a potrzebne zmostkowane. I jeśli ktoś może podpowiedzieć gdzie najlepiej podpiąć się pod masę i + ? Obiecuje, że zrobie foto z zamontowania tak by każdy następny miał krok po kroku :)
6136
PS
Wszystkiego najlepszego z okazji świąt!
marcin.b2508
26-12-2012, 11:24
najprościej to będziesz miał zlokalizować przewody od centralnego na przednim słupku po zdjęciu osłony, odchyleniu dywanika. szukaj mniej więcej na tej wysokości gdzie przewody z słupka wychodzą do drzwi. mase to możesz podpiąć praktycznie w każdym miejscu karoserii, najprościej pod jakąś śrubę wkręt. a zasilanie "+" możesz brać z głównego zasilania skrzynki lub stacyjki tylko sprawdź czy jest tam stały +. kierunki też znajdziesz przy słupku bo wiązka tamtędy będzie szła progiem do tyłu.
Dzięki. Chciałem nie wychodzić ze skrzynki ale co tam... a + w skrzynce to domyślam się ten gruby brązowy? W pierwszej po lewej wtyczce?
marcin.b2508
26-12-2012, 20:47
możesz montować w skrzynce. ale tam jest najprościej (według mnie) i jak przewody ładnie ułożysz i sterownik sensownie umieścisz to wszystko zakryjesz i nic nie widać a w skrzynce masz porządek. a co do + to kontrolka lub miernik w dłoń i spr na którym programie masz stały +.
może to ci pomoże :
Sam Naprawiam - [elektryka] Montaż zdalnego ster. centr. zamka Punto II (http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-montaz-zdalnego-ster-centr-zamka-punto-ii-vt121.htm)
Dzięki, wcześniej trafiłem na ten opis ale mam starą wersje skrzynki - gdybym miał taką jak w PII to bym się wzorował.
Nie można robić takich rzeczy jak się nie ma o prądzie pojęcia.. Wszystkie kable masz koło skrzynki z bezpiecznikami. Tak naprawdę większość jest koło słupka nawet. Ale nie rób niczego skoro nie jesteś pewien bo fotorelacji pożaru na forum nie chcemy. ;)
byrrt, żartowniś z Ciebie :P
Przygotowanie:
Ze złącza centralki wyjąłem przewody pomarańczowy i pomarańczowo-czarny, były zbędne. Żółty i żółto-czarny zmostkowałem do czarnego, który podpinamy do masy.
Niestety fotki z telefonu więc jakość parszywa ale żeby następni nie musieli szukać opisuje:
1. Pod skrzynką wchodzą przewody i tam szukamy biało-czarny i biało-niebieski, do nich podpinamy kierunkowskazy. Moje przewody z centralką mialy już ładnie zamontowane diody i bezpieczniki więc odsłoniłem trochę tylko izolacji i podlutowałem 2 przewody:
6237
6238
2. Odsłaniamy przewody pod wykładziną w okolicach otwierania pokrywy silnika. Szukamy przewodów błękitnego (jasno niebieski) - otwieranie zamka i białego - zamykanie. Jest tam sporo białych więc szukamy tych cieńszych - ponieważ są 2 pary, zmierzyłem miernikiem podłączając do masy i wybrałem 2 na których pojawiało się napięcie po zetknięciu z masą.
Przewody te są owinięte taśmą izolacyjną i idą w kierunku drzwi.
6239
3. Masę wziąłem ze śruby, którą mocowana jest deska rozdzielcza, a napięcie +12V z wolnego miejsca na bezpiecznik - numer 21.
Prezentacja pilota :P:
6240
Ponieważ centralka ma dodatkowy kanał więc jak się uda, to w późniejszym terminie :P dorobię otwieranie bagażnika. Czekam na siłownik i czas :)
Pozdrawiam i życzę następnym przyjemnego montażu.
Prezentacja pilota :
Ciekawe jak długo będzie wyglądał tak ładnie :P
byrrt, żartowniś z Ciebie
wiesz są naprawdę różni ludzie. Niektórzy nie znając tematu jak im się napisze sobie poradzą bo myślą co robią a niektórzy naprawdę mają dwie lewe ręce a za wszelką siłę chcą zrobić samemu. Technikę trzeba lubić i rozumieć podstawowe prawa fizyki ;) Tak więc to tak na zasadzie ubezpieczania się - chętnie poradzę komuś ale jak nie znam to naprawdę wolę powiedzieć żeby się za to nie zabierać bo zaraz będą kolejne pytania na forum "spaliło się i co dalej".
Na pewno życzysz mi by wyglądał tak jak najdłużej :)
Trochę wiary w człowieka... zawsze jak ktoś pyta o szczegóły to zakładam, że wie co robi i jakie mogą być tego konsekwencje. Przecież robi to na własną odpowiedzialność. Myślę, że po ostatnich przypadkach druciarstwa jakie się tu pojawiło możesz być przewrażliwiony ale trzeba też zrozumieć drugą stronę. Tym bardziej, że pytałem o kilka kabelków w sienie, a nie w dreamlinerze :P
Życzę wszystkim takich pozytywnych doznań po modyfikacjach czy ulepszaniu swoich pojazdów w nowym 2013 roku.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.