Zobacz pełną wersję : ABS ESP Hill holder unaviable
Witam wszystkich. Mam problem jak w temacie ale pokoleji.
Kupiłem ELM 327 celem wypalania DFP pod garażem, bo jeżdżę moją Croma 1.9 120km przeważnie krótkie trasy.
Wszsytkie pięknie ładnie działa.
Zauważyłem jedną rzecz, jak zostawię podpięty intefejs do gniazda i odpalę samochód wyskakiwał mi właśnie ten błąd Abs ESP ...
Wystarczyło wyłączyć silnik, wypiąc interfejs odpalić i wszsytko OK.
Al 3 dni temu pojawił się ten komunikat i już nie znika. Dodatkowo czasem wyskakuje komunikat o Window Safety, ale wtedy wystarczy odtowrzyc i zaknąć (opisane w innym temacie) i problem znika, ale ten ABS ESP zostaje...
Podpiąłem pod Interfejs, odczytałem błędy - brak błędów.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - OK.
Podpiąłem odpiety akumulator pod prostownik na całą noc, by napewno był full, po podłączniu i starcie dalej to samo. Komunikat ABS ESP Hill holder unaviable.
Pytania:
- czy to może mieć jakiś związek z podpinanym intefejsem, czy mogłem coś uszkodzić?
- czy to może być kwestia klocków hamulcowych, bo przy hamowaniu leciutko popiskuje, przy lekkim naciśnięciu. Klocki wydawaly mi się dobre pare tysiecy km temu....
- a może jakiś inny powód. Jak sprawdzić skoro FiatECUScan pokazuje 0 błędów?
Z hill hollderem i ja miałem problemy w bravo. z tyły za zderzakiem masz wiązkę (o ile jest jak w bravo II a pewnie jest) zobacz czy nie jest uszkodzona i zobacz jak wtyczka na tej wiązce się miewa. Jak podepniesz fesa to wejdź w zakładkę ABS i wtedy zrób skan bo pewnie bierzesz skan silnika i dlatego nie widzisz błędu. reasumując:
skan ABS'u czy nie strzelił czujnik ABS bo to on odpowiada za to wszystko
Przy błędzie wyjdzie czy czujnik strzelił czy cos z wiązką, jak wiązka to wiesz gdzie szukać.
No masz racje, skanowałem tylko silnik. Sprawdze i dam znac. Dzieki za odp
Zapomniałem, podpięcie fesa nie wywołało błędu to pewnie zbieg okoliczności. Jest tyle śniegu że mogłeś wiązką zaczepić a jak się wsparłeś zderzakiem o coś cofając to na bank wiązka (ja tak miałem)
Właśnie wrócielm z garazu. Podpiąłem interfejs i ... moge sie połączyć tylko z silnikiem. Każdy inny jak wybieram to jest błąd połączenia.
Jak puściłem skan modułów, to pokazał, że dostępny jest tylko silnika.
Czy ja mam jakąś ubogą wersję czy coś gdzie trzeba zmienić by zadziałało?
pobierz z forum witaminkę do najnowszej wersji i sprawdź wtedy
Do połączenia z ABS potrzebny jest adapter typ 1 taki jak np. tu Adapter FES do ELM KKL dla FiatEcuScan typ 1 2 3 (2823212454) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/adapter-fes-do-elm-kkl-dla-fiatecuscan-typ-1-2-3-i2823212454.html)
Ja na początku roku miałem ten sam problem z wyłączającym sie abs i resztą pisałem również na tym forum, okazała się zalana przez błota pośniegowe wtyczka nad przednim kołem, po wymianie wtyczki koszt niewielki spokój do dziś.....
To moze byc to, gdyz ja awaria nastapila po umyciu auta wraz z podwoziem na myjce cisnieniowej - wiec moze zalalem jakas wtyczke. Napiszcie prosze jak ja odnalesc, i jak wymienic
Podłącz się pod kompa i przetestuj. nie ma co w ciemno szukać bo nawet jak to zrobisz to może błąd nie zniknąć. jedna wtyczka jest z tyłu po prawej stronie na belce zderzaka. Może być to również któraś z wtyczek tuż przy kole od ABS wiec komp wszystko powie która to.
