PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie Fiat Siena



fastovsky.
10-12-2012, 20:48
Witam mam fiata sienę z 97r. i chciałem zapytać o ogrzewanie. Co prawda klimatyzacji nie mam, lecz jak zauważyłem w samochodach moich znajomych typu Volkswagen, czy Opel to po nagrzaniu silnika zaczyna lecieć im ciepłe powietrze co umożliwia jazdę... A u mnie nic nawet po 2h jeździe nie leci ani trochę ciepłego powietrza... Nie wiem czym to jest spowodowane, i proszę o pomoc. Czy może w tym samochodzie jest ten układ tak stworzony że bez klimy nie ma opcji na ciepłe powietrze?. Ponieważ jak teraz mamy zimę to nie mogę wogóle jechać bo cała przednia szyba zamarza...

pawcio126
10-12-2012, 21:13
Kolego u mnie w Palio w silniku 1.4 wskazówka od temperatury się podnosi minimalnie i robi się ciepło w aucie już.

Wskazówka nawet nie dochodzi do połowy, i w aucie na nawiewie ustawionym na nogi i twarz i na II biegu, robi się piekarnik.
Nie wspominając już o 90* na silniku.

Masz ciepłe oba węże od nagrzewnicy?
Może zaworek się zawiesił, może termostat coś nie praży...

aro_77
10-12-2012, 21:14
Bez klimatyzacji to co najwyżej zimnego powietrza możesz mieć mało :) ale ciepłego nie powinno nigdy brakować. Problem z nagrzewnicą ale koledzy podpowiedzą coś więcej bo może ktoś miał aż tak dramatyczną sytuację, że ciepłego nic, a nic...

fastovsky.
10-12-2012, 22:47
Znaczy nie powiem Wam, ponieważ nie znam się na takich rzeczach i gdybyście pomogli mi zlokalizować te rzeczy i jak sprawdzić będę wdzięczny. A jeżeli nie bo za dużo tłumaczenia to jakbyście mogli powiedzieć ile by to kosztowało w jakimś serwisie... Naprawa tego.

Martenz555
11-12-2012, 00:31
1. sprawdź czy nagrzewnica jest cała, czyli zobacz od strony pasażera dywaniki czy nie są mokre, jak są to posmakuj jak są słodkie to znaczy że Nagrzewnica do wymiany.
2. zobacz ile masz płynu chłodzącego samochód, jak jest za mało to też nie grzeje a tym bardziej nie chłodzi silnika.
3. przy podszybiu idą dwa przewody do nagrzewnicy sprawdź czy są ciepłe, tam są dwa zaworki i sprawdź temperaturę przed i za zaworkami.

jak to sprawdzisz to dalej będziemy szukać. ja w swojej sienie to mogę włosy suszyć na 3 biegu :)

byrrt
11-12-2012, 08:31
Czy może w tym samochodzie jest ten układ tak stworzony że bez klimy nie ma opcji na ciepłe powietrze?
To pytanie zwaliło mnie na nogi.. To po co regulacja temp? :D

aro_77
11-12-2012, 08:47
Chyba "zwaliło mnie z nóg..." ale spoko :P A regulacja to atrapa przecież ta fiat :) ...sorry za off

yacub
12-12-2012, 11:46
aro co sie czepaisz - byrrt tworzy nowe epickie powiedzenia - kazdy na forum bedzie je znał :P

a co do grzania - moze pompa nie wydala, moze nagrzewnica zakamieniona i nie przepuszcza płynu, moze zaworek przed nagrzewnica nawalił, moze zapowietrzona nagrzewnica :P wszystko trzeba posprawdzac :)

byrrt
12-12-2012, 12:56
aro co sie czepaisz - byrrt tworzy nowe epickie powiedzenia - kazdy na forum bedzie je znał
dopiero teraz sprawdziłem i przeczytałem co ja napisałem :lol: oczywiście miało być "z nóg" ;)

fastovsky.
13-12-2012, 11:32
Czyli mówicie że wszystko kręci się wokół tej nagrzewnicy teoretycznie ;]. Dobra posprawdzam zobaczę może uda mi się coś sprawdzić :P. A co do tego zdania to nie czepiajcie się jestem totalnym laikiem w tych sprawach :P. A jaki by był np. mniej więcej koszt takiej nagrzewnicy ?.

