Zobacz pełną wersję : Lejący wtrysk... Co zrobić ? Stilo 1.9 JTD 115KM
zajac1990
18-12-2012, 17:05
Witam. Jak w temacie nie wiem co mam zrobić z lejącym wtryskiem. Zrobiłem test przelewowy i z tego co wychodzi to jeden wtrysk jest uszkodzony... na 1-szym 2-gim i 3-cim wtrysku jest po 1ml paliwa a w 4-tym jest 11ml. Silnik kręciłem przez ok 25sec. Czy da się wymienić samą końcówkę ? czy lepiej kupić używany wtrysk ? i prosił bym o instrukcję jak wymontować taki wtrysk:)
6078
Dodam, że mam straszny problem z odpaleniem samochodu... nawet na zagrzanym silniku:)
kup samą końcówkę- sam wymienisz, wtrysk trzyma łapka - trzeba odkręcić śrubę na klucz 10, jak wyciągniesz wtryskiwacz to wymień podkładkę miedzianą pod nim
zajac1990
18-12-2012, 18:00
A czy na pewno wystarczy wymienić tylko końcówkę ?
Powinno w zupełności wystarczyć.
zajac1990
18-12-2012, 19:12
A czy środek do czyszczenia wtryskiwaczy może pomóc ?
malutki640
18-12-2012, 20:32
A czy środek do czyszczenia wtryskiwaczy może pomóc ?
może, ale raczej nie taki do baku a taki do filtra paliwa np:
TEXPERT - Marek Czarniawski - dystrybutor Texaco, Yuasa, Topla, Wynn's, Kleen-flo, Mann Filter. Wszystko do samochodu - akumulatory, oleje, chemia warsztatowa, płyny. (http://www.texpert.pl/cw0602.html)
sam się przymierzam przy zmianie filtr paliwa.
zajac1990
18-12-2012, 20:42
Nie wiem czy bawić się w te dodatki czy od razu tą końcówkę wymienić...
Na moje rozumowanie to 3 wtryski leją, a jeden jest dobry.
zajac1990
18-12-2012, 21:24
Ja myślałem, że ten wtrysk który zostawia po sobie więcej niż 30 % od tego co najmniej zostawia to jest uszkodzony... Ale mogę się mylić.
Tu masz jak robi się próbę przelewową Sprawdzanie Wtryskiwaczy CR (http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/26750-sprawdzanie_wtryskiwaczy_cr.html#post296589) dokładnie tak jak zrobił kolega.
Ocena testu przelewowego wtryskiwaczy CR. - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2193581-0.html)
Pomoc w interpretacji próby przelewowej wtrysków :) (http://www.forum.alfaholicy.org/156/28441-pomoc_interpretacji_proby_przelewowej_wtryskow.htm l)
zajac1990
18-12-2012, 22:04
czyli z tego co ja zrobiłem wnioskuję, że 4-ty wtrysk do roboty. Skoro oddał o 10ml więcej paliwa w 25sek. Czyli różnica jest ok 100%
Więcej na przelew mniej w cylinder dla mnie to oczywiste ...
Tak.
zajac1990
18-12-2012, 22:08
:) dzięki za pomoc. Jak dorwę dzisiaj koncówkę to jutro wymienię i dam znać co i jak. Na szczęście pracuje w hurtowni to będe miał po zniżkach :D
marcin.b2508
19-12-2012, 00:39
no to trzymam kciuki i czekam na efekty bo za bardzo nie wieże w to że samemu uda ci się zregenerować wtryskiwacz CR.
Koniecznie zrób foto, albo wideomanual
zajac1990
19-12-2012, 22:11
niestety u siebie w hurtowni nie bylo takiej koncowki i musialem zamowil w sklepie. Czesc bede mial dopiero na jutro :(
Ciekawe czy uda się Koledze w całości wyjąć wtryskiwacz;-) Następstwa lejącego wtryskiwacza to dziura w tłoku wypalona przez nadmiar paliwa.
Więcej na przelew mniej w cylinder dla mnie to oczywiste ...
Tak.
A nie odwrotnie? Moim zdaniem jak leje do cylindra to wyrzuca nadmiar przez przelew. Popieram wymianę kompletnego wtryskiwacza. Jeżeli tylko końcówkę to po jej wymianie oddać wtryskiwacz do sprawdzenia.
A nie odwrotnie? Moim zdaniem jak leje do cylindra to wyrzuca nadmiar przez przelew. Popieram wymianę kompletnego wtryskiwacza. Jeżeli tylko końcówkę to po jej wymianie oddać wtryskiwacz do sprawdzenia.
W no tak źle napisałem, ogólnie nadmiar wywala przez przelew.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
zajac1990
20-12-2012, 15:09
koncowka wymieniona lacznie z podkladka. auto odpala teraz super. czas operacji ok 1h koszt 159 zl. potem dodam foto z wymiany :)
Koniecznie :) Przyda się, bo musimy się zabrać za tą sprawę u szwagra w alfie :)
Czyli jednak ;-)
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
zajac1990
20-12-2012, 20:29
Mam chwilkę więc opiszę wymianę końcówki wtryskiwacza.
Zaczynamy od wypięcia wtyczki oraz przewodu przelewowego
Następnie bierzemy płaską 13-stkę oraz 14-stkę i odkręcamy przewód paliwa od wtrysku.
6108
Następnie bierzemy imbus bodajże 30 lub 25 i odkręcamy łapę wtrysku
6109
ściągamy dwie podkładki z tej łapy i próbujemy jednocześnie wyciągnąc łapę z wtryskiem
Trzeba do tego urzyc trochę siły.
Jak już wyciągniemy wtrysk to montujemy go w imadle, porządnie ściskamy, ściągamy starą miedzianą podkładkę i odkręcamy końcówkę kluczem oczkowym 15-stka.
6110
Potem umieszczamy nową końcówkę i przykręcamy potem nakładamy NOWĄ miedzianą podkładkę
6111
Montujemy wtrysk w silniku, przykręcamy łapę, przewód paliwa, zakładamy wtyczkę i przewód przelewowy.
Autko teraz odpala jak nigdy dotąd :D
Mam nadzieję, że komuś się to przyda :)
Wyciąłem i zrobiłem manual z tego w osobnym temacie.
Przykleiłem ;-) http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/wymiana-wtryskiwacza-manual-stilo-1-9-jtd-17327/
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.