U mnie to było przy przednim lewym wtyczka na uchwycie od amortyzatora wyskakiwał błąd C1035, wątek o tym błędzie http://fiatklubpolska.pl/croma-446/blad-c1035-14513/
dlatego trzeba podpiąć pod komputer i wtedy pokaże który to czujnik
Sciagnalem wersje 3.5. Jak odpale poprzez "Loader" (czy to jest ta witaminka) pisze, ze wersja jest registered, czyli chyba OK.
1 - Ale mimo wszystko nie moge sie polaczyc z zadnym innym modulem oprocz ECU. F12-Scan DTM -> tez pokazuje tylko ECU. Uzyłem wersji 2.6 registered i to samo. Tylko ECU.
2 - aby się polczyc i sprawdzic ABS potrzebuje jeszcze jakis dodatkowy adapter? Bez tego nic nie pokaze?
tak ponoć jest do ABS'u adapter. nawet ktoś link wklejał w innym wątku.
Update.
Była chwila wiec odkręciłem wszystkie koła i sprawdziłem klocki, wyglądają na praktycznie nowe.
Potem zacząłem sprawdzać czujniki przy kolach i ostatni sprawdzany (oczywiście) był uszkodzony.
Wtyczka OK ale do niej dochodzi kabel, cały w osłonie wszystko pięknie ładnie ale ostatnie 0,5 cm już nie jest w osłonie !!! (co za baran to tak zaprojektował), widać dwa kabelki i jeden z nich był po prostu ułamany.
Rozebrałem więc całą wtyczkę, wyjąłem piny zlutowałem do kabla, zaizolowałem każdy z pinów z osobna i... wtedy się zorientowałem, że nie wiem który ma gdzie iść- dwa piny i dwa szpilki w gnieździe wiec 2 kombinacje, Spróbowałem obie ale komunikat o błędzie nie gaśnie.
Pytania:
czy odpięcie akumulatora na xxx minut/godzin pomoże? Czy tylko z kompa można to wyzerować? Bo ja nadal nie umiem się połączyć z czymkolwiek innym niż ECU...
czy zamiana miejscami tych kabelków może mieć wpływ na działanie czujnika?
Spróbowałem obie ale komunikat nie gaśnie.
zgaśnie jak błąd z kompa wykasujesz. za wtyczką kable powinny mieć taki sam kolor jak przed więc poleć po prostu kolorami.
za wtyczką kable powinny mieć taki sam kolor jak przed więc poleć po prostu kolorami.
tylko jak już rozszarpałem wtyczkę na strzępy to mi nić nie daje że połączyłem te same kolory... bo nie wiem jak były we wtyczce.
zgaśnie jak błąd z kompa wykasujesz.
ja bym sobie kupił ten adapter, tylko skoro nie mogę się połączyć z innymi modułami (oprócz ECU), to i z tym pewnie się nie połączę, nawet z adapterem.
Co robię źle z tymi programami?
tylko jak już rozszarpałem wtyczkę na strzępy to mi nić nie daje że połączyłem te same kolory... bo nie wiem jak były we wtyczce.
jak masz kable idące do wtyczki np niebieski i żółty to dalej od wtyczki do czujnika tez musisz mieć niebieski i żółty. wszystko proste.
Co do adaptera to jak go kupisz to połączysz się z reszta funkcji życiowych a nie tylko z silnikiem
Co do adaptera to jak go kupisz to połączysz się z reszta funkcji życiowych a nie tylko z silnikiem
Czy taki będzie dobry?
