Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.6 16 v - Na niskich obrotach źle pracuje
WITAJCIE !
Silnik 90konny 1.6 16v
Objawy/ Wskazówki
-Nie pracuje na niskich obrotach/ pracuje ale jak traktor - coś jagdyby pracował na dwa gary, ale... jak dam gwałtownie gazu ładnie się odzywa z "kopyta" - czasem "pierdzi strzela" i troche kopci na biało...<?!> może dlatego,że jest zmimny /
-Mam paliwo w zbiorniku, zachowuje się tak, jak gdyby paliwa nie dostawał.
-Wtryski działają - żadnego błędu na listwie
-Filtr paliwa czysty.
-Pompa nowiuteńka 2 razy sprawdzałem ostro wali benzyną
-Jest iskra.
-Jak się go uda odpalić (czasem na "raz") pracuje bardzo dynamicznie bez zakłóceń , ale na wysokich obrotach powyżej 3 - jest bardzo dynamiczny
-Jednak pracuje nie poprawnie na niskich obrotach.
-Gaśnie podczas jazdy / ale jest dynamiczny
Nie ważne jak jest zimno odpala od razu, nagrzeje się (tak myślę,) i przestaje działać.
Może pompa jest rozłączana przez przekaźnik ?
Może jakiś bezpiecznik?
POMOCY!
Ps..zaraz tez zielona *rwe potne palnikiem spale zaoram i posypie ziemię solą.
<desperat>
sprawdz map sensor - wypnij wtyczke i zobacz czy bedzie rożnica - tak samo do sprawdzenia czujnik temperatury zasysanego powietrza :) to na początek :)
Spokojnie. Byłeś na komputerze? Może jakieś błędy są. Przyczyn może być wiele. Najlepiej podepnij i sprawdź na początek kompa.
dj_jerzyk87
17-12-2012, 01:41
a może sonda nawala?
U mnie jak Bravka chodziła nierówno na niskich obrotach, jak się później okazało nawaliła sonda. Wymieniłem i jest ok
a może sonda nawala?
U mnie jak Bravka chodziła nierówno na niskich obrotach, jak się później okazało nawaliła sonda. Wymieniłem i jest ok
Podejrzewam,że jeśli sonda nawala, to chyba ogólnie silnik źle pracuje, a nie tylko na niskich obrotach.
Prawdopodobnie rozwiązałem problem,
chodzi o to,że pompa zaciąga paliwo
prawdopodobnie jakimś cudem nie zaciąga paliwa do dzbana 9tego plastikowego pudła w którym tkwi pompa.
Jeśli doleje paliwa, silnik odpala. Na chwilę, prawdopodobnie przy wlewaniu paliwa, wleje się co nieco do tego dzbana i silnik odpali.
Jak go sam nie wyłącze, albo nie zgaśnie, to pompa wytworzy takie podciśnienie,że musi pracować 3 atmosfery to dużo.
odpisze, jak sprawdzę czy zbiornik się nie odkształcił i nie zatyka otworu którym pompa zasysa paliwo.; )
dj_jerzyk87
17-12-2012, 18:39
w takim razie powodzenia życzę ;)
w takim razie powodzenia życzę ;)
Plastikowy zbiornik pod wpływem zasysania (i jazdy na resztkach) odkształcił się i nie zaciągał paliwa.
Wlałem butelką plastikową do tego plastikowego dzbaneczka ltr benzyny i samochód pięknie się prowadził.
Wie ktoś gdzie może być bezpiecznik pompy paliwowej ?
Z lewej strony kierownicy poszukaj w serwisowych.
Z lewej strony kierownicy poszukaj w serwisowych.
coś się stało... dziwnego.
Wsiadam do samochodu, pali się kontrolka wtrysku (samochód chodził nieprawidłowo)
stracił iskre,
wtryski nie mają zasilania
pompa nie pracuje
ogólnie to tylko kontrolki (te przy normalnym starcie silnika się palą)
rozrusznik kręci ale nie odpala
czujnik wypadkowy wciśnięty
immobiliser ?
immobiliser ?
A lampka Code zapala się na chwilę i gaśnie?
A lampka Code zapala się na chwilę i gaśnie?
Przekręcam kluczyk "CODE" i gaśnie
Kręcę rozrusznikiem i nic.
To coś jakby czujnik bezwładnościowy rozłączył wszystko co jest odpowiedzialne za zapłon.
Czujnik bezwładnościowy odłącza tylko pompę paliwa.
Skoro pali się lampka wtrysku to sprawdź na kompie co się dzieje z autem..
hmm czujnik połozenia wału ? ale posprawdzał bym wszystkie bezpieczniki i przekaźniki ;)
hmm czujnik połozenia wału ? ale posprawdzał bym wszystkie bezpieczniki i przekaźniki ;)
to sie dzieje. sprawdzam, przekaźnik po przekażniku,
to sie dzieje. sprawdzam, przekaźnik po przekażniku,
Samochód odpalił, mój ojciec poszedł do garażu gdy mnie nie było i zasterował przekaźnik plusem.
