Zobacz pełną wersję : Marea-nadmuch ciepłego powietrza.
Wydawało mi się że nadmuch podaje zbyt zimne powietrze. Dzisiaj dokonałem pomiarów. Nagrzałem silnik, regulacje nastawiłem na 18, pomiar temperatury wykazał 34 stopnie C, skala 24 - temp. 37 st., skala Hi-43 st. Czyli grzeje dobrze, może to ja jestem zmarżlak. Pomiary ponowiłem trzykrotnie, za każdym razem te same wyniki, i stabilna temperatura na tych trzech skalach.
W związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy na skali 18 powinna być tak wysoka temperatura?
2. Czy 10 stopni różnicy między 18 a Hi to pozytywny wynik?
podepnę się:
Mam podobnie,a mianowicie jak ustawię na HI i dam 26 później 22 to grzeje cały czas ciepłym powietrzem. Natomiast jak ustawię LO i zapodam 18,później 22 i 26 to zapodaje chłodnym wiatrem :mad:
Spróbuj zrobić testy u siebie w jedną LO->HI jak i w drugą stronę HI->LO i porównaj wyniki.
markshall
11-12-2012, 17:57
Temat wielokrotnie wałkowany. Tam jest regulator PID , w związku z tym nie ma proporcjonalnego przełożenia między ustawioną temp. na pokrętle a tym co wylatuje z kratek( tak było w zwykłym ogrzewaniu bez klimatyzacji, ew. w klimatyzacji ręcznej). Zadaniem regulatora jest osiągnąć i utrzymywać w samochodzie temp. ustawioną pokrętłem, dlatego to co wylatuje z kratek może mieć różną temp. przy tym samym ustawieniu pokrętła, zależnie od kilku inntych parametrów, jak temp. w samochodzie, temp. silnika, temp. na dworze itd. Dlatego sugerowałbym zrobić inny test - ustawić sobie jakąś temp. pokrętłem, pojeździć troche i mierzyć temp. w aucie, oczywiście przy obecnych mrozach może być problem z osiągnięciem zadanej temp ;) Jest jescze jeden szczegół - panuje pogląd, że tak działa to tylko w pozycji wentylatora "auto", w inncyh pozycjach temp. powietrza z nawiewów powinna być proporcjonalna do nastawionej, czyli jak w zwykłym ogrzewaniu bądź ręcznej klimatyzacji. Proponuje każdemu kto posiada tzw. półautomatyczną klimatyzację sprawdzić to we własnym zakresie. W moim przypadku niezależnie od pozycji wentylatora układ działa tak jak to opisałem wcześniej.
TakiTam Jutro to sprawdzę.
markshall Siłę nawiewu miałem ustawioną na 4, na AUTO nie ustawiałem. Zobaczę co mi pokaże przy tym ustawieniu AUTO. Z twojego postu wywnioskowałem że nic niepokojącego nie dzieje się z moim nadmuchem? Klime narazie mam nieuruchomioną.
markshall
11-12-2012, 21:12
Tak, wygląda na ok.
markshall Siłę nawiewu miałem ustawioną na 4, na AUTO nie ustawiałem.
To nie działa Ci w ogóle automatyczna regulacja - musi być na auto.
markshall
12-12-2012, 09:17
To nie działa Ci w ogóle automatyczna regulacja - musi być na auto.
Z tego co spawacz napisał w pierwszym poście wygląda, że jednak działa - ale niech porówna działanie w obydwu trybach i czekamy na wnioski.
Mi się to nielogiczne wydawało, ale jakiś czas temu temat był poruszany i potwierdziło to parę osób że regulacja działa tylko w "auto". Na bbtp gość klimę zakładał to się przyglądał jak pracuje sterownik - też to potwierdził.
markshall
12-12-2012, 09:34
Szczerze mówiąc tez myślałem, że tak to działa dopóki nie zacząłem badać swojej klimatyzacji. A dodatkowo z workshop manuala wynika, że pozycja auto tyczy sie tylko wentylatora.