Adapter FES do ELM KKL dla FiatEcuScan typ 1 2 3 (2899959160) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/adapter-fes-do-elm-kkl-dla-fiatecuscan-typ-1-2-3-i2899959160.html)
Tam są 3 różne typy do wyboru, ja zakupiłem ten interfejs:
ELM 327 1.4 PL ford fiat renault opel honda elm327 (2807309502) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i2807309502.html)
Który typ mam wybrać bo nie widzę ELM327...
napisz do sprzedawcy i on doradzi. ponoć typ 1 się komunikuje z ABS'em
pawliczex
27-12-2012, 17:12
Kolego kup sobie taki interfejs Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) Nim połączysz się z abs, wspomaganiem kierownicy i całą resztą z którą sobie nie radzi elm
A więc.... zanim doszedł adapter znalazłem jeden uszkodzony kabelek tuż przy czujniki prawego tylnego koła. Naprawiłem ale nadal był komunikat. Więc już czekałem spokojnie na adapter. Po podpięciu był komunikat "C1035 - Czujnik prędkości koła (lewy przód)", i rzeczywiście. Szukając uszkodzonego, sprawdzając po kolei musiałem uszkodzić też ten. Naprawiłem i komunikat zniknął.
Dzięki wszystkim za pomoc.
PS
Krótki opis naprawy. W związku z brakiem oryginalnej wtyczki ta z ułamanymi kablami została rozerwana na kawałki by wyjąć piny (samiczki). We wtyczkach przy kołach są piny samce (bolczyki). Każdy z kabli z osobna został połączony z pinem samicą, zaizolowany koszulkami termicznymi, nałożony na odpowiednie piny samce we wtyczce. Całość zaizolowana i zabezpieczona. Koszt ok 5 zł. Praca ok 2h na koło. Przód to pikuś, tył gorzej bo mniej miejsca i przydały by się rączki małego chińczyka a nie europejskie graby.
PS2.
Przy użyciu adaptera1 i ELM327 mogę się połączyć z ECU silnika, ABS i TRW Electric Power Steering. Do reszty nie.
Czy brakuje mi jakiś adapterów czy taki już urok mojego auta?
Spróbuj połączyć się bez adaptera . Nie do wszystkich sterowników jest potrzebny. Podłącz sam ELM i zrób skanowanie F11 zobaczysz co znajdzie
Spróbuj połączyć się bez adaptera . Nie do wszystkich sterowników jest potrzebny. Podłącz sam ELM i zrób skanowanie F11 zobaczysz co znajdzie
Bez adaptera widzi tylko ECU silnika, nic więcej. Skanowanie modułów pokazuje tylko moduł silnika.
Bez adaptera widzi tylko ECU silnika, nic więcej. Skanowanie modułów pokazuje tylko moduł silnika.
A więc ELM z płytką która nie obsługuje po CAN . Gdzie kupiłeś ? Może zadzwoń niech wymienią.
Poczytaj tu o wadlwych ELM-ach :
Tłumacz Google (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.fiatecuscan.net/&ei=40MmT7mDG8OU-wa8mKDeDA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCUQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.fiatecuscan.net/Default.aspx%26hl%3Dpl%26client%3Dopera%26hs%3DfZm %26rls%3Dpl%26channel%3Dsuggest%26prmd%3Dimvns)
temat pradawny:)
Ale zapytam:
oczywiście wyskoczył mi komunikat Hill holder. Do poniedziałku nie będę miał okazji podjechać na kompa.
Jak komunikat może "być połączony " z inymi systemami?
Tzn nie mam wiadomo - tempomatu.
Ale nie mogę uruchomić samochodu ze sprzęgła. ( na wciśniętym sprzęgle ).
Tylko na hamulcu.
Czy gdzieś nad sprzęgłem sa jakieś czujniki? do sprawdzenia?
bezpieczniki OK.
stevenek
20-01-2017, 20:35
temat pradawny:)
Ale zapytam:
oczywiście wyskoczył mi komunikat Hill holder. Do poniedziałku nie będę miał okazji podjechać na kompa.
Jak komunikat może "być połączony " z inymi systemami?
Tzn nie mam wiadomo - tempomatu.
Ale nie mogę uruchomić samochodu ze sprzęgła. ( na wciśniętym sprzęgle ).
Tylko na hamulcu.
Czy gdzieś nad sprzęgłem sa jakieś czujniki? do sprawdzenia?
bezpieczniki OK.
A nie mruga Ci jeszcze kontrolka z kłódeczką?
