PDA

Zobacz pełną wersję : Uno 86r pytania



blondas
08-12-2012, 01:41
zaszalałem i postanowiłem przywrócić dawny blask pewnemu uniakowi z 86 roku. warto to zrobić gdyż na aucie nie ma praktycznie rdzy a ostatnie 12 lat pojazd spędził w garażu. fiacior ma nawet oryginalnje 26letnie opony :-)
poza pierdołami typu brak podświetlenia deski, ufajdana tapicerka i silnik mam takie oto problemy.
1.dlaczego po zatankowaniu pod sam korek śmierdzi paliwem przez dobre 50km
2.dlaczego ogrzewanie mimo że chodzi na ful ledwo grzeje
3.jaki jest interwał rozrządu/ silnik 986cm
4.do czego jest suwak biały nad czerwonym który to zamyka lub otwiera ogrzewanie?
5.czy manszety te od skrzyni są mokre?
6.czy ktoś na forum posiada uno ph I ??

KOBRA
08-12-2012, 10:05
1.dlaczego po zatankowaniu pod sam korek śmierdzi paliwem przez dobre 50km
Może być nieszczelność


2.dlaczego ogrzewanie mimo że chodzi na ful ledwo grzeje
zamulona nagrzewnica


3.jaki jest interwał rozrządu/ silnik 986cm
po12 latach postoju należałoby wymienić normalnie to około 80.000 lub 5 lat


4.do czego jest suwak biały nad czerwonym który to zamyka lub otwiera ogrzewanie?
Przełancza na pobór powietrza do nagrzewnicy z zewnątrz lub wewnątrz


5.czy manszety te od skrzyni są mokre?
Musisz zobaczyć jeżeli mokre to znaczy wyciek oleju

blondas
08-12-2012, 12:38
manszety są suche ale moje pytanie miało na celu ustalenie czy olej ze skrzyni jest w jednej z nich czy zwykły smar.
p.s. jak i którędy dostać się do nagrzewnicy?

KOBRA
08-12-2012, 13:41
Nie pamiętam dokładnie ,ale łatwo sprawdzić. Jeżeli osłona kręci się razem z półosią to jest smar ,a jeżeli jest na stałe ze skrzynią biegów to olej jest w niej.
Nagrzewnica to tragedia -od środka samochodu i deska . Spróbuj ją przepłukać przez przewody w komorze silnika.

blondas
08-12-2012, 14:54
co do płukania zastosować? może być kwasek cytrynowy z wodą?

KOBRA
08-12-2012, 15:07
spróbuj samą czystą wodą zobaczysz co wypływa ,a później możesz kwaskiem ,albo są specjalne środki

blondas
08-12-2012, 16:10
to jeszcze mam jedno pytanie, chyba ostatnie tak na szybko...
jakie ciśnienie w oponach zaleca producent?
buty 155/70r13

KOBRA
08-12-2012, 17:37
Przód i tył 1,9 ale proponuję 2.0 bez obciążenia 2.2 z pełnym obciążeniem

blondas
08-12-2012, 17:51
grazie mille!
p.s. gdzie się klika "pomógł" ?

lukq
08-12-2012, 18:02
Masz taka gwiazdkę ;-)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

blondas
08-12-2012, 18:42
A jeszcze mi się przypomniało.
Gdzie poza ASO mogę kupić zbiorniczek spryskiwaczy bo ten który mam mi się nie podoba i muszę go wymienić. :-?

lukq
08-12-2012, 18:43
Na allegro

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

blondas
08-12-2012, 20:52
szukałem.. nima. są tylko używki ;-)

miszko
08-12-2012, 21:28
Dodaj ogłoszenie w dziale kupię, ale takie serwisy aukcyjne lub szukanie po szrotach chyba szybciej doprowadzi do kupna ;)

byrrt
09-12-2012, 15:05
A kolega KORBA niech nauczy się cytować;)

lukq
09-12-2012, 15:08
Zbiornik wyrównawczy Uno - (http://www.unto.pl/zbiornik-wyrownawczy-uno-p-2270.html)

KOBRA
09-12-2012, 16:06
Ale BLONDAS chce do spryskiwacza

lukq
09-12-2012, 16:19
ZBIORNIK SPRYSKIWACZA FIAT UNO | OK Ceny (http://www.okceny.pl/zbiornik-spryskiwacza-fiat-uno,60296.html)
Albo serwis

blondas
09-12-2012, 16:58
niestety to nie taki. cykne fotkę to pokaże o jaki mi chodzi...

pineiro
09-12-2012, 20:45
1.dlaczego po zatankowaniu pod sam korek śmierdzi paliwem przez dobre 50km.Witam.Myśle że opaska zaciskowa przewodu łączącego bak z króćcem do tankowania mogła ulec uszkodzeniu lub po prostu jest za luźno skręcona.Jeszcze jedną przyczyną może być łaczenie zbiornika z obudową wskaźnika paliwa.W sumie tylko tu można się doszukiwać przyczyny zapachu paliwa po zatankowaniu pod korek.
2.dlaczego ogrzewanie mimo że chodzi na ful ledwo grzeje.Czasami tak jest jak opisał to kolega Kobra.Często też jest poprostu zapowietrzona nagrzewnica.W komorze silnika powinna być plastikowa śróbka do jej odpowietrzenia.Uniak ma to do siebie że niestety słabo grzeje(taki samochodzik na Włoskie słońce)Ważny też jest poziom płynu chlodzącego.Musi być na wysokości napisu max przy zbiorniku wyrownawczym.

pawelk
09-12-2012, 20:45
Jeśli taki jaki masz wbudowany w podszybie - to tak jak Ci już wcześniej pisali - uzywka allegro - możesz z szukać z nowszej 899 lub z 1,7d
Jeśli taki worek z dwoma silnikami wiszący na ścianie grodziowej (a taki ja miałem w uno 1,1 84r) to praktycznie możesz zapomnieć że to gdziekolwiek kupisz.

Ewentualnie możesz spróbować z 2 zbiornikami z malucha lub z starszych polonezów (lub jednym jeśli nie masz wycieraczki z tyłu) - ale to byś musiał sobie przymierzyć czy będzie tam w uno pasował.

pozdr

leoncjo
11-01-2013, 22:28
Witam.
Co do zapachu paliwa to po tylu latach może po prostu "ruda" się zadomowiła w zbiorniku... właściciel pisze, że"praktycznie nie ma rdzy" ale w tym konkretnym przypadku żeby stwierdzić na 100% trzeba by chyba wyjąć zbiornik.

Darksaience
13-01-2013, 20:47
uno ogólnie znane było ze słabego ogrzewania.

dejv667
19-01-2013, 03:26
uno ogólnie znane było ze słabego ogrzewania.

Miałem dwa Fiaty Uno, '88 i '94. Oba pozwalały podróżować zimą w bieliźnie. Warunkiem jest sprawny układ ogrzewania/chłodzenia.

"... I guess it's just the way I'm wired."