byrrt
13-12-2012, 11:48
Allegro lub inny sklep internetowy i będziesz wiedział.

pawel20
13-12-2012, 12:35
Jestem nowy i troche zmienie temat. Poniewaz u mnie w ogrzewaniu nie dziala mi na pierwszej predkosci. Na drugiej i trzeciej dziala normalnie a na pierwszej juz nie chce. Co to moze byc?

byrrt
13-12-2012, 12:46
Co to moze byc?
Ogrzewanie czy wentylator dmuchawy? Zapewne chodzi o te 2gie i padł Ci rezystor dmuchawy ew. coś na połączeniach/przełącznik..

pawel20
13-12-2012, 13:48
Chodzi mi o wentylator.Styki normalnie sa zwarte podczas przelaczenia na pierwsza predkosc. Ale nie dziala. Czy ten rezystor bedzie drogi do wymiany?

byrrt
13-12-2012, 14:07
Czy ten rezystor bedzie drogi do wymiany?
Poszukaj, jest allegro, sklepy, eper.. ;) Obstawiam że parędziesiąt złotych..

pawel20
13-12-2012, 14:14
Ok wielkie dzieki. Pozdrawiam

lukq
13-12-2012, 14:14
Coś chyba koło 40 zł.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

pawel20
13-12-2012, 14:18
aha jeszcze jedno a czy byl bym wstanie sam go wymienic i gdzie on sie dokladnie znajduje :)

byrrt
13-12-2012, 14:41
Zapewne w obudowie nagrzewnicy ale 100% w Sienie to nie wiem.

yacub
13-12-2012, 15:45
na początek użyj szukaj bo temat nagrzewnicy był pare razy poruszany - co do wymiany na grzewnicy - koszt spory ( nie sama nagrzewnica) trzeba cały kokpit wyciągac !! :)

pawcio126
14-12-2012, 18:23
A nie dojdzie się od dołu, zza deski do niej?

Ja jak wyjmowałem wykładzinę ostatnio, to było widać całą nagrzewnice, i sporo miejsca tam jest, ale nie patrzyłem jak jest dokręcana :D

Maciek R4
15-01-2013, 22:07
1. sprawdź czy nagrzewnica jest cała, czyli zobacz od strony pasażera dywaniki czy nie są mokre, jak są to posmakuj jak są słodkie to znaczy że Nagrzewnica do wymiany.
2. zobacz ile masz płynu chłodzącego samochód, jak jest za mało to też nie grzeje a tym bardziej nie chłodzi silnika.
3. przy podszybiu idą dwa przewody do nagrzewnicy sprawdź czy są ciepłe, tam są dwa zaworki i sprawdź temperaturę przed i za zaworkami.


odkopię kotleta jeżeli mogę...

w Palio - roztytej z tyłu Sienie siadło na amen ogrzewanie, jeszcze żeby to było w lato to pół biedy, ale teraz :/

sprawa ma się tak:
ad.1. nagrzewnica cała, co wnioskuję po tym, że: dywaniki suche, na obudowie brak jakichkolwiek śladów, zacieków...
ad.2. poziom płynu ok.
ad.3. przewody do nagrzewnicy...górny ciepły od silnika do odpowietrznika, dalej zimny...dolny - ciepły od silnika do rozgałęzienia, gdzie odchodzi rurka w okolice przepustnicy, za rozgałęzieniem zimny...

ogólnie wygląda to tak jak na foto odnośnie pkt.3:
63996400
wycieki, zawilgocenia - opaski ściśnięte mocniej...nie były dokręcone do oporu lub się poluzowały - brak wycieków obecnie...zapewne czeka je wymiana

i przy odpowietrzniku tym na 4 rurki mam tylko 3 rury
6402
(dolna z prawej strony ma kilka cm i się kończy niczym, tzn. opaską, ale nie jest zaślepiona)...gdzie ta rurka idzie, tzn. gdzie powinna iść?