Zapewne podwiesił Ci się czujnik sprzęgła albo zepsuł na dobre. Nad pedałem sprzęgła masz taki automacik/włącznik jak nad hamulcem, musisz zanurkować pod deskę i go wymontować. Jak bolec pozostał w pozycji wciśniętej to spróbuj go lekko kombinerkami wyciągnąć (u siebie tak miałem). A jeśli nie to zapewne jest uszkodzony. Możesz się upewnić sprawdzając miernikiem czy zamyka obwód.
Hej, dziś i u mnie pojawił się komunikat podczas jazdy autostrada.
Jednak tempomat dziala, światła wsteczne działają, stopu także.
Obstawiam, że to wina czujnika ABS w kole tył, ponoć, przypadłość Crom (przy wtyku do piasty). W tym tygodniu zdiagnozuje problem i zobaczymy co będzie.
Bezpieczniki spr., wszystko ok.
Dziwne tylko, że pojawia się po uruchomieniu jakieś 60-80sek, bez różnicy czy jadę czy stoję.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Właśnie wczoraj skończyłem z tym walczyć.
Było już tak że przy odpaleniu od razu systemy były nieaktywne. Odkrecilem koło lewy przód, zgodnie z błędem z ecu.Dobrałem się do kabli wszystko w błocie , poczysciłem wtyczki okazało się że styki na wtyczce abs były zaśniedziałe.
Po złożeniu wszystkiego do kupy cisza i spokój.
Sam abs też zaczął normalnie pracować i nie włącza się z byle powodu.
Tak i u siebie oceniam. Dziś straszna chlapa na autostradzie, więc myślę że to spowodowało błąd.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Jednak tempomat dziala, światła wsteczne działają, stopu także.
Zrób diagnostykę. Na pewno coś wyjdzie. U mnie co jakiś czas miałem podobny błąd podczas spokojnej trasy. Wyłączał się również tempomat. MES wskazywał na prawy przedni czujnik ABS lub uszkodzony pierścień magnetyczny piasty. Wyciągnąłem czujnik, przeczyściłem go i zamontowałem ponownie. Póki co, błędu nie miałem, a tempomat nie wyłącza się. Zrobiłem loga podczas jazdy ze wszystkich czujników ABS, prawy przedni nieco odstaje sygnałem od pozostałych. Na wiosnę czujnik wymieniam.
U mnie od ostatnich mniej wiecej trzech miesiecy swieci sie blad abs a co za tym idzie hill holder i esp, wg kompa czujnik lewe przednie kolo, mialem wymieniac ale przez jakis czas blad zniknal, pozniej sie pojawil, a ostatnio przy wiekszych mrozach znowu bledu nie ma, jak tylko przyjdzie odwilz znow sie pojawia. Mysle ze w takim razie zepsuty czujnik abs moge wyeliminowac i szukac problemu we wtyczce/wiazce?
Myślę że tak, winna wiązka. U mnie właśnie świeci ciągle od 2 dni. Aura na zewnątrz sprzyja wilgoci w wtyczkach. Jak było sucho, nie było błędu. Nie udało mi się zrobić diagnostyki, bo auto jeździ cały czas. Dziś np Torun... Muszę, albo sam sprawdzić na kanale połączenia, albo mechanik. Jednak obiecuję że długo z błędem jeździć nie będę, bo to strasznie mnie irytuje.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Mysle ze w takim razie zepsuty czujnik abs moge wyeliminowac i szukac problemu we wtyczce/wiazce?
Na początek potraktuj wszystkie wtyczki preparatem do czyszczenia styków, zapewnie gdzieś dostała się wilgoć i z tad takie objawy.
matteus1987
06-02-2019, 22:00
Ja od około tygodnia borykałem się z tym problemem. Pojawiające się losowo błędy a dzisiaj nawet razem ze świecąca się czerwona dioda od hamulców. Po podpięcia do komputera czujnik prawy tył. Okazało się ze pin we wtyczce był skorodowany. I nie zawsze stykał. Po dolutowaniu części wszystko Ok. Błędów nie ma.
Padbandito
07-02-2019, 10:46
Też od paru dni losowo pojawia mi się komunikat , dziś mam zamiar sprawić komputerem który czujnik świruje . Jak najszybciej dobrać się do wtyczki bez kanału ? Musze zrzucić koło ?