Dał plus (jeśli dobrze zrozumiałem) do przekaźnika (ten duży biały przykręcony na ścianie przedziału silnika.
Tylko dlaczego tego plusa nie ma.
to teraz od czego jest ten przekaźnik :) i bedziesz szukał dalej :)
to teraz od czego jest ten przekaźnik :) i bedziesz szukał dalej :)
Chodzi o:
Przekaźnik załączający pompę.
Po włączeniu stacyjki, skąd jest on zasterowywany ?- (czyli skąd dostaje napięcia) ?
Ponieważ brakuje:
brakuje zasilania pompy
brakuje zasilania cewki
brakuje impulsu na wtryski
Kontrolka CODE - się nie pali.
Coś zablokowało pompę ,cewkę wtryski.
Gdy podłączyłem bezpośrednio
plus z akumulatora do bezpiecznika pompy paliwa odpalił.
czyli brakuje zasilania (zasterowania)
Co to może być ?
chodzi chyba o podwójny przekaźnik - one najczesciej nawalają ;)
chodzi chyba o podwójny przekaźnik - one najczesciej nawalają ;)
ale nie ma zasterowania, - przekaźnik jest sprawny,
Jest gdzieś przekaźnik który podaje napięcie na cały osprzęt (czujniki) i na ecu. Jest też bezpiecznik na to wszystko. A sterowanie przekaźnika jest ze stacyjki.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Jest gdzieś przekaźnik który podaje napięcie na cały osprzęt (czujniki) i na ecu. Jest też bezpiecznik na to wszystko. A sterowanie przekaźnika jest ze stacyjki.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Jeśli jest gdzieś ten przekaźnik,to gdzie?
Za akumulatorem została wypięta wtyczka wiązki kabli, możne imobiliser ,albo ecu chwyciło błąd?
Rozłączenie akumulatora może wykasować błąd?
Jeśli jest gdzieś ten przekaźnik,to gdzie?
U Ciebie to nie dam głowy, ale u mnie jest np. nad schowkiem pasażera - przekaźnik od osprzętu i obok przekaźnik od pompy paliwa.
Rozłączenie akumulatora może wykasować błąd?
Błędy zostają w ECU. Można wykasować tylko programem serwisowym. Tyle że jeżeli lampki od ECU/Code Ci nie świecą to w ogóle zasilania na ECU nie masz..
Błędy zostają w ECU. Można wykasować tylko programem serwisowym. Tyle że jeżeli lampki od ECU/Code Ci nie świecą to w ogóle zasilania na ECU nie masz..
Dobra, a jeśli wystąpił błąd na połączeniu:
stacyjka -> Immobiliser -> ECU - to chyba nie będzie zasilania,
wystarczy ,że połączę z akumulatora + i odpala normalnie,
Została odłączona wiązka (wtyczka) za akumulatorem -czy nie wkardł się jakiś błąd?
Mam rozbitą brave na zakładzie, wymontuje stacyjkę immobiliser i ecu, podstawię pod mój samochód, jak nie odpali to już będę wiedział,że nie ma błędu na lini stacyjki.
Zasilanie wychodzi ze stacyjki, to co może blokować?
Jeśli dam plus kablem ,to znaczy,że immobiliser nie blokuje - bo teoretycznie każdy złodziej może tak samochód odpalić - bzdura
Więc wychodzi na to że imobilaser jest sprawny, a brakuje plusa,
myślę,czy po-prostu nie dać kabla bezpośrednio z akumulatora - silnik chodzi , żadnych błędów.
wystarczy ,że połączę z akumulatora + i odpala normalnie,
haha i Ty myślisz, że to takie proste? :P Stacyjka załącza tylko napięcie (mechanicznie zwiera), immo czyta transponder z klucza i wysyła polecenie zezwolenia rozruchu silnika lub brak zezwolenia. Wszystko idzie po magistrali szeregowej (transmisja cyfrowa).
Jakby coś z immo było a zasilanie było ok to by się kontrolka immibilisera zapaliła i nie gasła!
haha i Ty myślisz, że to takie proste? :P Stacyjka załącza tylko napięcie (mechanicznie zwiera), immo czyta transponder z klucza i wysyła polecenie zezwolenia rozruchu silnika lub brak zezwolenia. Wszystko idzie po magistrali szeregowej (transmisja cyfrowa).
Jakby coś z immo było a zasilanie było ok to by się kontrolka immibilisera zapaliła i nie gasła!
Przepalony bezpiecznik 30-stka.
dziękuję, do zamknięcia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.