Martenz555
15-01-2013, 23:02
Więc udało Ci się odgrzać kotleta. : wygląda na to układ masz szczelny i za po wietrzony przez brak tej rurki. niestety nie mam pamięci fotograficznej i nie powiem ci z czym się to łączy. a z tego nie Cieknie Ci płyn??

Maciek R4
15-01-2013, 23:40
hmmm...na uruchomionym silniku nie cieknie z tej rurki...a czy szczelny - jakoś mega szczelny nie jest, bo podcieka mi pompa wody, ale w ubytku takim, że szkoda liczyć - doleję raz na jakiś czas żeby z dna komory w zbiorniczku gdzie jest korek poziom się podniósł...

a...po odkręceniu odpowietrznika na rurce do nagrzewnicy (tego co widać też na moim foto) od razu leci płyn...

Maciek R4
16-01-2013, 15:59
jakąś 1h temu jak tankowałem LPG, gościu co mi nalewał zapytał się, czy to 1.2...bo on ma tego zielonego co stoi i chce się zapytać o spalanie...

nie mogłem nie wykorzystać sytuacji i poprosiłem o zajrzenie pod maskę u niego w celu weryfikacji przebiegu rurek od nagrzewnicy - i wiem już, że:
#1. ta krótka, dolna ucięta zaraz za odpowietrznikiem - powinna iść do nagrzewnicy jako dolna rurka w ścianie grodziowej, która się rozgałęzia i idzie też w okolice przepustnicy...
#2. górna z tego odpowietrznika na 4 rury - powinna iść jako górna do nagrzewnicy w dziurze w ścianie grodziowej...i przed wejściem w ścianę rozgałęziać się i iść do reduktora od LPG...

idę szukać co, bo kto to nie dojdę, spieprzył i to ew. naprawić :)

byrrt
16-01-2013, 17:56
Hehe fajnie że miałeś okazje podejrzeć jak to wygląda w innym aucie.

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Maciek R4
16-01-2013, 20:00
fajnie jak fajnie...

podejrzałem tylko z jednej strony, czyli z jakby tyłu tego odpowietrznika z 4ema rurami (od strony kabiny)...ale - mimo to sprawa nie rozwiązana - brakuje mi rurki dolnej od strony chłodnicy przy tym odpowietrzniku...


na alledrogo gościu sprzedaje węże z układu (podobno kompletne) - popatrzyłem, palcem pojeździłem po monitorze i już mniej więcej wiem co i jak...jakieś foto na googlach znalazłem interesującej mnie okolicy w celu potwierdzenia moich przypuszczeń - idę dłubać...

Maciek R4
17-01-2013, 12:06
jak wywaliłem aku, zdjąłem cewki to się okazało, że:

6432

#1. rura, która jest na zdjęciu skreślona kolorem czerwonym - nie istniała
#2. rura, która jest na zdjęciu zaznaczona kolorem zielonym, była podłączona do króćca na czujniku temperatury, gdzie powinna być podłączona brakująca rura z pkt.1
#3. rura zaznaczona na niebiesko - była podłączona w miejscu podłączenia prawidłowego rury zielonej...

normalnie ręce opadają :/

podłączyłem rury - jakąś w miejsce tej brakującej udało mi się dobrać, nie jest ideał, ale przepływ jest...

dzisiaj zabieram się za odpowietrzanie wszystkiego, bo wczoraj już mi weny na to zabrakło, po wygibasach przy zaciąganiu rur na króćce...i oby było już dobrze, bo jak nie to :niewiem:

Kamil91919
17-01-2013, 12:35
Ja też mam pytanie jak jade swoją sieną i jak nawet silnik zagrzeje się do 90 stopni to na 1 biegu wentylatora coś tam minimalnie grzeje ale jak się da na dwójkę lub trójkę to już wjeje zimnym a jak się da mu po obrotach tak powyżej 4 tyś obrotów to zaczne coś tam grzać ale jak obroty spadną to wjeje zimnym co to może być wina termostatu ?? bo jak jade w trasie to silnik wogóle się nie nagrzewa

byrrt
17-01-2013, 12:40
zagrzeje się do 90 stopni

co to może być wina termostatu ??
Skoro silnik się zagrzewa to nie może to być wina termostatu.. Pewnie zakamieniona nagrzewnica lub po prostu zapowietrzona..