Najlepiej zrzucić koło.
Bez kanału zrobisz bez problemu .
Czarno- żółta wtyczka.
Udało się;)
Auto odstawiłem do mechanika, diagnoza i z dwóch stron tył wymienione po~20/25cm wiązki, po czym problem zniknął.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
matteus1987
04-04-2019, 06:03
A ja mam komunikat dotyczący tylko ESP i Hill holder bez ABSu. Tez może się to wiązać z przyczynami opisanymi powyżej?
Matteus Poszukaj w moich postach, znajdziesz rozwiązanie. Teraz forum mi tak wolno działa, że nie mam cierpliwości.
Witam i mnie dopadło hill holder ABS ASR ESP unavailable see handbook,po podłączeniu pod Mesa pokazało że problem jest w prawym przednim kolem. Oględziny przy samej wtyczce uszkodzony przewód,jakimś cudem udało mi się to polutować ,wiem że jest to rozwiązanie na krótką metę .Szukam ale nie mogę znaleźć wtyczki ,37444do ABS ,czy ktoś z szanownego grona wymieniał wtyczkę? lub zna namiary na sklep ,proszę o pomoc .
lub zna namiary na sklep ,proszę o pomoc .
Poszukaj w tym sklepie https://www.e-connectors.pl/pl/c/Wtyczki-samochodowe/80
Poszukaj w tym sklepie https://www.e-connectors.pl/pl/c/Wtyczki-samochodowe/80
Dzięki za podpowiedź ,już tam szukałem i niestety nie ma
Witam i mnie dopadło hill holder ABS ASR ESP unavailable see handbook,po podłączeniu pod Mesa pokazało że problem jest w prawym przednim kolem. Oględziny przy samej wtyczce uszkodzony przewód,jakimś cudem udało mi się to polutować ,wiem że jest to rozwiązanie na krótką metę .Szukam ale nie mogę znaleźć wtyczki ,37444do ABS ,czy ktoś z szanownego grona wymieniał wtyczkę? lub zna namiary na sklep ,proszę o pomoc .
Nie będzie łatwiej zamówić całego przewodu z pierścieniem? Na alledrogo trochę tego jest... Najtańsze już za 54 pln
Szukam wtyczki kończącej wiązkę elektryczną, wtyczka jest wpinana do pierścienia o którym piszesz-czujnika ABS
Temat zakończyłem i załączam mały manual może kiedyś komuś się przyda.1 Kupno takiego przewodu 37569 37570 ,kupiony przewód od strony samochodu jest zakończony takim gniazdem 37571.W mojej Cromie wiązka w jest w całości i biegnie od gniazda czujnika ABS do głównej wiązki w aucie. 2 Wiązka samochodowa i nowy kabel zostały połączone w taki sposób [ATTACH=CONFIG]37572[/ATTACH ,następnie koszulka termokurczliwa + taśma izolacyjna i peszel. Proszę pamiętać że do samochodu najlepsza jest taśma izolacyjna na bazie tkaniny.Kabel był/jest stosowana w marce Fiat,Opel,Alfa Romeo cena na popularnym Alleg.... 77pln.
Witam podepnie się pod temat bo jeszcze o takich objawach nikt nie pisał. Mianowicie wyświetla się błąd hill Holder i ESP ( bez ABS) tylko i wyłącznie w momencie wcisniecia hamulca. Po puszczeniu pedału gasnie komunikat i kontrolka aż do ponownego wciśnięcia hamulca. Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Zepsuty wyłącznik hamulca. Pod MES można zrobić jego test.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Podłączałem i wszystko niby ok. Tzn program pokazuje reakcje na wciśnięcie i zwolnienie hamulca zgodnie z faktycznym stanem
Mianowicie wyświetla się błąd hill Holder i ESP ( bez ABS) tylko i wyłącznie w momencie wcisniecia hamulca.
..aku masz sprawny/naładowany?
