Zobacz pełną wersję : Wibrowanie Stilo 1.9JTD 1800-2100 RPM
dreadlook
20-12-2012, 23:04
Panowie, bo zmienię auto. Już mnie skręca. :razz: Jadę dzisiaj sobie i zauważyłem, że jak depnę mu to od ok 1900-2100RPM wpada w wibracje (coś jakbym jechał po zdartym garbie na drodze). Najbardziej odczuwalne na 4 i 5 biegu - na niższych nie tak bardzo. Owe zachowanie nie dzieje się kiedy delikatnie daję gazu. Dodam, że od jakiegoś czasu miałem coś takiego, że jak jechałem sobie np. 50km/h na 5, puściłem i wcisnąłem ostro gaz to było słychać puknięcie (tu stawiam, że to któraś poduszka - silnik lub skrzynia). Co o tym sądzicie? Miał ktoś coś podobnego?
zajac1990
21-12-2012, 04:12
ja mam podobna sytuacje ale zadnych stukow nie mam . Poprostu miedzy tymi obrotami auto lekko wibruje. stawiam na zuzyta poduszke silnika
Witam.
Miałem to samo-do wymiany prawa półoś napędowa.Prawa półoś składa się z dwóch półosi i na łączeniu tych osi znajduje się kielich a w nim takie choćby łożyska i one niestety się wyrabiają.Z początku są małe drgania a po czasie zacznie już konkretnie czepać.Mi niestety to sie stało podczas wyjazdu w Niemczech-naprawa troche bolała po kieszeni.
dreadlook
21-12-2012, 17:13
Witam.
Miałem to samo-do wymiany prawa półoś napędowa.Prawa półoś składa się z dwóch półosi i na łączeniu tych osi znajduje się kielich a w nim takie choćby łożyska i one niestety się wyrabiają.Z początku są małe drgania a po czasie zacznie już konkretnie czepać.Mi niestety to sie stało podczas wyjazdu w Niemczech-naprawa troche bolała po kieszeni.
Chyba nie jest to taki wydatek jak dwumas, więc cieszyłbym się. Czy szarpaki to wyłapią, czy jak zobaczyć, czy to akurat to?
To jest coś takiego? FIAT STILO 1.9 JTD PÓŁOŚ NAPĘDOWA LEWA ZAPRASZAM (2850610362) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/fiat-stilo-1-9-jtd-polos-napedowa-lewa-zapraszam-i2850610362.html)
To jest lewa strona,ale to coś takiego.
A to jest z Abartha podobna jest do JTD PÓŁOŚ PRAWA DŁUGA FIAT STILO ABARTH 2.4 (2832014750) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/polos-prawa-dluga-fiat-stilo-abarth-2-4-i2832014750.html)
A to prawdopodobnie masz na wykończeniu KRZYŻAK PRZEGUBU WEWNĘTRZNEGO FIAT STILO 1.9JTD !! (2814023078) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/krzyzak-przegubu-wewnetrznego-fiat-stilo-1-9jtd-i2814023078.html)
dreadlook
21-12-2012, 18:26
Bez rozkręcania się nie dowiem, czy to to?
Proponuje podjechać do dobrego mechanika i sprawdzić luz na półosi.
dreadlook
23-12-2012, 14:54
Proponuje podjechać do dobrego mechanika i sprawdzić luz na półosi.
Miałeś tylko te objawy co ja, czy coś jeszcze?
Największe wibrowanie było na V biegu. Jedź 80km/h na V biegu i gwałtownie przyśpieszaj wtedy zobaczysz co się dzieje.Mi przód dosłownie podskakiwał.Jak mechanik wymieniał mi całą półoś to krzyżak wypadł z kielicha tak był wybity.
dreadlook
24-12-2012, 20:06
A na innych biegach u Ciebie było ok? Bo u mnie dzieje się tak tylko na 4 i 5 po ostrym depnięciu od 1800-2100RPM.
Na niższych biegach było ok.Tylko na 4 i 5 biegu.Czyli na 99% masz to co u mnie było.
dreadlook
26-12-2012, 15:08
Luzy na kanale wyczuję?
dreadlook
26-12-2012, 23:33
Wibracje ustały.. ?
dreadlook
27-12-2012, 11:37
Jednak to tylko złudzenie. Dalej to samo - dodam, że po dodaniu i odpuszczeniu ostro gazu słychać puknięcie.
Gborowik
27-12-2012, 13:37
Jednak to tylko złudzenie. Dalej to samo - dodam, że po dodaniu i odpuszczeniu ostro gazu słychać puknięcie.
Może to być koło dwu masowe, ale nie musi. W Stilo bywa też tak, że do felg od środka przymarza lód i wtedy zostaje naruszone wyważenie. Jeśli felgi są czyste, to problem może być większy.
sprawdz czy gaszac silnik slyszysz dodatkowe stuki w zaleznosci od tego czy gasisz wciskajac sprzeglo czy nie - ta metoda posluguje sie mistrz z zaprzyjaznionego mi ASO
Ja obstawiam poduszki przy skrzyni
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Też mi stuka przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Tak samo mi stuka i w seicencie i siostrze w oplu. Żadne z tych dwóch ostatnich dwumasu nie posiada, więc obstawiałbym co innego.
Przecież pisze ze za takie pukanie odpowiedzialne są poduszki skrzyni bądź silnika
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
dreadlook
27-12-2012, 16:13
Tylko, że ruszając autem na ręcznym i obserwując silnik nie ma on luzów za dużych - chodzi tak jak powinien. Tym bardziej nie słychać żadnych stuków na postoju.