Kamil91919
17-01-2013, 12:46
no tak ale w trasie to się nic nie nagrzeje dopiero jak postoję w korkach to się nagrzeje

byrrt
17-01-2013, 12:52
no tak ale w trasie to się nic nie nagrzeje dopiero jak postoję w korkach to się nagrzeje
Jeżeli wskazówka jadąc opada to masz na 100% padnięty termostat. A może i padniętą pompę lub zapowietrzony/zakamieniony układ..

Kamil91919
17-01-2013, 12:54
Okej dziękuję za pomoc :)

yacub
17-01-2013, 13:24
ja mam tak samo - termostat OK bo wymieniałem, ale jak włącze ciepłe poietrze przy nagrzanym silniku to leci ciepłe ale jak przygazuje to leci gorące :) wiec sądze ze nagrzewnica juz nie ma takiego przeswitu jak nowa albo faktycznie jest zapowietrzona - ale odpowietrzanie juz robiłem :) i nie było powietrza odrazu płyn leciał :)

byrrt
17-01-2013, 13:27
Ja też mam tak, że jak mocno gazuje albo w ogóle w palnik mu dam to powietrze leci cieplejsze ale tu autor pisał że leci zimne na postoju..

aro_77
17-01-2013, 13:28
U mnie temperatura np oscyluje - w korku nad podziałką (pomarańczowa kreska na foto) jak się właczy wentylator to spada pod, tak jak podczas jazdy - czerwona wskazówka na foto.

6434

yacub
17-01-2013, 14:14
aro_77 chyba normalne ;) jak termostat sprawny to wskazówka bedzie pływac bo raz sie otwiera raz zamyka no i sam wskaźnik nie jest idealny ;)

byrrt
17-01-2013, 14:39
No w sienach podobno chodzi to jak chce ;) W Bravo owszem widać falowanie wskazówki ale w przedziale 1 no max 2mm..

Kamil91919
17-01-2013, 16:03
odpowietrzyłem i nic nie pomogło chyba będzie problem z nagrzewnicą bo do nagrzewnicy idą przewody i po nagrzaniu są gorące nawet te w środku a dmucha chłodnym

kamilo62
17-01-2013, 17:31
U mnie wogole wskazowka trzyma sie dolu i wali cieplym..Na mocnych obrotach takim lekkim bo jednak wiatrak wali moim zdaniem szybko i troche chłodzi powietrze..
Zamowilem sobie dodatkowo na zime osłone zimową na chłodnice..zobacze jak sie będzie sprawowało

aro_77
17-01-2013, 17:50
Tą z heko? Ona strasznie droga jest...

kamilo62
17-01-2013, 19:48
Ja zapłace za nią ok.60zł. Odbieram we wtorek w sklepie.
Może i droga ale w sumie tańsza niż naprawa nagrzewnicy jeśli nie jesteś pewien czy ona jest temu winna..

aro_77
17-01-2013, 20:00
60PLN to się jeszcze da przeżyć, na necie chodzi z przesyłką po około 88PLN :mad:

Maciek R4
18-01-2013, 02:53
ja już nie wiem:confused:...z każdego odpowietrznika leci tylko płyn...po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu i odkręceniu odpowietrznika z węża od nagrzewnicy leci praktycznie ukrop, a węże zimne...

a do tego - rośnie mi w zbiorniczku wyrównawczym poziom i wywala płyn przez korek...jak poziom się podniesie i zgaszę silnik, to nie mam płynu w odpowietrzniku na rurce do nagrzewnicy...reduktor zaczyna zamarzać (pokrywać się szronem)...po zgaszeniu silnika w momencie podniesionego poziomu w zbiorniczku, mogę zdjąć górną rurę z reduktora i z niej nic nie poleci - z reduktora już tak...


i mam w związku z tym pytanie - czy może być tak, że rury na reduktor mam odwrotnie założone i robi mi się bąbel powietrza, bo płyn jest przez pompę cofany z układu w zbiorniczek?

a może odłączyć reduktor i sprawdzić na układzie z odłączonym LPG czy uda mi się go odpowietrzyć?
czy może pompa już nie deje rady?
a może to nieszczęsna UPG? - chyba do tej opcji się skłaniam, choć mocno niechętnie, to jednak :/



dzisiaj tylko na dobrą sprawę przelałem przez układ kilka litrów płynu i się kurde wymarzłem...a ogrzewania jak nie było tak nie ma :mad:

