Zobacz pełną wersję : Podłączenie interfesju ELM 327
MartinezDW
13-12-2012, 20:24
Witam. Jest ktoś z Wrocławia? Mam problem z podłączeniem interfejsu elm 327 do komputera w GP posiadam też adapter pin 3. Korzystam z programu Fiat EcuScan 3.5 (wersja zarejestrowana). Coś może źle robię :mad:
Przeniosłem do odpowiednego działu.
Poszukaj w dostępnym temacie,w tym dziale.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
posiadam też adapter pin 3
Adapter tylko do starszych aut. U Ciebie jest OBDII
MartinezDW
14-12-2012, 15:13
Mam taki interfejs pod OBDII. Nie może się połączyć z mój laps z autem
5975
Skąd masz tego ELM'a? Bo może problemem jest jego złe wykonanie. Już mówię o co chodzi. Jakiś dalszy czas temu były (i nie wiem czy nadal nie ma) w handlu takie fejsy ale nie chciały one specjalnie gadać z FESem (teraz multiscan). I aby zaczeły normalnie funkcjonować trzeba było je lekko zmodyfikować - jakiś rezystor, ścieżka - nie pamiętam - głupota jakaś. Opis powinieneś znaleźć na stronie FES'a. Znajdziesz tam info jak rozróżnić fejsy..
MartinezDW
14-12-2012, 15:36
Kupiłem go od jakiegoś gościa, który u zywał go do alfy i zapewniał mnie, że wszystko będzie smigać w GP.
15 sek szukania w necie - sprawdź jak wygląda u Ciebie..
http://fiatpunto.com.pl/post613610.html
Problem połączenia występuje w niektórych ELM-ach tylko jeżeli chodzi o magistralę CAN . Z silnikami się łączą. Jeżeli twój ELM połączy się z silnikiem a z pozostałymi sterownikami nie to wina leży w ELM-e tz. (musisz usunąć rezystor).
Jeżeli zaś nie łączy się z silnikiem to problem najprawdopodobniej jest taki że został źle skonfigurowany .
Musisz wgrać odpowiednie sterowniki ,ustawić odpowiednią prędkość w menadżerze urządzeń i taką samą w programie .
MartinezDW
14-12-2012, 17:00
Czyli jak bym miał w 100% zgodny ELM z moim GP to potrzebuje jeszcze jakis adaperów do tego elma? Np. żeby skasować inspekcje czy połączyć się z opcją przegląd jest informacja o podłączeniu jakiegoś adaptera nr 3 żółty can 1,9
Nie, nie potrzebujesz nic więcej, pamiętaj jednak że elm nie połączysz się z Abs oraz z air-bag.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Nie, nie potrzebujesz nic więcej, pamiętaj jednak że elm nie połączysz się z Abs oraz z air-bag.
Nie wprowadzaj kolegi Martineza w błąd
Do Grande Punto potrzebujesz przejściówkę żółtą nr 3
ELM obsłuży w twoim GP również poduchy i ABS
Z ta przejściówka obsłuży poduchy i abs, tak? Bez niej sam silnik?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
silnik i abs bez przejściówki reszta wspomaganie ,body,poduchy ,CAN i inne z przejściówką To zależy od modelu ale większość sterowników w GP obsługiwana jest z przejściówką
To ciekawe co piszesz. Wydawało mi się, że do silnika i reszty (inspekcji itp.) wystarczy sam elm, a do poduch i abs tylko przejściówka.
Nie chce się kłócić ;-) wierze na słowo.
MartinezDW
14-12-2012, 19:33
Czyli jak udało mi się połączyć raz może dwa (to jakiś chyba cud :confused:) z ecu silnika tym właśnie kablem elm 327 to znaczy, że na pewno nie posiada on felernego opornika czy coś w tym stylu?
Oznaczenia A3 na końcu linijki to właśnie przejściówka nr 3 żółta
Bosch EDC16C39 CF5/EOBD Diesel Injection (1.6, 2.0) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
Bosch ABS 8 ESP (2) |INFO|DTC| ELMOBDKey
CONTINENTAL Airbag (Ep - PROXI) |INFO|DTC|PRM|ACT| ELM C19OBDKey C19 A3
Delphi Electric Steering (2) |INFO|DTC|PRM|ADJ| ELMOBDKey
Service Interval Reset (2) |INFO|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Convergence Lauberhorn (Blue&Me) |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
Convergence Marelli/Microsoft (Blue&Me) |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
Convergence Marelli/Microsoft C3 (Blue&Me Nav) |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
Instrument Panel Marelli (2) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Body Computer Delphi (2) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Body Computer Delphi (3) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
CAN Info |INFO| ELM C19OBDKey C19 A3
CAN Info |INFO| ELM C19OBDKey C19 A3
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure |INFO|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure |INFO|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Denso climate control |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
Parking Control VALEO |INFO|DTC|PRM|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Tak więc jak mówiłem większość obsługiwanych sterowników obsługiwanna jest z przejściówką
Dane przekopiowane ze strony pojazdów obsługiwanych przez MULTIECUSCAN
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (Powered by FiatECUScan) (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeżeli połączyłeś się z silnikiem to nie znaczy ,że połączysz się z innymi modułami . Pisałem przecież ,że opornik przeszkadza w połączeniu z innymi modułami , a nie z silnikiem. W programie w opcji ustawienia masz zakładkę interfejsy wejdź w nią i zrób test swojego interfejsu .