No chyba, że są różne centralki od klimy i różnie działają.. Nie wiem.
markshall
12-12-2012, 09:53
Może różny soft wgrywali do nich? Szkoda, że nie ma ogólnie dostępnego oprogramowania które umożliwiałoby komunikację z tym, może wtedy sprawa by się wyjasniła.
ja u siebie zaobserwowalem ze nie wazne czy jest auto czy jakis inny bieg wentyratora to i tak temp dziala tak jaby to bylo auto czyli na poczatku jak w aucie zimno to to z nawiewow jeci gorace powietrze i potem i jak sie zrobi cieplej to leci chlodniejsze latwy test z np suszarka do wlosow nagrzac silnik ustawic jakis badz bieg wentyratora ustawic temp gdzies w polowie skali i chwile dmuchac suszarka w ta krateczke co jest cujnik temp i zobaczycie jak sie zmienia temp w nawiewach :) tylko wazne zeby w auvie bylo zimno i czasem trzeba chwile dmuchac suszarka :) a auto to wedlog mnie jest tylko do wentyratora zeby zmienial moc nadmuchu np jak w aucie zrobi sie cieplo to zmiejszy obroty :):) z moich obserwacji tak to dziaja przynajmniej u mnie :) mam nadzieje ze zrozumiale jest bo troche mam problem z mysleniem dzisiaj :D
Chciałem sprawdzić czy nagrzewnica nie wymaga czyszczenia lub wymiany. Nie chciałem pisać na forum, że ciepło lub zimno, bo są to odczucia subiektywne, a koledzy jak mniemam; szklanych kul nie mają i we wróżenie się nie bawią :) Dlatego dokonałem pomiary temperatury na wylocie kratki, po nagrzaniu silnika. Klimatyzacje mam niesprawną, więc interesował mnie sam nadmuch ciepłego powietrza. Prędkość wentylacji miałem ustawioną na 4, Wyniki podałem powyżej. Wydaje mi się że temperatura 43 stopnie na ustawieniu Hi jest wystarczającą, czy dobrą; tego nie wiem.
markshall sprawdziłem dzisiaj funkcje AUTO, włączała się i wyłączała w zależności od ustawienia pokrętła z mocą grzania. Więc coś działa :) Ale czy prawidłowo, to nie wiem, nie mam pomysłu jak to sprawdzić "domowym sposobem". Dokonać pomiaru temperatury we wnętrzu? Jeżeli tak. to gdzie ustawić optymalnie termometr?
TakiTam Nie mam takich objawów jak opisałeś, wszystko działa płynnie, bez różnicy w którą stronę manewruję pokrętłem.
Czy nagrzewnica w Marysi jest wyposażona w dodatkową grzałkę?
edit:
Jak ktoś ma ochotę się pobawić pomiarami tem., nie tylko w aucie, to polecam tego typu termometry tablicowe:
http://allegro.pl/termometr-tablicowy-50-150st-c-dl-przew-90cm-i2842059264.html
Ja pomiaru dokonuje trochę innym.
edit:
Bez urazy kogokolwiek , ale to takich pomiarów nie nadają się termometry rtęciowe, w razie uszkodzenia, i wydostania się rtęci do kanałów, sytuacja stanie się niebezpieczna dla zdrowia.
markshall
12-12-2012, 13:08
markshall sprawdziłem dzisiaj funkcje AUTO, włączała się i wyłączała w zależności od ustawienia pokrętła z mocą grzania. Więc coś działa Ale czy prawidłowo, to nie wiem, nie mam pomysłu jak to sprawdzić "domowym sposobem". Dokonać pomiaru temperatury we wnętrzu? Jeżeli tak. to gdzie ustawić optymalnie termometr?
W sensie zmienia się temp. powietrza w zalezności od ustawienia pokrętła wentylatora? Proponuje umieścić termometr w okolicach kratki (tam gdzie klimatyzacja mierzy temp. wew. auta).