Maciek R4
18-01-2013, 16:27
jak będę miał czas dzisiaj - układ wraca do poprzedniej formy, a do tego wywalę ten odpowietrznik z czwórnikiem, bo może jednak z niego ciekło jak nie było na nim dolnych rur...zobaczymy, czy moja wizja coś da...a i płyn też chyba będę wlewał w rury od nagrzewnicy najpierw, a potem do zbiorniczka?


póki co, na układzie podłączonym przez czwórnik na wszystkie rury, auto odpala, i po +/- minucie reduktor przypomina "kostkę lodu" - nawet przy pracy na PB i auto gaśnie...a o jeździe nie ma nawet mowy...


o efektach poinformuję

yacub
19-01-2013, 12:24
pompa napewno jest sprawna ?

Maciek R4
19-01-2013, 13:24
raczej...tak mi się wydaje, że pompuje - bo jak na uruchomionym odkręcę odpowietrznik ten na rurce idącej do nagrzewnicy, to ładnie leje - jak ze szlaucha :mrgreen:


ale i tak będę ją wymieniał razem z rozrządem - w przyszłym miesiącu dopiero jak się jakaś kasa pojawi na horyzoncie, bo niestety - i ja i żona bez pracy zostaliśmy :/

adorator
23-01-2013, 14:43
cześć. czyżby układ ci sie zapowietrzał... hmm no przykra sprawa. mi też wywalało wode zbiorniczkiem jak jechałem powyżej 100km/h, gdy poniżej setki to było w miare wszystko w normie prócz bulgotania w nagrzewnicy - po prostu układ dawał rade sam sie odpowietrzyć. u mnie UPG była na pierwszym garze przedmuchana. też kombinowałem, odpowietrzałem, po darmo. wszystko sie zaczęło od awarii termostatu przy przebiegu 60kkm zaczął sie zacinać, jak go wymieniłem to za późno było. obecnie siena ma 72kkm i juz czapka z głowy...

siena.tor
10-03-2013, 01:21
cześć. czyżby układ ci sie zapowietrzał... hmm no przykra sprawa. mi też wywalało wode zbiorniczkiem jak jechałem powyżej 100km/h, gdy poniżej setki to było w miare wszystko w normie prócz bulgotania w nagrzewnicy - po prostu układ dawał rade sam sie odpowietrzyć. u mnie UPG była na pierwszym garze przedmuchana. też kombinowałem, odpowietrzałem, po darmo. wszystko sie zaczęło od awarii termostatu przy przebiegu 60kkm zaczął sie zacinać, jak go wymieniłem to za późno było. obecnie siena ma 72kkm i juz czapka z głowy...

Siemanko. Nie kumam czy w odpowiednim miejscu truje ale co tam. W Sienie mojej kobiety ogrzewanie nie dziala na wolnych obrotach silnika. Od tygodnia w korkach ma szron na rzesach. Przy wyzszych obrotach juz grzeje a nagrzewnica "bulgoce". No i raz plynu w zborniczku jest full a kiedy indziej nie ma go wcale. Wyciekow brak. Pomozcie bo zima trzyma.

adorator
10-03-2013, 08:58
Siemanko. Nie kumam czy w odpowiednim miejscu truje ale co tam. W Sienie mojej kobiety ogrzewanie nie dziala na wolnych obrotach silnika. Od tygodnia w korkach ma szron na rzesach. Przy wyzszych obrotach juz grzeje a nagrzewnica "bulgoce". No i raz plynu w zborniczku jest full a kiedy indziej nie ma go wcale. Wyciekow brak. Pomozcie bo zima trzyma.

cześć. ja bym na twoim miejscu zaczął od odpowietrzenia układu. są 3 zaworki na przewodach(przy nagrzewnicy, nad termostatem i przy chłodnicy). temperature silnika masz w normie? sprawdź też termostat, jak auto sie nagrzeje to pełen obieg musi być. możliwe że uszczelka pod głowicą poszła. posprawdzaj dobrze