Zobacz pełną wersję : Stilo 1.9 JTD 115 KM czarny dym brak mocy błąd silnka
Witam wszystkich bardzo serdecznie :)
Otóż mam taki problem, że powyżej 2 tys obrotów auto traci moc wywala błąd silnika i strasznie kopci na czarno...
Czy może to być spowodowane wszystko czujnikiem elektrozaworu? bo taki błąd mi wyskoczył na sprawdzaniu..
Wszystkim dziękuję za odpowiedzi :)
Przy następnej okazji jak będziesz pisał o problemach to pisz jaki to błąd (konkretnie symbol).
Jeśli tak się dzieje to wyczyść EGR i jak pomoże to śmigaj dalej. Zaślepianie EGR'u przynosi korzyści ale tez słyszałem że nie koniecznie jest dobre w nowoczesnych silnikach.
sprawdz zawor overboost i przeczysz i/lub zatkaj zawor egr - przy jtd skutkuje to chmurka dymu przy dynamicznym ruszaniu - wiecej wad przez 1,5 roku nie zauwazylem ,)
wiecej wad przez 1,5 roku nie zauwazylem ,)
z tego co dowiedzialem się od mechanika spaliny które trafiają do komory spalania redukują ciśnienie a co za tym idzie nie wybijają sie tak gniazda zaworów
sprawdz zawor overboost i przeczysz i/lub zatkaj zawor egr - przy jtd skutkuje to chmurka dymu przy dynamicznym ruszaniu - wiecej wad przez 1,5 roku nie zauwazylem ,)
Ale to właśnie nie przy ruszaniu tylko jak mam tak między 2000 a 2.500 obrotów :)
Może masz przyblokowane łopatki w turbinie i nie kierują się tak jak powinny?
Na 99% to egr.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Jeżeli podczas jazdy i dodawania gazu przy obrotach 2000-2500 stawiałbym na overbost lub egr. Błąd powinien zostać zczytany . Nie musi być overbost uszkodzony. Istnieje możliwość nieszczelności na plastikowych przewodach między overbostem a turbiną.Sprawdź przewody koło filtra powietrz częste miejsce przetarcia.
zajac1990
07-12-2012, 19:41
Witam. Mam podobny problem, a mianowicie przy przekroczeniu 2000 obr. zapala się kontrolka check engine i automatycznie odłącza turbine. Pod kompem pokazało kiedyś zawór ciśnienia doładowania turbiny... zawór egr zaślepiałem i nie pomogło.
zawór ciśnienia turbiny to właśnie overbost ,ale przed wymianą dobrze jest sprawdzić przewody
Pod kompem pokazało kiedyś zawór ciśnienia doładowania turbiny... zawór egr zaślepiałem i nie pomogło.
Kolego czujnik ciśnienia doładowania .... jest obok zaworu EGR przy kolektorze dolotowym ... na początek spróbuj przeczyścić ... jak nie pomoże to niestety wymiana ... :(
O.K soory źle napisałem czujnik doładowania jest przy EGR ,a zawór regulacyjny doładowania to overbost .
Jak sie człowiek spieszy to się diabeł cieszy
Nie trzeba wymieniać od razu czujnika ciśnienia doładowania (mapsensor) ale wyczyścić oczywiście jak najbardziej można. To jest tylko sterownik który nie myśli,więc skoro owe ECU dowali sprężarce żeby zwiększyć ciśnienie doładowania i nie widzi efektów to jego zdaniem uszkodzony jest właśnie mapsensor.Miałem podobne objawy i właśnie sugerowałem się tym błędem kupując czujnik na wymianę,a okazało się że spaliny waliły mi przez zacięty zawór EGR z powrotem do silnika.
Zaczął bym od wyczyszczenia i sprawdzenia działania zaworu EGR.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.