Jeżeli napisze na końcu testu że powinieneś połączyć się ze wszystkimi modułami CAN a ty nie będziesz się mógł połączyć to na 90% masz wadliwy ELM jeżeli chodzi o rezystor.Więcej na ten temat na stronie MULTIECUSCANA
Fajnie, dzięki, człowiek uczy się cały czas.
Jak znajdę chwilę to wrzucę do głównego tematu o Interfejsach ;-)
Nie tylko czas zapiernicza ,ale technologia też i to jeszcze szybciej nawet czasami trudno jest wszystko ogarnąć i nadążyć na bieżąco .
Parę lat temu kto tam słyszał o interfejsach , programach. A teraz co drugi to mechanik-elektronik.
Pozdrawiam :lol:
MartinezDW
15-12-2012, 13:02
Czy z tym inferfejsem też potrzebny będzie adapter nr 3? 5981
zdjęcie pochodzi ze strony Viaken.pl
Problem leży w tym że w Grande Punto w zasadzie tylko sterownik gazu obsługiwany jest przez Vag-a .
Ty do Grande Punto potrzebujesz ELM-a .
Możesz kupić sobie tego nowego Euroscana v2 za 99 zł ze strony Viakena przynajmniej nie będziesz miał problemów z połączeniem CAN dokup odrazu kabel nr 3 i po problemie
MartinezDW
16-12-2012, 09:08
Wczoraj w końcu udało mi się połączyć ze wszystkimi funkcjami w GP. Tak jak pisał KOBRA dzięki adapterowi nr 3. Teraz wszystko śmiga bez problemu :) Jedyne nie mogę się połączyć z zakładką Klimatyzacja ( w opisie niby wymaga adaptera 3). Problemem też okazało się był u mnie antywirus. Musiałem go wyłączyć w innym razie program FES wywałało, zamykał się. Dziękuje wszystkim za radę i pomoc. :) Pozdrawiam Marcin.
Koledzy!
Mam elm327 i łączy się on z silnikiem i wspomaganiem, ale jak podepnę adapter 3 od Viakena to nie łączy się już z niczym. Nie wiem o co chodzi?!
Może masz elm-a który nie chodzi po CAN
Trzeba by sprawdzić samego elm-a na innym aucie i spróbować połączyć się po CAN-e jeżeli połączysz się z innym autem to zostaje reklamować przejściówkę
Może masz elm-a który nie chodzi po CAN
w sprzedaży jest już tylko elm 327 w wersji 1.3 i 1.4 dlatego nie ma szans by był nie przystosowany do komunikacji po szynie CAN
skąd masz kabelek? może trafiła Ci się chińszczyzna która wymaga wyrzucenia jednego rezystora (poszukaj na forum)
w sprzedaży jest już tylko elm 327 w wersji 1.3 i 1.4 dlatego nie ma szans by był nie przystosowany do komunikacji po szynie CAN
skąd masz kabelek? może trafiła Ci się chińszczyzna która wymaga wyrzucenia jednego rezystora (poszukaj na forum)
No właśnie o tym piszę .
Dlatego poradziłem aby spróbował na innym aucie bo w Grande po CAN-ie Trzeba przejściówki nr 3 .
Więc najpierw trzeba sprawdzić np na stilo czy połączy po Can-ie ,aby wykluczyć właśnie ELM-a z rezystorem do usunięcia, a dopiero później reklamować przejściówkę.
GP1.3 multijet+elm327+multiscan.Po podłączeniu i skanowaniu silnika wyskakuje mi żebym kupił pełną wersje programu. Myślałm że programem FRRE dam rade to zrobić proszę o sugestie.WIN8 64b
No niestety wersja FREE nie obsługuje GP . Tu wykaz :
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
Moduły zaznaczone na czerwono obsługiwane są w wersji zarejestrowanej
Czyli z tego co oglądałem w wersji FREE dużo nie zrobie a witaminka na WIN8 nie działa.DZIĘKI Z ODPOWIEDZ:roll:
Mój ELM 327 na bluetooth nie łączy się z poduszkami. FES woła o żółty kabel. Czy zastosowanie przejściówki nr 3 od Viakena i wpięcie go do mojego bluetootha rozwiąże problem?
pozdrawiam
Tak rozwiąże . I w zasadzie do wszystkiego ją potrzebujesz nie tylko do poduszek .
Bez przejściówki łączysz się tylko z silnikiem ,ABS i wspomaganiem do reszty potrzebna przejściówka.
matthewws
01-04-2017, 09:04
Witam szanownych kolegów.Mam problem z połączeniem interfejsu ELM (2 diody).Sciagnalem sterowniki ze strony Viakena, oraz silikon labs podłączam interfejs, widze go w menedzeze zadań recznie wybieram sterownik, wylaczam podpis cyfrowy sterowników i ani drgnie nie widzi kabelka. Co robie nie tak, czy może chodzi sterowniki ?Proszeo pomoc Windows 10program Multiscan3.1
a gdzie kopiłeś ten kabelek?
pokaż Screen jak masz ustawione parametry kabla w managerze oraz co widzisz w MES.
hej. Mój samochód to punto evo 1.4 8v posiadam kabel elm327 plus adapter typ 3 i nie chce się połączyć tam gdzie prosi właśnie o ten typ 3 żółty. Na samym elm327 łącze się bez problemu ale tylko z silnikiem i chyba abs do reszty trzeba tą przejściówkę. Wyskakuje taki błąd z przejściówką
31947
Maxelninio
16-05-2018, 17:26
Mi działa na ELM
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.