PDA

Zobacz pełną wersję : Opony palio weekend 1.2



mbskrk
17-12-2012, 15:17
Witam,

Jakie rozmiary opon podejdą do palio (felga 14)? wiem, że oryginalnie były 175/65 ale czy np 165/70 będą się nadawać?

Pozdrawiam
Mariusz

seth
17-12-2012, 15:27
wg instrukcji powinieneś mieć opony 175/70. Ale te 165 tez wejdą

mbskrk
17-12-2012, 15:52
dzięki za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam.

pawcio126
18-12-2012, 01:11
Ja jeżdżę na 195/65, i jeździ się bardzo fajnie ;)

Nie wiem czy jest sens zakładać węższe opony nić katalog daje..no ale co tam :D

seth
18-12-2012, 07:56
Nie wiem czy jest sens zakładać węższe opony
jest sens. węższe opony zachowują się lepiej w śniegu i mają zima lepszą przyczepność.

byrrt
18-12-2012, 08:21
jest sens. węższe opony zachowują się lepiej w śniegu i mają zima lepszą przyczepność.
Tak i nie, wiele o tym już było pisane. Zalecenia producenta mówią wyraźnie że rozmiar opon powinien być taki nie inny więc tego się trzymajmy. Jeżeli mamy szerszy lacz na lato - ok, na zimę wracamy do standardowego. Węższy być nie musi.

seth
18-12-2012, 08:24
no tak. Za bardzo to uprościłem. Ogólnie na zimę lepiej założyć opony o wyższym profilu. Czyli tak jak u meni producent zaleca koła od 15" do 18" tak na zimę mam 15" żeby opona tłumiła nierówności i była węższa i lato 16" bo 17" koła to zabójstwo dla felg :D

byrrt
18-12-2012, 09:07
bo 17" koła to zabójstwo dla felg
Na 17 to w BBMach jeżdżą ;) Zawsze jak jest więcej gumy to auto jeździ bardziej komfortowo, ale gorzej trzyma się zakrętów.

seth
18-12-2012, 09:09
powiem szczerze że moje bravko na 16 trzyma sie świetnie, na 15 też super ale to może dlatego że jest niesamowicie sztywne i niskie

pawcio126
18-12-2012, 09:14
A mój tam nie jest taki sztywny na zakrętach przy wyższej prędkości :D

seth
18-12-2012, 09:15
Masz szczęście. Nowe bravo jest super ale za sztywne i za niskie. Nie przewidzieli że mamy takie "ładne" drogi

aro_77
18-12-2012, 13:57
Eeee tam ja zawsze miałem 17tki w AR156, u żony w AR147 też są cały czas, w mojej obecnej 159 mam na zimę 17tki, a na lato bym chciał 19tki bo 17 wyglądają trochę balonowato. Nigdy nie narzekałem na komfort, a prowadzenie i wygląd +

seth
18-12-2012, 13:59
pewnie masz dobre drogi. u nas na Lubelszczyźnie drogi to porażka. na 17" felach bałem sie o plomby w zębach :D

byrrt
18-12-2012, 15:31
Nie no komfort jest na pewno większy na grubszej gumie - nikt nie powie że nie. Tak naprawdę to chodzi tylko o wygląd bo przecież nikt tymi autami się nie ściga jako tako..

seth
18-12-2012, 15:33
dokładnie. ja na 17" felach krótko jeździłem. jednak 16" to chyba największe koło jakie nadaje się na moje miejskie drogi. A szkoda :(

aro_77
18-12-2012, 15:50
Komfortowo dla pasażera ale dla kierowcy komfort psychiczny też jest ważny - ja pare ładnych lat temu w 156tce po założeniu 15tek z zimówkami po pełnym sezonie na 17tkach z oponami UHP wyjechałem od wulkanizatora i po pierwszym zakręcie stanąłem na poboczu bo myślałem że mi kół nie przykręcił, wyjąłem klucz i sprawdzałem, tak bujało na wysokim i miękkim profilu.

seth
18-12-2012, 16:41
no już w to nie uwierzę. Nie przesadzajmy, musiałbyś jechać ponad 100km/h żeby odczuwać taką różnice. Mi jakoś ciężko w to uwierzyć.

aro_77
18-12-2012, 18:32
Nie muszę Cię przekonywać ale takie są moje odczucia w 147 i były w 156 bo bo od ponad 2 lat mam 159, a w niej cały rok 17tki ale profil wyższy niż w 156 i 147 dlatego chciałbym przejść na 18tki lub 19tki w lecie.

seth
18-12-2012, 19:18
nie chodzi o to żebyś mnie przekonywał. :D Po prostu mi ciężko uwierzyć że auto tak strasznie pływa i jest to tak odczuwalne. Osobiście uważam że 18 a juz tym bardziej 19" fele to przesada, to już jazda jak wozem drabiniastym. Moje zdanie wynika dlatego że stan dróg u mnie jest taki a nie inny, niestety. Ale bardzo chętnie zobaczyłbym jak to wygląda na samochodzie.

mbskrk
18-12-2012, 20:24
reasumując 165/70 wejdą... ale jednak zdecyduję się na to co fabryka wymyśliła bez kombinacji :P
Pozdr.