PDA

Zobacz pełną wersję : Nie palą się kontrolki poduszki powietrznej



gorgus
09-12-2012, 08:39
Witam serdecznie wszystkich tydzień temu kupiłem fiata marea weekend 1.9jtd,zauwazyłem ze po włączeniu zapłonu nie zapalają się kontrolki poduszki powietrznej.co może być przyczynom? I gdzie znajdują się bezpieczniki.pozdrawiam i proszę o pomoc

byrrt
09-12-2012, 09:34
Gdyby bezpiecznik siadł lub co kolwiek innego kontrolka by świeciła stale - tak to jest zrobione. W Twoim przypadku probowałbym podłączyć się do kompa. Być może masz przeciętą ścieżkę/zamalowaną diodę w zegarach..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

boch
09-12-2012, 10:51
u mnie prawdopodobnie sprytny handlarzyna, który sprowadził auto do Polski zmostkował kontrolkę poduszki z kontrolką układu wtryskowego "marchewka" (świeciły i gasły równocześnie) i dopóki wszystko z zapłonem i wtryskiem było ok, myślałem, że poduszki mam. generalnie sprawa podpadająca pod oszustwo i unieważnienie umowy kupna-sprzedaży. no ale trochę czasu mineło zanim się zorientowałem co jest grane, a poza tym odkupiłem auto od pierwszego właściciela w Polsce, który niby nic o trefnych poduszkach nie wiedział... u Ciebie jest uczciwie, tzn. już po przekręceniu kluczyka miałeś sygnały że coś jest nie halo. no ale nie wszystko się podczas kupna auta wychwyci. najlepiej przed kupnem i oględzinami samochodu sporządzić sobie listę elementów niezbędnych do sprawdzenia i punkt po punkcie odhaczać i notować ewentualne nieprawidłowości . tutaj masz ciekawy artykuł dotyczący airbagów:

(Bez)cenne poduszki (http://www.motofakty.pl/artykul/bez-cenne-poduszki.html)

wynika z niego, że oprócz sprawdzenia poduszek, warto również sprawdzić pasy oraz ich napinacze.

markshall
09-12-2012, 12:52
Jeśli komputer pokaże, że poduszki są ok to szukaj w liczniku - ja np miałem niezłe "cuda" polutowane w liczniku - efekt był taki jak u Ciebie.

byrrt
09-12-2012, 20:29
Kupując auto warto po prostu jechać od razu na diagnostykę.. Tam od razu wyjdą takie kwiatki..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

qolejowy
09-12-2012, 23:26
Być może masz przeciętą ścieżkę/zamalowaną diodę w zegarach..
W BBM-ach nie trzeba nic przecinać, no chyba że jakiś amator który nie miał nigdy do czynienia.
Liczniki w BBM-ach są takie same dla jedonstek z ABS i AirBag jak i bez któregoś z tych układów. Jest to pomyślane tak że jeżeli dany model nie ma któregoś z tych systemów to w zegarach obwodzie danego układu montuje się specjalną "zwartą w sobie oprawkę żarówki".

byrrt
09-12-2012, 23:34
Hehe ja to wiem, ale znasz jakiegoś handlarza który dorzuca coś do auta przed sprzedażą? Nawet "korek" za 5zł? ;) Lepiej przeciąć.. Ehh

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

qolejowy
10-12-2012, 00:03
Hehe ja to wiem, ale znasz jakiegoś handlarza który dorzuca coś do auta przed sprzedażą? Nawet "korek" za 5zł? Lepiej przeciąć.. Ehh
No tak, a szczególnie w aucie za kilka tysięcy;-)

byrrt
10-12-2012, 08:32
No tak, a szczególnie w aucie za kilka tysięcy
To chyba nie robi czy za 6 czy za 60.. byle sprzedać z największym zyskiem..

markshall
10-12-2012, 21:46
W BBM-ach nie trzeba nic przecinać, no chyba że jakiś amator który nie miał nigdy do czynienia.
Liczniki w BBM-ach są takie same dla jedonstek z ABS i AirBag jak i bez któregoś z tych układów. Jest to pomyślane tak że jeżeli dany model nie ma któregoś z tych systemów to w zegarach obwodzie danego układu montuje się specjalną "zwartą w sobie oprawkę żarówki".
Wszystko fajnie, tyle, że tam są diody a nie żarówki. Wyjątkiem jest kontrolka świateł drogowych - w tamtych czasach niebieskie diody były za drogie ;) Nie wiem jak sterownik absu, ale ten od poduch wykrywa niedziałającą kontrolkę, więc łatwo zdiagnozować.

