PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.6 16 v - Na niskich obrotach źle pracuje



Zokolic
14-12-2012, 20:16
WITAJCIE !
Silnik 90konny 1.6 16v

Objawy/ Wskazówki


-Nie pracuje na niskich obrotach/ pracuje ale jak traktor - coś jagdyby pracował na dwa gary, ale... jak dam gwałtownie gazu ładnie się odzywa z "kopyta" - czasem "pierdzi strzela" i troche kopci na biało...<?!> może dlatego,że jest zmimny /
-Mam paliwo w zbiorniku, zachowuje się tak, jak gdyby paliwa nie dostawał.
-Wtryski działają - żadnego błędu na listwie
-Filtr paliwa czysty.
-Pompa nowiuteńka 2 razy sprawdzałem ostro wali benzyną
-Jest iskra.
-Jak się go uda odpalić (czasem na "raz") pracuje bardzo dynamicznie bez zakłóceń , ale na wysokich obrotach powyżej 3 - jest bardzo dynamiczny
-Jednak pracuje nie poprawnie na niskich obrotach.
-Gaśnie podczas jazdy / ale jest dynamiczny
Nie ważne jak jest zimno odpala od razu, nagrzeje się (tak myślę,) i przestaje działać.
Może pompa jest rozłączana przez przekaźnik ?
Może jakiś bezpiecznik?
POMOCY!

Ps..zaraz tez zielona *rwe potne palnikiem spale zaoram i posypie ziemię solą.
<desperat>

yacub
15-12-2012, 12:30
sprawdz map sensor - wypnij wtyczke i zobacz czy bedzie rożnica - tak samo do sprawdzenia czujnik temperatury zasysanego powietrza :) to na początek :)

luki183
15-12-2012, 12:33
Spokojnie. Byłeś na komputerze? Może jakieś błędy są. Przyczyn może być wiele. Najlepiej podepnij i sprawdź na początek kompa.

dj_jerzyk87
17-12-2012, 01:41
a może sonda nawala?
U mnie jak Bravka chodziła nierówno na niskich obrotach, jak się później okazało nawaliła sonda. Wymieniłem i jest ok

Zokolic
17-12-2012, 18:09
a może sonda nawala?
U mnie jak Bravka chodziła nierówno na niskich obrotach, jak się później okazało nawaliła sonda. Wymieniłem i jest ok

Podejrzewam,że jeśli sonda nawala, to chyba ogólnie silnik źle pracuje, a nie tylko na niskich obrotach.

Prawdopodobnie rozwiązałem problem,
chodzi o to,że pompa zaciąga paliwo
prawdopodobnie jakimś cudem nie zaciąga paliwa do dzbana 9tego plastikowego pudła w którym tkwi pompa.
Jeśli doleje paliwa, silnik odpala. Na chwilę, prawdopodobnie przy wlewaniu paliwa, wleje się co nieco do tego dzbana i silnik odpali.
Jak go sam nie wyłącze, albo nie zgaśnie, to pompa wytworzy takie podciśnienie,że musi pracować 3 atmosfery to dużo.

odpisze, jak sprawdzę czy zbiornik się nie odkształcił i nie zatyka otworu którym pompa zasysa paliwo.; )

dj_jerzyk87
17-12-2012, 18:39
w takim razie powodzenia życzę ;)

Zokolic
18-12-2012, 10:17
w takim razie powodzenia życzę ;)

Plastikowy zbiornik pod wpływem zasysania (i jazdy na resztkach) odkształcił się i nie zaciągał paliwa.
Wlałem butelką plastikową do tego plastikowego dzbaneczka ltr benzyny i samochód pięknie się prowadził.
Wie ktoś gdzie może być bezpiecznik pompy paliwowej ?

lukq
18-12-2012, 17:25
Z lewej strony kierownicy poszukaj w serwisowych.

Zokolic
19-12-2012, 09:58
Z lewej strony kierownicy poszukaj w serwisowych.

coś się stało... dziwnego.
Wsiadam do samochodu, pali się kontrolka wtrysku (samochód chodził nieprawidłowo)
stracił iskre,
wtryski nie mają zasilania
pompa nie pracuje

ogólnie to tylko kontrolki (te przy normalnym starcie silnika się palą)
rozrusznik kręci ale nie odpala

czujnik wypadkowy wciśnięty
immobiliser ?

byrrt
19-12-2012, 10:51
immobiliser ?
A lampka Code zapala się na chwilę i gaśnie?

Zokolic
20-12-2012, 18:09
A lampka Code zapala się na chwilę i gaśnie?

