PDA

Zobacz pełną wersję : Zaparowane szyby



qqryk
11-12-2012, 21:31
Witam.
Mam problem z zaparowanymi szybami (masakra) filtry wymieniam co roku i żadnej poprawy.Jakieś sugestie?

lukq
11-12-2012, 22:38
Wilgoć w aucie, wiele było tematów o tym..

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

krzysztof2345
12-12-2012, 00:47
Mam problem z zaparowanymi szybami (masakra) filtry wymieniam co roku i żadnej poprawy.
Może spróbuj klimatyzację włączać zamiast ogrzewania. Mi to pomaga.

Grześko
12-12-2012, 15:18
Mam problem z zaparowanymi szybami...
Pytanie pierwsze i podstawowe - czy Masz włączony obieg wewnętrzny, czy jest otwarty dopływ świeżego powietrza do układu ogrzewania/klimatyzacji?
Jeżeli jeździsz z włączonym obiegiem wewnętrznym to możesz mieć sporą wilgotność w kabinie i stąd te zaparowane szyby.
Wyłącz obieg wewnętrzny, a powinno pomóc.
Aby przyspieszyć odparowanie szyb od wewnątrz można dodatkowo włączyć klimatyzację (dodatkowo osusza powietrze).

lukq
12-12-2012, 16:41
Jacy Wy jesteście leniwi, tyle tematów o tym...

Filtr kabinowy do sprawdzenia, wymienienia, wilgoć na dywanikach i pod nimi itd...

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

scWojtek
13-12-2012, 11:19
głównie chodzi o to by jeździć w zimie z obiegiem OTWARTYM ( włącz klimę i ustaw obieg otwarty ) na zewnątrz . jak wyłączysz silnik to wcześniej nie wyłączaj klimatyzacji bo automatycznie zamknie Ci obieg i szyby parują ... musisz jeździć z obiegiem otwartym na zewnątrz . *( mnie to pomogło ... ciągle miałem zaparowane szyby ) .

lukq
13-12-2012, 12:12
Oj, jeśli ma chociaż w pół automatyczna klimatyzacje, to w.takich warunkach jak teraz jej nie włączy!

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

qqryk
16-12-2012, 13:10
Klimatyzacje mam manualną a obiegu wewnętrznego nigdy nie używam.

bunczu
22-12-2012, 23:42
Słyszałeś o patencie z szamponem do włosów?

Grześko
23-12-2012, 00:09
...obiegu wewnętrznego nigdy nie używam.
Pytanie czy nie Masz uszkodzonego napędu klapy zamykającej dopływ powietrza z zewnątrz?
Czy po włączeniu obiegu wewnętrznego zmienia się (zwiększa się) głośność pracy wentylatora nadmuchu? Głośniejsza praca nadmuchu powietrza do wewnątrz jest najłatwiej zauważalnym objawem włączenia obiegu zamkniętego.

qqryk
23-12-2012, 12:00
Tak praca nadmuchu wyraźnie się zmienia czyli dobrze pracuje.O patencie z szamponem nie słyszałem.Tak to wygląda jakby zasysał wilgotne powietrze,może coś w klimie jest nie tak?

bunczu
26-12-2012, 01:52
Tak praca nadmuchu wyraźnie się zmienia czyli dobrze pracuje.O patencie z szamponem nie słyszałem.Tak to wygląda jakby zasysał wilgotne powietrze,może coś w klimie jest nie tak?

Parowanie szyb to częsta bolączka Punciaków - stąd na forum polecają przetrzeć wewnętrzną stronę szamponem do włosów. Wtedy ponoć para nie osadza się na nich, nie parują szyby. Próbowałem to co prawda robić u siebie, ale padła mi nagrzewnica i nici z testu - mnie para od razu zamarzała i szyby musiałem skrobać :E w trakcie jazdy :E

krzysztof2345
26-12-2012, 02:55
przetrzeć wewnętrzną stronę szamponem do włosów.
Ty piszesz poważnie ?

Zielony
26-12-2012, 11:01
Ty piszesz poważnie ?

Tak kolega pisze na poważnie.Był nawet dość dawno test w TV i wygrał właśnie zwykły szampon do włosów :palacz:

qqryk
26-12-2012, 13:50
Spoko. Wypróbuję ten zabieg.

jaro190
27-12-2012, 00:01
po 1. czy masz drożny odpływ lub czy nie spadł wąż? - trzeba ściągnąć osłonę tunelu środkowego po stronie pasażera, po 2 czy pod chodnikami masz sucho?, po 3 kiedy wymieniałeś filtr p. pyłkowy ?

qqryk
28-12-2012, 15:56
Sprawdzę ten odpływ,pod chodnikami raczej sucho a filtr wymieniony niecały miesiąc wstecz.

Quler
31-12-2012, 16:44
Lub ewentualnie pianką do golenia .... :) też było w TV :)