byrrt
10-12-2012, 23:07
Wszystko fajnie, tyle, że tam są diody a nie żarówki.
qolejowy tego nie neguje. Ale są generalnie miejsca, w które można wkręcić zaślepki i dzięki temu kontrolki gasną. Pewnie powoduje to błąd w sterowniku tak samo jak jej odcięcie ale kontrolka sama w sobie się nie zapala..

qolejowy
11-12-2012, 00:19
tyle, że tam są diody a nie żarówki. Diody to tam są tylko dwie, właśnie od AirBag i ABS, są one wlutowane na stałe w płytkę drukowaną licznika. Wszystkie pozostałe kontrolki to zwykłe żarówy.
Obwody AirBag i ABS są oddzielnymi układami na płytce i właśnie w tych obwodach jest miejsce na zwykłą oprawkę żarówki. W autach które mają AirBag czy ABS są puste oprawki bez styków. Natomiast w autach które nie mają tych systemów są oprawki tyle że blaszki w oprawce są zlutowane ze sobą. Powoduje to że dioda dostaje jakieś inne napięcie i gaśnie. Oprawki od AirBag i ABS są bodajże żółtego koloru, niebieskie to podświetlenie zegarów a wszystkie inne są czarne. Przynajmniej u mnie tak jest.

markshall
11-12-2012, 00:24
Diody to tam są tylko dwie, właśnie od AirBag i ABS, są one wlutowane na stałe w płytkę drukowaną licznika. Wszystkie pozostałe kontrolki to zwykłe żarówy.
Obwody AirBag i ABS są oddzielnymi układami na płytce i właśnie w tych obwodach jest miejsce na zwykłą oprawkę żarówki. W autach które mają AirBag czy ABS są puste oprawki bez styków. Natomiast w autach które nie mają tych systemów są oprawki tyle że blaszki w oprawce są zlutowane ze sobą. Powoduje to że dioda dostaje jakieś inne napięcie i gaśnie. Oprawki od AirBag i ABS są bodajże żółtego koloru, niebieskie to podświetlenie zegarów a wszystkie inne są czarne. Przynajmniej u mnie tak jest.
Nie ma sensu się kłócić gdyż mamy różne liczniki i prawdopodobnie każdy z nas ma rację (ja swój licznik rozbierałem i lutowałem ). Tyle;)

byrrt
11-12-2012, 08:32
Diody to tam są tylko dwie, właśnie od AirBag i ABS, są one wlutowane na stałe w płytkę drukowaną licznika. Wszystkie pozostałe kontrolki to zwykłe żarówy.
W najstarszych wersjach liczników tak było. W nowszych już są same diody jak markshall pisze - ja np. mam diody.

qolejowy
12-12-2012, 01:16
W nowszych już są same diody jak markshall pisze - ja np. mam diody.
No patrz, tego nie wiedziałem, myślałem że we wszystkich BBM-ach są żarówy.

byrrt
12-12-2012, 09:03
No patrz, tego nie wiedziałem
I to jest właśnie piękne, że codziennie przyswajamy tu nową wiedzę ;)

markshall
12-12-2012, 11:00
Unowocześlili liczniki i włożyli diody;d Poza tym starsze liczniki nie miały wyświetlacza chyba ?

byrrt
12-12-2012, 11:04
Poza tym starsze liczniki nie miały wyświetlacza chyba ?
W Bravo/Brava. W Marea chyba zawsze były..

boch
12-12-2012, 11:06
dokładnie. moje Bravo 1.6 16V z 1996 nie posiada wyświetlacza. chyba wersje po lifcie posiadały.

lukq
12-12-2012, 16:46
Nawet przed liftem były wyświetlacze ale nie we wszystkich. Szczerze to nie wiem od czego to zależało

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

boch
12-12-2012, 16:54
ja pisałem o wersji 1.6 16V. przed liftem wyświetlacza nie było. koniec i kropka :)

lukq
12-12-2012, 20:29
1.6 może tak, w moim 1.4 z 97 miałem ;-)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

qolejowy
12-12-2012, 23:44
Ja ma przed liftową maryśkę z 98 i mam żarówy i wyświetlacz

byrrt
13-12-2012, 08:32
w moim 1.4 z 97 miałem
To żeś mnie trochę zaskoczył. Też myślałem, że wyświetlacz pojawił się w Bravo/Brava po FL. Marea miała chyba od zawsze bo tam też klima automat więc temp wyświetlać musiało. Wyświetlacz lepiej wygląda od kółeczek rodem z malucha hehe :P

boch
13-12-2012, 09:27
wszystko pięknie pokazano w Sam Naprawiam. nie ma sensu ciągnąć dalej tego tematu ;)