U mnie w tamtym tygodniu miałem podobny objaw, przejazdy przez "progi zwalniające" więc zwolnienie pedału przyspieszenia lub/i wciśnięcie hamulca i od razu kontrolka i komunikat Hill Holder i ESP unavailable (po ponownym uruchomieniu silnika komunikat znikał i później powtórka; też myślałem, że może być problem z czujnikiem hamulca, ale gdy obroty/prędkość spadały tylko przez zwalnianie pedału gazu błąd też się pojawiał). Przy słabym akumulatorze i niskich obrotach nie było za wiele prądu...więc nie dla wszystkich systemów starczyło.
Niestety w obecnej sytuacji epidemii jazda na krótkich odcinkach do pracy (i ostatnie przymrozki) osłabiły niestety akumulator.
Po doładowaniu aku jak na razie problem ustąpił...
Aku jest nowy tzn ma 3 miesiące więc to nie to. Ogólnie problem zaczął się od problemów ze skrzynią tzn mam automat i po wciśnięciu hamulca czasem nie dało się zrzucić z pozycji P. Podłączyłem pod Mes okazało się że nie zawsze wciśnięcie hamulca jest "zauważane przez czujnik". Spryskalem ten przy pedale contactem i się naprawiło w sensie tym że teraz za każdym razem po wciśnięciu hamulca da się przerzucać tryby jazdy jednak pojawił się ten hill Holder. Auto stoi w garażu nie jezdzone od tygodnia więc problem wilgoci nie ma nic do rzeczy. Na odpalonym czy na zgaszonym z przekręconym kluczykiem zawsze wciśnięcie hamulca wiąże się z ikonka i komunikatem hill Holder i ESP. Po puszczeniu hamulca wszystko znika. I tak cały czas.
I mnie dopadł hill Holder. Ma ktoś z szanownych forumowiczów możliwość podpięcia kompa we Wrocławiu lub Warszawie, żeby sprawdzić szczegóły? Z góry dziękuję
Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka
...u mnie po doładowaniu akumulatora problem zniknął na kilka tygodni (lub raczej był to zbieg okoliczności) - bo później błąd zaczął się powtarzać ciągle. Pozostał do sprawdzenia "czujnik hamulca/stopu" - test/próba uruchomienia silnika z wciśniętym hamulcem - brak zapłonu, więc czujnik nie działa.
W wolnej chwili demontaż czujnika:
- odkręcamy piankową osłonę nad pedałami - 2 wkręty +
- pozycja "na kolana" przy progu kierowcy lub na plecach z "głową pod kierownicą"
- czujnik jest nad pedałem hamulca - wykręcamy/pół obrotu w prawo
- rozpinamy czujnik z wtyczką przewodów
- rozbieramy czujnik (ostro zakończony nóż/uwaga na palce)
- ja użyłem "spray do kontaktów" -także do wtyczki, która została pod kierownicą a części metalowe blaszki/sprężyny odgiąłem
- składamy, montujemy nad pedałem
- przy okazji można sprawdzić stan pedału sprzęgła (ewentualne oznaki pęknięć)
- sprawdzamy czy błąd dalej występuje i czy można odpalić auto z hamulca
38654
38655
38656
38657
38658
38659
damazy61
28-07-2020, 17:26
Też mam problem z komunikatem. EPS,hill holder nie do dyspozycji. Po podpięciu MESa sypie błędami. Dwóch mechaników i dwa ASO nie potrafią sobie z tym poradzić. Sam już nie wiem w co uderzyć. Masakra.3867038671
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
3867238673
Wszystkie błędy na drugim zrzucie związane są z ESP więc może trzeba sprawdzić wiązki, które do niego idą oraz sam czujnik :roll:
damazy61
28-07-2020, 22:23
Wszystkie błędy na drugim zrzucie związane są z ESP więc może trzeba sprawdzić wiązki, które do niego idą oraz sam czujnik :roll:Kilku fachowców już mi sprawdzało(po mojej sugestii) czujniki abs przy kołach,centralke ESP pod tunelem środkowym jak i czujnik pedału hamulca. Niby wszystko ok. Ładowanie i akumulator też ok. Nie mam już pomysłu na te usterki. Nie mam już ochoty jeździć po mechanikach bo widzę że oni mają jeszcze mniejsze pojęcie niż ja. Pomóc mi może jedynie pomoc od kogoś kto miał już taki przypadek i go rozwiązał. Codzienna jazda okraszona beepem i wyświetlaniem tych komunikatów jest strasznie upierdliwa i frustrująca.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
piniasty
31-07-2020, 14:02
Czy ktoś próbował naprawiać przetarty kabelek od czujnika w łożysku koła przedniego?
