PDA

Zobacz pełną wersję : Drgania, wibracje przy przyspieszaniu



Jarekk
12-12-2012, 14:51
Witam, znalazłem kilka tematów na ten temat i zazwyczaj prognozowano usterkę poduszki, przegubu wewnętrznego bądź dwumas. U mnie problem wygląda jednak trochę inaczej, tak mi się przynajmniej wydaje.

Przy odpalaniu i gaszeniu nie ma żadnych drgań, na niskich obrotach też nic nie zaobserwowałem (czasem jak mam wbitą trójkę przy 20km/h czuć lekkie drgania, ale są one praktycznie niewyczuwalne). Mój problem nasila się przy przyspieszaniu, konkretnie od czwartego biegu wzwyż. Dzieje się tak przy około 2100 - 2700 obrotów. Czasem też te drgania są wyczuwalne na trzecim biegu, nigdy na drugim. Co ciekawe jak przyspieszenie nie jest nagłe, to drgania są mniejsze bądź nie ma ich w ogóle. Też zaobserwowałem, że jak przyspieszam i wcisnę gaz przy około 2000 na, na przykład 4 biegu, zaczyna drgać, puszczę na chwilę gaz i przyspieszam z powrotem, wtedy drgania ustępują. Dziwne, naprawdę dziwne. Boję się o ten dwumas

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, porady. Wybieram się po niedzieli do mechanika, bo teraz, oprócz mojego Bravo, ja też zachorowałem :P

103 tysiące przebiegu, 2007 rok, 1.9 MJ 150 KM

lukq
12-12-2012, 15:26
Zrób tak, jeźdź na 4 biegu przy 1500, potem wciśnij pedał przyspieszenia na maksa i zobacz co wtedy będzie się dziać.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

Jarekk
12-12-2012, 17:14
Zrobiłem tak jak pisałeś - żadnych drgań, dopóki nie doszło do około 2000 obrotów. Tak, jakby drgania pojawiały się podczas pracy turbiny, ale przecież na pierwszym, drugim i praktycznie zawsze na trzecim biegu wszystko jest w porządku

lukq
12-12-2012, 20:27
To muszę Ciebie zmartwić koło dwumasowe się kończy

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

Jarekk
12-12-2012, 21:44
a czemu kazałeś sprawdzać przy 1500 obrotów?

lukq
12-12-2012, 21:54
Od 1500, od tych obrotów koło powinno idealnie tłumić drgania

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

Jarekk
12-12-2012, 22:01
Do 2000 - 2200 obrotów jest idealnie, żadnych drgań. Przy rozruchu też nic szczególnego, podobnie przy wyłączaniu silnika - wszystko w porządku. Na niskich obrotach, ale skrajnie niskich, coś tam można odczuć, jakieś wibracje, ale tyle co nic. Cholera, zmartwiłeś mnie, nooo. Na jaki wydatek się mniej więcej przygotować jeśli to dwumas? Opłaca się go regenerować lub kupić używany?

ribon
13-12-2012, 15:18
koło takie u mnie w AUTOSKLEP24.pl po rabacie dla klubowicza kosztowałoby 1100 zł

seth
13-12-2012, 19:13
koło takie u mnie w AUTOSKLEP24.pl po rabacie dla klubowicza kosztowałoby 1100 zł
ale szalejesz z rabatami :D KOŁO DWUMASOWE STILO PUNTO BRAVO ALFA 147 1.9 JTD (2795782289) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/kolo-dwumasowe-stilo-punto-bravo-alfa-147-1-9-jtd-i2795782289.html)

Ja bym regenerował dwumas. koszt około 600zł więc sporo taniej.

greg81x
22-10-2018, 12:28
Witam,
Jak zakończył się temat wibracji? U mnie czuć lekkie wibracje tylko przy ruszaniu i na drugim biegu...dziwne ale mnie to martwi, mam ok 170 tys. sprzęgło i dwumas jeszcze nie ruszane :)