Zobacz pełną wersję : Stilo 1.9 JTD brak mocy od 3-go biegu
zajac1990
07-12-2012, 21:27
Witam. Po przekroczeniu 2500 obr wywala błąd silnika P0235 czujnik ciśnienia doładowania turbiny.
Na 1-szym i 2-gim biegu można nawet do odcinki jechać, problem pojawia się dopiero od 3-go biegu. Wyskakuje błąd silnika i turbina przestaje pracować. Dodam, że dzieje się to tylko przy dynamicznej jeździe. Czasem jest tak, że mogę przyspieszać bardzo delikatnie i nic się nie dzieje. Mogę wtedy osiągnąć maksymalną prędkość i jest wszystko OK. Zawór EGR przed chwilką zaślepiłem i problem nadal występuje. Co z zaworem ciśnienia doładowania? Podobno znajduje się on w okolicach zderzaka pod akumulatorem ( przynajmniej tam idą takie cieniutkie przewody powietrza). Jak się za to zabrać ? Po czym mogę stwierdzić, że ten overboost jest nie sprawny ? a może sam czujnik do wymiany ?
Proszę o pomoc :)
BRAVO 150KM
07-12-2012, 23:07
szukaj odpowiedz najpierw w przepływomierzu, sonda a na końcu turbina. mi się to kiedyś przytrafiło i powiem szczerze że rozkładałem ręce. Zwal przepływomierz kup trzy litry benzyny i porządnie go wytrzep w niej tylko nie zostawiaj go w niej. Przelej kilka razy przez niego i ręką go potrzep po wiaderku czy co tam będziesz miał. Sposób sprawdzony ale nie gwarantuje poprawy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
szukaj odpowiedz najpierw w przepływomierzu, sonda a na końcu turbina. mi się to kiedyś przytrafiło i powiem szczerze że rozkładałem ręce. Zwal przepływomierz kup trzy litry benzyny i porządnie go wytrzep w niej tylko nie zostawiaj go w niej. Przelej kilka razy przez niego i ręką go potrzep po wiaderku czy co tam będziesz miał. Sposób sprawdzony ale nie gwarantuje poprawy
JTD nie ma sondy lambda. Problem tkwi najprawdopodobniej w samym czujniku ciśnienia doładowania. Znajduje się on na kolektorze dolotowym z lewej strony EGRu. Wykręć go i delikatnie wyjmij. Sam w sobie czujnik nie jest jakiś delikatny, ale dzięki delikatnemu wyjęciu zobaczysz jak bardzo jest zabrudzony. weź pędzelek i wykąp go delikatnie w benzynie. Problem powinien zniknąć i autko też dostanie nowego oddechu. Jeśli czujnik będzie bardzo brudny, będzie to też oznaczać brud w samym kolektorze. Jeśli czyszczenie czujnika pomoże, to się nie babraj, ale jeśli nie, to wykręć kolektor dolotowy i wyczyść dokładnie. (pół dnia roboty i będziesz po pachy czarny). Wtedy to już auto musi dostać kopa.
Zrób sobie logi. Jeśli przepływomierz będzie pokazywał dużo (ale dużo) niższe wartości niż żądane, to prawdopodobnie to będzie problemem. Dla pewności możesz pożyczyć przepływkę z innego stilacza.
Manual do czyszczenia overboosta jest gdzieś na forum, ale zacząłbym od tego, co wali błędy.
Jednym słowem, zacznij od czujnika bo najmniej roboty (10 min). Nie zaszkodzi, a może pomóc
zajac1990
08-12-2012, 01:17
Czujnik juz kiedys czyscilem. Ale bym strasznie osmolony. Moze wypadalo by przeczyscic dolot
marcin.b2508
08-12-2012, 09:29
do spr czujnik ciśniena, zawór sterujący geometrią turbiny, oraz sama turbina możliwe że zacierają się łopatki od geometrii.
miałem praktycznie identyczne objawy - ostra jazda lub dłuższa jazda z obrotami > 2700 (np. autostrady) powodowały błąd silnika a dokładniej overboosta. Kiepskie warunki pogodowe zwiększały częstotliwość błędu. Błąd wyskakiwał na desce dosłownie na 3-4 sekundy ale odcinał turbo i parę razy przy wyprzedzaniu to mocno zabolało... nowy zawór w ASO 250zł + 50zł za jego wymianę i od tego czasu śmiga aż miło.