Wszystko zależy w którym miejscu się przetarł, jeśli w trudno dostępnym do wymiany całe łożysko.
Jeśli chodzi o przewód czujnika ABS to cena nowego nie jest specjalnie wysoka. Ja bym nie kombinował tylko wymienił cały czujnik.
Jeśli chodzi o przewód czujnika ABS to cena nowego nie jest specjalnie wysoka. Ja bym nie kombinował tylko wymienił cały czujnik.
Żeby wymienić cały czujnik trzeba wymienić łożysko gdyż czujnik jest pierścieniem jednokrotnego montazu na łożysku nabijanym w zwrotnice. Dopiero od niego idzie przewod że zdjęcia. Jeśli przewod czujnika uszkodzony jest na pierwszym odcinku to czarno widzę jego naprawę. Nie dość że jest krótki to bardzo napięty ze względu na bliskość przegubu zewnętrznego.
Bartoszko22
24-04-2022, 18:10
Witam wszystkich. Ja z małym zapytaniem. ABS ESP Hill Holder swiecił, mechanik w kompie powiedział ze prawy tył, okej wymieniłem ale błąd nie zgasł i tu moje pytanie czy po wymianie piasty z czujnikiem trzeba jechac na kompa do mechanika zeby wykasował czy sam powinien zniknąć czy moze odpiąć aku na pare minut :):):)
Przejedź się kawałek, błąd powinien zniknąć. Na postoju może nie zniknąć. A jeżeli po 1-2 km nie zniknie to pewnie przyczyna była inna niż wymieniony element.
malutki1989
25-04-2022, 11:17
Mógł być czujnik uszkodzony. Piastę samą w sobie trudno uszkodzić. Może wiązka do czujnika gdzieś uszkodzona.
Jeżeli dobrze wymieniłeś to powinien zniknąć...
Bartoszko22
30-04-2022, 09:46
Super dzięki, podejdę do tego przewodu łączącego czujnik z centralką. A tak na koniec ta centralka abs/esp jest pod autem czy gdzies zabudowana, ciężko się do niej dostać? Wiem że po nitce do głębka ale zapytam bo niewiem na co sie szykować :)
Czujnik jest wbudowany w piastę, z tego co mi wiadomo, sam czujnik aby się popsuł to raczej są małe szanse. Przewody od ABS niestety często padają. Słabe wykonanie. Kostka główna jest zaraz przy zbiorniku. Rozdziela potem na lewe i prawe koło. Ja miałem problem z tym przewodem, 2 x był juz lutowany, wreszcie się wkurzyłem, zdjąłem całość i kupiłem "wypinacz pinów" i przelutowałem na nowe kable, kłopot sie skończył. Błąd ABS/ESP powinien zniknąć od razu po naprawie łączeń.
Witam pierwszy raz się odzywam na forum.Croma 1.9 Czy można wyprobowac jakoś FES a bez kupowania. Mam problem z ABS w CROMIE. Do tej pory łączyłem się ELM 327 i telefonem ale to tylko silnik. czy jes wersja darmowa FIAT ECU SCAN np.lite takiej używam do strej AUDI .
Skoro już odezwałeś się pierwszy raz, to należy iść za ciosem i pierwszy raz zajrzeć do działu download na tym forum. Warto to zrobić, zwłaszcza po raz pierwszy. ;)
Witam pierwszy raz się odzywam na forum.Croma 1.9 Czy można wyprobowac jakoś FES a bez kupowania. Mam problem z ABS w CROMIE. Do tej pory łączyłem się ELM 327 i telefonem ale to tylko silnik. czy jes wersja darmowa FIAT ECU SCAN np.lite takiej używam do strej AUDI .
Tak darmowa wersja umożliwia odczyt błędów centralki ABS...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.