Przekręcam kluczyk "CODE" i gaśnie
Kręcę rozrusznikiem i nic.
To coś jakby czujnik bezwładnościowy rozłączył wszystko co jest odpowiedzialne za zapłon.

byrrt
21-12-2012, 08:47
Czujnik bezwładnościowy odłącza tylko pompę paliwa.
Skoro pali się lampka wtrysku to sprawdź na kompie co się dzieje z autem..

yacub
21-12-2012, 09:37
hmm czujnik połozenia wału ? ale posprawdzał bym wszystkie bezpieczniki i przekaźniki ;)

Zokolic
21-12-2012, 17:27
hmm czujnik połozenia wału ? ale posprawdzał bym wszystkie bezpieczniki i przekaźniki ;)

to sie dzieje. sprawdzam, przekaźnik po przekażniku,

Zokolic
22-12-2012, 11:25
to sie dzieje. sprawdzam, przekaźnik po przekażniku,

Samochód odpalił, mój ojciec poszedł do garażu gdy mnie nie było i zasterował przekaźnik plusem.
Dał plus (jeśli dobrze zrozumiałem) do przekaźnika (ten duży biały przykręcony na ścianie przedziału silnika.
Tylko dlaczego tego plusa nie ma.

yacub
22-12-2012, 14:00
to teraz od czego jest ten przekaźnik :) i bedziesz szukał dalej :)

Zokolic
23-12-2012, 03:17
to teraz od czego jest ten przekaźnik :) i bedziesz szukał dalej :)
Chodzi o:
Przekaźnik załączający pompę.

Po włączeniu stacyjki, skąd jest on zasterowywany ?- (czyli skąd dostaje napięcia) ?
Ponieważ brakuje:

brakuje zasilania pompy
brakuje zasilania cewki
brakuje impulsu na wtryski

Kontrolka CODE - się nie pali.
Coś zablokowało pompę ,cewkę wtryski.
Gdy podłączyłem bezpośrednio
plus z akumulatora do bezpiecznika pompy paliwa odpalił.
czyli brakuje zasilania (zasterowania)

Co to może być ?

yacub
23-12-2012, 12:11
chodzi chyba o podwójny przekaźnik - one najczesciej nawalają ;)

Zokolic
23-12-2012, 18:15
chodzi chyba o podwójny przekaźnik - one najczesciej nawalają ;)

ale nie ma zasterowania, - przekaźnik jest sprawny,

byrrt
25-12-2012, 00:05
Jest gdzieś przekaźnik który podaje napięcie na cały osprzęt (czujniki) i na ecu. Jest też bezpiecznik na to wszystko. A sterowanie przekaźnika jest ze stacyjki.

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Zokolic
25-12-2012, 13:39
Jest gdzieś przekaźnik który podaje napięcie na cały osprzęt (czujniki) i na ecu. Jest też bezpiecznik na to wszystko. A sterowanie przekaźnika jest ze stacyjki.

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli jest gdzieś ten przekaźnik,to gdzie?
Za akumulatorem została wypięta wtyczka wiązki kabli, możne imobiliser ,albo ecu chwyciło błąd?
Rozłączenie akumulatora może wykasować błąd?

byrrt
28-12-2012, 00:13
Jeśli jest gdzieś ten przekaźnik,to gdzie?
U Ciebie to nie dam głowy, ale u mnie jest np. nad schowkiem pasażera - przekaźnik od osprzętu i obok przekaźnik od pompy paliwa.

Rozłączenie akumulatora może wykasować błąd?
Błędy zostają w ECU. Można wykasować tylko programem serwisowym. Tyle że jeżeli lampki od ECU/Code Ci nie świecą to w ogóle zasilania na ECU nie masz..

Zokolic
28-12-2012, 22:51
Błędy zostają w ECU. Można wykasować tylko programem serwisowym. Tyle że jeżeli lampki od ECU/Code Ci nie świecą to w ogóle zasilania na ECU nie masz..

Dobra, a jeśli wystąpił błąd na połączeniu:
stacyjka -> Immobiliser -> ECU - to chyba nie będzie zasilania,
wystarczy ,że połączę z akumulatora + i odpala normalnie,

Została odłączona wiązka (wtyczka) za akumulatorem -czy nie wkardł się jakiś błąd?
Mam rozbitą brave na zakładzie, wymontuje stacyjkę immobiliser i ecu, podstawię pod mój samochód, jak nie odpali to już będę wiedział,że nie ma błędu na lini stacyjki.
Zasilanie wychodzi ze stacyjki, to co może blokować?
Jeśli dam plus kablem ,to znaczy,że immobiliser nie blokuje - bo teoretycznie każdy złodziej może tak samochód odpalić - bzdura
Więc wychodzi na to że imobilaser jest sprawny, a brakuje plusa,
myślę,czy po-prostu nie dać kabla bezpośrednio z akumulatora - silnik chodzi , żadnych błędów.

byrrt
31-12-2012, 01:32
wystarczy ,że połączę z akumulatora + i odpala normalnie,
haha i Ty myślisz, że to takie proste? :P Stacyjka załącza tylko napięcie (mechanicznie zwiera), immo czyta transponder z klucza i wysyła polecenie zezwolenia rozruchu silnika lub brak zezwolenia. Wszystko idzie po magistrali szeregowej (transmisja cyfrowa).

Jakby coś z immo było a zasilanie było ok to by się kontrolka immibilisera zapaliła i nie gasła!

Zokolic
02-01-2013, 23:43
haha i Ty myślisz, że to takie proste? :P Stacyjka załącza tylko napięcie (mechanicznie zwiera), immo czyta transponder z klucza i wysyła polecenie zezwolenia rozruchu silnika lub brak zezwolenia. Wszystko idzie po magistrali szeregowej (transmisja cyfrowa).

Jakby coś z immo było a zasilanie było ok to by się kontrolka immibilisera zapaliła i nie gasła!

Przepalony bezpiecznik 30-stka.
dziękuję, do zamknięcia.