Sprawdzałeś dolna poduszkę jak pracuje ze strony kanału? Mówię Ci zsrr też tak miałem, postrzelaj chwile ze sprzęgła to zobaczysz
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
dreadlook
27-12-2012, 16:24
Mógłbyś dać link, która to poducha?
Środkowa tylna tak robi, ta przy sankach
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
dreadlook
27-12-2012, 17:07
Która to na obrazku http://www.pioopi.piasta.pl/sch_sil/stilo_jtd.jpg ?
Nr 3.
Zejdź do kanału i niech 2 osoba strzela ze sprzęgła, zobaczysz czy jest luźna. Nie kupuj bez takiego sprawdzenia.
Na 100% masz do wymiany.Kosz nowej kompletnej półosi to ok 2000 zł plus robocizna.
dreadlook
28-12-2012, 11:15
Panowie, jesteśmy coraz bliżej. Podniosłem auto i kręcąc kołem przód tył słyszę pukanie jak po spuszczeniu gazu. Co więcej? Jak gwałtowniej poruszam wyczuwam też drgania. Jakaś podpowiedź?
Jedź na szarpaki to może coś zobaczą skoro są jakieś luzy..
dreadlook
28-12-2012, 13:31
Zdecydowanie te luzy i pukanie dobiega z półosi.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://w239.wrzuta.pl/film/8G4Bb57ZA9M/dscf5665
W taki sposób to Ci nic nie da,musisz poruszać samą półosią i wtedy stwierdzisz czy masz luz na krzyżaku.
dreadlook
28-12-2012, 15:57
W taki sposób to Ci nic nie da,musisz poruszać samą półosią i wtedy stwierdzisz czy masz luz na krzyżaku.
Z lewej strony przy skrzyni ruszałem łapiąc za gumę i słychać stukanie.
Moim zdaniem wybity krzyżak.Kupić kielich + krzyżak i sprawa załatwiona.Kielich-200zł krzyżak-120zł + wymiana i jest ok.Dobrze że to jest lewa strona bo prawa jest o wiele gorsza.
dreadlook
28-12-2012, 16:29
Tyle, że z prawej to samo..
Na filmiku słychać stuki a raczej szarpanie według mnie to jest normalne. Jedź do mechanika do będziesz miał 100% pewność.Ja obstawiam w dalszym ciągu że masz uszkodzony krzyżak.
Zrobiłem już z takim 20000 km w stilo i ze 30000 w seicento :)
dreadlook
29-12-2012, 10:09
Co mi stacja diagnostyczna poradzi? Przecież oni nie wyczują na szarpakach luzów przegubów, a tym bardziej wewnętrznego.
Wjedź na kanał i bez podnoszenia auta wyczujesz luz na półosi.Złap za półoś i okręcaj góra dół,wtedy wyczujesz czy masz luzy albo jakieś stukanie.Luzy zawsze są ale nie za duże to musi mechanik fachowiec określić.
dreadlook
29-12-2012, 12:34
Tylko skąd tu dobrego mechanika..
Ja mam tylko że na drugim krańcu Polski.:roll:
bazyl121
01-01-2013, 20:42
Kielich-200zł
Gdzie znalazłeś takie tanie kielichy?
Wojtas1992
01-01-2013, 22:42
Co mi stacja diagnostyczna poradzi? Przecież oni nie wyczują na szarpakach luzów przegubów, a tym bardziej wewnętrznego.
Ja mam telepanie przy 90km na poczatku miałem tylko na 5 biegu i przy mocnym przyspieszaniu a teraz też na 4, na 3 nic. Lewa strona luz osiowy jakieś 2mm na prawym moze ze 3mm. Wydaje mi się ze taki luz to norma i nie wiem co dalej sprawdzać dwumas??
marko330
06-05-2013, 20:15
Ja mam telepanie przy 90km na poczatku miałem tylko na 5 biegu i przy mocnym przyspieszaniu a teraz też na 4, na 3 nic. Lewa strona luz osiowy jakieś 2mm na prawym moze ze 3mm. Wydaje mi się ze taki luz to norma i nie wiem co dalej sprawdzać dwumas??
Jakieś rozwiązanie udało się zastosować?
Bo mam to samo chyba. 5 bieg powyżej 90km/h - przyspieszam - telepie, puszczam gaz - nie telepie, znów gaz - telepie (2 różne komplety kół - więc to wyeliminowane). Dodam też, że chyba od 3-4 lat mam problem nie rozwikłany z telepaniem również przy hamowaniu - już nie mam siły z tym walczyć i szukać igły w stogu siana. Nie jest to raczej wina tarcz, bo to było już nie raz wymieniane, a szarpanie się powtarza. Co gorsze, problem NIE występuje regularnie. To znaczy, bywa tak, że hamuję i jest płynnie, gładko... (dość sporadycznie), ale pojadę np. 2-3km dalej i już telepie przy hamowaniu. (głównie to dotyczy prędkości wyższych-autostradowych).
Ostatnio doszedł też odgłos czegoś ocierającego jak dojeżdżam powoli do świateł na "luzie". Słychać coś obracającego się sporo szybciej niż koła. Odgłos cichnie gdy wrzucę bieg.
Dodam tylko, że auto normalnie przyśpiesza jeśli chodzi o sprzęgło, oraz nie rzuca budą ani nie wydaje dziwnych odgłosów jeśli chodzi o dwumas.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.