O ile dobrze zrozumiałem funkcja AUTO przy zwykłym nagrzewaniu (nie przy klimatyzacji) ma za zadanie, że przy ustawieniu pokrętła np. na 22 (czyli lekko ciepły nadmuch), będzie załączała automatycznie nawiew gdy temperatura w kabinie spadnie poniżej stałej? Oczywiście rozumiem że skala od LO do Hi przy normalnym nadmuchu nijak się ma do temperatury z kratek, czyli 22 na skali nie oznacza że 22 stopnie bedzie miało powietrze. Po prostu przy zwykłym nagrzewaniu pokrętło to spełnia zwykłą funkcje: zimniej-cieplej. To dla mnie logiczne.
Ja przy sprawdzaniu czy funkcja AUTO w ogóle działa, bawiłem się pokrętłem LO-HI, i w zależności jak nim obróciłem to nadmuch pracował lub nie pracował. Czyli jakiś czujnik działa. I tu znowu proszę o korektę, jeżeli żle zrozumiałem wcześniejsze posty. Przy przykładowym ustawieniu mocy grzania na 22 i włączonej funkcji AUTO, nie oznacza że przy korygowaniu temperatury wewnątrz za każdym razem z kratek będzie lecieć powietrze o tej samej temperaturze?
edit:
dla mnie najważniejsze jest teraz to, że nagrzewnice mam wystarczająco wydajną :)
przy ustawieniu pokrętła np. na 22 (czyli lekko ciepły nadmuch)
I tu już jest błąd ;) Nie nadmuch ma 22 stopnie tylko wewnątrz samochodu ma być 22 stopnie. Tak więc grzeje nawet z 40'C do uzyskania tych 22 na czujniku między przyciskami klimy i obiegu (tam jest taki mały wentylatorek i czujnik temp).
Dzięki, to już jestem w "domu" :) Teraz pojąłem :)
Jeśli chodzi o grzałki nagrzewnicy, występowały w niektórych modelach. Głównie na zamówienie, albo w tzw. Pakiecie zimowym.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
markshall
12-12-2012, 16:24
I tu już jest błąd Nie nadmuch ma 22 stopnie tylko wewnątrz samochodu ma być 22 stopnie. Tak więc grzeje nawet z 40'C do uzyskania tych 22 na czujniku między przyciskami klimy i obiegu (tam jest taki mały wentylatorek i czujnik temp).
Dokładnie tak. Jest tylko kwestia pokrętła wentylatora, gdyż niektórym działa w ten sposób tylko w pozycji auto, a niektórym (u mnie też) w każdej pozycji.
Dzięki kolegom za odpowiedzi, podpowiedzi i wyjaśnienia :)
lukq Marysia moja spod znaku Wodnika (luty 2000) :) , ale niestety, mimo że w zimę rodzona, to chyba grzałeczki nie ma, na wyprawkę pakietu zimowego nie dostała :( Nie można mieć wszystkiego.... samo życie.
Pakiet zimowy to też spryski które naprawdę chciałbym mieć ale oryginały do BBMa wcale tanie nie są.. Ostatnio na BBTP szedł komplet (nawet w kolorze 820) za 160 i to była okazja.. Trochę dużo :(
Niesamowicie irytująca sprawa z tym nawiewem. Wpienia mnie to,że hej.Mam już pomysł na następnego moda hehehe. Po mojemu powinno być tak,że jak chcem 22st to ma lecieć z kratek 22,a nie 40st i hu..... Co innego pozycja AUTO tam niech se dobiera temp. jakie chce. Wiecznie muszę jeździć "zagrzany" autem,bo nie można ustawić temperatury poniżej 30st! I jeszcze ta zasrana klima która się nie włącza w zimę, sory ale mnie aż trzęsie:mad:
sory ale mnie aż trzęsie:mad:
I wcale się nie dziwię, wychodzisz na mróz z gorącego auta, to i trzęsie człowiekiem. :) A tak na serio, to pewnie jakaś drobna usterka, tylko jak ją znaleźć.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.