zajac1990
18-12-2012, 20:05
Witam ponownie. Więc tak: zrobiłem czyszczenie overboosta zgodnie z instrukcją znalezioną na forum, czujnik ciśnienia doładowania turbiny przeczyszczony, przepływomierz przeczyszczony... i dalej to samo :( wiem, że po podpięciu do kompa był też błąd przepływomierza ( zamiast np. dostać 500 mg powietrza dostawał tylko 150 mg). Dodam, że wymieniłem kiedyś przepływomierz na zamiennik z QAPa i nie było poprawy... Pomocy
Zrobiłeś logi i sprawdzałeś z podpiętym kompem jak wykresy się układają?
zajac1990
18-12-2012, 20:20
Nie bardzo rozumiem słowa "logi" :D po prostu mieliśmy podłączonego kompa i w trakcie jazdy pokazywało ile potrzebuje powietrza a ile dostaje.
Turbine też sprawdzałeś?
Logi to zapis z pracy np. przepływomierza, czy np. Turbiny.
zajac1990
18-12-2012, 20:44
z testu turbina dobrze nabijała ciśnienie. Ale w inny sposób jej nie sprawdzałem. Przez gorsze warunki pogodowe zwiększyła się częstotliwość występowania tego błędu silnika
Odepnij przepływkę i zobacz jak będzie zachowywać się auto.
zajac1990
18-12-2012, 20:56
Z odpiętą przepływką jest to samo... Kiedyś było inaczej tzn. Jak odpinałem przepływomierz to auto było trochę słabsze ale błąd nie występował, ale teraz też wyskakuje błąd
Jak odpiąłeś przepływomierz to nie było błedu?
Auto było słabsze? - powinno być takie same (jeśli jest sprawna), albo bardziej żwawe.
zajac1990
18-12-2012, 21:20
Jak był odpięty to błędu na desce nie wywalało za to można było osiągnąć prędkość 160km/h max. teraz nawet na odpiętej przepływce wyskakuje błąd i odłącza turbine...
Jak masz możliwość weź podmień na ori czyli Boscha i zobacz wtedy.
Sprawdź parametry też po kompem tej podpiętej i porównaj.
Na moje to masz ostro zapaskudzony dolot. Też miałem tak zaniżone wskazania przepływomierza. Podmień jeszcze sprawną przepływkę z innego auta, żeby wykluczyć jego awarię.
zajac1990
18-12-2012, 21:28
Moim zdaniem dolot będzie zasyfiony ponieważ jak wyjmowałem czujnik Ciśnienia doładowania, to na nim było ok 5mm jakby smoły :)
No to co pytasz jak wiesz :P wykręcaj i czyść! i EGRa zaślep w pierony!
zajac1990
18-12-2012, 21:43
wyczyścić tylko ten srebrny aluminiowy na którym znajduje się czujnik ciśnienia? czy cały aż do filtra ?
kolektor powinno wystarczyć. zawsze się możesz cofnąć. Ale kolektor bedzie najgorszy.
Jak będziesz robił to wszystko wyczyść.
Egr, jak kolega radzi zaślep. Po tych zabiegach napisz co i jak dalej.
AA! tylko uważaj na śruby, bo lubią pękać. Są już mocno wypracowane cieplnie. A do tego prawdopodobnie będą osadzone na jakimś kleju. Wg. prawa Murphyego jak coś ma się spindolić to na pewno to zrobi. Dokładnie w sobotę po południu, gdy każdy właściciel sklepu motoryzacyjnego otwiera już pierwszą imieninową flaszkę i swój sklep otworzy dopiero w poniedziałek.
zajac1990
20-12-2012, 20:09
Niestety nie udało mi się wykręcic dolotu... odkręciłem wszystkie śrubki ale nie chciało zejśc. Podejrzewam, że trzeba przy tym odkręcic pompę wtryskową...
dolot czyściłem nie odkręcając go taką szczotką do butelek :D jednak to nic nie pomogło. Co dalej ? EGR zaślepiony
Wczoraj miałem taki sam przypadek przeczyściłem EGR i wszystko gra.
swiergas
28-02-2013, 19:46
podłączając sie pod temat posiadam 1,9jtd 115km mam taki problem ze brakuje mu mocy a slychac jak turbina gwizda poradzono mi zeby odlaczyc przeplywke i moc wraca czy to oznacza ze jest do wymiany?
Jeśli odłączenie przepływki pomaga, znaczy że jest uszkodzona.
Sprawdź jeszcze na kompie jakie ma właściwości.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.